Gå til innhold

Baby nr 3 ♥️


Noddi

Anbefalte innlegg

4dpo i dag:bond:

Det nærmer seg testing, og jeg grugleder meg. 
Har ingen symptomer om noen er nysgjerrige på det :) men det er vel også muligens lite sannsynlig så tidlig. 

Føler egentlig innerst inne at det ikke gikk denne gangen. Hadde jo samleie 2-3 dager før el 😕 

Uff nei får nå bare vente å se, men jeg har ikke all verdens med håp. 

Håper alle har en fin 1 advent 🎄🎁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noddi skrev (43 minutter siden):

Føler egentlig innerst inne at det ikke gikk denne gangen. Hadde jo samleie 2-3 dager før el 😕 

Det er et kjempefint tidspunkt å sende inn soldater på! De liker å godgjøre seg noen dager der inne før egget kommet 😄 Jeg krysser fingrene for deg! Har du tidligtester, har du tenkt noe på når du ønsker å starte å teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (21 timer siden):

Det er et kjempefint tidspunkt å sende inn soldater på! De liker å godgjøre seg noen dager der inne før egget kommet 😄 Jeg krysser fingrene for deg! Har du tidligtester, har du tenkt noe på når du ønsker å starte å teste?

Håper det er som du sier at noen solide soldater der inne har godgjort seg i noen dager🤞🏻🤞🏻😄😄 

Har maaaange tester. Gikk litt amok på billigtester.no🙈

Så vurderer å teste 8-9dpo. Har fått positive tester 8-9dpo så å si hver graviditet. 

Vet at man bør vente til IKM men jeg er utålmodig 🙈 er 5dpo i dag, så nå nærmer det seg. 

Hvordan ligger du an i syklusen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også å tidligteste! Mest for da gjør jeg noe, og ventetiden føles kortere. Jeg har alltid startet testing på 9 dpo selv, fordi før klarte jeg alltid å skimte en svak strek fra da de gangene jeg ble gravid. Men i sommer fikk jeg ikke positivt før 11 dpo (holdt på å gi opp testingen da nesten) så noe har skjedd med testene. De har blitt dårligere. Før var de grønne fra billigetester.no, mens nå er de rosa. Så det syns jeg var litt kjipt. Men men, får vel holde ut to dager ekstra da 😅

Jeg er på CD13 i dag, så jeg er i gang med EL-testing. Er såååå spent på når jeg får EL, håper håper veldig snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (13 timer siden):

Jeg liker også å tidligteste! Mest for da gjør jeg noe, og ventetiden føles kortere. Jeg har alltid startet testing på 9 dpo selv, fordi før klarte jeg alltid å skimte en svak strek fra da de gangene jeg ble gravid. Men i sommer fikk jeg ikke positivt før 11 dpo (holdt på å gi opp testingen da nesten) så noe har skjedd med testene. De har blitt dårligere. Før var de grønne fra billigetester.no, mens nå er de rosa. Så det syns jeg var litt kjipt. Men men, får vel holde ut to dager ekstra da 😅

Jeg er på CD13 i dag, så jeg er i gang med EL-testing. Er såååå spent på når jeg får EL, håper håper veldig snart.

Å? Hmm ja da skal jeg ha det i bakhodet nå når jeg tester. At de kan være mindre sensitive 😅

Bruker du CB ukesindikator med 4 eller flere fertile dager eller vanlige strips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen🎄🎁

Er 6dpo i dag! Begynner å bli mer å mer nervøs. Er vel i disse dager implantasjon skjer😱 

Har ingen symptomer ennå. Har ikke så mye som en liten rumling i magen heller🙈 så vi får nå bare se hva som skjer.  

Skulle kjøpe meg en kaffe i går og bestemte meg rimelig kjapt for å ta en kakao av alle ting. I disse dager hvor implantasjon kan skje bør jeg muligens leve litt mer gravidvennlig. Så har kuttet ut kaffen. Er vel det eneste «farlige» jeg får i meg for en evt graviditet.

Om noen leser dette 🤷‍♀️ Hvordan gjør dere andre prøvere det? Lever dere som gravide mens dere venter på IKM? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noddi skrev (1 time siden):

Bruker du CB ukesindikator med 4 eller flere fertile dager eller vanlige strips? 

Det er den lilla testen fra CB du mener? Bruker ikke den nei, fraråder den egentlig. Veldig ustabil test. De rosa er myyye bedre. Men de digitale koster litt da. Så for oss som liker å teste etter EL (gjerne flere ganger om dagen når det nærmer seg) eller har ustabile sykluser slik at vi må teste ofte - så er strimler veldig kjekke. Har god erfaring med Babyplan sine strimler. Så jeg bruker dem, men hvis jeg  får et tvilstilfelle eller er usikker på resultatet så dobbeltsjekker jeg med en digital rosa test :)

Noddi skrev (1 time siden):

Om noen leser dette 🤷‍♀️ Hvordan gjør dere andre prøvere det? Lever dere som gravide mens dere venter på IKM? 

Lever helt som normalt. Men jeg forstår at ferske prøvere er litt restriktive. Men for oss som har hatt mange pp'er så blir det ikke mulig å holde livet sånn på vent. Så her gjør jeg akkurat som vanlig frem til jeg holder en positiv test i hendene ☺️ Det har hent et par ganger at jeg har vært på fest i dpo-land og så viste det seg at jeg var gravid. Men det har gått helt fint det og! Men det har jo vært utallige pp'er der testen var negativ, så da har jeg vært glad for at jeg ikke satt og nippet  til brus når jeg egentlig ville delta på festen med alkohol.

Men helt opp til hver enkelt hvordan man gjør det. Tror som sagt det er vanlig å være forsiktig med alt mulig rart når man er fersk prøver, og så slipper man mer opp - og til slutt driter i det (😅) hvis det blir sånn at prøvingen blir langvarig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 timer siden):

Det er den lilla testen fra CB du mener? Bruker ikke den nei, fraråder den egentlig. Veldig ustabil test. De rosa er myyye bedre. Men de digitale koster litt da. Så for oss som liker å teste etter EL (gjerne flere ganger om dagen når det nærmer seg) eller har ustabile sykluser slik at vi må teste ofte - så er strimler veldig kjekke. Har god erfaring med Babyplan sine strimler. Så jeg bruker dem, men hvis jeg  får et tvilstilfelle eller er usikker på resultatet så dobbeltsjekker jeg med en digital rosa test :)

Lever helt som normalt. Men jeg forstår at ferske prøvere er litt restriktive. Men for oss som har hatt mange pp'er så blir det ikke mulig å holde livet sånn på vent. Så her gjør jeg akkurat som vanlig frem til jeg holder en positiv test i hendene ☺️ Det har hent et par ganger at jeg har vært på fest i dpo-land og så viste det seg at jeg var gravid. Men det har gått helt fint det og! Men det har jo vært utallige pp'er der testen var negativ, så da har jeg vært glad for at jeg ikke satt og nippet  til brus når jeg egentlig ville delta på festen med alkohol.

Men helt opp til hver enkelt hvordan man gjør det. Tror som sagt det er vanlig å være forsiktig med alt mulig rart når man er fersk prøver, og så slipper man mer opp - og til slutt driter i det (😅) hvis det blir sånn at prøvingen blir langvarig.

Å? Er den jeg har brukt 😅 men jeg var hos gynekologen min å hun ga meg egentlig en indikasjon på el pluss har alltid hatt symptomer på el så jeg skjønte sånn ca når jeg hadde det. 

Ja sant. Dette kan jo ta tid så greit å ikke være helt avholds🍾

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (13 timer siden):

Velkommen 😊 blir spennende å følge deg. Ikke lenge til du kan begynne å teste nå 😀

Takk💜 

Nei uff nå nærmer det seg 😅 er 7dpo i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen🎄🎁

Da er jeg 7dpo. Merker at jeg har litt irrasjonelle tanker som at jeg burde vel ha merket noe nå hvis det gikk. Men når jeg lander litt mer så forstår jeg jo at det er høyst uvanlig å ha graviditetssymptomer så tidlig.

Egget har mest sannsynlig ikke «landet» ennå. Alt man føler før det er vel progesteron eller hormonelt🤷‍♀️ 

Hvis jeg skal symptomspotte litt så har jeg faktisk hatt veldig rare drømmer de to siste nettene. Alt fra mareritt til at jeg svever😄 
Men jeg leste at progesteron kan ha mye av skylda. 

7dpo er vel også tiden hvor sannsynligheten for implantasjon er stor. Litt usikker på om jeg skal gidde å teste 8dpo. Redd for å bli skuffet. Selv om det er for tidlig og jeg kan få positiv senere gjør en negativ test noe med en. Så får se om jeg klarer å vente🙈

Denne nettsiden syns jeg er fin å se på. Der kan man se sannsynligheten for å få positiv test på de forskjellig dagene.

https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=7

Håper alle får en fin onsdag 🦋

Endret av Noddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin onsdag til deg også :klemmer: 7 dpo er et frusterende sted å være på, det er nesten mer behagelig og rolig å være på rundt 4 dpo. For nå begynner testing virkelig å nærme seg, og som du kjenner på - kanskje starte nå? Masse slike tanker 😄 Men du gjør nok helt klar best i å vente minst et par dager til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Fin onsdag til deg også :klemmer: 7 dpo er et frusterende sted å være på, det er nesten mer behagelig og rolig å være på rundt 4 dpo. For nå begynner testing virkelig å nærme seg, og som du kjenner på - kanskje starte nå? Masse slike tanker 😄 Men du gjør nok helt klar best i å vente minst et par dager til. 

Takk😊

Ja utifra erfaring bør jeg absolutt vente. Det er helt merkelig at man har det drivet etter å teste så tidlig når man vet bedre😄 

Går rundt å venter på «festesmerter» eller et eller annet bevis for at noe skjer. 4 dpo er absolutt mer behagelig enn 7dpo:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Noddi said:

God Morgen🎄🎁

Da er jeg 7dpo. Merker at jeg har litt irrasjonelle tanker som at jeg burde vel ha merket noe nå hvis det gikk. Men når jeg lander litt mer så forstår jeg jo at det er høyst uvanlig å ha graviditetssymptomer så tidlig.

Egget har mest sannsynlig ikke «landet» ennå. Alt man føler før det er vel progesteron eller hormonelt🤷‍♀️ 

Hvis jeg skal symptomspotte litt så har jeg faktisk hatt veldig rare drømmer de to siste nettene. Alt fra mareritt til at jeg svever😄 
Men jeg leste at progesteron kan ha mye av skylda. 

7dpo er vel også tiden hvor sannsynligheten for implantasjon er stor. Litt usikker på om jeg skal gidde å teste 8dpo. Redd for å bli skuffet. Selv om det er for tidlig og jeg kan få positiv senere gjør en negativ test noe med en. Så får se om jeg klarer å vente🙈

Denne nettsiden syns jeg er fin å se på. Der kan man se sannsynligheten for å få positiv test på de forskjellig dagene.

https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=7

Håper alle får en fin onsdag 🦋

Jeg ligger ganske likt, er ca 8 DPO i dag. Har ingen symptomer og føler meg ikke gravid i det hele tatt. Blir litt trist av tanken og skulle ønske jeg kjente en liten murring eller noe bare for å gi et håp 😛

Likte nettsiden du delte, fint å se at det fortsatt er veldig tidlig.  Men likevel, leser jo om alle andre som kjenner  alt fra 3-4 DPO og her sitter vi uten noen symptomer. Men fortsatt tidlig, spesielt 7 DPO :) 

Krysser fingrene for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juicyfruity skrev (7 timer siden):

Jeg ligger ganske likt, er ca 8 DPO i dag. Har ingen symptomer og føler meg ikke gravid i det hele tatt. Blir litt trist av tanken og skulle ønske jeg kjente en liten murring eller noe bare for å gi et håp 😛

Likte nettsiden du delte, fint å se at det fortsatt er veldig tidlig.  Men likevel, leser jo om alle andre som kjenner  alt fra 3-4 DPO og her sitter vi uten noen symptomer. Men fortsatt tidlig, spesielt 7 DPO :) 

Krysser fingrene for oss!

Spennende! Da må du oppdatere meg om hvordan det går fremover. Krysser fingrene for at du får en positiv test før jul 🤞🏻🤞🏻

Man hører jo om så utrolig mange som kjenner noe fra 1dpo og da blir man litt smådeprimert fordi man ikke kjenner noen verdens ting🙈

Hadde ikke sagt nei til en liten murring nå altså. 

Men den nettsiden gir meg litt håp. Er faktisk utrolig få som får faktiske graviditetssymptomer, og positive tester så tidlig som 6-8dpo. Leste at hos de fleste fester egget seg 9dpo. Så det gir meg håp. 

Krysser fingrene for oss🤞🏻🤞🏻

Endret av Noddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noddi skrev (2 timer siden):

Man hører jo om så utrolig mange som kjenner noe fra 1dpo og da blir man litt smådeprimert fordi man ikke kjenner noen verdens ting🙈

Jeg har mange graviditeter bak meg, og kan si at jeg har kjent nix nada frem til jeg har rundet sv.uke 6 ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8dpo😱

Jeg har ikke klart å teste i dag. Jeg bare føler at jeg ikke orker å se en negativ test akkurat nå.

Og en positiv så tidlig er lite sannsynlig, så da er det bedre å leve med det lille håpet enn å få det knust av en negativ test. Selv om man fortsatt kan være gravid.

Men som nevnt tidligere så gjør bare en negativ test noe med hele følelsesregisteret😓 Så tror jeg venter til i morgen:Nikke:

I dag har jeg faktisk kjent noe. Har hatt litt mensmurringer som startet i natt og som har hvert litt av å på i dag. Samt litt «svie» (om man kan si det slik) nedentil. Det kan vel både være starten på en graviditet, men også at heksa er på vei:heks: 

I alle mine 6 graviditeter har jeg hatt murringer før IKM, men jeg har også murringer når jeg nærmer meg en mens. Så denne er litt vanskelig altså. Men det at jeg kjenner at det svir/stikker litt håper jeg er et godt tegn. Men det er såpass vagt at jeg tørr egentlig ikke legge så mye vekt på det.

Man er ekstra ops på alt som foregår i kroppen når man prøver, så jeg får nå bare se. Og hvis dette er graviditetssymptomer så bør jeg egentlig få en positiv test i morgen🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noddi skrev (12 minutter siden):

I alle mine 6 graviditeter har jeg hatt murringer før IKM, men jeg har også murringer når jeg nærmer meg en mens. Så denne er litt vanskelig altså. Men det at jeg kjenner at det svir/stikker litt håper jeg er et godt tegn. Men det er såpass vagt at jeg tørr egentlig ikke legge så mye vekt på det.

Samme erfaring som meg. Jeg har jo blitt gravid 7 ganger, og hatt mange pp'er uten graviditet. Konklusjon = det kjennes kliss likt! Murringer o.l. Veldig frustrerende at det ikke kan være en forskjell - slik at man kan bli litt forberedt 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9dpo🎄

Negativ tidligtest 😞 

Det er ennå tidlig, men jeg håpet i det minste på en ultra svak strek, men ingenting. Skuffet...

Jeg pleier å få positive tester 9-10dpo, så jeg tror faktisk ikke det ble noen spire denne gangen. Men jeg skal ta en test til i morgen så får vi se. Håper🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...