Gå til innhold

Biff fra Namibia. Noe dere spiser?


te_groupies

Anbefalte innlegg

Nei takk, stoler ikke på afrikansk matsikkerhet. Biff fra Japan, Australia, New Zealand, Argentina, Brasil og Uruguay er derimot noe jeg spiser som er på et helt annet nivå enn norsk ræva fe.

Anonymkode: 98331...4b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 17.09):

Hvilke faktorer gjør utenlandsk kjøtt bedre enn norskt? 
 

plussider å ta med i regnestykket er at -dyra generelt har god velverd

- Det er mer kortreist og miljøvennlig

-lite antibiotikabruk

- godt tilgang på godt grovfôr til dyra

- bonden får betalt

- slakteriene slakter på en humanmåte ved å først skyte med boltepistol så dyret dør og deretter skjære strupen. Det står 12 mann på linja og det kontrolleres flere ganger at dyret faktisk er dødt. 
- hygienen på slakteriene og kjøttforedlingsfabrikkene overgår de i utlandet. 
- norsk storfe er sunne dyr og de går på beitet året rundt

Anonymkode: 21a78...540


Ingen ting av det du ramser opp har noe å si såfremt produktet ikke er kvalitetsmessig like bra. ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri! Jeg bryr meg om bærekraft og dyrevelferd, noe de ikke kan garantere.

Anonymkode: 6d612...0d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvis biffen og kjøttet fra Namibia er så bra så stusser jeg på hvorfor namibiere er så desperate for å komme seg til Europa, stoler absolutt ikke på at kjøtt eller annen mat fra det landet er verken sunt eller godt.

Folk som bor i jordhytter har ikke kunnskap om hva som er bra føde for storfe eller for mennesker, for alt vi vet så drikker husdyrene kloakk mens de blir foret med genmanipulert mais.

Norske bønder som produserer kjøttprodukter har i det minste en viss standard, dyrene spiser sunt og godt samt at de går for det meste ut hele året. 

Anonymkode: fd46f...7a6

Det er det jeg mener og. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

 

 

Anonymkode: 21ed5...c59

Herregud... de har jo nesten ikke gress å spise. Beina stikker ut på disse kyra. I stedet for å kalle det indrefilet slik butikken merket det burde det bli kalt «møre» sener/træler fra Namibia. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

te_groupies skrev (4 timer siden):

Herregud... de har jo nesten ikke gress å spise. Beina stikker ut på disse kyra. I stedet for å kalle det indrefilet slik butikken merket det burde det bli kalt «møre» sener/træler fra Namibia. 

Ser vi samme video? Disse kyrne ser utrolig friske og fine ut, og de er absolutt ikke tynne.

Anonymkode: 21ed5...c59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 0.32):

Hvis biffen og kjøttet fra Namibia er så bra så stusser jeg på hvorfor namibiere er så desperate for å komme seg til Europa, stoler absolutt ikke på at kjøtt eller annen mat fra det landet er verken sunt eller godt.

Folk som bor i jordhytter har ikke kunnskap om hva som er bra føde for storfe eller for mennesker, for alt vi vet så drikker husdyrene kloakk mens de blir foret med genmanipulert mais.

Norske bønder som produserer kjøttprodukter har i det minste en viss standard, dyrene spiser sunt og godt samt at de går for det meste ut hele året. 

Anonymkode: fd46f...7a6

Tror du virkelig at nambiere rømmer til Europa for kjøtt???

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøtt fra Namibia er som oppdrettsfisk,den de eksporterer blir foret opp for å bli fort slakteferdige. Dere som mener de dyra går ute hele tida og spiser gress, bør faktisk gjøre noe mer research,for slik er det ikke med det de eksporterer. Så mye giftstoffer i kjøttet derifra,at jeg stiller det kjøttet på lik linje som norsk oppdrettslaks,jeg spiser det absolutt ikke.

Anonymkode: 1bed8...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ser vi samme video? Disse kyrne ser utrolig friske og fine ut, og de er absolutt ikke tynne.

Anonymkode: 21ed5...c59

Tydeligvis ikke... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjøtt fra Namibia er som oppdrettsfisk,den de eksporterer blir foret opp for å bli fort slakteferdige. Dere som mener de dyra går ute hele tida og spiser gress, bør faktisk gjøre noe mer research,for slik er det ikke med det de eksporterer. Så mye giftstoffer i kjøttet derifra,at jeg stiller det kjøttet på lik linje som norsk oppdrettslaks,jeg spiser det absolutt ikke.

Anonymkode: 1bed8...696

Kilde?

Anonymkode: 21ed5...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/29/2020 at 4:03 PM, Honey Dew said:

Tror du virkelig at nambiere rømmer til Europa for kjøtt???

Rømmer namibiere til Europa?Det har jeg ikke hørt om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 16.09):

Kjøtt fra Namibia er som oppdrettsfisk,den de eksporterer blir foret opp for å bli fort slakteferdige. Dere som mener de dyra går ute hele tida og spiser gress, bør faktisk gjøre noe mer research,for slik er det ikke med det de eksporterer. Så mye giftstoffer i kjøttet derifra,at jeg stiller det kjøttet på lik linje som norsk oppdrettslaks,jeg spiser det absolutt ikke.

Anonymkode: 1bed8...696

Tåpelige og ignorante nordmenn..

Anonymkode: fa7c4...980

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 18.16):

Kanskje litt vel drøy avsporing, men på NMBU har de dyr med luke inn i magen, slik at man kan stikke hånden inn, samt se hva som skjer inni der.

Anonymkode: 6f02e...c90

Dette høres og er ekkelt ut. MEN. Siden de begynte med dette for over 30 år siden har de lært vanvittig mye og kua, velferden(!) fôr, og reduksjon av metangass bla. Det heter Fistelkuer. Kuene har ikke vondt og merker ingenting til det - i motsetning til vanvittig mange  dyreforsøk oppigjennom årene. 

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 20.39):

Tja. Har du noen gang forsøkt denne sporbarheten?

Men joda, ser poenget, det gir oss en god følelse å tenke at det er sporbart, selv om det egentlig bare er tull all den tid ingen benytter seg av sporbarheten.

Anonymkode: 6f02e...c90

Dette stemmer ikke. Det spores kjøtt og mat hver eneste dag i Norge. Det spores hvis folk blir syke, finner fremmedlegemer i maten eller hvis produsenten av en eller annen grunn må trekke tilbake produkten feks. 
Den er en grunn til at varer merkes med Lotnr. Via lotnr kan alt av krydder, og kjøtt spores helt tilbake til gården det kom ifra, og ofte kan man også spore hvem som stod på linja når produktet ble produsert. 
 

Å påstå at mat ikke spores vitner om veldig lite kjennskap til mat og kjøttbransjen i Norge. 
 

 

Anonymkode: 21a78...540

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...