Gå til innhold

Noen som har sluttet i jobben pga sjefen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg drar opp igjen denne ettersom jeg er i samme situasjon. Hvordan gjør man det med referanse? Jeg sier opp uten noe å gå til, men en helt avhengig av ny jobb.. Og majoriteten vil ha siste leder referanse. Tips? 

Anonymkode: b1623...dd1

Bruk kollegaer som referanse.

Anonymkode: 7cbef...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruk kollegaer som referanse.

Anonymkode: 7cbef...84f

Men de vil ha lederreferanse..

Anonymkode: b1623...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var en helt forferdelig sjef. Bare klaging på ansatte (aldri noe positive tilbakemeldinger), baksnakking av oss ansatte til de andre, stolte blindt på hva kunder hadde sagt om en sak uten å ville høre de ansattes side av det og lista går videre. Veldig få som holder ut lenge der.

Anonymkode: 89198...a20

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men de vil ha lederreferanse..

Anonymkode: b1623...dd1

Da søker du jobber der de godtar referanser fra kollegaer.

Anonymkode: 7cbef...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det selv og sett andre gjøre det. Verste tilfelle jeg husker er når en kollega ble skjelt ut foran flere mennesker, inkludert ferske vikarer, for noe den ikke en gang hadde gjort eller hadde ansvaret for. Det var min første jobb og jeg var ung, hadde det skjedd idag hadde jeg nok sagt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må stoppe dem.

Jeg forstår ikke hvorfor damer kan være så stygge mot hverandre, har opplevd utfrysning, subtil mobbing& avvisning som ikke er fortjent.

Det har brutt ned selvtillitt og selvbilde over tid, ført til at jeg har gjort meg usynlig og aldri tatt igjen.

Men det er nok, opplever jeg tilfeller igjen så blir det faktisk politianmeldelse og arbeidstilsynet, leger og NAV. Jeg ofrer ikke livet for mobbing, det må stoppes.

Nå har jeg en arbeidsplass med sunne kollgaer, de har høy egenverdi og det er NULL mobbing.💪

Anonymkode: 7cbef...84f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluttet i en jobb etter ett år, måtte holde ut til jeg fikk en ny jobb. Jeg trivdes ikke i plassen jeg bodde i og jeg fungerte ikke bra med sjefen. Han var fraværende og kunne plutselig si at jeg måtte komme på kontoret hans for noe "feil" jeg hadde gjort. Han hadde vært sjef der i 30 år, så han var veldig satt på hvordan ting skulle gjøres. Jeg hadde en god kollega, men det var det. Så unner folk å bare slutte om det ikke fungerer.

Jeg brukte referansen jeg hadde fra forrige jobb da jeg ikke hadde vært I denne jobben så lenge. 

Anonymkode: 8fd78...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!

Holdt ut et par år, men merker fortsatt at jeg sliter i ettertid. Å bli sett ned på, hele tiden bli minnet på den ene feilen du gjorde, bli skjelt ut foran alle, bli snakket til som om du er dum, få beskjed at jeg må fortjene jobben min og jobbe mer enn du gjør.

 

Er du syk, så kan du sitte bak på kontoret, har du sykt barn kan du ta med ungen, har du fått sykemelding drit i den. 
 

Værste sjefen jeg har hatt, jeg tenker hele tiden fortsatt på hvordan jeg ble behandlet. 

Anonymkode: 68b4f...077

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hva sier dere når de spør om grunnen til at man ikke har brukt lederen sin som referanse? Jeg ser etter ny jobb fordi jeg holder ikke ut mer og vil ikke bruke leder som referanse.  

Anonymkode: c65cf...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva sier dere når de spør om grunnen til at man ikke har brukt lederen sin som referanse? Jeg ser etter ny jobb fordi jeg holder ikke ut mer og vil ikke bruke leder som referanse.  

Anonymkode: c65cf...dcb

Jeg har sagt sannheten: sjefen drev med seksuell trakassering, og det gjorde at jeg sluttet. Har faktisk fått mye forståelse rundt dette.

Anonymkode: b79f1...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...