Gå til innhold

Kan noen forklare meg hvorfor det er så jævla populært å bo i Oslo?


knulleGuden666

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 19.12):

Hudsalve? Du kan nok finne noen i Oslo som ser stygt på deg om du går med ustrøkne møkkete klær. Du kan egentlig finne all slags folk i Oslo. De fleste er innflyttere og / eller arbeiderklasse. 

Anonymkode: 5e530...a46

Det er jo motsatt. Man kan ha et bananskall på hodet uten at noen bryr seg. Det er så mye rart at alt er lov. Og man er usynlig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oslo har perfekt størrelse for meg. Norges største bygd? I så fall en helt perfekt bygd for meg. Selvfølgelig er tilbudet større i London og Paris, men der blir det for stort og for masete. Og når du skriver om Jernbanetorget, så viser det at du nok ikke bor i Oslo og ikke vet så mye om hva du skriver om. 

Anonymkode: 4ade1...7d8

Oslo har ingenting å by på. Verken kultur eller shopping. Det er ikke akkurat Købehavn eller Stockholm. Mer å gjøre i Gøteborg enn i Oslo. Gå å legg deg. Europas latterligste hovedstad = Oslo.

Anonymkode: c2413...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oslo har ingenting å by på. Verken kultur eller shopping. Det er ikke akkurat Købehavn eller Stockholm. Mer å gjøre i Gøteborg enn i Oslo. Gå å legg deg. Europas latterligste hovedstad = Oslo.

Anonymkode: c2413...941

Har ikke påstått at Oslo har samme eller bedre tilbud enn Stockholm, København og Gøteborg. Det jeg sier er at Oslo har et perfekt tilbud for meg. Hvis du mener Oslo er Europas latterligste hovedstad så er jeg revnede likegyldig til det. Det har ingen betydning for om jeg liker Oslo eller ikke.

Anonymkode: 4ade1...7d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.11.2020 den 19.24):

Skjønner heller ikke, når man kan bo stort og godt,  sette seg på toget å være i Oslo på 30 min, pose og sekk for meg!  😀. Arvet en leilighet i Oslo til 5,2, gikk ikke lang tid før jeg solgte den og kjøpte meg stort hus på landet , samt at jeg kunne jobbe 80% fremfor 100%.

Anonymkode: d8ffc...f44

Samme som meg, men jeg savner faktisk å kunne stikke innom folk eller at folk stikker innom. Men det er ikke verdt det, rent økonomisk, og så elsker jeg å gå i skogen uten å gå i kø, og jeg elsker stillheten. Men jeg elsket også å bo midt i byen. Alt til sin tid. Tror ikke jeg kommer til å flytte tilbake, selv om jeg skulle vinne i lotto og alltid har ansett meg som en byjente. Man endrer seg, tydeligvis :D

Anonymkode: 9bfee...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vet jeg hvorfor det er så populært. Er vel sammensatt.

Selv pakket jeg kofferten, solgte og flyttet ut av Oslo. Aldri sett meg tilbake. Har ikke savnet Oslo et sekund.

I motsetning til svært mange i Oslo i dag, så er jeg i fra Oslo. Født og oppvokst.

 

Anonymkode: 7b003...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knulleGuden666 skrev (På 19.11.2020 den 19.20):

Er ikke sinna jeg? Jeg skjønner bare ikke at det er så populært å bo på en slik plass det kun er elendighet og kriminalitet, samt dyre priser på alt og det stresset med at man ikke har noen steder å være for seg selv

Bare veldig nedlatende? Med dine uttalelser høres det ikke ut som du har satt dine bein utenfor bygda og baserer dine uttalelser kun på medieoppslag. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har ikke påstått at Oslo har samme eller bedre tilbud enn Stockholm, København og Gøteborg. Det jeg sier er at Oslo har et perfekt tilbud for meg. Hvis du mener Oslo er Europas latterligste hovedstad så er jeg revnede likegyldig til det. Det har ingen betydning for om jeg liker Oslo eller ikke.

Anonymkode: 4ade1...7d8

Du liker oslo basert på ingenting enn synsing og forstår ikke at andre liker bygda av samme grunn. Det er poenget mitt, din tullebukk.

Anonymkode: c2413...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du liker oslo basert på ingenting enn synsing og forstår ikke at andre liker bygda av samme grunn. Det er poenget mitt, din tullebukk.

Anonymkode: c2413...941

Jeg har ikke skrevet noe som tyder på at jeg ikke forstår at andre liker bygda av samme grunn. Tvert i mot - jeg har to ganger skrevet at Oslo er perfekt for meg. Hvordan kan det tolkes som at jeg ikke forstår at andre liker bygda, London eller Hønefoss bedre? Det er du som er tullebukk. Det er forresten en av grunnen til at jeg foretrekker Oslo (altså bare jeg, jeg påstår ikke å vite hva andre foretrekker av bosted) - at det er færre tullebukker der enn i resten av Norge.

Anonymkode: 4ade1...7d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er en flott by med varme somre og skikkelig vinter. Verre å ikke passe inn på landet, da blir man ensom!

Anonymkode: da315...fc1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke skrevet noe som tyder på at jeg ikke forstår at andre liker bygda av samme grunn. Tvert i mot - jeg har to ganger skrevet at Oslo er perfekt for meg. Hvordan kan det tolkes som at jeg ikke forstår at andre liker bygda, London eller Hønefoss bedre? Det er du som er tullebukk. Det er forresten en av grunnen til at jeg foretrekker Oslo (altså bare jeg, jeg påstår ikke å vite hva andre foretrekker av bosted) - at det er færre tullebukker der enn i resten av Norge.

Anonymkode: 4ade1...7d8

Du svarer jo for en person som framhever Oslo som objektivt bedre enn bygda, så da får du bare finne deg i svaret du får. Hva er det du diskuterer egentlig? Tullebukk.

Anonymkode: c2413...941

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sånn at Oslo trenger flere folk, så de som ikke liker Oslo trenger selvsagt ikke å flytte hit. jeg kommer fra et møblert hjem der jeg lærte at man ikke skal snakke nedsettende om andres by/hjemsted. Men som sagt ikke flytt hit om man ikke liker byen. Bo et sted du liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Bodd i Oslo i ørten år, både på Sæter og på Frogner. Solgte et oppussingsobjekt på Frogner og kjøpte en stor enebolig i Skien. 
Dro fra Ring 2 (BD047420-7A80-44BE-8371-AF92289A3626.gif.8ccee14d564a941df47af302a45c31b8.gif) til stillhet. Dro fra noen A5667009-9C42-4A3B-A949-84BE8C807174.gif.b51b1249d74d08a97a36439393d019e9.gif drittsekker av noen naboer til kjempehyggelige folk ^^,  Har beholdt fastlegen i Oslo. Men ellers blir det nok korte turer inn for både Butter og meg). 

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du svarer jo for en person som framhever Oslo som objektivt bedre enn bygda, så da får du bare finne deg i svaret du får. Hva er det du diskuterer egentlig? Tullebukk.

Anonymkode: c2413...941

Jeg sier at Oslo er best for meg. Innebærer det at jeg «framhever Oslo som objektivt bedre enn bygda»? Nei. Lær deg forskjell på subjektivt og objektivt a tullebukk. 

Anonymkode: 4ade1...7d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Abendstern
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Oslo har ingenting å by på. Verken kultur eller shopping. Det er ikke akkurat Købehavn eller Stockholm. Mer å gjøre i Gøteborg enn i Oslo. Gå å legg deg. Europas latterligste hovedstad = Oslo.

Anonymkode: c2413...941

Bittelitt sint 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken fjong skrev (På 19.11.2020 den 19.53):

Jeg elsker å bo i Oslo. Her jeg bor er det rolig og barnevennlig, med kort vei til alt. Har kort vei til alt (jobb, kafeer, marka, sjøen, kulturliv, utesteder, butikker), og et godt sosialt nettverk. Jeg imidlertid forstår ikke at folk vil bo på landet.. ;)

Akkurat som den passe store byen jeg bor i Midt Norge. Her er det gangavstand til alt.Men jeg er også veldig glad i Oslo. Og Oslo er rolig og trygt med en god storby puls.

Anonymkode: 062ff...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Oslo har ingenting å by på. Verken kultur eller shopping. Det er ikke akkurat Købehavn eller Stockholm. Mer å gjøre i Gøteborg enn i Oslo. Gå å legg deg. Europas latterligste hovedstad = Oslo.

Anonymkode: c2413...941

Gøteborg er en sliten by med lite å gjøre. Farlig er det også der. Havneområdet er sliten og stygt med mye dårlig arkitektur. Var der sist i fjor.

Fra hotellvinduet ble vi vitne til et gjengoppgjør hvor skuddene haglet rundt hushjørnene og ble selv ranet et par dager senere. Stirret faktisk inn i pistolmunningen og da var det bare å gi fra seg det man hadde. 
Oslo har Nordens vakreste havneområde av hovedstedene. Nevner Sørenga, Tjuvholmen, Bjørvika, Aker brygge. Nydelig!

Mye å finne på i tillegg. Enn så lenge er kriminaliteten sånn noenlunde under kontroll hvis du unngår den østligste delen av Oslo. 
København er herlig! Det er den hovedstaden i Norden som har absolutt alt! 
Stockholm er «så der». Litt for mye kriminalitet etter min smak. Etter opplevelsene i Gøteborg unngår jeg Sverige. Blir ikke en gang en harryhandel i Strømstad på meg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elsker Oslo og bydelen min ❤️. Flyttet ut av Oslo fordi jeg trodde jeg trengte større hus og mer landlig atmosfære - største tabben jeg har gjort. Flyttet tilbake til byen så fort jeg kunne. 

Anonymkode: 7c04c...df9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så populært da? Det er vel flere som ikke bor i Oslo i landet vårt enn de som gjør det.

Kjenner til mange oslohatere fra bygda. 
 

Men mange havner i Oslo pga at arbeidsmulighetene er mye større. På bygda er det helt håpløst. I tillegg er det kollektivtrafikk og du har alt i nærheten. Det er også mer som skjer. Og noen er lei av bygdedyret. På bygda er livet gjennomsiktig og folk får til en historie ut av at de ser deg være ute og gå en tur. I Oslo kan gå uten at noen har merket din eksistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2023 den 19.08):

Jeg aner ikke.

Jeg er født og oppvokst i Oslo. 
 

Flyttet ut av Oslo for noen år siden og har aldri sett meg tilbake. Ikke angret et sekund.

Anonymkode: 7b003...d74

Hvor flyttet du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...