Gå til innhold

Navmødre - hvorfor??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det lurer jeg å på. Ei dame borti gata her er uføretrygdet, legger ofte ut på både Facebook og Instagram om livet om å være usynlig syk, innimellom hverdagen med kjøkkentjeneste og hvor koselig det er å være hjemmeværende med 2 små barn + hun er gravid igjen. Hun har også 4 eldre barn på hhv 10,12,18 og 20..Da kan man begynne å lure 🤷‍♂️ 

Anonymkode: 5f40a...d52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det lurer jeg å på. Ei dame borti gata her er uføretrygdet, legger ofte ut på både Facebook og Instagram om livet om å være usynlig syk, innimellom hverdagen med kjøkkentjeneste og hvor koselig det er å være hjemmeværende med 2 små barn + hun er gravid igjen. Hun har også 4 eldre barn på hhv 10,12,18 og 20..Da kan man begynne å lure 🤷‍♂️ 

Anonymkode: 5f40a...d52

så hun skal ikke få lov og bruke facebook fordi hun er uføretrygdet eller?  vet du hvorfar hun er uføretrygdet? det finnes sykdommer som er usynlige mulig hun fungerer som mor men ikke som arbeidstaker.

Anonymkode: f8812...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Robinson skrev (På 22.11.2020 den 21.02):

Det som alltid fascinerer meg i disse trådene, er at det aldri kommer gode, velovertenkte argumenter på hvorfor man mener uføre skal ha barn. 

Rettes det kritikk, fyres det løs tilbake: ALLE KAN VÆRE UHELDIGE Å BLI SYKE, HOLD KJEFTEN DIN OG DRIT I ANDRES LIV!

Mao, veldig lite konstruktivt. 

Går man på dagpenger, eller er sykmeldt i en periode er det ikke noe i veien for å bli gravid da man har kapasitet til å stå i jobb. 

Men når man er ufør pga manglende arbeidskapasitet, hvorfor i alle dager skal man da ha barn, som er noe av det mest krevende man kan gjøre?!

Å bruke argumentet at Norge trenger arbeidskraft er ikke nødvendigvis et godt argument, da man ser at uføre/å stå ute for arbeidslivet går i sosial arv. Mao kan man sette barn til verden som ender opp på samme uføregaleien

Mange kan oppleve bedring av sykdommen sin ved å få barn. Statistisk sett har jeg 50% sjanse for å bli betraktelig bedre om jeg får 1 barn, 80% om jeg får to. Symptomene forsvinner når man er gravid og ammer, og kommer sakte tilbake. Spesialistene på sykehuset har anbefalt meg å få barn som neste steg, og NAV synes det var en god idé. Så der har du et godt argument som gjelder for mange. 

Anonymkode: b4aa2...b0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...