Gå til innhold

Er så lei meg - ikke tegn til liv på ultralyd


chi

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg på kafé, skal snart på jobb og kjemper mot tårene. Er i førtiårene, har ett barn, og har ønsket så inderlig ett til. Pga diverse medisin mannen min har tatt skal han være steril. Likevel tok jeg forrige uke at en gravititets og den var positiv. Etter time med lege regnet vi på at jeg var ca 6 uker på veg. Fikk komme inn i dag på ultralyd på sykehuset, og de ser ikke noe liv. Skal tilbake om en uke, ta ny hcg prøve, og ny ultralyd,  i tilfelle jeg ikke så langt på veg som først antatt (da vises ikke hjertelyd). Så - en liten sjanse er det vel, men tror desverre ikke det går bra. Huff, dette er bare så trist for mamma hjertet mitt - her er det definitivt plass til en til....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

❤️ Opplevde stille ultralyd selv etter mange år med IVF. 

Utrolig vondt! 

Jeg var lengre på vei, og hadde sett hjerteslag tidligere i uke 6. Positiv test sier dessverre hverken eller.

Anonymkode: 6a3b9...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å lese. Håper du får en positiv overraskelse nesteuke. At det likevel er liv 🙏🏻

Anonymkode: ae6cb...eca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke alltid hjertet har begynt å slå i uke 6 så er vel enda håp!

Anonymkode: 717a1...61d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på ultralyd da jeg var 6+0, da var det ingen hjerte som slo. 

Jeg er i uke 30 nå, med en svært livlig krabat i magen! 

Anonymkode: acbab...39e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd å ikke finne hjerteslag i uke 6. Hun er syv år nå, og har da altså et bankende, friskt hjerte. 

Lykke til!

Anonymkode: fbc31...654

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust rolig og prøv å slapp av (enklere sagt enn gjort) er stor sannsynlighet for at du var på ultralyd for tidlig! De som utførte ultralyden burde jo vite at uke 6 kan være for tidlig å se et hjerte slå! Igjennom IVF så fikk jeg aldri komme til tidlig ultralyd før uke 7, fordi tidligere enn det ser man veldig lite og man får ikke sett hjerte slå, dette har de fortalt når jeg har spurt om hvorfor ikke tidligere da jeg syntes det var lenge å vente til uke 7. Mest sannsynlig var du på ultralyd for tidlig, kan jeg berolige deg meg❤️

Anonymkode: 99633...090

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slet med å finne hjerteslagene da jeg var 7+4. Etter mye leting fant vi noe, men gynekologen ville ha meg tilbake uken etter for å være sikker. Var da på ny ultralyd 8+6 og da var det ingen tvil. Uke 6 er ofte alt for tidlig til å kunne se noe, rart at sykehuset tok deg inn så tidlig. Når de gjør det skaper de bare ekstra bekymringer. Du får nok mye klarere svar om en uke, i mellomtiden må du bare anta at du fortsatt er gravid så lenge du ikke har smerter og blødninger. 

Anonymkode: 0fdbe...60c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for fine svar, dere er gode ❤ Skal tenke at alt håp er ikke ute. Men ble litt satt ut av stemmen til hun som utførte ultralyden; litt bekymret "Hmmm" og "Her var det ikke noe". 

Jeg er nok en smule overspent nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg ts ❤️ Alt håp trenger ikke være ute. Min fastlege sa de aldri tar ul før uke 7, da de før den tid ikke kan se noe særlig.

Jeg er like gammel som deg, med et barn på snart 3 og et stort ønske om et til. Ble gravid i september og i starten av uke 7 så alt fint ut på ul.

Uken etter var kvalmen og ømheten i brystene plutselig borte og jeg dro på nytt til legen. Da fant hun ikke hjertelyd.

Nå har det gått noen uker men tør ikke å prøve igjen enda, selv om gynekologen mente det ville gå helt fint. Så jeg kjenner følelsen du har. Men ikke gi opp alt håp før du har tatt ny ul. 

Anonymkode: ce563...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta sorgen på forskudd riktig ennå. 
 

jeg var på ultralyd ca uke 6. Tror til og med det var 6+2 (ganske sikker el. - som har vist seg å stemme utifra vekst til nå - er i uke 9 nå..) Hvertfall - da jeg kom dit var gyn rask med å si at det ikke var å garantere at jeg ville få se hjerteaktivitet så tidlig. Og ganske riktig , vi så eller hørte ingenting men så en liten bylt. 
 

var på ul igjen i går og fikk se et sterkt hjerte og en bylt som har utviklet seg akkurat slik den skal. 
 

så kan hende det rett og slett var for tidlig. I forrige svangerskap så jeg hjerteaktivitet i uke 6, så det kan være ulikt fra svangerskap til svangerskap 

Anonymkode: c7b57...a10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du, det er lov å ikke gå på jobb når du har fått en slik beskjed. Dette er kjempevondt. Krysser fingrene for at du får positiv overraskelse når du drar tilbake på ul.💛

Anonymkode: 43dd3...4ec

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, chi skrev:

Tusen takk for fine svar, dere er gode ❤ Skal tenke at alt håp er ikke ute. Men ble litt satt ut av stemmen til hun som utførte ultralyden; litt bekymret "Hmmm" og "Her var det ikke noe". 

Jeg er nok en smule overspent nå. 

Oppdater oss gjerne :)

Anonymkode: c7b57...a10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå er det sykt tidlig inni graviditeten, det er jo liksom ikke noe særlig der nå. Vent et par uker før du tar sorgene frem. 

Anonymkode: 7b79a...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...