Gå til innhold

Baby nr 3 ♥️


Noddi

Anbefalte innlegg

Noddi skrev (14 timer siden):

Hvorfor blir vi slik når vi prøver😅 Jeg er å blir en pessimist altså. 

Har en bekjent som fikk positiv test i oktober. Første barn. Hun fikk en svak strek ved IKM, og hun fortalte de nærmeste rundt den tiden også. Og jeg merker en viss misunnelse over den gleden man får når man ser den første streken og den sterke troen på at en strek betyr baby. Men mulig det er annerledes når man har hvert i gamet lenge, og har SA bak seg.

Ja det blir nok litt annerledes...  Da jeg ventet nr.1 var jeg ung og "naiv". Fortalte det til mamma (som eksempel) veldig kort tid etter positiv test. Da jeg ventet nr.2 hadde jeg oppdaget internett og forum 😏 lærte hvor vanlig det var å miste... Dro derfor på en tidlig UL i uke 10 og fikk bekreftet at alt var bra der før jeg fortalte noe. Da jeg ventet nr.3 hadde vi opplevd flere SA og den senaborten i uke 14 og måtte reversere nyheten til folk... så da ventet vi helt til uke 19 og etter OUL. Det var befriende å kunne fortelle alle at jeg var gravid - men ikke bare det - vise OULbilde og i samme slengen fortelle at det var en frisk baby.

Noddi skrev (3 timer siden):

Sitter å grubler litt på hva jeg skal gjøre fremover. Skal jeg droppe å ta flere tester før IKM evt🤔 Og så teste med digital ukentlig til jeg får 3+? 

Ja det syns jeg! All erfaringen jeg har tilsier at det er best. Nyyyydelige 1-2-testen din! :mynona:Gratulerer igjen - så inderlig mye! Men syns ikke du bør teste mer før neste helg. Ta ny digital da, og helt til du får 3+. Så kan du evnt. gå på tidlig UL om du ikke føler deg betrygget da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (8 timer siden):

Ja det blir nok litt annerledes...  Da jeg ventet nr.1 var jeg ung og "naiv". Fortalte det til mamma (som eksempel) veldig kort tid etter positiv test. Da jeg ventet nr.2 hadde jeg oppdaget internett og forum 😏 lærte hvor vanlig det var å miste... Dro derfor på en tidlig UL i uke 10 og fikk bekreftet at alt var bra der før jeg fortalte noe. Da jeg ventet nr.3 hadde vi opplevd flere SA og den senaborten i uke 14 og måtte reversere nyheten til folk... så da ventet vi helt til uke 19 og etter OUL. Det var befriende å kunne fortelle alle at jeg var gravid - men ikke bare det - vise OULbilde og i samme slengen fortelle at det var en frisk baby.

Ja det syns jeg! All erfaringen jeg har tilsier at det er best. Nyyyydelige 1-2-testen din! :mynona:Gratulerer igjen - så inderlig mye! Men syns ikke du bør teste mer før neste helg. Ta ny digital da, og helt til du får 3+. Så kan du evnt. gå på tidlig UL om du ikke føler deg betrygget da.

Ja husker jeg var på ultralyd 3 ganger før uke 12. Var livredd hver gang jeg gikk inn. Å den stillheten til hun som tok ultralyd de første minuttene var uutholdelig. Ville bare høre at alt var bra. 

Å vente til uke 19 er lenge hvertfall om man føler seg dårlig. Så forstår at det var befriende å endelig fortelle folk. Må være tungt å først fortelle om en graviditet for så å fortelle en dårlig nyhet 😕 

Tusen takk🥰 Har foreløpig ikke tatt en test denne morgenen, og har egentlig ikke noen trang til å teste. Vil bare leve med gleden av siste test som viste gravid. Så får jeg bare se om mens dukker opp eller ikke og ta en ny test om 1 uke. Orker ikke tyde en test hver eneste dag å se om den er sterkere eller ikke. 

Skal ringe legen min i dag å be om mer progesteron og samtidig sette opp en tidlig UL. Fikk beskjed om at det var lurt å gjøre i min situasjon. Både fordi jeg mister og for min egen betryggelse så jeg slipper å gå å tenke om alt er bra eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen❄️❄️

12dpo

I dag har jeg droppet å teste meg. Har bestemt meg for å vente med å teste enn så lenge. Nå har jeg fått positiv digital, og må nesten prøve å bare slappe av inntil videre. 

Eneste symptomet jeg har er mensmurringer, av å til en litt sånn stram følelse nedentil som om jeg har på meg en trang truse😅, og litt el slim. Men overraskende lite el slim. 

Endret av Noddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter deg veldig i ingen testing :klemmer: Veldig lurt å bare vente de dagene som trengs før du kan ta en ny digital.

Nyt mandagen og ukestarten som fersk gravid ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Støtter deg veldig i ingen testing :klemmer: Veldig lurt å bare vente de dagene som trengs før du kan ta en ny digital.

Nyt mandagen og ukestarten som fersk gravid ❤️

Takk:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen:blomst:

13dpo i dag. Får mens på dag 14 som regel. Så nå får vi bare se hva som skjer de kommende dagene😱 I dag er jeg litt urolig.

Venter egentlig bare på at jeg skal få mens. Har knapt symptomer. Selv om det er normalt, så liker jeg det ikke. Vil kjenne at noe skjer med kroppen min. Uff nei har en litt dårlig dag i dag. Oddsene er ikke akkurat i min favør, så må bare vente å se hvilken vei dette går. 

Ringte legen min i går og vi har satt om en tidlig ultralyd i Januar. Så skulle jeg bare ringe om det ikke går veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er syyyykt ubehagelig å gå på do de første ukene etter positiv test. Angst hver gang man tar av seg buksa omtrent. Så sikker på at mensen skal komme. Men det skal den ikke her! Du har testet positivt og da holder mensen seg langt unna :danse: Veldig greit med en UL-time i januar! Hjelper utrolig å ha noe å telle ned til. Som prøver er man jo "god" til det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (23 minutter siden):

Jeg syns det er syyyykt ubehagelig å gå på do de første ukene etter positiv test. Angst hver gang man tar av seg buksa omtrent. Så sikker på at mensen skal komme. Men det skal den ikke her! Du har testet positivt og da holder mensen seg langt unna :danse: Veldig greit med en UL-time i januar! Hjelper utrolig å ha noe å telle ned til. Som prøver er man jo "god" til det ;)

Samme. Og den crinonen gjør at det stadig vekk «renner» noe ut så man tenker at det er mensen som er på vei🙈

Ja håper den stygge heksa holder seg borte! 

Vi er veldig gode til å telle ned😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Noddi, og gratulerer med graviditeten! Vil gjerne følge deg her, jeg har hatt prøverdagbok en liten stund men ikke vært innom deg før. Jeg er også gravid nå, og bare et par dager foran deg i løypa. Jeg testa positivt for 5 dager siden, jeg var da 10dpo. Jeg opplevde en MA for et halvt år siden (det var min første graviditet), og kjenner meg SÅ igjen i frykten for at mensen skal komme! Krysser fingre for at det går bra for oss begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerne009 skrev (20 timer siden):

Hei Noddi, og gratulerer med graviditeten! Vil gjerne følge deg her, jeg har hatt prøverdagbok en liten stund men ikke vært innom deg før. Jeg er også gravid nå, og bare et par dager foran deg i løypa. Jeg testa positivt for 5 dager siden, jeg var da 10dpo. Jeg opplevde en MA for et halvt år siden (det var min første graviditet), og kjenner meg SÅ igjen i frykten for at mensen skal komme! Krysser fingre for at det går bra for oss begge!

Så gøy! Gratulerer👏🏻 Morsomt at vi er så å si like langt på vei :) 

😕 Trist å lese. Får håpe denne graviditeten blir vellykket for deg🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Hvilken uke mistet du? 

Ah jeg er ennå ikke i «gravidmodus». Kommer heller ikke til å fortelle noen om graviditeten før i andre trimester. Jeg bare tror ikke på det. Jeg tenker stadig vekk at det ikke kommer til å gå veien så klarer ikke glede meg. 

Hvordan takler du graviditeten hittil? Tester du mye?

Skal ta en titt innom dagboken din :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noddi skrev (2 timer siden):

Så gøy! Gratulerer👏🏻 Morsomt at vi er så å si like langt på vei :) 

😕 Trist å lese. Får håpe denne graviditeten blir vellykket for deg🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Hvilken uke mistet du? 

Ah jeg er ennå ikke i «gravidmodus». Kommer heller ikke til å fortelle noen om graviditeten før i andre trimester. Jeg bare tror ikke på det. Jeg tenker stadig vekk at det ikke kommer til å gå veien så klarer ikke glede meg. 

Hvordan takler du graviditeten hittil? Tester du mye?

Skal ta en titt innom dagboken din :) 

Jeg var i uke 11 da jeg fant ut av det, men fosteret ble målt til 6 uker stort :( har akkurat bestilt TUL, og måtte legge en mental plan for dagene etterpå, slik at jeg har tid til å komme meg etter en ny abort.. så jeg er heller ikke særlig optimistisk, for å si det sånn!

Føler meg akkurat som deg, absolutt ikke i gravidmodus, og prøver egentlig å tenke så lite som mulig på det. kan liksom ikke tro det kommer til å gå bra. Sist fortalte jeg noen venninner det veldig tidlig, men nå skal jeg også vente lenge med å si det til noen. 

Jeg har testa en del, men prøver å ikke gjøre det hver dag hehe! Blir litt dyrt med alle testene🙈 hva med deg? Krysser alle fingre for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerne009 skrev (6 timer siden):

Jeg var i uke 11 da jeg fant ut av det, men fosteret ble målt til 6 uker stort :( har akkurat bestilt TUL, og måtte legge en mental plan for dagene etterpå, slik at jeg har tid til å komme meg etter en ny abort.. så jeg er heller ikke særlig optimistisk, for å si det sånn!

Føler meg akkurat som deg, absolutt ikke i gravidmodus, og prøver egentlig å tenke så lite som mulig på det. kan liksom ikke tro det kommer til å gå bra. Sist fortalte jeg noen venninner det veldig tidlig, men nå skal jeg også vente lenge med å si det til noen. 

Jeg har testa en del, men prøver å ikke gjøre det hver dag hehe! Blir litt dyrt med alle testene🙈 hva med deg? Krysser alle fingre for deg!

Uff 😕 Har bestilt som nevnt TUL for å gi en betryggelse på at det er et hjerte som slår og slippe å leve i uvisshet tilfelle noe skjer 😣

Greit å være forberedt, men man klarer aldri å forberede seg helt. Jeg forberedte meg sist på en abort, men å høre ordene fra en lege traff meg fortsatt hardt :( men sannsynligheten er stor for at det går bra :) 

Jeg har sluttet å teste denne gangen. Kommer til å ta en digital på fredag for å se 2-3 og deretter 3+ så gir jeg meg. 

Hadde fryktelig angst sist jeg var gravid. Testet frem til jeg var 6-7 uker og psyken min ble veldig påvirket av det. Kunne studere strekene lenge. Var forferdelig. Så nå prøver jeg bare å slappe av😅

Takk! Krysser fingrene for deg også 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Satser på baby i August 2021 :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14dpo 😱 Godt å se en så fin stigning så fort🤞🏻

Har faktisk veldig lite symptomer. Murring av å til. Og litt sliten og tung i hodet. Men det kan være andre ting også. 

Kan hvertfall sveve på denne testen et par dager🥰

293F574E-A2E4-47A7-928A-A57EDBB5F74D.thumb.jpeg.7b79f65c22fd4024e4e9e71427e36ca6.jpeg36FB3DF1-D745-4FA9-884A-D33CB7153A62.thumb.jpeg.ddd4fd7490b21a0975cf8e254985828a.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kvinne35+ skrev (23 minutter siden):

Gratulerer :)  Den spiren satt fort :)

Tusen takk :) får krysse fingrene for at spiren klamrer seg fast🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjolahei skrev (19 minutter siden):

Gratulerer så mye med en spire i magen🥰

Lykke til med tiden fremover!

Tusen takk 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...