Gå til innhold

Navmødre - hvorfor??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det beste er hun som for par år siden begynte å syte i mediene da barnetillegget på uføretrygda ble kuttet. Hun hadde fått intet mindre enn 7 unger på 10 år. Alle født ETTER at hun ble «ufør». Grein og klagde i avisa fordi det ville bli økonomisk vanskelig for henne og mannen når barnetillegg ble kuttet. De presterte faktisk å si at de ikke hadde fått de to yngste hvis de hadde visst dette skulle skje🤦🏻‍♀️

Anonymkode: f619d...a91

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først må du definere naver. Er det de på sosialstønad? AAP? Dagpenger? Overgangsstønad? Uføre? 

Anonymkode: 06caa...c62

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har 9 års arbeidserfaring? Det er ikke akkurat mye. Selvfølgelig blir man syk men det er uforståelig at man får barn når man enten ikke klarer eller vil bidra i samfunnet. Vi har det jammen godt i Norge!

Anonymkode: adcc3...1b3

Har selvfølgelig mer enn det, men etter jeg fikk barn har jeg hatt fast jobb i 11 år selvfølgelig, ikke 9. My bad den der. Hadde jobb i flere år  før jeg ble gravid og gitt. Tenke seg til...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufør, og ble gravid etter det var slitt med exen (med exen, vi hadde fortsatt sex). Fant ut jeg var gravid når jeg var 14 uker på vei. Jeg brukte prevensjon, men fant ut på Kvinneklinikken at medisinen jeg bruker mot forebygging av migrene kan redusere virkningen av p-piller i en så høy dose jeg brukte. Sannsynligvis var det en kombinasjon av doseøkning, vektnedgang og stresset av bruddet som slo inn. Så vi beholdt. Så jeg er navnet, med baby på vei, ikke i forhold, men med en støttende ex. 

Anonymkode: 9b12f...d06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først må du definere naver. Er det de på sosialstønad? AAP? Dagpenger? Overgangsstønad? Uføre? 

Anonymkode: 06caa...c62

Du finner definisjonen hvis du bruker Google ☺️

Anonymkode: c21e7...b55

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Syns de som uansett ikke bidrar i arbeidslivet/verdiskapningen bør få barna som Norge trenger. De som kan jobbe bør ikke få barn siden det er bedre for samfunnet at de bidrar til verdiskapningen i Norge og ikke stadig er ute i permisjon.

Anonymkode: d3294...e55

Jøss, den løsningen var god du 🤣

Anonymkode: 22cdc...59e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Giftmann30
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke damer som får barn etter de har kommet under nav. Hvorfor vil du føde et barn når du ikke engang klarer å forsørge det selv? Unner du barnet ditt å vokse opp uten en solid rollemodell når det kommer til arbeidsmoral, og er ikke barn en stor jobb i seg selv? For meg er det bare totalt uforståelig, i tillegg synes jeg det er frekt å pålegge staten det økonomiske ansvaret. Skal du ha unger får du betale for de selv.

Anonymkode: adcc3...1b3

Enig, er egentlig en form for omsorg svikt å ikke være klar for barn økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Giftmann30 skrev:

Enig, er egentlig en form for omsorg svikt å ikke være klar for barn økonomisk

Ja det er det! Hvis du ikke bor i Norge såklart, det staten gjerne deler ut penger til de som ikke bidrar en døyt

Anonymkode: c21e7...b55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Giftmann30 skrev:

Enig, er egentlig en form for omsorg svikt å ikke være klar for barn økonomisk.

..og der kom «omsorgssvikten» inn.

Anonymkode: 8a2bd...38f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giftmann30
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

..og der kom «omsorgssvikten» inn.

Anonymkode: 8a2bd...38f

Er litt sårt å si, men ja! Å ikke ha tilstrekkelig med penger er.... omsorgssvikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, B87C skrev:

Oy mange som ikke burde ha barn nå da, haha, da "halve" Norge er permittert ..

Herregud For en idiotisk tråd!! 

Skjønner du forskjellen på en global pandemi og trygdemisbruk eller er den litt vanskelig?🤨

Anonymkode: c21e7...b55

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Giftmann30 skrev:

Er litt sårt å si, men ja! Å ikke ha tilstrekkelig med penger er.... omsorgssvikt. 

Nei😕 Ikke-optimale forhold er ikke synonymt med omsorgssvikt. At det er på trynet å få barn som naver er jeg enig i, men omsorgssvikt er det ikke.

Anonymkode: 8a2bd...38f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, B87C skrev:

Oy mange som ikke burde ha barn nå da, haha, da "halve" Norge er permittert ..

Herregud For en idiotisk tråd!! 

Forskjell på å bli permittert en periode, å gå på trygda... gjennomsnittlige arbeidstaker har også spart opp buffer for klare seg igjennom slikt. Folk flest spare 10% av inntekt typ 500 000 på 10 år. Alle vet at man kan stå litt uten jobb.

Anonymkode: ace02...9f9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med fedrene?? De kan være navere de også. Eventuelt er de rikinger.

Anonymkode: 93bf4...778

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt at man vil ha barn, selv om man er syk og ufør. Men skjønner ikke at man klarer flere enn ett barn når man samtidig ikke kan jobbe. Det rimer liksom ikke i det hele tatt.

Snakker selvsagt ikke om de som har fått barn før de ble syke og uføre.

Anonymkode: fadfb...446

Det kan jo tenkes at de har en oppegående far 😉 

Anonymkode: fe86b...a06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjell på å bli permittert en periode, å gå på trygda... gjennomsnittlige arbeidstaker har også spart opp buffer for klare seg igjennom slikt. Folk flest spare 10% av inntekt typ 500 000 på 10 år. Alle vet at man kan stå litt uten jobb.

Anonymkode: ace02...9f9

Men når de har brukt opp pengene må de selvsagt bli fratatt barna pga omsorgssvikt?

Anonymkode: d3294...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke damer som får barn etter de har kommet under nav. Hvorfor vil du føde et barn når du ikke engang klarer å forsørge det selv? Unner du barnet ditt å vokse opp uten en solid rollemodell når det kommer til arbeidsmoral, og er ikke barn en stor jobb i seg selv? For meg er det bare totalt uforståelig, i tillegg synes jeg det er frekt å pålegge staten det økonomiske ansvaret. Skal du ha unger får du betale for de selv.

Anonymkode: adcc3...1b3

Håper du står der selv en dag.Noen blir det etter de har fått barn. Kanskje ting som gjør det vettu. Psykisk,fysisk og gu vet hva. Spiller det noen rolle for deg?Er du så mye bedre enn alme andre?Kan tenke meg de er en mye bedre mor enn deg som ser ned på andre.Ikke rart barn mobber.Skam deg!

Anonymkode: 5128c...1fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men når de har brukt opp pengene må de selvsagt bli fratatt barna pga omsorgssvikt?

Anonymkode: d3294...e55

Det må vi eventuelt se nærmere på.

Anonymkode: ace02...9f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Syns de som uansett ikke bidrar i arbeidslivet/verdiskapningen bør få barna som Norge trenger. De som kan jobbe bør ikke få barn siden det er bedre for samfunnet at de bidrar til verdiskapningen i Norge og ikke stadig er ute i permisjon.

Anonymkode: d3294...e55

Navere i definisjonens rette forstand er jo på stønad uten grunn. Der ser jeg poenget.

Jeg har 7 års utdanning, lang relevant CV med yrkeskarriere.

Jeg ble også gravid når jeg søkte jobber, jobbet endel år før jeg plutselig ble syk - nå er jeg nettopp gått over på AAP.

Av alle de årene jeg har vært i full jobb/studier osv så er det jo liten tid jeg ikke har kunnet jobbe.

Om jeg fikk en annen mindre invalidiserende sykdom i yngre alder hadde jeg nok fått barn sammen med min ektefelle. Mye for hans del. 

Jeg har bidratt en haug til verdiskaping, betalt masse skatt,  betaler skatt av den private forsikringen jeg selv har betalt for ifbm AAP - og resten av familien min betaler skatt. 

Anonymkode: a8c1b...f57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...