Gå til innhold

Noen som har sluttet i jobben pga sjefen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Alterego666

For noen år tilbake gjorde jeg en jobb for en bedrift som vokste eksplosivt innenfor et helt nytt område. Sjefen min underpresterte på å utvikle dette nye området, og h*ns sjef ga meg i oppgave å gjøre mange av h*ns utviklingsoppgaver. Mens jeg gjorde hans jobb mikrokontrollerte h*n mine opprinnelige oppgaver uten tilstrekkelig fagkunnskap. Jeg holdt et år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg skiftet derfor jobb august i år. Aldri angret en dag på at jeg skiftet jobb og karriere.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg gjort flere ganger. Ene gangen hadde jeg en sjef lik det ts beskriver. Svært unnvikende og konfliktsky. Dette førte til at et par såkalt «sterke personligheter» på arbeidsplassen fikk svært mye makt. Selv om den ene av de kun var vikar. Begge la seg mye opp i hvordan kollegaer løste sine arbeidsoppgaver, korrigerte og holdt de andre under oppsyn. Etter hvert skjønte jeg at sjefen egentlig dro fordel av at disse to fikk styre og bosse slik, for da slapp jo sjefen selv å gjøre det og hun slapp å konfrontere noen.

Siste gang jeg sa opp en jobb pga sjefen var da jeg ble ansatt på et apotek. Var kun meg og sjefen som jobbet der. Hun hadde et veldig skiftende humør og kunne «eksplodere» over filleting. Jeg ble også skjelt ut foran kunder flere ganger, fikk ikke ha sammenhengende lunsjpause og ikke lov å forlate arbeidsplassen i lunsjpausen selv om den ikje var betalt. Jeg måtte også jobbe ubetalt overtid flere ganger i uken. Hvis det kom kunder inn i apoteket på tidspunktet der jeg var ferdig på jobb, ble jeg holdt tilbake. Lønnen var også dårlig og da jeg søkte jobben var den utlyst som en fast 100% stilling. Etterpå gjorde hun den om til en midlertidig deltidsstilling. Hun ville gjerne at jeg skulle fortsette, men å slutte der er en av de beste avgjørelser jeg har gjort i mitt liv.

Anonymkode: 6ec16...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet en gang et sted hvor samtlige på avdelingen sluttet over en 2-års periode på grunn av lederen. 

Anonymkode: 973bd...026

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sluttet hovedsakelig på grunn av min tidligere leder. 

Det var helt umulig å vite hvor man hadde henne, ettersom hun var så ekstremt følelsesstyrt og så utrolig overstyrende og kontrollerende. Hadde hun e god dag var alt kjempebra - da kunne hun uttrykke at jobben jeg gjorde var god og hun var hyggelig mot sine ansatte. Var hun derimot i dårlig humør eller stresset (som var ofte) gikk dette ut over oss ansatte på usaklige måter. Jeg følte meg spesielt forskjellsbehandlet og mislikt av henne, og bare et enkelt spørsmål kunne bli besvart av hånende, oppgitt blikk og (for eksempel) «… nei, hvorfor skulle du det?» i stedet for et mer normalt «Neida, det er ikke nødvendig:)»

Det var en annen person i samme stilling som meg, som hadde mer erfaring enn meg (ca 10 års erfaring mens jeg var nyutdannet da jeg startet der), og jeg ble stadig sammenlignet opp mot denne personen, selv om utgangspunktene våre jo var helt ulike. Hun kunne også skryte av denne personen i plenum og komme med kritikk til meg, for noe vi hadde arbeidet med sammen.

Dette var bare noe… Enden på visa var at jeg sa opp på grunn av den dårlige behandlingen jeg fikk av henne, når dette egentlig kunne være et veldig bra arbeidssted med tanke på de andre kollegaene mine og arbeidsoppgavene osv. Jeg har aldri angret.

Anonymkode: 9cf05...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/21/2020 at 10:29 PM, AnonymBruker said:

Tittelen sier sitt.  Er det noen som har sluttet i jobben pga lederen var en dårlig leder?  Jeg er så sliten av sjefen på jobb. Han er ikke slem eller noe, men han er fryktelig unnvikende og ukonsekvent.  Han er så dårlig til å kommunisere.  Ulike regler for ulike folk.  Det har ført til mye misnøye på jobb, misforståelser, frustrasjon osv.   Det er jo ikke like ille som de som blir mobbet av sjefen og trakassert, men jeg savner en arbeidsplass med en leder med klare regler og med god kontroll på ting. Vi har tatt dette opp med leder om dette, men ingenting hjelper.  Noen som har det slik på jobb?  Hvordan taklet dere det?   

Anonymkode: c65cf...dcb

Flere ved min arbeidsplass.

Anonymkode: cb4af...049

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sluttet, men jeg fikk sparket min nærmeste leder pga  udugelighet.  Selskapet ansatte et menneske som er dyktig i sin stilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, jeg sluttet hovedsakelig på grunn av min tidligere leder. 

Det var helt umulig å vite hvor man hadde henne, ettersom hun var så ekstremt følelsesstyrt og så utrolig overstyrende og kontrollerende. Hadde hun e god dag var alt kjempebra - da kunne hun uttrykke at jobben jeg gjorde var god og hun var hyggelig mot sine ansatte. Var hun derimot i dårlig humør eller stresset (som var ofte) gikk dette ut over oss ansatte på usaklige måter. Jeg følte meg spesielt forskjellsbehandlet og mislikt av henne, og bare et enkelt spørsmål kunne bli besvart av hånende, oppgitt blikk og (for eksempel) «… nei, hvorfor skulle du det?» i stedet for et mer normalt «Neida, det er ikke nødvendig:)»

Det var en annen person i samme stilling som meg, som hadde mer erfaring enn meg (ca 10 års erfaring mens jeg var nyutdannet da jeg startet der), og jeg ble stadig sammenlignet opp mot denne personen, selv om utgangspunktene våre jo var helt ulike. Hun kunne også skryte av denne personen i plenum og komme med kritikk til meg, for noe vi hadde arbeidet med sammen.

Dette var bare noe… Enden på visa var at jeg sa opp på grunn av den dårlige behandlingen jeg fikk av henne, når dette egentlig kunne være et veldig bra arbeidssted med tanke på de andre kollegaene mine og arbeidsoppgavene osv. Jeg har aldri angret.

Anonymkode: 9cf05...332

Du beskriver min sjef! 

Anonymkode: e95cb...ed4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gikk på dagen. Sjefen min kom kontinuerlig med stikk hvor dårlige kvinner var til ditt og datt, og at kvinner bare var gode nok til vasking, og det var grunnen til jeg ikke fikk opplæring i kassa. Han kunne stå og nærmest holde foredrag om hvor dum jeg var, og hvor godt det var at vi hadde fått ansatt en gutt som kunne sitte i kassa. Det ble til slutt nok for meg, så jeg kastet oppvaskhanskene demonstrativt på bakken og stormet ut. Fikk senere en beklagelse av datteren hans. Var litt redd det skulle ha betydning for senere ansettelse, men var åpen om hvorfor jeg valgte å gå på den måten og møtte bare forståelse. 

Anonymkode: 7504b...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jobbet en gang et sted hvor samtlige på avdelingen sluttet over en 2-års periode på grunn av lederen. 

Anonymkode: 973bd...026

Uff barnehage? 

Anonymkode: cc62d...388

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. To ganger. Første gangen var jeg bare lei av at hun var en dårlig leder. Andre gangen var det en ny sjef på en jobb hvor jeg hadde vært lenge under gode sjefer, som av en eller annen anledning la meg for hat. Jeg ble kalt inn til møter til tross for at jeg ikke hadde gjort noe feil og det var ellers svært tydelig at hun prøvde å få meg bort. Jeg ble satt under lupe og samtidig trakassert av en mellomsjef, som jeg klagde på. Sjefen svarte ikke på min klage. Jeg begynte å få angst og kunne grine på vei til jobb og bryte sammen på jobb. Hun fikk som hun ville, jeg var borte etter 6 måneder med trakassering. Bortsett fra hennes hat mot meg så var hun generelt en dårlig sjef og vi var til sammen ca.10 stykker som sluttet det året og det var vanskelig å beholde nye. Sjefen fikk selv gå etter to år av terror. Vi ansatte var enige om at hun burde ikke ha blitt lenger enn prøvetiden men toppledelsen var ikke på ballen og mente vel at det er normalt at folk er misfornøyde når det skjer endringer etter lang tid av stabilitet.  Men det var ikke det som var problemet. Er i dag sykt glad at jeg sa opp når jeg gjorde og har en bedre betalt og bedre jobb i dag. Men angsten jeg utviklet under denne tiden har jeg ikke klart å bli av med. 

Anonymkode: bbc73...a6d

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet da sjefen brøt taushetsplikten. Konfronterte, men nekta fremdeles. Da slutta jeg på dagen. 

Anonymkode: 496a6...dde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har sluttet pga leder. Trivdes godt i stillingen og med kollegaene, men når lederen er den typen som brøler «jeg skal henge h*n» fordi man er uenig i en avgjørelse, så takket jeg for meg. 

Anonymkode: ec671...a05

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en gang ansatt hos en sjef som ikke hadde bakgrunn eller erfaring med ledelse. Det ville vi raskt merke. Hun mobbet flere ansatte, satt oss opp mot hverandre, prøvde å overvåke/overhøre oss, lage konkurranser for å se hvem som gjorde det best og dårligst. Vi hadde stor gjennomtrekk pga henne, fryktelig mange sa opp, meg inkludert. 

Anonymkode: 79c8a...ff8

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 21.11.2020 den 22.45):

Hans latskap er vel ikke ditt problem? 

Anonymkode: 8a22e...133

Har du ikke arbeidslivserfaring? 


Selvsagt går det ut over ansatte at sjefen er lat. Kan gi mange utslag; mer jobb på de ansatte, setter seg ikke inn i saker så må før ikke beslutninger, lav fremdrift i prosesser som endringsprosesser, rekruttering, implementeringer. 
 

Tror dårlig leder eller ledelse er den vanligste enkeltårsaken til at folk slutter. 

Anonymkode: 30880...730

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis pga leder. Hun bryter taushetsplikt, er nysgjerrig på ansattes privatliv, respekterer ikke sykdom/fravær, tar ikke hensyn til ansiennitet, og er mistenkelig mot oss. Har så klart gode sider også men det er noe med hvordan man behandler andre som er utrolig viktig for meg, så oppsigelsen var ganske påvirket av det. Hun har ikke lederutdannelse, jeg tror hun kjente ledelsen før hun begynte 

Anonymkode: f774b...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke, men jeg har sluttet fordi sjefen sluttet. Han nye var en ....

Anonymkode: 2163f...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis. Jeg fikk bytte til en annen avdeling og en annen leder, i en stilling som innebar at jeg ikke kom til å ha kontakt med den aktuelle lederen. Jeg hadde skrevet oppsigelsen min, men da jeg fikk det tilbudet, lot jeg være å levere den.

Lederen jeg ville bort fra, hadde en autoritær stil, kjeftet og snakket nedlatende til ansatte, samtidig som jeg opplevde at han satte ansatte opp mot hverandre. Han kunne si til meg at dette vil jeg at du skal ha ansvaret for, for "Per" klarer jo ikke slike ting, og villet bare rotet det til. Det kjentes ugreit ut, jeg visste at alle kollegene mine var gode. Jeg mistenker han sa tilsvarende ting om meg når jeg ikke var til stede. Han kunne også be ansatte gjøre ting på en bestemt måte, og så kritisere dem for å ha gjort det hvis ikke resultatet ble optimalt. Eller ta æren for gode resultater han hadde forsøkt å motarbeide. 

Anonymkode: e298c...795

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...