Gå til innhold

Baby nr 3 ♥️


Noddi

Anbefalte innlegg

Hei

Etter mye om å men så har jeg bestemt meg for å starte en dagbok. Både for meg selv som noe jeg evt kan se tilbake på å minnes prøvetiden, og fordi jeg gjerne ønsker å ha et sted jeg kan dele glede/frustrasjon, mine tanker :) og generelt tiden fremover. 

Er 30 år, gift og har to barn fra før av. Dette er min 1PP, og har gått på letrozol. Har hatt 4 sa tidligere, så derfor får jeg hjelp fra og med 1pp denne gang. Har også lav AMH og derfor ikke all verdens med tid, så er nå eller aldri føler jeg. 

Har hatt el i dag mest sannsynlig så blir 1dpo i morgen :) 

Nervepirrende 2 uker. Og om jeg skulle bli gravid, så føler jeg også at de første 12 ukene blir like tunge. Har fått flere positive tester før og det har flere ganger ført til sa, så tror jeg kommer til å ha hjertet i halsen frem til jeg ser hjertebank ♥️🙏🏻

Håper det er noen som vil holde følge som jeg kan dele prosessen med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noldi skrev (5 minutter siden):

Velkommen til forumet, og hurra for dpo-land😍🥳 blir hyggelig å følge deg på veien videre

Takk 🥰🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg hvordan prøvetiden var. Den evige ventingen og symptomspottingen..... 

Fikk beskjed av gyn og teste ut el før jeg begynner på progesteron. Håper testen er negativ i morgen så jeg kommer meg inn i dpo land🤞🏻🙏🏻

Endret av Noddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen :) 

El testen er fortsatt positiv. Håpet at testen skulle være negativ i dag. Mannen min er bortreist å vi hadde samleie søndag kveld. Å jo lenger tid det tar før el skjer jo mindre er sjansene mine 😕 

Men har mine typiske «eggløsning smerter». Murringer og stikking nedentil, så tror el skjer i løpet av dagen/timer. Men føler sjansene mine er små nå. 

Er 2 og en halv dag siden samleie, så håper inderlig jeg fortsatt har muligheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen :) 

Endelig fikk jeg en negativ el test 🥳 Da er jeg offisielt i dpo land! Håper inderlig det holdt med samleie på søndagen🤞🏻 

Da er det bare å vente og symptomspotte 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen som prøver og gratulerer med dagbok :smilyblomst:

Jeg har også hatt fire aborter, så jeg kjenner godt til følelsen at veien til baby kan være lang og at følelsen ved å se en positiv test er blandet . Noe folk som ikke har opplevd abort ikke kan forstå, heldigvis. Men så godt å høre at du får oppfølging helt fra starten nå! :klemmer:  Hvilken syklusdag fikk du EL på nå? Jeg er på andre pp'en med letrozol her nå, og håper på normaltidlig EL.

Masse lykke til utover i dpo-land her! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Velkommen som prøver og gratulerer med dagbok :smilyblomst:

Jeg har også hatt fire aborter, så jeg kjenner godt til følelsen at veien til baby kan være lang og at følelsen ved å se en positiv test er blandet . Noe folk som ikke har opplevd abort ikke kan forstå, heldigvis. Men så godt å høre at du får oppfølging helt fra starten nå! :klemmer:  Hvilken syklusdag fikk du EL på nå? Jeg er på andre pp'en med letrozol her nå, og håper på normaltidlig EL.

Masse lykke til utover i dpo-land her! :heiajente:

Takk ❄️♥️

Ja det er vanskelig å forklare følelsen rundt det å få en positiv test når man har aborter bak seg. Jeg blir ikke glad på samme måte lenger om du forstår? Så derfor er det veldig godt at jeg får tidlig ultralyd denne gangen. 

CD 14 fikk jeg el :) Pleier å få den på dag 12-13, så en dag forsinket med letrozol. Mulig det er tilfeldig 🤔

Endret av Noddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noddi skrev (11 minutter siden):

Takk ❄️♥️

Ja det er vanskelig å forklare følelsen rundt det å få en positiv test når man har aborter bak seg. Jeg blir ikke glad på samme måte lenger om du forstår? Så derfor er det veldig godt at jeg får tidlig ultralyd denne gangen. 

CD 14 fikk jeg el :) Pleier å få den på dag 12-13, så en dag forsinket med letrozol. Mulig det er tilfeldig 🤔

Jeg forstår akkurat hva du mener. Selv om min første abort skjedde veldig tidlig (uke 6) så ble jeg så lei meg - men også sint - fordi jeg ble fratatt min "naivitet". Den ubeskrivelige gleden en positiv test skal gi. Jeg hadde bare vellykket svangerskap bak meg ved min første abort, så etter den ble jo følelsene omkring dette aldri det samme igjen.
Så da jeg testet positivt for fjerde gang på et drøyt år så sto jo ikke akkurat jubelen i taket. Angsten tok helt overhånd. Men jeg fikk god oppfølging i helsevesenet med mange ultralyder. Men først etter ordinær ultralyd kunne jeg senke skuldrene. Kjedelig, men sånn var det bare. Ble jo verdt det til slutt.

Ah, skjønner letrozol fungerer veldig forskjellig fra person til person. Jeg forventet egentlig EL rundt CD27 sist syklus, men den kom allerede på CD16, så jeg ble jo overlykkelig. Jeg er veldig spent på om den vil komme like tidlig for meg denne gangen... vente vente.. er på CD9 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 timer siden):

Jeg forstår akkurat hva du mener. Selv om min første abort skjedde veldig tidlig (uke 6) så ble jeg så lei meg - men også sint - fordi jeg ble fratatt min "naivitet". Den ubeskrivelige gleden en positiv test skal gi. Jeg hadde bare vellykket svangerskap bak meg ved min første abort, så etter den ble jo følelsene omkring dette aldri det samme igjen.
Så da jeg testet positivt for fjerde gang på et drøyt år så sto jo ikke akkurat jubelen i taket. Angsten tok helt overhånd. Men jeg fikk god oppfølging i helsevesenet med mange ultralyder. Men først etter ordinær ultralyd kunne jeg senke skuldrene. Kjedelig, men sånn var det bare. Ble jo verdt det til slutt.

Ah, skjønner letrozol fungerer veldig forskjellig fra person til person. Jeg forventet egentlig EL rundt CD27 sist syklus, men den kom allerede på CD16, så jeg ble jo overlykkelig. Jeg er veldig spent på om den vil komme like tidlig for meg denne gangen... vente vente.. er på CD9 i dag.

Sorgen er stor uansett hvor tidlig man mister💔 

Samme! Reagerte likedan etter min første abort. Sinne. Å deretter var hver test jeg tok tatt med en pessimisme. 

Ja den angsten er forferdelig. Hver dag er en dag du bare venter på å miste. Og 4/6 ganger har jeg mistet. 

Forstår akkurat hva du mener. Jeg senket skuldrene etter 23 uker når fosteret kunne overleve en fødsel. Hadde høyt blodtrykk hver gang jeg skulle på ultralyd. 

Veldig kjedelig å ikke kunne nyte graviditeten. Men sånn er det nå bare. Jeg prøver å tenke over hvor heldig jeg er som faktisk har fått to friske barn♥️ Men sorgen over de jeg har mistet uansett hvor små glemmes aldri💔

Hva er din dosering på letrozol? Tar du også Ovitrelle eller progesteron? 

Spennende 😊 satser på du får el tidlig igjen så du får kommet i gang. Ventetiden er alltid utrolig lang. 

Endret av Noddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noddi skrev (4 timer siden):

Ja den angsten er forferdelig. Hver dag er en dag du bare venter på å miste. Og 4/6 ganger har jeg mistet. 

Veldig kjedelig å ikke kunne nyte graviditeten. Men sånn er det nå bare. Jeg prøver å tenke over hvor heldig jeg er som faktisk har fått to friske barn♥️ Men sorgen over de jeg har mistet uansett hvor små glemmes aldri💔

Hva er din dosering på letrozol? Tar du også Ovitrelle eller progesteron? 

Uff, helt fryktelig :( Det er alt for mange ganger. Selv har jeg mistet 4/7 ganger, så akkurat som deg er jeg selvsagt uendelig takknemlig for de barna jeg har. Men smerten over abortene er selvsagt der.

Jeg tar enkel dose letrozol. Første gang jeg tok dette var forrige syklus, og det fungerte jo supert så da er det vel bare å fortsette med det tenker jeg nå. Vil sikkert angre hvis ingenting skjer over helgen nå, og tenke at jeg burde ha tatt dobbel dose, men jeg kan liksom ikke vite behovet på forhånd... Må bare håpe. Jeg tok ovitrelle forrige syklus, men det blir ikke denne. Tror egentlig ikke det er nødvendig, for jeg har hatt EL av meg selv, så ble egentlig litt overrasket når gynekologen foreslo det. Progresteron tar jeg ikke etter EL, kun dersom jeg blir gravid. Ved antydning til svak strek så er det rett på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (9 timer siden):

Uff, helt fryktelig :( Det er alt for mange ganger. Selv har jeg mistet 4/7 ganger, så akkurat som deg er jeg selvsagt uendelig takknemlig for de barna jeg har. Men smerten over abortene er selvsagt der.

Jeg tar enkel dose letrozol. Første gang jeg tok dette var forrige syklus, og det fungerte jo supert så da er det vel bare å fortsette med det tenker jeg nå. Vil sikkert angre hvis ingenting skjer over helgen nå, og tenke at jeg burde ha tatt dobbel dose, men jeg kan liksom ikke vite behovet på forhånd... Må bare håpe. Jeg tok ovitrelle forrige syklus, men det blir ikke denne. Tror egentlig ikke det er nødvendig, for jeg har hatt EL av meg selv, så ble egentlig litt overrasket når gynekologen foreslo det. Progresteron tar jeg ikke etter EL, kun dersom jeg blir gravid. Ved antydning til svak strek så er det rett på det.

Ja samme 💔

Tar også enkel dose. Virker som det funker bra, men lurer på om man kan få noen form for immunrespons av dosen? At man må øke med tiden om det ikke fungerer. 

Tok Ovitrelle på tidligere svangerskap selv om jeg fikk el selv, men denne gang har jeg ikke fått det. Mulig det også hjelper for å booste el. Men er usikker. Lurer jo også på om Ovitrelle er årsaken til at det gikk så bra med de to første. Men det finner vi ut av. Så får jeg heller få Ovitrelle på neste PP. 

Denne gangen ønsker gyn at jeg tar progesteron fra 2dpo. Men mulig det bunner i at hun ønsker en «mindre fiendtlig livmor» for en evt implantasjon:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen🧡 

Er i dag 2dpo og har begynt på progesteron etter anbefaling fra min gynekolog. 

Tiden går som vanlig sakte i slike perioder:bond: krysser fingrene🤞🏻for at progesteron hjelper en evt implantasjon og at jeg får en positiv test til uka. 

Ikke super begeistret for denne progesteronen da jeg ofte «lekker» når jeg bruker det 🙈 . Må stort sett gå med innlegg til uke 10 om jeg blir gravid. Men det viktigste er at det hjelper👏🏻

Endret av Noddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noddi skrev (42 minutter siden):

men lurer på om man kan få noen form for immunrespons av dosen? At man må øke med tiden om det ikke fungerer. 

Det har jeg også lurt på... tiden vil vel vise, det eneste som er kjedelig er at jeg må oppleve at EL kommer sent før jeg  finner ut av at letrozol ikke fungerer like bra lenger 🙄 og det er jo ikke noe gøy... Min kropp responderer i alle fall veldig bra på nye ting. Første pp jeg fikk metformin = gravid. Første gang jeg forsøkte ovitrelle = gravid. Første pp på babyklister = gravid. Så du kan tro nedturen var stor da jeg nå i forrige pp forsøkte letrozol for første gang og ikke ble gravid :rolleyes:

Herlig at du er i dpo-land! Det er et så myye bedre sted å være enn å lete etter EL :heiajente:

Er det crinone eller cyclogest du bruker? Jeg har brukt begge tidligere og syns også det var noe herk. I sommer kom jeg jo helt til 9+5, og  ekstra nedtur med alt dette griseriet og så hjalp det ikke en gang. Men da jeg snakket om progresteron med gynekologen min nå sist syklus så fortalte han at det har kommet en NY på banen - i tablettform!! O'halleluja! Nå husker jeg ikke hva den heter, men tror den begynte på bokstaven D. Så han skulle "legge denne klar" til meg. Så neste gang jeg blir gravid (om jeg blir så heldig) så skulle jeg bare ringe og få denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (9 timer siden):

Det har jeg også lurt på... tiden vil vel vise, det eneste som er kjedelig er at jeg må oppleve at EL kommer sent før jeg  finner ut av at letrozol ikke fungerer like bra lenger 🙄 og det er jo ikke noe gøy... Min kropp responderer i alle fall veldig bra på nye ting. Første pp jeg fikk metformin = gravid. Første gang jeg forsøkte ovitrelle = gravid. Første pp på babyklister = gravid. Så du kan tro nedturen var stor da jeg nå i forrige pp forsøkte letrozol for første gang og ikke ble gravid :rolleyes:

Herlig at du er i dpo-land! Det er et så myye bedre sted å være enn å lete etter EL :heiajente:

Er det crinone eller cyclogest du bruker? Jeg har brukt begge tidligere og syns også det var noe herk. I sommer kom jeg jo helt til 9+5, og  ekstra nedtur med alt dette griseriet og så hjalp det ikke en gang. Men da jeg snakket om progresteron med gynekologen min nå sist syklus så fortalte han at det har kommet en NY på banen - i tablettform!! O'halleluja! Nå husker jeg ikke hva den heter, men tror den begynte på bokstaven D. Så han skulle "legge denne klar" til meg. Så neste gang jeg blir gravid (om jeg blir så heldig) så skulle jeg bare ringe og få denne.

Ja samme! Kroppen min reagerer bra på ting første gang, men har en følelse av at det ikke vil gjøre det denne gang. Aah bare jeg skriver det blir jeg nervøs. 

Ja å komme inn i dpo land er på en måte en lettelse. Da er det bare å vente selv om ventetiden virker lang. 

Crinone. Brukt det før og bare klin. Aha tablettform? Om det ikke går denne gang skal jeg høre om det jeg også. Enda verre med crinone er at det «renner» ut så man tror man aborterer. Daglig hadde jeg den skrekken da det rant. 

Forhåpentligvis nærmer du deg el snart 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noddi skrev (2 timer siden):

Har du forresten bivirkninger på letrozol og crinone? @Amatariel

Ikke kjent noen bivirkninger på letrozol nei. Det ene svangerskapet der jeg brukte crinone ble jeg veldig tørr, slik at det var ubehagelig. Klarte nesten ikke å ha sex pga. det, så det var litt pes 😛 Ble derfor glad da jeg fikk cyclogest i sommer, for den ble jeg i allefall ikke så tørr av. Men hater stikkpiller da, og syns det ble en del gris. Så at jeg ved evnt. neste svangerskap kan få tabletter gleder jeg meg veldig over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (14 timer siden):

Ikke kjent noen bivirkninger på letrozol nei. Det ene svangerskapet der jeg brukte crinone ble jeg veldig tørr, slik at det var ubehagelig. Klarte nesten ikke å ha sex pga. det, så det var litt pes 😛 Ble derfor glad da jeg fikk cyclogest i sommer, for den ble jeg i allefall ikke så tørr av. Men hater stikkpiller da, og syns det ble en del gris. Så at jeg ved evnt. neste svangerskap kan få tabletter gleder jeg meg veldig over!

Ok 😊 

Ja absolutt veldig greit om du kan få tablettform så du slipper alt sølet🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...