Gå til innhold

Hvorfor skjønner ikke folk at det er snylterne som misunnes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hensikten er vel å belyse det problemet som er i Norge med uføretrygd. At vi er så mye sykere enn andre vestlige, og at det må være noe her. Enten er det helt jævlig å bo i Norge, ellers så er det for lett å få uføre. Det betyr ikke at alle uføre snylter.

Det rare er de som kommer så ekstremt i forsvar. Jeg ville tro at de som faktisk var ordentlig syke ikke følte seh truffet av folk som kritiserer snyltere. Det er kjemperart. Man skulle tro at man ønsket å sette lyset mot snylterne slik at man ikke fikk hets selv...

Anonymkode: 411bf...b10

Eller så har vi et annet system som plukker opp flere av de menneskene som i andre land enten faller helt utenfor eller blir forsørget av familien? 

Jeg synes fortsatt ikke det er rart at mennesker som er ordentlig syke føler seg truffet eller går i forsvar. Mange av de støter ofte på mistenkeliggjøring og mennesker som forventer forklaringer og som dømmer på individnivå situasjoner de ikke har innsikt i. 

Jeg er ikke selv ufør, men det er mulig jeg ender der. Dager jeg fungerer bedre enn andre så lurer jeg på om jeg narrer meg selv. Netter og dager etter at jeg har prøvd å gjøre ting jeg selv ønsker - så lurer jeg på hvordan jeg skal overleve om jeg detter mellom stolene systemet har satt opp. For meg er det mye (egen) fordømmelse av mine faktiske opplevelser, og selv om jeg på en måte ser at jeg har tålt mye mer enn mange andre - så er jeg også usikker på hvor mye jeg skal prøve eller tåle.

Jeg er redd for hvor mye dårligere jeg blir for hver gang jeg prøver litt mer enn jeg burde.  Jeg sliter med å snakke med leger og helsepersonell, for jeg snakker "feil språk". MR, CT, røntgen, blodprøver, urinprøver, nevrografi - viser utslag på symptom leger har tenkt at er psykiske. Symptomer og smerter jeg opplever som mindre alvorlige får jeg plutselig tilbud om å prøve å lette kirurgisk og mye forståelse for at er vonde/vanskelige. Det har gjort at jeg mistenker mange andre også blir avfeid for reelle plager. Trolig går jeg ekstra i forsvar nettopp av den grunn - jeg har et ønske om å gjøre noe produktivt, noe jeg kan være stolt av og ha glede av. Jeg har prøvd i mange år å få det til. Jeg har ikke klart å formidle utfordringene mine til helsepersonell. Jeg har også flere i nær familie som nesten har mistet livet fordi leger ikke har tatt det de sier alvorlig (eller ikke har forstått hvor galt det er når de sier fra). 

Anonymkode: 84cff...c19

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hensikten er vel å belyse det problemet som er i Norge med uføretrygd. At vi er så mye sykere enn andre vestlige, og at det må være noe her. Enten er det helt jævlig å bo i Norge, ellers så er det for lett å få uføre. Det betyr ikke at alle uføre snylter.

Det rare er de som kommer så ekstremt i forsvar. Jeg ville tro at de som faktisk var ordentlig syke ikke følte seh truffet av folk som kritiserer snyltere. Det er kjemperart. Man skulle tro at man ønsket å sette lyset mot snylterne slik at man ikke fikk hets selv...

Anonymkode: 411bf...b10

Dette er jeg enig i, men jeg ser som sagt ikke hvordan dette blir bedre ved å generalisere uføretrygdede. Å belyse om svindling og snylting er helt greit, men spesifiser det da. Om du lager en tråd hvor du insinuerer at alle uføretrygdede som klarer å trene er snyltere, så er det ikke rart at uføretrygdede tar seg nær av dette. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa Rowe skrev (4 minutter siden):

Dette er jeg enig i, men jeg ser som sagt ikke hvordan dette blir bedre ved å generalisere uføretrygdede. Å belyse om svindling og snylting er helt greit, men spesifiser det da. Om du lager en tråd hvor du insinuerer at alle uføretrygdede som klarer å trene er snyltere, så er det ikke rart at uføretrygdede tar seg nær av dette. 

Men det var jo akkurat det som ble belyst fra HI i denne tråden...

Anonymkode: 411bf...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 19.05):

I uføretråder ser man ofte at noen misunner folk på uføretrygd. I innleggene kommer det frem at de misunner dem som har trygd og er rimelig oppegående. Ikke dem som er uføre og har store hemninger og smerter.

Likevel fortsetter folk å stange på med at de uføre er så syke, er så dårlige, har det forferdelig, osv og at en må være gal for å ønske seg dette.

Uten å forstå hva TS egentlig har sagt h*n kunne tenkt seg og hvorfor h*n misunner dem trygden.

Er folk dumme, eller...?

Anonymkode: e900e...903

Er uansett uforståelig å misunne noen som har svært lav inntekt, ikke ble regnet særlig med i samfunnet, ikke blir respektert osv. 

Anonymkode: 83a73...da9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det var jo akkurat det som ble belyst fra HI i denne tråden...

Anonymkode: 411bf...b10

I HI så spør ts om folk er dumme fordi de ikke forstår at alle "sjalu på uføretrygdede"-trådene som lages her inne egentlig sikter til snyltere, og ikke faktiske uføretrygdede. Jeg synes det blir feil å forvente at vi som leser tråder bare skal anta at det er det det er snakk om - om du skriver "uføretrygdede" så er det vel rimelig å forvente at folk kommer til å ta deg for ordet. 

I går så var det en slik tråd. En påsto at hen var sjalu på uføretrygdede som kunne bruke fritiden og pengene fritt. I kommentarfeltet var det uføretrygdede som prøvde å opplyse om at det ikke er slik det fungerer - uføretrygdede kan ikke "bruke tiden fritt", de er syke og har det vondt. I stedet for at ts rettet på seg selv og skrev: "Ok, jeg mener at jeg misunner snyltere", så begynte vedkommende å diskutere for at jo, man kunne være uføretrygdet uten smerter og vondter.. 

Jeg tenker at om du egentlig sikter til mennesker som har fått uføretrygd på feil grunnlag så burde du spesifisere dette. Lager du en tråd hvor du kommer med nedlatende holdninger og/eller generaliseringer mot uføretrygdede, så er det heller ikke rart at denne gruppen ønsker å forsvare seg selv. Det er tabu nok å være uføretrygdet, om ikke brukere på KG skal gjøre det verre fordi de ikke bruker riktig ord for gruppen mennesker de egentlig mener. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa Rowe skrev (17 minutter siden):

I HI så spør ts om folk er dumme fordi de ikke forstår at alle "sjalu på uføretrygdede"-trådene som lages her inne egentlig sikter til snyltere, og ikke faktiske uføretrygdede. Jeg synes det blir feil å forvente at vi som leser tråder bare skal anta at det er det det er snakk om - om du skriver "uføretrygdede" så er det vel rimelig å forvente at folk kommer til å ta deg for ordet. 

I går så var det en slik tråd. En påsto at hen var sjalu på uføretrygdede som kunne bruke fritiden og pengene fritt. I kommentarfeltet var det uføretrygdede som prøvde å opplyse om at det ikke er slik det fungerer - uføretrygdede kan ikke "bruke tiden fritt", de er syke og har det vondt. I stedet for at ts rettet på seg selv og skrev: "Ok, jeg mener at jeg misunner snyltere", så begynte vedkommende å diskutere for at jo, man kunne være uføretrygdet uten smerter og vondter.. 

Jeg tenker at om du egentlig sikter til mennesker som har fått uføretrygd på feil grunnlag så burde du spesifisere dette. Lager du en tråd hvor du kommer med nedlatende holdninger og/eller generaliseringer mot uføretrygdede, så er det heller ikke rart at denne gruppen ønsker å forsvare seg selv. Det er tabu nok å være uføretrygdet, om ikke brukere på KG skal gjøre det verre fordi de ikke bruker riktig ord for gruppen mennesker de egentlig mener. 

Jeg tror ikke ting er så enkelt som du sier. De som sier de misunner uføre er nok mennesker som ikke finner noe mening i sin jobb, som kanskje sliter med å finne tilhørighet i sitt liv, og til slitt så høres det ganske deilig ut å få lov til å «gi opp» og falle sammen. Og så ser man at mange kan det, og da er det naturlig å tenke at det ville vært bedre. For alle uføre som sliter og (rettmessig og noen ganger urettmessig) klager på tilværelsen så er det veldig mange «føre» som også sliter med mye, og tenker at å slippe jobb vil hjelpe. Så kanskje noen uføre er heldige, ikke fordi de er syke, men fordi de har fått omsatt sykdommen/psykdommen til ufør der du kan finne andre meninger i livet betalt av staten, mens andre føler de sliter seg gjennom hverdagen. 
Jeg synes ikke det er så underlig. Uføretrygd gir faktisk rom til å finne nye verdier og muligheter, og der er de heldige, uansett om de ønsker å innrømme det eller ei.

Anonymkode: 411bf...b10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 19.14):

Det er nok fordi når folk sier de er misunnelige på uføre, så antar vi at de mener UFØRE.

Anonymkode: 49122...c5c

Derfor dette er et stor problem her inne, da burde man heller skrive misunnelig på «uføre». For ja dem er det nok av, og de aller fleste som allerede sitter i en god økonomisk sits gjerne skulle fått 20.000 kroner ish i måneden for ikke å gjøre noen ting hvis man har svindlet det til seg og i utgangspunktet er så og si frisk. 20.000 med en utfordrende sykdom sier vel de aller fleste nei takk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener at det er så lett å snylte til seg uføretrygd, har dere prøvd selv?

Dere er klar over at svindel er kriminelt? Når dere beskylder tilfeldige folk for svindel så beskylder dere de for å være kriminelle. Er det ok?

Går dere rundt og mistenker tilfeldige folk for å være voldsutøvere og overgripere også?

 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (1 minutt siden):

Dere som mener at det er så lett å snylte til seg uføretrygd, har dere prøvd selv?

Dere er klar over at svindel er kriminelt? Når dere beskylder tilfeldige folk for svindel så beskylder dere de for å være kriminelle. Er det ok?

Går dere rundt og mistenker tilfeldige folk for å være voldsutøvere og overgripere også?

 

Ingen som beskylder spesifikke folk for å være kriminelle, nei. Men generelt. Og ja, man mistenker generelt at noen folk er voldsutøvere og overgripere, for det er jo noen folk beviselig. Ingen her som beskylder enkeltpersoner. 
Det blir litt som at man mener at noen menn voldtar kvinner. Så klikker folk i vinkel fordi DE ikke voldtar kvinner. Men det betyr da ikke at det ikke skjer.

Jeg føler meg ikke truffet fordi noen gjøre kriminelle saker. Hvorfor gjør andre det?

Anonymkode: 411bf...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller ikke syk, jeg spiller frisk. Når folk ser meg ute, ser jeg ganske frisk ut. Hvordan jeg er etter å ha vært ute, er det få som vet noe om, for da er jeg sengeliggende. 

Anonymkode: d4f80...e8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tror ikke ting er så enkelt som du sier. De som sier de misunner uføre er nok mennesker som ikke finner noe mening i sin jobb, som kanskje sliter med å finne tilhørighet i sitt liv, og til slitt så høres det ganske deilig ut å få lov til å «gi opp» og falle sammen. Og så ser man at mange kan det, og da er det naturlig å tenke at det ville vært bedre. For alle uføre som sliter og (rettmessig og noen ganger urettmessig) klager på tilværelsen så er det veldig mange «føre» som også sliter med mye, og tenker at å slippe jobb vil hjelpe. Så kanskje noen uføre er heldige, ikke fordi de er syke, men fordi de har fått omsatt sykdommen/psykdommen til ufør der du kan finne andre meninger i livet betalt av staten, mens andre føler de sliter seg gjennom hverdagen. 
Jeg synes ikke det er så underlig. Uføretrygd gir faktisk rom til å finne nye verdier og muligheter, og der er de heldige, uansett om de ønsker å innrømme det eller ei.

Anonymkode: 411bf...b10

Men det er ikke det saken handler om. Uføretrygdede hadde ikke gått i forsvarsmodus i disse trådene om trådstarterene kun trengte å blåse ut litt luft om hvor tøft arbeidslivet kan være, men det er utrolig provoserende å høre at folk faktisk misunner tilværelsen din når du er kronisk syk. Jeg har selv fått kommentarer på at jeg er heldig som slipper å jobbe, og da føler jeg ofte for å gå i forsvarsposisjon fordi det tyder på at de ikke tar sykdommene eller problemene mine på alvor. Hadde de visst og forstått hvordan det var, hadde de også innsett at det ikke var et liv å misunne. Det er lov å mislike jobben sin og det er lov å være lei av arbeidslivet, men å si at du misunner syke mennesker er respektløst. Dette er spesielt provoserende når de konstant skal begrunne sin misunnelse med: "Jeg kjenner uføretrygdede mennesker som fester", "Naboen min er uføretrygdet og hun går på skogstur hele tiden", "Jeg kjenner flere som er uføretrygdet som egentlig er friske". Da fortsetter de å bygge på den idéen om at uføretrygdede mennesker kun skal ligge i sengen hele dagen, og de som ikke gjør det er snyltere. 

Ja, mange uføretrygdede mennesker har nok litt mer tid til overs til å finne nye verdier og muligheter. For mange er dette dog veldig begrenset på grunn av sykdom og skader. Dessuten synes jeg det er smakløst å ytre meninger om misunnelse ovenfor en svakere gruppe. Du skal lete lenge for å finne en gruppe som ikke har minst én ting som kan anses som positivt ved situasjonen deres, men det betyr ikke at det er greit å gå rundt og si at du er misunnelig på uføretrygdede, kreftpasienter eller mennesker som har arvet en stor sum etter foreldres bortgang for eksempel. Det oppfattes som utrolig respektløst. 

Om du misunner mennesker som får uføretrygd uten å et reellt grunnlag for dette, spesifiser det. Ikke si du misunner uføretrygdede, fordi det er ikke det du gjør. Du misunner snyltere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det blir litt som at man mener at noen menn voldtar kvinner. Så klikker folk i vinkel fordi DE ikke voldtar kvinner. Men det betyr da ikke at det ikke skjer.

Forskjellen er at her spesifiserer du: "Noen menn voldtar kvinner". Om du konstant hadde fått trøkket ned i halsen din at "Menn voldtar kvinner" så hadde du trolig gått lei, fordi det er ikke sant. Det er ikke rart eller feil å reagere på negative generaliseringer og stereotyper. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa Rowe skrev (3 timer siden):

Men det er ikke det saken handler om. Uføretrygdede hadde ikke gått i forsvarsmodus i disse trådene om trådstarterene kun trengte å blåse ut litt luft om hvor tøft arbeidslivet kan være, men det er utrolig provoserende å høre at folk faktisk misunner tilværelsen din når du er kronisk syk. Jeg har selv fått kommentarer på at jeg er heldig som slipper å jobbe, og da føler jeg ofte for å gå i forsvarsposisjon fordi det tyder på at de ikke tar sykdommene eller problemene mine på alvor. Hadde de visst og forstått hvordan det var, hadde de også innsett at det ikke var et liv å misunne. Det er lov å mislike jobben sin og det er lov å være lei av arbeidslivet, men å si at du misunner syke mennesker er respektløst. Dette er spesielt provoserende når de konstant skal begrunne sin misunnelse med: "Jeg kjenner uføretrygdede mennesker som fester", "Naboen min er uføretrygdet og hun går på skogstur hele tiden", "Jeg kjenner flere som er uføretrygdet som egentlig er friske". Da fortsetter de å bygge på den idéen om at uføretrygdede mennesker kun skal ligge i sengen hele dagen, og de som ikke gjør det er snyltere. 

Ja, mange uføretrygdede mennesker har nok litt mer tid til overs til å finne nye verdier og muligheter. For mange er dette dog veldig begrenset på grunn av sykdom og skader. Dessuten synes jeg det er smakløst å ytre meninger om misunnelse ovenfor en svakere gruppe. Du skal lete lenge for å finne en gruppe som ikke har minst én ting som kan anses som positivt ved situasjonen deres, men det betyr ikke at det er greit å gå rundt og si at du er misunnelig på uføretrygdede, kreftpasienter eller mennesker som har arvet en stor sum etter foreldres bortgang for eksempel. Det oppfattes som utrolig respektløst. 

Om du misunner mennesker som får uføretrygd uten å et reellt grunnlag for dette, spesifiser det. Ikke si du misunner uføretrygdede, fordi det er ikke det du gjør. Du misunner snyltere. 

Her har du hovedproblemet. Uføre oppfatter det som at folk misunner dem lidelsene. Ingen gjør det, og det er fullstendig logisk. At de ikke forstår at det er ytelsen som er grunnen til at de misunnes og ikke lidelsene, er helt bort i natta.

Når noensinne har det vært logikk i å misunne noen lidelser? Aldri.

Når har det vært logisk å misunne folk gratis penger? Alltid.

Folk må oppfatte dette feil med vilje. Noe annet er umulig 

Anonymkode: e900e...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her har du hovedproblemet. Uføre oppfatter det som at folk misunner dem lidelsene. Ingen gjør det, og det er fullstendig logisk. At de ikke forstår at det er ytelsen som er grunnen til at de misunnes og ikke lidelsene, er helt bort i natta.

Når noensinne har det vært logikk i å misunne noen lidelser? Aldri.

Når har det vært logisk å misunne folk gratis penger? Alltid.

Folk må oppfatte dette feil med vilje. Noe annet er umulig 

Anonymkode: e900e...903

Slutt å legg skylden der hvor den ikke hører hjemme. Problemet er ikke at uføretrygdede oppfatter det slik, problemet er at det er slik det formuleres av de som lager trådene. Du kan ikke si: "Jeg misunner uføretrygdede mennesker", og deretter reagere når uføretrygdede mennesker tar dette til seg. Problemet er mennesker som ikke bruker riktig ord for å forklare hva de mener. 

Om du mener at du er sjalu på mennesker som får stønader uten å være syke, SI HELLER DET. Ikke skyld på andre når de reagerer på ting du sier fordi du ikke evner å ordlegge deg riktig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa Rowe skrev (3 minutter siden):

Slutt å legg skylden der hvor den ikke hører hjemme. Problemet er ikke at uføretrygdede oppfatter det slik, problemet er at det er slik det formuleres av de som lager trådene. Du kan ikke si: "Jeg misunner uføretrygdede mennesker", og deretter reagere når uføretrygdede mennesker tar dette til seg. Problemet er mennesker som ikke bruker riktig ord for å forklare hva de mener. 

Om du mener at du er sjalu på mennesker som får stønader uten å være syke, SI HELLER DET. Ikke skyld på andre når de reagerer på ting du sier fordi du ikke evner å ordlegge deg riktig. 

Jeg legger skylden der jeg mener den hører hjemme. Igjen forteller du meg hva jeg skal mene, som om du har fasiten på alt.

Om jeg hadde vært ufør og noen hadde sagt til meg at de misunte meg det livet, hadde jeg selvsagt ikke ved mine fulle fem gått ut fra at personen da hadde misunt meg den lidelsen og elendighet som til slutt hadde presset meg ut av arbeidslivet. Da hadde jo folk trodd dette om annen sykdom også som er midlertidig og ikke fører til uføretrygd. Merkelig nok skjer aldri dette, og burde da være soleklart. 

Jeg hadde automatisk utgått fra at personen misunte meg ytelsene jeg får for å være ute av jobb.

Anonymkode: e900e...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg legger skylden der jeg mener den hører hjemme. Igjen forteller du meg hva jeg skal mene, som om du har fasiten på alt.

Om jeg hadde vært ufør og noen hadde sagt til meg at de misunte meg det livet, hadde jeg selvsagt ikke ved mine fulle fem gått ut fra at personen da hadde misunt meg den lidelsen og elendighet som til slutt hadde presset meg ut av arbeidslivet. Da hadde jo folk trodd dette om annen sykdom også som er midlertidig og ikke fører til uføretrygd. Merkelig nok skjer aldri dette, og burde da være soleklart. 

Jeg hadde automatisk utgått fra at personen misunte meg ytelsene jeg får for å være ute av jobb.

Anonymkode: e900e...903

Skulle kanskje sett på anonymkoden før jeg i det hele tatt gadd å bruke tiden min på å svare. Hva er vitsen med å si at du ender diskusjonen mellom oss om du bare skal dra den opp igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lisa Rowe skrev (1 minutt siden):

Skulle kanskje sett på anonymkoden før jeg i det hele tatt gadd å bruke tiden min på å svare. Hva er vitsen med å si at du ender diskusjonen mellom oss om du bare skal dra den opp igjen? 

Pga litt endring i ordlyden. I tillegg er det min tråd som du intenst deltar i.

 

Anonymkode: e900e...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pga litt endring i ordlyden. I tillegg er det min tråd som du intenst deltar i.

 

Anonymkode: e900e...903

Du har rett i at det var du som startet tråden, men nå er den offentlig og alle som ønsker kan delta i debatten, selv om det ikke er med deg. Det var også du som foreslo å legge diskusjonen mellom oss to død, men det betyr ikke at jeg ikke ønsker eller kommer til å diskutere videre i tråden med andre brukere. Jeg fikk ingenting utav en diskusjon med deg, men det kan godt hende jeg får det av andre. Du står selvsagt fritt til å sitere meg, men jeg vil gjøre deg obs på at jeg ikke kommer til å svare. Du har gjort dine tanker og meninger tydelige, samme har jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa Rowe skrev (8 minutter siden):

Du har rett i at det var du som startet tråden, men nå er den offentlig og alle som ønsker kan delta i debatten, selv om det ikke er med deg. Det var også du som foreslo å legge diskusjonen mellom oss to død, men det betyr ikke at jeg ikke ønsker eller kommer til å diskutere videre i tråden med andre brukere. Jeg fikk ingenting utav en diskusjon med deg, men det kan godt hende jeg får det av andre. Du står selvsagt fritt til å sitere meg, men jeg vil gjøre deg obs på at jeg ikke kommer til å svare. Du har gjort dine tanker og meninger tydelige, samme har jeg. 

Joda. En annen løsning på dette med hvordan uføre reagerer slik de gjør, kan være at de er fullstendig klar over at personen som misunner dem kun snakker om ytelsen, ikke lidelsene.

Den uføre må da svare med hvor veldig dårlig denne er, for å rettferdiggjøre sin trygd. Altså overbevise den andre om at den er så syk at det er ikke annen råd enn trygd. At alle uføre som responderer slik tenker kollektivt om det, er derimot umulig å si.

Anonymkode: e900e...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som misunner uføre p.g.a ytelsen og ikke lidelsen er vel også endel mennesker som har endel mer utbetalt i mnd etter skatt enn mange uføre har. Noen av disse kunne vel enten finne seg en annen jobb eller gå ned i stillingsprosent slik at de får mer fritid. Da får man ofte også mindre utbetalt men de har så godt som alle uføre også.

Og de som da skriker ut at det ikke bare er så lett å finne jobber med lavere stillingsprosent eller å finne en annen jobb, eller å ha mindre utbetalt i måneden, javel det er det heller ikke for uføre som vil tilbake i arbeidslivet, og der ligger mye av problemet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...