Gå til innhold

Til alle foreldre med barn i barnehage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ønske dere forsto hvor stort press vi ansatte i barnehagen er under nå. Vi har vanlig åpningstid, det er forventninger om at det pedagogiske opplegget skal være det samme som før, vi er bare mennesker vi også, vi må holde oss hjemme ved sykdom når vi får symptomer i påvente av test svar. Vi føler på et ansvar for å ikke dra med sykdom inn i barnehagen, vi holder oss unna våre nærmeste fordi vi er med 15-25 barn hver dag, som har sine nærkontakter igjen.. foreldre som blir sure fordi ungen ble lei seg fordi juleverkstedet ble avlyst i dag igjen.. du så meg når du leverte ungen din kl 07.30 i dag og du ser meg igjen når du henter kl 17. Vi har hatt 2 syke på avdeling og vikaren var også syk. De barna som sårt trenger ekstra oppfølging greier vi så vidt å se i alt kaoset. Vi bare overlever om dagen. Det er ikke rom for mer... dette er nok realiteten til mange barnehager akkurat nå... hilsen en nyutdannet pedagog som lurer på om jeg har valgt riktig utdannelse. 

Anonymkode: 74e79...7eb

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. De fleste av oss er uendelig takknemlig for den jobben dere gjør. Dere har vært fantastisk flinke i denne situasjonen, og det eneste jeg forventer er at dere tar vare på barna. Stå på, det blir forhåpentligvis bedre 😊

Anonymkode: 188ee...9f5

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min fulle støtte på at det å jobbe i barnehage må være knalltøft nå. 

Anonymkode: 5478a...a8f

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ønske dere forsto hvor stort press vi ansatte i barnehagen er under nå. Vi har vanlig åpningstid, det er forventninger om at det pedagogiske opplegget skal være det samme som før, vi er bare mennesker vi også, vi må holde oss hjemme ved sykdom når vi får symptomer i påvente av test svar. Vi føler på et ansvar for å ikke dra med sykdom inn i barnehagen, vi holder oss unna våre nærmeste fordi vi er med 15-25 barn hver dag, som har sine nærkontakter igjen.. foreldre som blir sure fordi ungen ble lei seg fordi juleverkstedet ble avlyst i dag igjen.. du så meg når du leverte ungen din kl 07.30 i dag og du ser meg igjen når du henter kl 17. Vi har hatt 2 syke på avdeling og vikaren var også syk. De barna som sårt trenger ekstra oppfølging greier vi så vidt å se i alt kaoset. Vi bare overlever om dagen. Det er ikke rom for mer... dette er nok realiteten til mange barnehager akkurat nå... hilsen en nyutdannet pedagog som lurer på om jeg har valgt riktig utdannelse. 

Anonymkode: 74e79...7eb

Du vet at adecco  Manpower etc har masse vikarer å tilby???

Anonymkode: 76486...f0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at adecco  Manpower etc har masse vikarer å tilby???

Anonymkode: 76486...f0d

De fleste barnehagen vil ikke ha mange vikarer, bare de faste fra flr av pga smittefaren. 

Jeg jobber ikke i barnehage

Anonymkode: 6c04b...cb4

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at adecco  Manpower etc har masse vikarer å tilby???

Anonymkode: 76486...f0d

Fint at du hadde svare på våre problemer men Dessverre så har de ikke det. Nesten ikke vikarer og oppdrive. Heller ikke økonomien til barnehagene tåler mere vikarbruk 

Anonymkode: 74e79...7eb

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk kjeft fra tre foreldre fordi jeg måtte avlyse turdagen for tredje uke på rad. Hos meg er det kun jeg som er fast, og jeg har to vikarer (nye hver dag) som barna ikke stoler på, ikke går til og ikke lar seg hjelpe. Tror ikke alle foreldre forstår hvor mye ekstra jeg nå jobber for at barna skal ha det godt i barnehagen.. og nei, det er få vikarer å ta av da veldig mange ansatte i barnehagen er syke og utslitte (jobber i oslo) 

Anonymkode: bbe66...91f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignorer de få idiotene som finnes. De aller fleste oppegående mennesker vet det ikke er ferie og idyll å være ansatt i en barnehage. Idioter finner man overalt. Det er de samme menneskene som klager i butikken, hos legen, på naboen.. Jeg mener alle foreldre burde prøvd seg som barnehageansatt minst en uke før de får sende egne barn dit. 

Anonymkode: 31294...040

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at adecco  Manpower etc har masse vikarer å tilby???

Anonymkode: 76486...f0d

Du vet det er et virus, sant? Å dra inn nye unge vikarer hver dag er ikke det smarteste. 

Anonymkode: 31294...040

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er det mange forståelsesfulle foreldre. Dessverre er det de misfornøyde foreldrene og de  sure kommentaren fra dem som kverner i hodet på meg hele ettermiddagen etter stengetid. Null forståelse for at vi ikke klarte å gjennomføre førskoletreningen i går... Vi var underbemannet og uten vikar! Kun to voksne på 18 barn, hvor et av barna har spesielle behov og krever en voksen 100 prosent! Vi hadde mer enn nok med å gjennomføre dagen... Vurderer sterkt og bytte yrke!! Har aldri følt meg så lite verdt i mitt yrke som i disse koronatider.

Anonymkode: f93ff...176

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at adecco  Manpower etc har masse vikarer å tilby???

Anonymkode: 76486...f0d

Mens du åpenbart ikke vet at de fleste vikarbyråer er fullbooket allerede, og at kommunene startet året med et vikarbidsjett på nærmest null kroner, og at dette er brukt opp for lengst :(

Anonymkode: ed2ac...05e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk kjeft fra tre foreldre fordi jeg måtte avlyse turdagen for tredje uke på rad. Hos meg er det kun jeg som er fast, og jeg har to vikarer (nye hver dag) som barna ikke stoler på, ikke går til og ikke lar seg hjelpe. Tror ikke alle foreldre forstår hvor mye ekstra jeg nå jobber for at barna skal ha det godt i barnehagen.. og nei, det er få vikarer å ta av da veldig mange ansatte i barnehagen er syke og utslitte (jobber i oslo) 

Anonymkode: bbe66...91f

Bra jobbet av deg👏🏻👏🏻👏🏻 Forstår hva du står i for tiden, man må liksom bare holde ut... 

Anonymkode: f93ff...176

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere barnehageansatte er fantastiske ❤️ vi er alle mennesker, og at ting blir avlyst eller endret skjer, selvom det er kjedelig, men nå er situasjonen dritt for alle og jeg kan tenke meg at det er utfordrende i en barnehage. Dere har min fulle støtte ❤️

Anonymkode: 5dea7...b8e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dere gjør en bra jobb. Men i En barnehage i Oslo har vi ikke lengere mat og ikke dukke åpningstidern, fordi personalet er sliten. Skal leger og sykepleiere også bare stenge sygehusene fordi de er sliten, vi er alle midt i en pandemi. Så da må man faktisk gi litt ekstra! 

Anonymkode: 97295...4c7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ønske dere forsto hvor stort press vi ansatte i barnehagen er under nå. Vi har vanlig åpningstid, det er forventninger om at det pedagogiske opplegget skal være det samme som før, vi er bare mennesker vi også, vi må holde oss hjemme ved sykdom når vi får symptomer i påvente av test svar. Vi føler på et ansvar for å ikke dra med sykdom inn i barnehagen, vi holder oss unna våre nærmeste fordi vi er med 15-25 barn hver dag, som har sine nærkontakter igjen.. foreldre som blir sure fordi ungen ble lei seg fordi juleverkstedet ble avlyst i dag igjen.. du så meg når du leverte ungen din kl 07.30 i dag og du ser meg igjen når du henter kl 17. Vi har hatt 2 syke på avdeling og vikaren var også syk. De barna som sårt trenger ekstra oppfølging greier vi så vidt å se i alt kaoset. Vi bare overlever om dagen. Det er ikke rom for mer... dette er nok realiteten til mange barnehager akkurat nå... hilsen en nyutdannet pedagog som lurer på om jeg har valgt riktig utdannelse. 

Anonymkode: 74e79...7eb

Har inntrykk av at foreldre forstår, men skulle ønske politikere forsto. 

 

Anonymkode: f1ed2...a12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår bhg reduserer åpningstiden nå pga masse sykdom blant de fast ansatte. Kan dere også gjøre det?

Anonymkode: ec195...a4b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Støtter dere. Jeg vet at det er tungt. Er lærer, og det er slitsomt her også. Jeg måtte være vikar i kontaktlærertimen min her om dagen. Vi hadde to lærere i karantene på trinnet, og vanskelig å få tak i vikar. Jeg måtte også ha tilsyn i to klasser i maten for noen dager siden. Pauser kan vi se langt etter. Sov 11 timer i natt. Var helt utslitt. 

Anonymkode: c9648...da0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at adecco  Manpower etc har masse vikarer å tilby???

Anonymkode: 76486...f0d

De har ikke det vet du, for alle barnehagene i en kommune trenger de samme vikarene når faste ansatte blir forkjølet, må teste seg og holde seg hjemme i flere dager før de får svar på testen.

Har flere ganger opplevd at det ikke er flere vikarer å oppdrive.

Anonymkode: 755b1...df4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere foreldre som er fornøyd, sier dere fra om det til de ansatte? Er ikke så mye som skal til før en føler seg verdsatt og sett :) 

Min datter jobber i en bhg og måtte hjelpe på en annen avd. De var en voksen og 19 barn. Så om kvelden får hun telefon, om at det har vært smitte på den avdelingen. Da er det test og karantene. Dette gikk nå ut over hennes avd, da hun måtte være vekke. 

Har selv under sterk tvil vært inne på en annen avd, som vi ikke er i kohort med. Merket der at det var mange foreldre som ikke sto ute og ventet på tur. Er bare lov med to foreldre i gangen. Var 6-7 foreldre som var innom avd. Kommer til å ta det opp med avd leder der og styrer når jeg kommer på jobb i neste uke. Er ingen borte på min avd. Der ringer de, eller vi ser at de komme inn porten og møter de i gangen. 

Anonymkode: 9f991...fd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skulle ønske dere forsto hvor stort press vi ansatte i barnehagen er under nå. Vi har vanlig åpningstid, det er forventninger om at det pedagogiske opplegget skal være det samme som før, vi er bare mennesker vi også, vi må holde oss hjemme ved sykdom når vi får symptomer i påvente av test svar. Vi føler på et ansvar for å ikke dra med sykdom inn i barnehagen, vi holder oss unna våre nærmeste fordi vi er med 15-25 barn hver dag, som har sine nærkontakter igjen.. foreldre som blir sure fordi ungen ble lei seg fordi juleverkstedet ble avlyst i dag igjen.. du så meg når du leverte ungen din kl 07.30 i dag og du ser meg igjen når du henter kl 17. Vi har hatt 2 syke på avdeling og vikaren var også syk. De barna som sårt trenger ekstra oppfølging greier vi så vidt å se i alt kaoset. Vi bare overlever om dagen. Det er ikke rom for mer... dette er nok realiteten til mange barnehager akkurat nå... hilsen en nyutdannet pedagog som lurer på om jeg har valgt riktig utdannelse. 

Anonymkode: 74e79...7eb

Og du ser meg på jobb klokken 8, og jeg venter på deg til du er ferdig på jobb og kan møte meg klokken 19.30....

syns duhar ganske korte dager jeg ts......

Anonymkode: c27b8...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...