Gå til innhold

Plutselig 53 uker i 2020!? Skaper problemer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.11.2020 den 9.01, AnonymBruker skrev:

Er det fordi det var skuddår i år eller noe?!

Har to små barn og har de annenhver uke og har planlagt våren ut fra det.

Fikk en melding om at søppelet ville bli hentet samme type to uker på rad i uke 53 og uke 1 og ikke annenhver som vanlig, er jo helt latterlig! Klarer vel å ordne opplegg med annenhver uke selv om det er odde antall uker i året?

Men nå sier pappaen det samme teite som bosstømmerselskapet gjør, nemlig at han har jo partallsuker og derfor må jeg ha barna to uker på rad, uke 53 og 1! Det blir da feil!

Men aller verst er at da blir jo alt feil til neste år ut fra det jeg har planlagt!

Annenhver uke er vel annenhver uke?! Kan ikke bare si at det blir to på rad og bytter om på alt bare fordi noen har bestemt at det er 53 uker i år?!

Anonymkode: 00f15...3fe

Helt enig med deg. Hvorfor er det så nøye om han har partall eller oddetallsuker? For nu tull

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som en skikkelig samarbeidsvillig person. Får håpe du slipper barna i påska, du har jo tross alt viktigere planer da. Stakkars barn! Her prioriterer du først deg selv. 

Anonymkode: 768d5...872

Dersom man er av den oppfatning at man ikke skal ha barna en ferieuke, så legger man planer ut fra det. På samme måte som jeg la planer med barna i vinterferien.

At jeg prioriterer meg selv først er den hittil mest idiotiske beskyldningen i denne tråden. Tror du jeg vil la barna være igjen alene hjemme mens jeg drar bort i påsken, dersom ikke pappaen har dem? 

Anonymkode: 00f15...3fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2020 den 9.17, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig så krise å ha dine egne barn to uker på rad? Jeg synes det høres ut som det er du som "vant" siden du kan ha de i uke 53 og 1. Da har dere to uker på å kose dere i romjulen og på nyåret. 

Anonymkode: 449cb...b88

Er vel ikke der problemet ligger 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette skapte problemer for meg også, første gangen den skjedde. Jeg var ikke forberedt, og plutselig ble det krøll i annenhveruke-regnskapet med faren til barna.  I tillegg skulle det koordineres med moren til barna til den nye kjæresten. 

Synes alle som skilles bør ha planlegging av uke 53+1 i meklingssamtalen 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hvorfor er det så nøye om han har partall eller oddetallsuker?

Hvis jeg pleier å ha oddetallsuker, og min nye kjæreste også har oddetallsuker, og jeg plutselig får partallsuker, da blir det krøll i systemet vet du 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man er av den oppfatning at man ikke skal ha barna en ferieuke, så legger man planer ut fra det. På samme måte som jeg la planer med barna i vinterferien.

At jeg prioriterer meg selv først er den hittil mest idiotiske beskyldningen i denne tråden. Tror du jeg vil la barna være igjen alene hjemme mens jeg drar bort i påsken, dersom ikke pappaen har dem? 

Anonymkode: 00f15...3fe

Du fremstiller disse planene som svært viktig. Du har til og med laget en tråd her inne for å uttrykke hvor fælt det er. Fatter ikke at du kan ha så mange planer klare allerede når vi ikke vet hvilke restriksjoner det blid. Du prioriterer deg selv først. Det er jo krise for deg å ha barna dine noen dager ekstra. Det er forøvrig svært normalt i en 50/50 avtale å dele feriene mellom seg. Men, slik du fremstiller deg selv her, skjønner jeg at far ikke ønsker å samarbeide med deg...

Anonymkode: 768d5...872

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Kalevala said:

Hvis jeg pleier å ha oddetallsuker, og min nye kjæreste også har oddetallsuker, og jeg plutselig får partallsuker, da blir det krøll i systemet vet du 😄

 

Men da sørger man for å ha avtalt oddetall og ikke annenhver. Evt så.snakker man sammen 

Anonymkode: e35a6...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det står partallsuker , eller annen hver uke.

I disse dager kan det være verdifult å få besøkt familien, merkelige kommentarer her synes jeg..

Men hvis det er partallsuker som er avtalt må du nok bite i det sure eplet om han ikke er samarbeidsvillig. Lykke til❤

Anonymkode: b9e79...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva problemene faktisk er. 

Du har TELT deg frem til dine uker, i stedetfor å sjekke om vinterferie og påskeferien er i odde/partallsuke. Med andre ord har du IKKE tatt for gitt at du alltid skal ha barna i odde/partallsuke. Dette kommer tydeligvis ikke frem av avtalen altså. Da kan du jo stå på ditt og si at dere forholder dere til annenhver uke slik du har telt, og at dere fra 2021 derfor har byttet om på hvem som har oddetall/partall? 

Siden du ikke visste at det er 53 uker i år - hvorfor telte du deg frem til ferieukene i stedetfor å sjekke ukenr? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Albbas skrev:

Jeg skjønner ikke helt hva problemene faktisk er. 

Du har TELT deg frem til dine uker, i stedetfor å sjekke om vinterferie og påskeferien er i odde/partallsuke. Med andre ord har du IKKE tatt for gitt at du alltid skal ha barna i odde/partallsuke. Dette kommer tydeligvis ikke frem av avtalen altså. Da kan du jo stå på ditt og si at dere forholder dere til annenhver uke slik du har telt, og at dere fra 2021 derfor har byttet om på hvem som har oddetall/partall? 

Siden du ikke visste at det er 53 uker i år - hvorfor telte du deg frem til ferieukene i stedetfor å sjekke ukenr? :klo:Ts 

 

TS skrev tidligere i tråden at avtalen er 50/50 og at en måte å løse dette på er oddetall/partall. Så her har ts driti seg ut...

Anonymkode: 768d5...872

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS:

Bla frem den opprinnelige (første) kontrakten. Hvis det står oddetall/partall på samværsfordelingen (hvilke dager hvor) der (hos oss sto det uke 1 oddetall / uke 2 oddetall i en som vi kunne fylle ut på nett), så har han rett. Men hvis det kun står annenhver uke, så er det du som har rett

Anonymkode: c7650...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Til TS:

Bla frem den opprinnelige (første) kontrakten. Hvis det står oddetall/partall på samværsfordelingen (hvilke dager hvor) der (hos oss sto det uke 1 oddetall / uke 2 oddetall i en som vi kunne fylle ut på nett), så har han rett. Men hvis det kun står annenhver uke, så er det du som har rett

Anonymkode: c7650...3fa

Hos TS står det '50/50, praktisk løsning er at mor har oddetall'. TS trodde det betydde at de kom til å bytte slik at hun hadde partall neste år, i og med at 50/50 betyr annenhver uke, og så helt bort fra at de har spesifisert at hun skal ha oddetall. TS har driti seg ut og planlagt våren på feil premisser. 

Anonymkode: 147c1...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hos TS står det '50/50, praktisk løsning er at mor har oddetall'. TS trodde det betydde at de kom til å bytte slik at hun hadde partall neste år, i og med at 50/50 betyr annenhver uke, og så helt bort fra at de har spesifisert at hun skal ha oddetall. TS har driti seg ut og planlagt våren på feil premisser. 

Anonymkode: 147c1...186

Åja, så det står i kontrakten, ja. Og far vil ikke bytte? Da er det bare å ombooke planer, da, dessverre.

Anonymkode: c7650...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...