Gå til innhold

Biff fra Namibia. Noe dere spiser?


te_groupies

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Best å ikke spise kjøtt. Når man har sluttet å spise kjøtt, skjønner man hvor utrolig ekkelt det er å spise det. 

Anonymkode: 7e57b...d65

Kjøtt er det eneste nesten ingen er matintolerante overfor.

Trist, men sånn er det. Jeg er matintolerant overfor veldig mye, og kjøtt er det som redder meg.

Anonymkode: 66d8c...0da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skogshuldra skrev (15 minutter siden):

Men norsk kjøtt er kortreist og MILJØVENNLIG. Betyr det ikke noe? 

I forhold til 90 % av storfekjøttet jeg spiser: joda. Men ikke i forhold til Biff.

Men jeg har ikke noe mot Norsk kjøtt fra kjøtt fe. På samme måte som jeg kjøper Namibisk og søramerikansk biff.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ingen som driver med limousin i Norge.

Anonymkode: 66d8c...0da

Bare kontakt Axel Andersen slakteri så kan de bekrefte at det slaktes limousin i Norge 😊

Anonymkode: 9ee56...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappi skrev (7 minutter siden):

Miljøargumentet kjøper jeg, dyrevelferden kjenner jeg ikke godt nok til. Men å innbille seg at kjøtt fra Namibia, Brasil og lignende land er dårligere enn det norske er helt bak mål. 

Vet ikke helt hvordan man definerer dårlig/bra i denne sammenheng. Er det smak det handler om, vil jeg tro det er liten forskjell. Snakker vi om antibiotika og annen unødvendig medisinbruk stoler jeg langt mer på norsk kjøtt enn kjøtt fra landene du nevner.

Anonymkode: 870c0...6e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare kontakt Axel Andersen slakteri så kan de bekrefte at det slaktes limousin i Norge 😊

Anonymkode: 9ee56...d8c

Jeg vil ha bilder. Fra Norge.

Anonymkode: 66d8c...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vet ikke helt hvordan man definerer dårlig/bra i denne sammenheng. Er det smak det handler om, vil jeg tro det er liten forskjell. Snakker vi om antibiotika og annen unødvendig medisinbruk stoler jeg langt mer på norsk kjøtt enn kjøtt fra landene du nevner.

Anonymkode: 870c0...6e5

Jeg vet for lite om både Namibias bruk av antibiotika i kjøttproduksjon og om en eventuell slik bruks skadepotensiale på forbruker. 

Trådstarter la fra seg ett stykke kjøtt fra Namibia fordi kjøtt fra Brasil har "sånne sener" i seg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil ha bilder. Fra Norge.

Anonymkode: 66d8c...0da

Trur du virkelig at folk impoterer limousin fra andra land for å slakte de i norske slakterier og jukse med merkingen? 😅

Bare google selv så får du svar. 

Anonymkode: 9ee56...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Skogshuldra said:

Men norsk kjøtt er kortreist og MILJØVENNLIG. Betyr det ikke noe? 

Når jeg spiser kjøtt er det SMAKEN som betyr noe for meg.

Anonymkode: 6f02e...c90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trur du virkelig at folk impoterer limousin fra andra land for å slakte de i norske slakterier og jukse med merkingen? 😅

Bare google selv så får du svar. 

Anonymkode: 9ee56...d8c

Ring Hansen & Andersen Drammen så kan de bekrefte at de selger norsk limousin foret og slaktet i Norge. Godkjent av norske myndigheter også. 

Anonymkode: 9ee56...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Trur du virkelig at folk impoterer limousin fra andra land for å slakte de i norske slakterier og jukse med merkingen? 😅

Bare google selv så får du svar. 

Anonymkode: 9ee56...d8c

Så la kjøttet komme i forbrukerhender, da! Boef limousine er noe av det ypperste. Om det er behandlet rett.

Anonymkode: 66d8c...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Norske kuer går også ute hele året. Det var før de stod på bås halve året. Norske dyr er også de dyrene i verden hvor det brukes minst antibiotika og hvor dyra ikke feites opp med mais og næringsfattig mat. 

ja, de spiser kun gress, er ikke noe kraftfor inne i bildet?

Anonymkode: 6f02e...c90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så la kjøttet komme i forbrukerhender, da! Boef limousine er noe av det ypperste. Om det er behandlet rett.

Anonymkode: 66d8c...0da

Nå bor jeg ganske grsgrendt, men på den lokale coopen her finner biff fra limousin

Anonymkode: b795f...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogshuldra skrev (24 minutter siden):

Hvorfor synes du det er ekkelt å spise kjøtt?

Ikke helt sikker.  Følelsen av å spise et varmblods dyr som har levd, laget av det samme materialet som oss mennesker. Muskelfibre, blod, lever, innmat, et hjerte som dunker, med morsinstinkt, smerte, smak, lukt og alle andre sanser. 
 

Når jeg fant ut at jeg like godt kan leve av planteproteiner og fisk, er jeg glad nå for at jeg slipper å spise kjøtt. 
 

Men, respekterer at noen trenger kjøtt for å leve. Jeg trenger det ikke. 

Anonymkode: 7e57b...d65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hm. Kjøttet har ikke kommet til en butikk nær meg.

Anonymkode: 66d8c...0da

Prøvd en slakter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg vil ha bilder. Fra Norge.

Anonymkode: 66d8c...0da

For en rar ting og henge seg opp i og ikke tro på. Ja, det er lite av rasen i Norge, men det er fortsatt folk som driver med dem. 

Anonymkode: 21a78...540

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Norske kuer går også ute hele året. Det var før de stod på bås halve året. Norske dyr er også de dyrene i verden hvor det brukes minst antibiotika og hvor dyra ikke feites opp med mais og næringsfattig mat. 
 

Biff fra namibia er sikkert godt. Den har sikkert gått igjennom en heftig kvalitetskontroll

Anonymkode: 21a78...540

Nei det gjør de absolutt ikke! Det er ikke krav til at hverken okser eller kuer skal ha tilgang til uteareal om vinteren, annet enn hos økologiske bønder.

Anonymkode: 21ed5...c59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ikke helt sikker.  Følelsen av å spise et varmblods dyr som har levd, laget av det samme materialet som oss mennesker. Muskelfibre, blod, lever, innmat, et hjerte som dunker, med morsinstinkt, smerte, smak, lukt og alle andre sanser. 
 

Når jeg fant ut at jeg like godt kan leve av planteproteiner og fisk, er jeg glad nå for at jeg slipper å spise kjøtt. 
 

Men, respekterer at noen trenger kjøtt for å leve. Jeg trenger det ikke. 

Anonymkode: 7e57b...d65

Fisken har også levd følt smerte og har ett hjerte som dunker. 

Anonymkode: 21a78...540

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

ja, de spiser kun gress, er ikke noe kraftfor inne i bildet?

Anonymkode: 6f02e...c90

Storfe får kraftfor i tillegg til grovfor (gress)  ja, men dette er mye norskprodusert kraftfor, så mindre utenlandsk GMO mais og soya.

Anonymkode: 21ed5...c59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...