Gå til innhold

Til alle foreldre med barn i barnehage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sjarmerende naivt 😘 Tror du virkelig det er de samme ansatte som kommer til å følge barnet ditt år etter år i barnehagen?

Anonymkode: 96a3e...2f5

Der jeg jobber følger vi barna fra småbarn til de blir førskolebarn. Andre året med de minste nå :) 

Anonymkode: 9f991...fd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Der jeg jobber følger vi barna fra småbarn til de blir førskolebarn. Andre året med de minste nå :) 

Anonymkode: 9f991...fd4

Tenkte mer på den store gjennomtrekken i ansatte som i alle fall preger vår barnehage. For ikke å snakke om alle vikarene.

Anonymkode: 96a3e...2f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/21/2020 at 3:29 PM, AnonymBruker said:

Heldigvis er det mange forståelsesfulle foreldre. Dessverre er det de misfornøyde foreldrene og de  sure kommentaren fra dem som kverner i hodet på meg hele ettermiddagen etter stengetid. Null forståelse for at vi ikke klarte å gjennomføre førskoletreningen i går... Vi var underbemannet og uten vikar! Kun to voksne på 18 barn, hvor et av barna har spesielle behov og krever en voksen 100 prosent! Vi hadde mer enn nok med å gjennomføre dagen... Vurderer sterkt og bytte yrke!! Har aldri følt meg så lite verdt i mitt yrke som i disse koronatider.

Anonymkode: f93ff...176

Det barnet med 100% tilsynbehov har krav på assistent. Den assistenten skal være i tillegg. Håper virkelig ikke din barnehage utnytter en assistent-kvote satt inn etter vedtak for dette barnet

Anonymkode: f919c...682

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte mer på den store gjennomtrekken i ansatte som i alle fall preger vår barnehage. For ikke å snakke om alle vikarene.

Anonymkode: 96a3e...2f5

Vi er fortsatt mange som har vært med så og si helt fra starten :) En og annen slutter det er normalt. Nå er to sluttet, da livssituasjoner forandrer seg, og en skal flytte. Har jobbet med hun ene siden jeg begynte i 2008.

Anonymkode: 9f991...fd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å bare senke forventningene og akseptere at akkurat nå klarer man ikke levere et 100% optimalt resultat? Man gjør sitt beste, og vi får akseptere at det er godt nok! Hvorfor skal alt være perfekt hele tiden? Livet og verden er ikke perfekt! Og vi mennesker er heller ikke perfekte. 

Senk skuldrene og prøv å få litt perspektiv på ting. Vi bor i Norge, og lider ingen nød, sammenlignet m andre land. Barn dør ikke av å ha vikarer rundt seg. Om 1 år husker de ikke dette uansett.

Anonymkode: e44d0...682

Det går jo ikke når politikerne sier at barnehagetilbudet er like godt som det alltid har vært og at de setter inn masse ekstra midler.

Det gir foreldre en forventning som vi ikke klarer å innfri. Og da klager de til oss når vi ikke gjør det vi skal like godt som vi alltid har gjort det.

Hadde politikerne sagt at vi i barnehagen har så mye å gjøre for tiden at vi ikke får jobbet så pedagogisk så hadde det hjulpet enormt.

Anonymkode: 3c0b4...ce3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver p forklare deg at det er sånn for mange akkurat nå. Og det virker som om bhg ansatte ikke skjønner at de strengt tatt jobber i et serviceyrke. Et serviceyrke der dere må lære dere å kommunisere m mangeulike folk, og slutte å ta alt så j personlig at det blir barnslig. 
jeg jobber m mennesker selv. 25% av dem er spinn gærne. Helt koko. Men jeg kan ikke bli sint og sur fordi dere sånn og ikke forstår. Jeg må takle det annnerledes. 
og sånn er det i mange yrker. Det er som om bhg ansatte er en gjeng unger. 
 

alledisse sutretrådene virker MOT sin hensikt.

Anonymkode: c27b8...508

Jeg kjenner ingen i omsorgsyrker som jobber gratis slik vi i utdanningssektoren gjør. Sykepleiere får ikke bare lønn for å jobbe overtid, de får fet overtidsbetaling. Jeg som lærer får ikke en dritt. Ikke overtidsbetaling og ikke avspasering.

Det kan ikke sammenlignes.

Unge kan du faktisk være selv, som ikke forstår forskjell på ganske enkle ting.

Anonymkode: 3c0b4...ce3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår dere godt. Dessverre er det slik over hele linjen. Jeg jobber i helsevesenet og må stadig huke av for brudd på aml når ansatte går tredje dobbeltskift i uken, eller ikke har hatt lovpålagt hviletid på aldri så lenge. Mange er i karantene, og alle som kan prøver å stille opp for hverandre. Vi står i dette samlet. Jeg har lyst ut stillinger i håp om å rekruttere flere, men jeg kan ikke ansette hvem som helst. Så da gjenstår det bare å brette opp ermene og håpe på vaksine om ikke så altfor lenge.

Anonymkode: 8244a...2ff

Men de som går doble vakter får kanskje betalt for det?

Det gjør ikke vi lærere. Vi må jobbe gratis.

Anonymkode: 3c0b4...ce3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har lovparagrafer mot dette. Benytt dem. 

Anonymkode: 76486...f0d

🤣🤣🤣🤣🤣

Ja, for det prøver vi ikke på i det hele tatt...

Sorry, men prøv å jobb mot en av Norges største arbeidsgiver. Du får bare beskjed om å si opp hvis du ikke jobber gratis. Og det å si opp jobben i disse dager er ikke spesielt lurt. 1000 søkere for en kassasjon på Kiwi.

Anonymkode: 3c0b4...ce3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å tolke ting helt bokstavelig.....

Hvis du jobber med barn og tror at du ikke må handtere kommunikasjon og relasjoner med svært mange typer mennesker, lurer jeg virkelig på hva dere lærer på studiet. Service bør være en integrert del av det som omhandler kommunikasjon. Hvorfor kjører dere brukerundersøkelser hvis dere overhode ikke vil ha tilbakemeldinger på hva foreldre er fornøyde med og ikke? 
 

Nå har jeg dyktige folk i bhg til barnet mitt, og jegvelger å tro det er flest slike folk i dette yrket. Men disse trådene her inne med bhg ansatte som lufter frustrasjon, er høyst uprofesjonelle for å si det slik. Det virker mest som om de som starter slike tråder ikke skjønner hva jobben innebærer. De fleste skjønner. De fleste er hyggelige. De fleste er som meg: vil at ansatte ibhg skal ha tid til å gjøre en god jobb, men noen er kokobananas. Og i bhg møter du ikke pålagt nær alle. For mange av disse som jeg møter som «foreldre» hadde aldri fått lov å ha omsorg for et barn......men vi må faktisk likevel forholde oss til dem. 
 

Service. Om du liker det eller ikke, så forventer jeg service i barnehage. Service som gir et godt pedagogisk tilbud, trøster og gir trygghet mens jeg er på jobb og drar inn penger til familien. 
 

tror dere trenger å endre litt på studieplanen jeg. 

Anonymkode: c27b8...508

Og når vi ikke er mange nok ansatte til å gjøre dette, som vi prøver å fortelle deg at vi ikke er, hva mener du virkelig skal gjøre da?

Når vi er 2 ansatte på 45 unger. Hvordan ville du gitt omsorg og læring til hvert enkelt barn?

Anonymkode: 3c0b4...ce3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det barnet med 100% tilsynbehov har krav på assistent. Den assistenten skal være i tillegg. Håper virkelig ikke din barnehage utnytter en assistent-kvote satt inn etter vedtak for dette barnet

Anonymkode: f919c...682

Man får ikke alltid det man har krav på, tro meg. 

Anonymkode: 3c0b4...ce3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spar meg .. veldig mange barnehageansatte tar overhode ikke jobbene sine seriøst og dere er absolutt ikke dem med størst press dere i denne situasjonen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hater å jobbe i barnehage men er her bare for pengene. 

Anonymkode: 1be81...f5e

Hvis det er penger du vil ha så er barnehage det dummeste stedet å jobbe. Slitsomt yrke og jævlig dritt lønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og når vi ikke er mange nok ansatte til å gjøre dette, som vi prøver å fortelle deg at vi ikke er, hva mener du virkelig skal gjøre da?

Når vi er 2 ansatte på 45 unger. Hvordan ville du gitt omsorg og læring til hvert enkelt barn?

Anonymkode: 3c0b4...ce3

Om barnehagen til mitt barn noen gang er 2 voksne på 45 unger, håper jeg barnehagen ringer meg slik at jeg kan hente barnet.   Barnehagen er selvfølgelig ansvarlig for å informere foreldrene om de ikke har bemanning. Hva i alle dager slags barnehage er dette? Privat?

Anonymkode: 96a3e...2f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Og når vi ikke er mange nok ansatte til å gjøre dette, som vi prøver å fortelle deg at vi ikke er, hva mener du virkelig skal gjøre da?

Når vi er 2 ansatte på 45 unger. Hvordan ville du gitt omsorg og læring til hvert enkelt barn?

Anonymkode: 3c0b4...ce3

Da må dere jo alliere dere med foreldrene. Ikke gå i konflikt med dem. 
kun når foreldrene klager skjer det noe. Det skjønner vi jo alle sammen. 

Anonymkode: c27b8...508

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og når vi ikke er mange nok ansatte til å gjøre dette, som vi prøver å fortelle deg at vi ikke er, hva mener du virkelig skal gjøre da?

Når vi er 2 ansatte på 45 unger. Hvordan ville du gitt omsorg og læring til hvert enkelt barn?

Anonymkode: 3c0b4...ce3

Helt alvorlig, da må dere stenge, det der er ikke forsvarlig! Hadde jeg funnet ut at det er så mange barn per voksen til stadighet i barnehagen, ville jeg byttet barnehage. Håper dere skriver avvik, det høres virkelig uforsvarlig ut.

Anonymkode: 2bde0...4de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og når vi ikke er mange nok ansatte til å gjøre dette, som vi prøver å fortelle deg at vi ikke er, hva mener du virkelig skal gjøre da?

Når vi er 2 ansatte på 45 unger. Hvordan ville du gitt omsorg og læring til hvert enkelt barn?

Anonymkode: 3c0b4...ce3

1. Ring så mange foreldre dere får tak i og be de hente så tidlig som de kan. 

3. Skriv avviksmelding. 

Anonymkode: bd519...3e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under finner dere tre artikler som omhandler barnehageansattes hverdag. Dette er grunnen til at de roper. 

Jeg holder på med utdannelsen for å bli barnehagelærer. Mens jeg studerer ser jeg på at profesjonen jeg leser på smuldrer opp mellom fingrene mine. Vi får flere krav og forventninger, men ikke mer tid og midler. Vit at vi vil barnas beste. Vi opplever bare ikke at politikerne ser hva vi ser. Om vi ikke skriker, hvem gjør det da? 

https://www.utdanningsnytt.no/barnehage-moss-royne-berget/om-a-spare-seg-til-fant-pa-barns-og-ansattes-bekostning/261502
 

 

https://www.utdanningsnytt.no/barnehage-korona-kristin-lover/laerere-i-skoler-og-barnehager-star-i-en-ekstrem-arbeidssituasjon/260137
 

 

https://www.barnehage.no/korona/sta-opp-for-barna-sta-opp-for-barnehageansatte/176943?fbclid=IwAR1RbR6A7ArSNGV2zJepZ0Rf-ZtGLUeUZMKNvZBF6QB-tXKNUnx3BdPcS5s

 

Anonymkode: 248a2...12a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ang service. Selvsagt kan foreldre stikke krav og ha forventninger, men jeg opplever at stadig flere foreldre synes det er vanskelig å se at deres barn er en del av en stor gruppe. Vi har ikke 1:1 kontakt  faktisk er det bare noen få timer ila dagen hvir alle ansatte er tilstedet samtidig. Så ja, av og til glemmer jeg at "Lise" skal spise yoghurt etter brødskiven, sa jeg også skal bistå flere barn (ofte dom eneste faste ansatt i et hav av ukjente vikarer).  Synes likevel ikke at dette er dårlig service og at jeg sksl få kjeft /bli hengt ut som en lat ansatt. 

Anonymkode: 619e3...213

Enig! Har barn i barnehagen og tenker at vi sammen skal samarbeide om barnets beste, ikke at vi som foreldre skal beordre ansatte rundt. 

Da minstemann gikk på småbarnsavdelingen ønsket jeg at hun skulle redusere dagsovingen fra 45 min til 20 min. De ansatte fortalte da at de syntes det var ubehagelig og føltes feil ut å vekke et barn som akkurat hadde nådd dyp søvn, og sa at alternativet da ble at hun ikke sov. Kunne feks aldri falt meg inn å se på dette som dårlig service, men et personal som oppriktig ønsket mitt barn det beste. 

Snakker med andre foreldre i barnehagen og tenker at de forventer i overkant mye/ønsker å detaljstyre hverdagen. Dette kan være å klage over at frukten serveres kl 14:15 i stedet for kl 14:00. ,  klage over turer som ikke  blir gjennomført pga sykdom, eller uffe seg over at barnehagen ringer og ber de hente syke barn. 

Får vondt av barnehageansatte som må stå på for å ivareta behovene til både barn og til tider urimelige foreldre. Når jeg leser kommentarer her på kg om late barnehageansatre gremmers jeg. De ansatre i vår barnehage står omtrent i bro for å skape en forutsigbar og innholdsrik hverdag for våte barn med alt for få ressurser.  Heia dere! 

Anonymkode: 619e3...213

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjarmerende naivt 😘 Tror du virkelig det er de samme ansatte som kommer til å følge barnet ditt år etter år i barnehagen?

Anonymkode: 96a3e...2f5

Les igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...