Gå til innhold

Baby nr 3 ♥️


Noddi

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (På 20.1.2021 den 13.47):

Så herlig Noddi ❤️ Var du spot on på svangerskapslengden også?

Sorry veldig sen respons 🙈 Har hvert hektisk. Men jeg ble flyttet frem 3 dager og det er alltid stas 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

11+4 i dag. Hadde min tredje ultralyd som gikk strålende 👏🏻😊 Booket timen i dag. Hadde en ubehagelig følelse i kroppen og fikk litt panikk. Angsten ble bare sterkere og sterkere. Gråten presset på så jeg følte jeg måtte få den lille sjekket så fort som mulig. Veldig irrasjonelle tanker, men jeg er livredd for å miste, og når man først går inn i den virvelvinden av tanker er det vanskelig å stoppe uten å få bekreftet at ting er bra.

Alt så heldigvis bra ut og den lille spreller og koser seg! For en lettelse 😪 

Jordmor forstod bekymringen min med tanke på fortiden min og hun roet meg med at alt var i skjønneste orden med den lille. 

Tenk at om 3 dager er jeg 12 uker 😲 Har ennå ikke fortalt det til noen andre enn mamma. Er veldig nervøs for akkurat det. Tror jeg venter til jeg er 14 uker. Føler det er rett tid å si det på. Trenger mer tid..... 

Formen er mye bedre. Er fortsatt litt sliten, men kvalmen er myyyyye bedre 🙏🏻 Kjenner kanskje til kvalmen et par ganger om dagen, men det er alt. Har endel halsbrann, men kvalmen var desidert verst, så godt det verste er over på den fronten. 

Fikk ny resept på progesteron. Jeg «nektet» å slutte på 10 ukers linja. Fikk beskjed om at man trygt kan slutte på den tiden, men jeg ønsker å gå på det litt til, og fra tidligere erfaring vet jeg at det er ufarlig å gå på progesteron lenger enn anbefalt. Så nå skal jeg fullføre pakken jeg har så slutter jeg. Er vel fullstendig unødvendig å gå på det nå, men det gir meg en falsk trygghet som er god å ha litt til. 

Blir en fin start på fredagskvelden for min del selv om morgendagen ble litt «dramatisk». Håper dere får en fantastisk helg 😊 

Endret av Noddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre at det går fint med deg og den lille! ❤️
Fortelle om graviditeten til folk kan du gjøre når du er klar for det :hug: Nyt svangerskapet utover! Magisk tid i vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at alt var i orden! Ikke noe ålreit å få en sånn ekkel følelse, bra at du dro og sjekka det med en gang. Og nå er det jo en veeldig stor sjans for at det går bra! SAene du har hatt har vært tidligere i svangerskapet, ikke sant? Da er det helt sikkert ikke noen grunn til å tenke at det vil skje igjen, når du har kommet så langt som nå! (Noe annet ville bare vært utrolig uflaks - og usannsynlig!)

Godt å høre at formen er bedre også! Jeg venter fortsatt på at kvalmen skal lette.. jeg har hatt et par bedre dager, men så kommer den tilbake i full kraft og jeg blir ute av stand til å gjøre noe igjen.. sykt slitsomt! Så nyt at du er i litt bedre form! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (18 timer siden):

Så herlig å høre at det går fint med deg og den lille! ❤️
Fortelle om graviditeten til folk kan du gjøre når du er klar for det :hug: Nyt svangerskapet utover! Magisk tid i vente.

❤️❤️

Ja venter til den dagen jeg får en god følelse på det. En eller annen gang før fødsel 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerne009 skrev (17 timer siden):

Så bra å høre at alt var i orden! Ikke noe ålreit å få en sånn ekkel følelse, bra at du dro og sjekka det med en gang. Og nå er det jo en veeldig stor sjans for at det går bra! SAene du har hatt har vært tidligere i svangerskapet, ikke sant? Da er det helt sikkert ikke noen grunn til å tenke at det vil skje igjen, når du har kommet så langt som nå! (Noe annet ville bare vært utrolig uflaks - og usannsynlig!)

Godt å høre at formen er bedre også! Jeg venter fortsatt på at kvalmen skal lette.. jeg har hatt et par bedre dager, men så kommer den tilbake i full kraft og jeg blir ute av stand til å gjøre noe igjen.. sykt slitsomt! Så nyt at du er i litt bedre form! 

 

Veldig godt å høre 😪

Jordmoren nevnte det at nå må jeg bare tenke at det går bra. Herfra er sjansene relativt små for at noe skjer. 

Ja de skjedde før uke 9, så er absolutt over den grensa. Hjertet slår kjempebra også. 175 slag. Å det var fantastisk å høre. Så prøver å tenke at om noe skjer nå har jeg virkelig hvert ufattelig uheldig. 

Uff ja den kvalmen er forferdelig! Håper din letter snart også. I tidligere svangerskap var jeg stort sett kvalm hele tiden i 12 uker. Deretter var det noen gode dager og noen dårlige. Så vi må gjøre som du sier! Nyte de gode dagene 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noddi skrev (9 timer siden):

Veldig godt å høre 😪

Jordmoren nevnte det at nå må jeg bare tenke at det går bra. Herfra er sjansene relativt små for at noe skjer. 

Ja de skjedde før uke 9, så er absolutt over den grensa. Hjertet slår kjempebra også. 175 slag. Å det var fantastisk å høre. Så prøver å tenke at om noe skjer nå har jeg virkelig hvert ufattelig uheldig. 

Uff ja den kvalmen er forferdelig! Håper din letter snart også. I tidligere svangerskap var jeg stort sett kvalm hele tiden i 12 uker. Deretter var det noen gode dager og noen dårlige. Så vi må gjøre som du sier! Nyte de gode dagene 😊 

Hei du! 

Er kvalmen din bedre? Jeg fikk afipran av min lege og livet mitt er helt forandret nå. Barna sier at jeg 'har kommet tilbake fra de døde' 8+og sånn føles det og ass. 

Kvslme er fælt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (28 minutter siden):

Hei du! 

Er kvalmen din bedre? Jeg fikk afipran av min lege og livet mitt er helt forandret nå. Barna sier at jeg 'har kommet tilbake fra de døde' 8+og sånn føles det og ass. 

Kvslme er fælt.. 

Hei! 😀

Ja kvalmen min er mye bedre. Gikk fra å være kvalm 24/7 til nå et par ganger om dagen. Mye bedre!

Bra du har fått noe som hjelper :) kvalmen er virkelig fæl! 

Godt tips for andre gravid som sliter med kvalme. Har aldri hørt om afipran før🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det @Noddi?🤩

Fulgte deg når du skrev prøverdagbok, og kom over deg her nå! 😊 håper alt er bra!❤️

Endret av Rhea87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Rhea87 skrev (På 16.2.2021 den 6.12):

Hvordan går det @Noddi?🤩

Fulgte deg når du skrev prøverdagbok, og kom over deg her nå! 😊 håper alt er bra!❤️

Ah sorry for elendig oppdatering! 🙈

Har hvert veldig hektisk her, men det går kjempebra :) Er fortsatt gravid og er 18 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Har hvert hektisk her hjemme, så det har hvert dårlig med oppdatering. Men er fortsatt gravid 😊 18 uker på vei 🙏🏻

Har OUL om 1 ukes tid ca. Nå er vi inne i tredje smittebølge, og merker det er kjipt at mannen min ikke kan bli med på OUL. Men er utrolig takknemlig for at jeg har hvert igjennom dette før, og vet hva jeg går til. 

Håper andre gravide og spesielt førstegangsfødende klarer å holde motet oppe i disse tider.

Merker jeg faktisk syns det er godt å vite at jeg ennå ikke skal føde. Så håper til sommeren at situasjonen er bedre :) 

Formen min? Føler meg veldig bra :) Ingen plager og syns faktisk foreløpig at 2 trimester har hvert fantastisk 🙏🏻 Men er vel det de sier. Man føler seg litt mer som seg selv i 2 trimester, men så kommer 3 trimester å det begynner å bli tungt.  

I mine forrige svangerskap kjente jeg spark etter uke 20. Har denne gang kjent spark allerede i disse dager (uke18-19). Så det er fantastisk. Har også fått en god å rund mage :) Poppet tidligere også. Var vel rundt uke 12-13 jeg startet å se antydning til mage. 

Tar kvelden 😴 håper dere har hatt en strålende dag til tross for enda strengere restriksjoner 😬

God Natt 🌃

Endret av Noddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering ❤️ herlig at du kjenner spark og koser deg sånn! Lykke til på OUL, det blir fint å hilse på den lille og du får ta med bilde til pappaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 timer siden):

Så koselig med oppdatering ❤️ herlig at du kjenner spark og koser deg sånn! Lykke til på OUL, det blir fint å hilse på den lille og du får ta med bilde til pappaen :)

Ja jeg skal gjøre det 😊 Trist at han ikke får delta like mye, men han har nå hvert igjennom det 2 ganger før så det går nok fint 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke født mitt tredje barn og tenker allerede på flere :klaske: 

Hormonelt? 

Jeg har etter hver fødsel ventet på følelsen av at familien min er komplett, men den følelsen kom aldri. Kommer den noensinne til å komme? Flere som har det slik? 

Det kommer et punkt hvor man bare må si stopp, men tror den dagen vil bli vanskelig for meg. Er dette min siste graviditet? 😢 Blir hver mnd med gullet i magen min siste med et så lite barn? Slike spørsmål har jeg tenkt mye på i det siste.

Nei tiden får vise hva som skjer, men man skal ikke se bortifra at denne tråden hopper frem og tilbake mellom prøver og gravid en stund fremover 😅 

Endret av Noddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Plutselig datt jeg over tråden din her inne. Hadde lest den frem til desember når du fikk den flyttet over på gravid dagbok. Vipps så forsvant den for meg 🙈

Så koselig å lese seg igjennom oppdateringene (minus kvalmen 😫). Håper formen fortsetter like lett og smidig en god stund fremover! 😊🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...