Gå til innhold

Biff fra Namibia. Noe dere spiser?


te_groupies

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bøtteballetten skrev (5 minutter siden):

Du mener vel Charolais ? Regner med du ikke spiser biler 😅

Haha. Ja, nydelige dyr 🥰

Anonymkode: 58a21...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Haha. Ja, nydelige dyr 🥰

Anonymkode: 58a21...005

Det er flotte dyr. Det er forsåvidt Tiroler Grauvieh også. ( Gråfe ) 🥰

Endret av Bøtteballetten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/25/2020 at 3:38 PM, te_groupies said:

Ikke noe for meg. Biffen derfra er åpenbart ikke spiselig. At butikken som har merket sitt på vil ha merket sitt på biffen. Takker meg til norsk biff. 
Det som dukket opp i mitt hode når jeg så biffen var: magre, møkkete og rare kuer. :riste: 

Norske «Biff»...det vil si smakløs, stive rester gamle melkekuer... regnes som kjøttdeig i det fleste rike land. 
 

Det er ikke noen tilfeldighet at filet mignon er det eneste nordmenn kan. Det er ihvertfall mør - men fortsatt smakløs. 
 

I andre land har de bedre biff som faktisk smaker og dermed nytter mange andre deler av kuen. 

Anonymkode: d212d...c52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 16.57):

De Namibiske kuene går ute hele året og spiser gress, i motsetning til norske kuer.

Anonymkode: 21ed5...c59

Greit nok men jeg tenker mer på hvordan kjøttet blir bearbeidet etter kua er slakta. Har spist kjøtt fra Brasil og det var ikke samme konsistents som norsk ku. Fullt av sener og træler. Skjønner at den var på tilbud. 

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 17.00):

Tja har 25 kyr gående ute hele året her, hva tror du de spiser? Jo gress

Anonymkode: b795f...19

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 17.02):

Norske kuer går også ute hele året. Det var før de stod på bås halve året. Norske dyr er også de dyrene i verden hvor det brukes minst antibiotika og hvor dyra ikke feites opp med mais og næringsfattig mat. 
 

Biff fra namibia er sikkert godt. Den har sikkert gått igjennom en heftig kvalitetskontroll

Anonymkode: 21a78...540

Ja er nettopp det den har. Man må tenke på at vi må støtte opp under de norske bønda våre som jobber livet av seg. 

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 17.03):

Norsk kjøtt er definitivt ikke best. Selv om noen tydelig er hjernevasket til å tro det. 

Anonymkode: 9ba5c...6ef

Det kommer an på hva man liker. Hvilket kjøtt er best i dine øyne da? 
 

Endret av te_groupies
Autokorrektur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Norske «Biff»...det vil si smakløs, stive rester gamle melkekuer... regnes som kjøttdeig i det fleste rike land. 
 

Det er ikke noen tilfeldighet at filet mignon er det eneste nordmenn kan. Det er ihvertfall mør - men fortsatt smakløs. 
 

I andre land har de bedre biff som faktisk smaker og dermed nytter mange andre deler av kuen. 

Anonymkode: d212d...c52

Er ikke enig i dette. Jeg har spist fra kuer her i Norge og det har smakt helt nydelig. 

Endret av te_groupies
Autokorrektur
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappi skrev (På 25.11.2020 den 17.33):

Jeg vet for lite om både Namibias bruk av antibiotika i kjøttproduksjon og om en eventuell slik bruks skadepotensiale på forbruker. 

Trådstarter la fra seg ett stykke kjøtt fra Namibia fordi kjøtt fra Brasil har "sånne sener" i seg. 

Ja, og træler. Er ikke det grunn god nok a? Hvis man kjøper indrefilet så forventer man at man får et rent stykke kjøtt uten træler og sener som jeg sa men hvis keg velger noe rimelig så blir jeg ikke sjokkert hvis det er sener og træler i seg. Det blir litt ut i fra hva man forventer å få. Jeg har da kjøpt indrefilet mer enn en gang. 
 

Nå kjøpte jeg ikke dette stykket fordi jeg hadde dårlig erfaring med kjøtt fra Brasil o.l. Når det er i den stand så frister det ikke med noe annet enn norsk mat. I Nord-Afrika så jeg en gang kuene var på vei for å bli slaktet. Jeg ville aldri kjøpt det kjøttet. 

Stort sett går det for å være rent og fint på gårder i Norge og det for meg har mye å si. 

Endret av te_groupies
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 19.39):

Ja alt er bedre i Norge :ironi:

Anonymkode: 21ed5...c59

Nei alt er ikke bedre i Norge men jeg tror jordbruket i Norge er hygienisk, jeg. Det er et lite land og lett å få øye på hvilke gårder som er bra eller dårlige. 

Endret av te_groupies
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (10 timer siden):

Link?

https://blog.whiteoakpastures.com/hubfs/WOP-LCA-Quantis-2019.pdf

Dette er en regenerativ farm i USA. Mer miljøvennlig enn soya-produksjon, enn beyond burger. 

 

Gårder som driver regenerativt med rotasjonbeite øker i tillegg produksjonen.

Anonymkode: 72d2d...623

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/25/2020 at 1:37 PM, AnonymBruker said:

Så la kjøttet komme i forbrukerhender, da! Boef limousine er noe av det ypperste. Om det er behandlet rett.

Anonymkode: 66d8c...0da

Aberdeen Angus er også godt kjøtt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resignert skrev (4 minutter siden):

Aberdeen Angus er også godt kjøtt.

Og dexterfe. Gordon Ramsay sverger til dexterfe. 

Anonymkode: 72d2d...623

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/26/2020 at 10:52 PM, te_groupies said:

Nei alt er ikke bedre i Norge men jeg tror jordbruket i Norge er hygienisk, jeg. Det er et lite land og lett å få øye på hvilke gårder som er bra eller dårlige. 

At du vet det er ikke sant. Uvitende tro er ikke sannhet. Et er bare å de hva avsløres av mediene innen fiskeoppdett og grise gårder. Matbransjen lurer dere. 

Anonymkode: d212d...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis biffen og kjøttet fra Namibia er så bra så stusser jeg på hvorfor namibiere er så desperate for å komme seg til Europa, stoler absolutt ikke på at kjøtt eller annen mat fra det landet er verken sunt eller godt.

Folk som bor i jordhytter har ikke kunnskap om hva som er bra føde for storfe eller for mennesker, for alt vi vet så drikker husdyrene kloakk mens de blir foret med genmanipulert mais.

Norske bønder som produserer kjøttprodukter har i det minste en viss standard, dyrene spiser sunt og godt samt at de går for det meste ut hele året. 

Anonymkode: fd46f...7a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 17.10):

Ingen som driver med limousin i Norge.

Anonymkode: 66d8c...0da

Det ser sånn ut om man leser om de på Wikipedia, i hvert fall...? Det står bl.a. at de kom til Norge på 70-tallet + litt annen info om inseminering av tusenvis.

Anonymkode: 52d49...20b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

te_groupies skrev (På 25.11.2020 den 15.08):

I dag skulle jeg kjøpe meg biff men la den i fra meg siden den var fra Namibia og i fra et annet land. En gang spise jeg en i fra Brasil men den hadde sånne sener i seg så jeg står over. Hvorfor selger de det kjøper noen det? Kunne ikke falt meg inn og spist biff fra Namibia. Altså det kan være farlig også lurer jeg på hvem som har godkjent dette? 
 

Så bilder av kuene deres og de er kjempe tynne og fulle av møkk. 

 

te_groupies skrev (På 25.11.2020 den 15.38):

Ikke noe for meg. Biffen derfra er åpenbart ikke spiselig. At butikken som har merket sitt på vil ha merket sitt på biffen. Takker meg til norsk biff. 
Det som dukket opp i mitt hode når jeg så biffen var: magre, møkkete og rare kuer. :riste: 


HAHAH det er så fantastisk at det kommer frem at disse "bildene" var inni hodet ditt 😂😂😂

Dagens!

Anonymkode: 0f3b5...131

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...