Gå til innhold

Er det noen som fremdeles kjøper skinny jeans?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skinny jeans klassiske? Nå må du gi deg, mener du virkelig at bukser som ser ut som pølsekinn er klassiske?!

Anonymkode: d5c05...83b

Veeel, folk har brukt de daglig i ihvertfall 15 år sååå.  Verken hip-hop buksene på 90 tallet eller bootcut-buksene på 10-20 tallet hadde så lang levetid. 

Anonymkode: 3af9d...1b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg henger etter og bruker fortsatt bare skinny jeans. Jeg er slank (størrelse 25) og føler oppriktig at jeg kler den type jeans godt. Jeg er heller ingen ungdom lengre. Er 31 år. Ser litt dumt ut hvis jeg skal kle meg likt som 18-åringene 

Anonymkode: 8f5fa...a81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Veeel, folk har brukt de daglig i ihvertfall 15 år sååå.  Verken hip-hop buksene på 90 tallet eller bootcut-buksene på 10-20 tallet hadde så lang levetid. 

Anonymkode: 3af9d...1b1

Skinny/slim har blitt brukt mer eller mindre hele tiden fra 60 tallet

Anonymkode: ca817...136

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter stadig etter spesifikke plagg som ikke er "in" akkurat på det tidspunktet, men JEG har lyst til å ha det i klesskapet mitt og bruke det fordi jeg liker det. Da må jeg gå på Fretex osv siden det ikke eksisterer i klesbutikkene. Men skinny jeans er overalt og det er umulig ikke å få tak i de. Hvorfor? Fordi det fortsatt er populært. Ingen klesbutikker tar inn ting som ikke er populært. Så jeg synes denne diskusjonen er en tåpe, skinny jeans er blant de plaggene jeg IKKE må lete etter på Fretex. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skinny jeans er klassisk og vil alltid kunne brukes 🤷🏼‍♀️ Disse andre trendene kommer og går... 

skinny jeans & layers/ skjorte med vide topper eller gensere utenpå er alltid pent.

Modnere kvinner er ikke så opptatt av hva som er hypen akkurat nå. 

Anonymkode: 497c7...2da

skinny jeans er ikke klassisk. Skinny jeans er en trend som kommer og går i 20-årssykluser akkurat som alle andre trender. Hvis du tror skinny jeans er klassisk, har du vært voksen i mindre enn 15 år. Da jeg hadde vært voksen i mindre enn 15 år, var jeg hellig overbevist om at bootcut og høyt liv er klassisk og evigvarende. Tok litt feil, kan du si! 

Anonymkode: e569b...4d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veeel, folk har brukt de daglig i ihvertfall 15 år sååå.  Verken hip-hop buksene på 90 tallet eller bootcut-buksene på 10-20 tallet hadde så lang levetid. 

Anonymkode: 3af9d...1b1

tror du at bootcut ikke har vært in i mange bølger før 2010??!!!

Anonymkode: e569b...4d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skinny/slim har blitt brukt mer eller mindre hele tiden fra 60 tallet

Anonymkode: ca817...136

men skinny og slim er ikke det samme. Og de var helt ute både på 70- og 90-tallet, begge to.

Anonymkode: e569b...4d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tror du at bootcut ikke har vært in i mange bølger før 2010??!!!

Anonymkode: e569b...4d8

Bootcut var ikke å se på verken 70 eller 80 tallet.  Var ganske nytt og kom fordi buksa skulle passe over støvletter, derav bootcut.  På 70 tallet var sleng inn og de kan ikke sammenlignes med bootcut. 

Anonymkode: 3af9d...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bootcut var ikke å se på verken 70 eller 80 tallet.  Var ganske nytt og kom fordi buksa skulle passe over støvletter, derav bootcut.  På 70 tallet var sleng inn og de kan ikke sammenlignes med bootcut. 

Anonymkode: 3af9d...1b1

det vet jeg. Jeg var tilstede.

Anonymkode: e569b...4d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men skinny og slim er ikke det samme. Og de var helt ute både på 70- og 90-tallet, begge to.

Anonymkode: e569b...4d8

Det var en periode på 70 tallet som buksene skulle være åletrange jo, moren min fortalte meg om det. Et eller annet om at de tok på seg buksene våte av en eller annen grunn. 

Anonymkode: 3af9d...1b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bootcut var ikke å se på verken 70 eller 80 tallet.  Var ganske nytt og kom fordi buksa skulle passe over støvletter, derav bootcut.  På 70 tallet var sleng inn og de kan ikke sammenlignes med bootcut. 

Anonymkode: 3af9d...1b1

iflg de som oppfant bootcut'en kom den på 60-tallet.

https://www.levi.com/US/en_US/blog/article/the-it-jeans-of-the-1960s/

Og påstanden din om at bootcut ikke var  å se på 80-tallet er helt latterlig. Det var BARE bootcut som gjaldt på store deler av 80-tallet.

Anonymkode: e569b...4d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en periode på 70 tallet som buksene skulle være åletrange jo, moren min fortalte meg om det. Et eller annet om at de tok på seg buksene våte av en eller annen grunn. 

Anonymkode: 3af9d...1b1

at det var trange over rompa og lårene betyr ikke at de var trange rundt leggene. Skinny jeansen kom tilbake rundt 1980, og jeg skal ikke påstå at den ikke var tilstede i punk miljøet helt på tampen av 70-tallet, men det var ikke vanlig med skinny jeans på 70-tallet som main stream mote.

Anonymkode: e569b...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en periode på 70 tallet som buksene skulle være åletrange jo, moren min fortalte meg om det. Et eller annet om at de tok på seg buksene våte av en eller annen grunn. 

Anonymkode: 3af9d...1b1

tilføyer: En av grunnen til at man lå i badekaret med buksen, og lå på gulvet i prøverommet, var jo at det var ikke stretch i dem. Dermed måtte man kjøpe dem for trange, slik at de fortsatt var trange når de uunngåelig videt seg ut i bruk. Man brukte dem våte for å vide dem ut.

Anonymkode: e569b...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

iflg de som oppfant bootcut'en kom den på 60-tallet.

https://www.levi.com/US/en_US/blog/article/the-it-jeans-of-the-1960s/

Og påstanden din om at bootcut ikke var  å se på 80-tallet er helt latterlig. Det var BARE bootcut som gjaldt på store deler av 80-tallet.

Anonymkode: e569b...4d8

Jeg var barn på 80 tallet og husker bare sleng og rette bukser ala  301.  Sent på 80 tallet gikk vi unge i litt smale bukser som vi brettet opp innover og gikk med tennssokker og seilersko. 

Anonymkode: 3af9d...1b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er lyseblå, vide hele veien, har høyt liv over navlen,  lommene er små og sitter på ryggen og lengden slutter midt på leggen.  Du ser de i de fleste klesbutikker. 

Anonymkode: 3af9d...1b1

Har en kollega som går med den typen bukser. Hun følger moten hele veien. Ikke alt ser veldig heldig ut.

Jeg var barn på 90-tallet, og og kommer ikke til å kjøpe 90-talls klær i dag, bare fordi det er på moten. Barna mine synes derimot de klærne er veldig fine. (Jeg gikk ikke i de klærne på 90-tallet en gang)

På sist kurs med jobben i oktober, så hadde nesten alle kvinnene skinny jeans, utenom to som kom i kjoler.

Anonymkode: 19e43...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...