Gå til innhold

Plutselig 53 uker i 2020!? Skaper problemer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

TS her har du bommet. 

Du har lagt opp til odde- og partallsuker uten å sjekke kalenderen. Den uke 53 er noe dritt fordi den alltid vil favorisere oddetallsforelderen. Dette måtte dere tatt høyde for i planleggingen.

Mitt beste forslag er at dere ser på samværsavtalen og blir enig om, for all fremtid hvem som skal ha oddeuker, hvem som skal ha partallsuker og hvordan man løser fremtidige uke 53 problemer.

Når det gjelder 2021 foreslår jeg at du legger av den arrogante holdningen din som går ut på at du har rett og kalenderen, universet, renovasjonsselskapet og eksmannen din er idioter når det er du selv som har planlagt uten å se på kalenderen og så tar du en prat om hvordan dere ordner det med 2021 slik at planer som ikke kan endres faktisk kan gjennomføres. Det vil si at du må spise noen "beklager her har jeg bommet" piller og innta en langt mindre arrogant holdning.

Og nei, som du ser med eget selvsyn, det er ikke bare å bytte odde- og partallsaktiviteter som om ingenting har hendt når uke 53 inntreffer. Uke 53 blir som en skuddårsdag - man kan ikke bare late som den ikke eksisterer, like lite som man kan late som at 29. februar ikke eksisterer hvert 4. år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei vel! Men ingen tenkte på det da vi avtalte delt omsorg for et par år siden.

Anonymkode: 00f15...3fe

Hvis du er gammel nok til å få barn så ville jeg trodd at du for lenge siden hadde fått med deg hvordan "dette med kalender`n virker". Har du gått rundt og trodd at årets dager gikk nøyaktig opp i 52 uker? 😄  Uansett, hvor mange fastlåste planer kan du ha lagt for våren, vi har jo ingen anelse om hvilke restriksjoner som kommer til å gjelde fremover....  

Anonymkode: 31404...7b4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære meg, da deler dere på barna i uke 53 da, og fortsetter som vanlig etterpå! Eller er dette supernøye på dag og klokkeslett? Vær nå litt fleksible og løsningsorienterte!! Voksne folk.. 

Anonymkode: fcc86...23d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære meg, da deler dere på barna i uke 53 da, og fortsetter som vanlig etterpå! Eller er dette supernøye på dag og klokkeslett? Vær nå litt fleksible og løsningsorienterte!! Voksne folk.. 

Anonymkode: fcc86...23d

Problemet er at TS arbeider turnus, og har planlagt utfra datoene, ikke ut fra ukenumrene. Så en dato - f.eks, 15. mars (tilfeldig valg)  - har hun trodd var hennes fordi hun har telt uker og ikke sett på ukenummer. Dermed har hun - når turnusen ble satt opp - valgt å arbeide på et tidspunkt hun egentlig trodde barna var hos faren, mens det i virkeligheten er - ut fra ukenumrene - hennes uke.

Det jeg mener er at hun da får avtale med barnas far at de bytter uker hele året, f.eks. og at de blir enige om hvordan de løser uke 53 i år og for all fremtid. 

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste løsningen på problemet er at hele verden kutter ut uke 53 og går rett fra 27. desember til 4. januar. Det blir en kort jul for alle oss andre, men hva betyr vel det når TS har problem med uke 53.

Anonymkode: d77a3...a29

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei vel! Men ingen tenkte på det da vi avtalte delt omsorg for et par år siden.

Anonymkode: 00f15...3fe

Og det er det som er problemet. Ikke at "noen plutselig har bestemt at man skal ha 53 uker" i 2020. Dårlig planlegging kan komme overraskende noen ganger, men det er ikke noen andre sin skyld om man har planlagt dårlig.

Anonymkode: c5cfd...504

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men atte, hæ? Klarer ikke å se at dette er et problem? Hvis du har oddetallsuker, vil du jo fortsatt ha oddetallsuker i 2021, så hvordan blir vårens planer da forskjøvet? 🧐 du har vel planlagt ut i fra datoer og uketall, de forandrer seg jo ikke? 

Anonymkode: f02cd...0df

Se bort i fra denne, skjønte det nå 🙈 men det er uansett din egen feil, TS, og det er vel ikke verre enn at du og far blir enige om at hvis du får vinterferien, så kan far få påsken? F.eks. Litt løsningsorienterte må dere jo være. 

Anonymkode: f02cd...0df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk i samværskontrakten. Står det annenhver (da har du rett) eller står det oddetall/partall (da har han rett)?

Jeg og eksen måtte gjøre noe greier her. For her var det bonusbarn som har samme "turnus" som våre barn. Og denne uke 53 ville da føre til at de ikke ville ha barna samtidig (det ordnet seg)

Anonymkode: c7650...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men atte, hæ? Klarer ikke å se at dette er et problem? Hvis du har oddetallsuker, vil du jo fortsatt ha oddetallsuker i 2021, så hvordan blir vårens planer da forskjøvet? 🧐 du har vel planlagt ut i fra datoer og uketall, de forandrer seg jo ikke? 

Anonymkode: f02cd...0df

Dette 👆 Hvis du har oddetall nå, og du gikk ut i fra at det var 52 uker i år, så skulle jo du ha hatt barna i uke 51, deretter uke 1, uansett. Uke 53 endrer jo ingenting annet enn at du får en uke ekstra med barna på nyåret?? 

Anonymkode: df811...eac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor mange dager var det i uke 1? Jo, 5 dager. Hvor mange uker blir det til sammen? Jo, 52 uker pluss 2 dager.

Enkelte, altså!

Anonymkode: 00f15...3fe

Det er strengt tatt 7 dager i uke 53 og 7 dager i uke 1, men uke 1 begynner ikke før 4 dager inn i det nye året. Så man er fortsatt i uke 53. når 2021 starter. 

Anonymkode: 39c9d...5a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke noe svar på hva de egentlig har i avtalen....

Anonymkode: d5239...ca1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke det som er saken! 

Poenget er at påskeuka er oddetallsuke neste år! Da jeg regnet på det med annenhver uke kom jeg til at jeg har fri i påskeuka og jeg har planlagt deretter!

Og vinterferieuka her er partallsuke og da har jeg planlagt at jeg tar med barna til mine foreldre (et godt stykke unna) men i følge han skal jeg ikke ha barna da likevel! Klarer ikke å bytte om på planene, dessverre! Er jo helt krise, latterlig opplegg!

Anonymkode: 00f15...3fe

Har dere ikke avtalt ferie spesifikt?

Anonymkode: e35a6...182

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Og hva så!? Det er første gang dette har vært aktuelt for oss!

Anonymkode: 00f15...3fe

Dumt dere ikke tenkte på det når dere la planen da. 

Anonymkode: e35a6...182

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Nei vel! Men ingen tenkte på det da vi avtalte delt omsorg for et par år siden.

Anonymkode: 00f15...3fe

Det var korttenkt da. Men bra det er 6 år til neste gang det er et problem da.

Anonymkode: e35a6...182

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men atte, hæ? Klarer ikke å se at dette er et problem? Hvis du har oddetallsuker, vil du jo fortsatt ha oddetallsuker i 2021, så hvordan blir vårens planer da forskjøvet? 🧐 du har vel planlagt ut i fra datoer og uketall, de forandrer seg jo ikke? 

Anonymkode: f02cd...0df

Støtter denne kommentaren. Har du oddetallsuker, eller annenhver uke? Hva er det dere skriftlig har avtalt når dere gikk fra hverandre?

Anonymkode: 658d6...8cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke å bytte om planene, månedsvis i forvegen? 

Du lager så innmari mye større problemer ut av ingenting. 

Ta å pust med magen, og se hva du står fremfor. Ta med ungene til foreldrene dine i påska istedenfor. Hver glad for at du får mer tid med barna dine.

Anonymkode: d0159...6b8

Passer jo dårlig med at de har andre planer i påska samt de planene jeg hadde for påska ikke går i vinterferien.

Men var visst vanskelig å skjønne dette for enkelte. 

Anonymkode: 00f15...3fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er strengt tatt 7 dager i uke 53 og 7 dager i uke 1, men uke 1 begynner ikke før 4 dager inn i det nye året. Så man er fortsatt i uke 53. når 2021 starter. 

Anonymkode: 39c9d...5a8

Heh? Ut fra dette kan man hevde det er 53 uker hvert år.

Anonymkode: 00f15...3fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Passer jo dårlig med at de har andre planer i påska samt de planene jeg hadde for påska ikke går i vinterferien.

Men var visst vanskelig å skjønne dette for enkelte. 

Anonymkode: 00f15...3fe

Det som er litt vanskelig å forstå er at noen ikke har fått med seg at det enkelte år er 53 uker. 

Anonymkode: d77a3...a29

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er litt vanskelig å forstå er at noen ikke har fått med seg at det enkelte år er 53 uker. 

Anonymkode: d77a3...a29

Det er ikke noe man går rundt og tenker på til daglig, akkurat.

Anonymkode: 00f15...3fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette 👆 Hvis du har oddetall nå, og du gikk ut i fra at det var 52 uker i år, så skulle jo du ha hatt barna i uke 51, deretter uke 1, uansett. Uke 53 endrer jo ingenting annet enn at du får en uke ekstra med barna på nyåret?? 

Anonymkode: df811...eac

Forstår du ingenting? Om man teller uker frem til vinterferie og påske under forutsetning av annenhver uke, så blir det motsatt under forutsetning av at jeg skal ha to uker på rad rundt nyttår. Kan du umulig være vanskelig å begripe?

Anonymkode: 00f15...3fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...