Gå til innhold

Noen som har sluttet i jobben pga sjefen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tittelen sier sitt.  Er det noen som har sluttet i jobben pga lederen var en dårlig leder?  Jeg er så sliten av sjefen på jobb. Han er ikke slem eller noe, men han er fryktelig unnvikende og ukonsekvent.  Han er så dårlig til å kommunisere.  Ulike regler for ulike folk.  Det har ført til mye misnøye på jobb, misforståelser, frustrasjon osv.   Det er jo ikke like ille som de som blir mobbet av sjefen og trakassert, men jeg savner en arbeidsplass med en leder med klare regler og med god kontroll på ting. Vi har tatt dette opp med leder om dette, men ingenting hjelper.  Noen som har det slik på jobb?  Hvordan taklet dere det?   

Anonymkode: c65cf...dcb

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja. Hadde det helt forferdelig på jobb, gikk utover psyken og gråt flere ganger på jobb og etter jobb. Da innså jeg at dette var det ikke verdt. Til slutt sa jeg opp jobbet min. Fikk ny jobb etter 2 måneder, men hadde i utgangspunktet ikke noen plan da jeg gikk. Var ganske spontant etter verdens verste dag på jobb, der jeg bare innså at begeret hadde rent over.

Anonymkode: 4fcf8...7ce

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Hadde det helt forferdelig på jobb, gikk utover psyken og gråt flere ganger på jobb og etter jobb. Da innså jeg at dette var det ikke verdt. Til slutt sa jeg opp jobbet min. Fikk ny jobb etter 2 måneder, men hadde i utgangspunktet ikke noen plan da jeg gikk. Var ganske spontant etter verdens verste dag på jobb, der jeg bare innså at begeret hadde rent over.

Så trist! Hva som skjedde? :(

Anonymkode: c65cf...dcb

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

På den måte. Hadde praksisplass i en liten gründerbedrift. Sjefen var kreativ og en dyktig selger, men en ELENDIG leder. Han ville også spare så mye som mulig, og et av sparetiltakene var å ha så mange praktikanter på lån fra NAV som mulig (alle med utdanning minst på bacherlornivå). Jeg var lovet tolv måneders engasjement etter tre måneder praksis, men han ombestemte seg dagen vi skulle tegne kontrakt, og foreslo mer praksis. Gikk og så meg aldri tilbake.

Ville ikke overraske om dette var planen hans fra begynnelsen av, med en forventning om at jeg ville takke ja siden jeg ikke hadde noe annet å gå til.

Anonymkode: bb306...934

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Den eneste reelle løsningen er å bytte jobb.

Jeg sluttet på min forrige arbeidsplass fordi sjefen var lat, rigid og dum. H*n satt mer å¨facebook og youtube enn å jobbe. Eller det varierte litt. I perioder var det forsvinningsnumre på 30-40 minutter daglig hvor vedkommende satt på do. Personen hadde en lønn tilsvarende 100% lederstilling, men produserte kanskje for maks 40 % i løpet av en mnd. Tragisk....

Anonymkode: 7b7d3...132

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg var på vei til å slutt, men heldigvis ble de omorganisering og jeg ble kvitt begge de to idiot-sjefene. Han ene fikk ikke fortsett pga oppførselen (la an på flere av damene på jobb, tålte ikke å bli avvist og når han endelig fikk tak i ei bruke han arbeidstida på forholdet, ikke på å være sjef) Han andre ble sjef et annet sted i organisasjonen og alle var glad for det. Ufyselig fyr som kun tenkte på å smiske med sjefene oppover for å få mest mulig lønn og sat å løy ansatte rett opp i trynet i medarbeidersamtaler.

Anonymkode: fa4bc...b56

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja. Men.. det er meg det er noe i veien med. Jeg har litt psykiske vanskeligheter. Disse bidro til at jeg ikke skjønte hva han ville eller mente. Og ikke minst hvorfor. Men han var frustrert og jeg ble frustrert. Til slutt sa jeg at det er likegyldig for meg hva jeg gjør og jeg kan gjøre hva som helst for jeg skal jo være der ett visst antall timer uansett, så at oppgavene er meningsløse eller uforståelige får bare være, jeg kan gjøre dem likevel. Men da ble han sur fordi det var dårlig Holdning. Det var umulig å få til. Alle tror bare at jeg er vanskelig. Det er jeg sikkert, men det er ikke meningen. Jeg vil jo også aller helst at alt skal gå på skinner og ikke ha noen konflikter. Det blir bare ikke sånn. 

Anonymkode: 8a22e...133

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet på min forrige arbeidsplass fordi sjefen var lat, rigid og dum. H*n satt mer å¨facebook og youtube enn å jobbe. Eller det varierte litt. I perioder var det forsvinningsnumre på 30-40 minutter daglig hvor vedkommende satt på do. Personen hadde en lønn tilsvarende 100% lederstilling, men produserte kanskje for maks 40 % i løpet av en mnd. Tragisk....

Høres ut som en leder i kommunen 😂

Men ja, jeg fikk meg ny jobb hovedsaklig pga av sjefen. Inkonsekvent, konfliktsky og utrolig svak faglig.

Anonymkode: 40499...5eb

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hans latskap er vel ikke ditt problem? 

Anonymkode: 8a22e...133

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Hadde jobbet der i ni år, og til slutt klikket jeg fullstendig og sluttet spontant. På dagen. Jeg klarer ikke engang å skrive ned hva sjefen gjorde over tid, det gjør så vondt. Jeg ble så syk av den jobben! Fikk helt tilfeldigvis en ny, MYE bedre betalt jobb måneden etter.

Anonymkode: 0d2eb...2db

Lenke til innlegg
Del på andre sider
saltvann

Jeg kjenner en som sluttet fordi hun hadde en dårlig sjef. Ellers trivdes hun veldig godt der.. Men noen måneder senere så fikk hun vite at sjefen skulle slutte... Den var kjip for henne, for om hun hadde visst det så hadde hun ikke sluttet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg hadde bestemt meg for å si opp pga han, men så skulle butikken plutselig legges ned i løpet av 14 dager. Antakeligvis pga dårlig ledelse. Det passet meg egentlig veldig bra.

Anonymkode: 27f78...155

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ja hadde en kontrollfreak til sjef som sjekket alt hver dag og lette etter feil. Feil kunne være at jeg hadde skrevet en avtale i avtaleboken skjevt eller at pennen ikke stod i penneglasset. Gjorde jeg noe selvstendig var det feil, spurte jeg henne var det feil. Hun var også ekstemt humørsyk. Ble etterhvet så nervøs av å jobbe der at det ikke gikk lengre. Har i ettertid sett at få har orket mer enn 6 måneder. 

Anonymkode: 340f2...e3e

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lurer litt på å gjøre det. Nettopp begynt i ny jobb, vært der en mnd. og sjefen er så ustabil. Hn skjelte meg ut så jeg begynte å gråte forrige uke og fikk  kjeft i dag også.Så kan han plutselig være grei, men som nyansatt så kjenner jeg meg så utrygg på han. Vet ikke hvor jeg har han og det gjør meg stresset. Så får se hvor lenge jeg holder....   

Anonymkode: 9dfab...3a1

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Vurderer ja. Han kan ingenting og når han blir spurt om ting er det pinlig åpenbart at han sjeldent har peiling på noen ting!

Anonymkode: 13ec0...5bd

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Var midlertidig dagligleder i 2 år i en bedrift fordi opprinnelig daglig leder sluttet. Driften gikk greit, men eier mente at vi tjente for lite så han ansatte en uten leder erfaring og jeg ble degradert til nestleder.

Nye daglig leder hadde en spisskompetanse som ikke tilførte den daglige driften noe ting, men greit å ha når kunder er innom. Daglig leder var mer opptatt med å preike med kunder enn å jobbe slik at vi andre ansatte hang etter når det gjelder bestillinger og få ting ut. Vi pleide å være 4 på jobb når det var masse å gjøre men med den nye daglig leder så var vi 6 på jobb. Noen ganger var vi 8 på jobb og grunnen var at daglig leder preiket for mye og jobbet lite slik at bedriften måtte ringe inn tilkallingsvikarer for at forretningen skulle gå rundt.

Jeg fungerte som daglig leder i bakgrunnen og måtte gjøre alt som jeg gjorde som daglig leder før jeg ble degradert. Nye daglig leder gjorde som sagt nesten ingenting og jeg hadde håpet å få mindre ansvar siden jeg ikke er daglig leder lenger men den gang ei. Måtte bestille varer, sjekke lagerbeholdning, det økonomiske, lage timeliste for alle ansatte inkludert daglig leder.

Bedriften gikk dårlig siden lønnsutgifter steg og inntekten var det samme. Jeg tenkte meg at det var skikkelig sjakktrekk å ansette en udugelig lat daglig leder uten no form for ledererfaring og som var opptatt med å finne på ting enn å jobbe. Eieren solgte bedriften etter 1 år med den nye leder bak roret.

Tjente minstelønn som var 168kr i timen for 3 år siden og fant heldigvis ny jobb der jeg tjener mer nå.

Anonymkode: 994da...f2d

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...