Gå til innhold

Navmødre - hvorfor??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble gravid da jeg hadde alvorlig ME, på prevensjon. Det var selvfølgelig helt galskap å få et barn da, men for meg er abort uaktuelt uansett. Jeg husker jeg tenkte at barnet burde adopteres bort... men pappa’n, min mann, ville ta seg av barnet. 
 

Under graviditeten (som gikk som en drøm..) fikk jeg uforklarlig mye energi! Jeg trodde jeg var frisk fra ME i ett år etter fødsel (som også gikk som en drøm).  Barnet bare smilte og lo hele tiden, gråt aldri. 
 

Å få et barn var veldig bra for meg helsemessig. Jeg ble ikke frisk fra ME da, ble faktisk syk igjen da barnet startet i bhg, men aldri så dårlig som jeg var før. Jeg har blitt nesten frisk siden, og er halvveis tilbake i jobb nå, og målet er å komme fullt tilbake i jobb. Jeg tror graviditet/fødsel startet en prosess med tilfriskningen min som jeg skulle gjennom, selvom det av og til har vært to skritt frem og ett tilbake.


Min historie er det nok ikke mange som kjenner seg igjen i. Men for meg blir det helt uaktuelt å blande meg borti i om folk tar imot barn eller ikke. Jeg tenker bare positivt om de som tar imot barn og gjør det beste utav situasjonen, selvom det ser håpløst ut der og da. 
 

ps: selvom jeg var på aap, hadde vi ikke veldig dårlig økonomi. Har man tjent greit før man ble syk og har en ektefelle som tjener greit, klarer man seg fint økonomisk

Anonymkode: da603...43c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bryr du deg? Jeg unner alle som er ufør eller av andre grunner får støtte fra nav å få et godt liv. For veldig mange er det viktig med barn for å ha et godt liv. Jeg hadde aldri klart meg uten, hadde du? 

Anonymkode: 1d19c...08b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg, brukerangrep, brukerdebatt og svar til dette.

Kragebein, adm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/22/2020 at 9:09 PM, AnonymBruker said:

Vel jeg har ingen problemer med og ta meg av mine barn og mitt kommende barn. selvom jeg ikke kan jobbe av personlige grunner, min mann jobber og har en god utdanning jeg er ung uføre jeg klarer fint og ta vare på mine barn og tilfredsstille min mann. men en 100%stilling blir strevsomt for meg paga min diagonose, diagonose går på ingen måte utover mine barn men den går utover en 100%stilling. jeg har prøvd meg ut i arbeid men det går ikke paga sykdom mener du det er min feil? Og ha barn og familie vs ha en 100% stilling i en krevende jobb kan ikke sammenlignes. og min sykdom/disgonose angår ikke deg eller andre her inne og det er mitt valg og jeg som bestemmer hvem jeg ønsker og dele det med. 

Fu burde passe dine egene saker og egene problemer alle mennesker har problemer i livet sitt og det er bedre og fokusere på seg selv en andres liv.  De som har omsorgsevne og kjærlighet nok til og ta vare på ett barn eller flere barn kan få barn i mine øyne det er ikke opp til deg og andre og bestemme. Vi alle bidrar en på en eller annen måte i samfunnet uføre,arbeidstagerne osv osv pass dine egene saker så lar du folk få bestemme selv over dem selv! Jeg trenger i hvertfall ikke og levere barna mine i bhg 7-8 timer hverdag for og så gå på jobb her kan jeg ha barna hjemme og knyte ett sterkere bånd til dem og ta vare på huset til mannen er ferdig på jobb..For og være helt ærlig skjønnet jeg ikke alt dette hatet mot folk som er under nav? La folk få bestemme over eget liv

Anonymkode: f8812...4be

Om alle kunne være så heldig å ble vartet opp av AS NORGE for å ta være på seg selv og urten barn, istedenfor å må stresse seg med barn, familie og jobb 🙄

Anonymkode: d4893...218

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nedsatt arbeidsevne og kjemper nå for å finne en jobb hvor jeg kan ha størst mulig restarbeidsevne. Realistisk sett tror jeg 30% er det jeg ender opp med selv om jeg håper på mer. Allikevel planlegger jeg og mannen å få barn fordi vi har funnet en tilretteleggingsplan slik at det fungerer med min diagnose samt deltidsarbeid. Jeg mener at de fleste har litt restarbeidsevne, men de fleste ustabile arbeidstakere blir dessverre utestengt fra arbeidslivet. Ellers er det en del uføre (nedsatt inntektsevne) som jobber gratis også for å ha noe å gjøre. 

Anonymkode: 9f98e...bcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Om alle kunne være så heldig å ble vartet opp av AS NORGE for å ta være på seg selv og urten barn, istedenfor å må stresse seg med barn, familie og jobb 🙄

Anonymkode: d4893...218

Leste du innlegget eller? 🙄 er ikke min feil at jeg ikke Kan jobbe. Og ikke min feil at de fleste arbeidsgivere ikke ønsker tilrettelegging. Kanskje du skal snakke med erna og nav og  be hun og nav om og endre diskrimineringen på arbeidsmarkedet? ikke min feil at jeg ikke får jobb. Mener du at jeg ikke fortjener og ha barn eller mann fordi jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke Kan gå på jobb hver dag? Selvom jeg ikke Kan jobbe så er jeg en veldig God mor. Jeg har like mye lov til og få barn som en som jobber! du vet ingenting om meg og ikke vet du om hvor mye jeg har vært med på og bidra I fellesskapet så da om du ikke har ingenting du skulle sagt til meg så la vær og skriv til meg.

Anonymkode: f8812...4be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Om alle kunne være så heldig å ble vartet opp av AS NORGE for å ta være på seg selv og urten barn, istedenfor å må stresse seg med barn, familie og jobb 🙄

Anonymkode: d4893...218

Vel set er min mann (som jobber ) son hjelper meg mest får og si det sånn norge AS hjelper ikke bare uføre eller andre men deg også blir du syk så hjelper norge AS deg også hadde du likt at og få I Tyne at du ikke burde få barn? Du vet ikke hvorfor jeg ikke har mulighet til og jobbe jeg ombestemmer over meg selv og hvor mange barn jeg vil ha takk!

Anonymkode: f8812...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Vel set er min mann (som jobber ) son hjelper meg mest får og si det sånn norge AS hjelper ikke bare uføre eller andre men deg også blir du syk så hjelper norge AS deg også hadde du likt at og få I Tyne at du ikke burde få barn? Du vet ikke hvorfor jeg ikke har mulighet til og jobbe jeg ombestemmer over meg selv og hvor mange barn jeg vil ha takk!

Anonymkode: f8812...4be

Det skulle stå Det, som, jeg bestemmer over meg selv 

Anonymkode: f8812...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Om alle kunne være så heldig å ble vartet opp av AS NORGE for å ta være på seg selv og urten barn, istedenfor å må stresse seg med barn, familie og jobb 🙄

Anonymkode: d4893...218

Du valgte selv og få familie så om det er slitsomt for deg (Synd for deg) for meg er familien alt for meg en jobb gjør meg desverre sykere.. 

Anonymkode: f8812...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 19.54):

Den øker om man går på nav? Forklar gjerne hva du mener her. 

Anonymkode: fe86b...a06

Den øker jo flere barn man har. Som var det som ble skrevet. Trygd er jo trygd. 

Anonymkode: 89c64...49f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den øker jo flere barn man har. Som var det som ble skrevet. Trygd er jo trygd. 

Anonymkode: 89c64...49f

Nei, uføretrygden øker ikke automatisk fordi man får barn. Min mann er i jobb og da har ikke jeg rett på noe ekstra (ikke at vi trenger det). 

Anonymkode: fe86b...a06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4 barn og planlegger et femte. Vi har en romslig og fin familie, alle er glade og lykkelige 😍

Anonymkode: f1496...fc3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Har 4 barn og planlegger et femte. Vi har en romslig og fin familie, alle er glade og lykkelige 😍

Anonymkode: f1496...fc3

har 2 barn her er nå gravid med nr 3 vi er kjempe lykkelige vi har en romslig fin familie vi og 😊 bryr meg lite om hva Andre her inne mener om det. når de har såpass med tid til og slenge stygge fordommer og nedsettende innhold om mødre som på en eller annen måte er under nav så sier det litt mer om dem.

Anonymkode: f8812...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (På 20.11.2020 den 16.32):

Så.... jeg var arbeidsledig da jeg ble gravid. Hva synes du jeg skal gjøre med det nå, TS?

Men du skaffet deg jobb? Og fikk ikke fire barn til som Arbeidsledig? 

Anonymkode: aab4f...fc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med samme problemstilling. Jeg vil bli gravid, fordi jeg er straks for gammel. Men jeg har ikke råd til barn. 

Til alle dere her inne, hvorfor ikke spørre seg hva man kan gjøre for alle disse som har lite penger? Det er fort gjort å glemme at de har like stor rett på livets gleder/danne familie. 

Jeg savner politisk engasjement som går ut på å få flere i arbeid eller fleregjennom utdanning som voksne. Likestilling lønnsmessig. Og det er vi her og nå som må ta ansvar for dette å spre budskapet rolig og demokratisk👍 Hva hvis mange tilfeller rett og sledd var fordi det ikke er mulig for disse menneskene å ordne seg bedre på egenhånd? Jeg kjenner mange slike tilfeller, og de er fredelige, men likevel sure og dårlig innstilt på det offentlige. 

Anonymkode: aab4f...fc5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2020 den 16.12):

...... 

Har derefått med dere nyttårstalen til Erna? "Norge trenger flere barn"...  🙄

Men dere må gjerne stemme på skattelettelser.. Miljøsaker.. Osv.. altså. Osv.. Just saying 

Hva med fler arbeidsplasser og mer skole og muligheter for voksne som har falt av vgs ?... Det er faktisk snakk om en betydelig antall mennesker hvert år!  Men bedre å diskutere bompenger tenker jeg? 

 

Anonymkode: aab4f...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men du skaffet deg jobb? Og fikk ikke fire barn til som Arbeidsledig? 

Anonymkode: aab4f...fc5

Jeg fikk fast jobb etter at barnet var født og hun er enebarn og kommer til å forbli det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg, brukerdebatt, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, adm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (På 25.11.2020 den 20.28):

 Jeg fikk fast jobb etter at barnet var født og hun er enebarn og kommer til å forbli det og. 

ikke rart fødselstallene i Norge går nedover og nedover og nedover, hele tiden...         

Anonymkode: 6b46c...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ikke rart fødselstallene i Norge går nedover og nedover og nedover, hele tiden...         

Anonymkode: 6b46c...7ee

Sender deg gjerne medisinsk dokumentasjon på hvorfor vi kun har fått et barn og hvorfor hun forblir enebarn. Skal jeg legge ved dokument på det at vi egentlig ikke kunne få i tillegg?

Føltes det godt å få prøvd å trykke meg ned i søla? Følte du deg bedre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...