Gå til innhold

Sykt mye autisme

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har også tenkt på dette, er det virkelig nødvendig med alle disse diagnosene.

Har et barn som har fungert greit oppover, men vi har mistenkt Asperger, da det har vært små tegn der hele tiden. Men har ikke tenkt at det er nødvendig med en diagnose, sålenge vi selv har kontroll, og barnet fungerer i hverdagen sin, uten problemer. Har tenkt at det kan være negativt, til og med, for en velfungerende Asperger, å få en diagnose tidlig, og bli stigmatisert og satt i bås.

Men nå som puberteten har kommet, har alt endret seg, og vi har STORE problemer med å håndtere hverdagen med det ene barnet vårt. Det er så mye utagering, og sosialt går det i stå. Depresjon, skolevegring osv vil vi forebygge for enhver pris. Og selv om barnet vårt er klassens ener faglig sett nå, har jeg skjønt såpass at når man begynner på ungdomsskolen er det andre krav, da skal man forklare hvorfor, og skjønne ting man leser mellom linjene, og der har vårt barn store utfordringer.

Dette er grunnen til at vi nå er i BUP-systemet, og får diagnostisert barnet vårt. Ikke for diagnosens skyld, men for å klare å komme oss gjennom ungdomsskoleårene, og videregående skole, i god behold.

Anonymkode: 0c77a...f3f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er viktig å vite at Rainman hadde autisme, ja, men han hadde også en hjerneskade i tillegg. Pga Rainman har mange trodd at det er sånn en stereotypisk asperger ser ut... En asperger har ikke hjerneskade, og de med asperger jeg kjenner er smarte og intelligente og har ingen skader i hjernen. 

Selv måtte jeg få diagnosen pga jeg slet med å få til livet. 

Anonymkode: 5d28a...b7e

Dette er veldig viktig å få frem når det kommer folk på spekteret sånn generelt og ikke bare Aspergers. Mange har fått for seg at autister er hjerneskadde men det stemmer ikke selvom det selvfølgelig finnes på lik linje med de som har hjerneskade men ingen diagnoser innenfor autismespekteret.

Anonymkode: 34fe3...933

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Symptomene på autisme blir svakere ved å kutte ut gluten og melkeprodukter.

Jeg har selv asperger, og har blitt mye bedre etter at jeg kuttet ut gluten og melkeprodukter. Spiser også en del vitaminer og mineraler, og klarer å kommunisere bedre.

Aspergeren blir ikke borte, den er der og vil alltid være en del av meg, men jeg er mer tilstede og har det litt bedre med meg selv. Føler jeg fungerer mye bedre, på en måte. Jeg har det ikke så vondt 

Om du har lest boka "en kjernesunn familie" har barna autisme og adhd? Og de blir mye bedre ved å kutte ut nettopp gluten og melkeprodukter. De kunne konsentrere seg bedre på skolen og omgås andre elever på en bedre måte. 

Er også en gutt som fikk hjelp av funksjonell medisin her i Norge. Han har autisme og etter å ha kuttet ut gluten og melkeprodukter kunne han samhandle bedre med jevnaldrende. Han var veldig glad for å komme omgås venner uten at de ble slitne og irriterte på han. 

Anthony William medical medium sier at autisme kommer av tungmetaller som fester seg i hjernen, og at ved å kutte ut gluten og melkeprodukter blir symptomene lettere. Han har en spesiell blåbærsmoothie som fjerner tungmetaller fra hjernen. Har prøvd å lage den selv, og den er veldig god. Merker at den gjør mye godt for kroppen. 

Anonymkode: 5d28a...b7e

Tungmetaller som fester seg i hjernen ?? 
Ærlig talt … 

Autisme er en utviklingsforstyrrelse, og det å legge ut sånne påstander om metaller som fester seg i hjernen fremført av et medical medium er absurd . 
Noen liker å påstå at autisme kommer fra vaksiner og. 
Det er veldig mange som føler seg bedre med en glutenfri kost sånn generelt 

Anonymkode: a4c19...6cf

• Liker 1
Skrevet

De med autisme har det MEDFØDT,  det er ikke noe som bare plutselig ut av det blå oppstår.

Anonymkode: c21c4...fa6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...