Gå til innhold

Er så lei meg - ikke tegn til liv på ultralyd


chi

Anbefalte innlegg

Så de ingenting, eller så de fostersekken og sånt bare uten hjerteslag?

Anonymkode: 1baed...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De så en fostersekk, uten aktivitet/hjerteslag. Men krysser fingrene for at det er for tidlig. Kjenner jeg rett og slett er veldig anspent, så skal prøve å slappe litt av i kveld. Høre på noe koselig musikk/se en film.

Jeg setter så stor pris på oppmuntringen dere gir meg - tusen takk ❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, chi skrev:

De så en fostersekk, uten aktivitet/hjerteslag. Men krysser fingrene for at det er for tidlig. Kjenner jeg rett og slett er veldig anspent, så skal prøve å slappe litt av i kveld. Høre på noe koselig musikk/se en film.

Jeg setter så stor pris på oppmuntringen dere gir meg - tusen takk ❤

Da tror jeg også det bare var for tidlig 🙂 Har opplevd det to ganger. Så lenge fostersekken er til stede og tilsvarer noenlunde korrekt størrelse, er det nok bare tidlig! Det spørs nok også litt hvem du går til. I dette svangerskapet klarte ikke jeg å se hjertet slå første gang på ul, men den drevne gynekologen ved sykehuset så det. Hadde jeg gått til en privat er det ikke sikkert han eller hun hadde fanget det opp. Hvor godt utstyret er har også mye å si. Krysser fingrene for deg! 

Anonymkode: 1baed...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er engstelig! Masse lykke til! ❤️ Håper på det beste! 

Anonymkode: 9e7c2...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Masse medfølelse fra meg! ❤️ Uansett hvordan utfallet blir, så er det en veldig tøff beskjed å få. Det er jo en grunn til at enkelte klinikker ikke vil ta ultralyd før 7+0 - det er så stor risiko for at man ikke klarer å se noe hjerte banke, og så må kvinnen leve i grusom usikkerhet til det har gått lang nok tid.

Håper virkelig alt er bra!

Prøv så godt du kan å puste rolig og slappe av. Hvis det ikke er liv, så er det ingenting du kan gjøre fra eller til. Men hvis det er en liten baby der inne som vokser, så er det at du tar godt vare på deg selv viktig for deg, den nye lille og resten av den fantastiske familien din. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra meg.

Var i dag på ny ultralyd, og de ser fremdeles ikke noe hjertelyd. Fra størrelsen på fosteret mente hun at jeg var 7 uker på veg nå. Skal tilbake om en uke, og hvis de fremdeles ikke ser noe heller hun mot at det er en missed abortion. Følte meg rolig og ok der og da, men utover ettermiddagen har jeg grått og grått.  Nå forbereder jeg meg egentlig bare på det verste 😥

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

chi skrev (6 minutter siden):

Oppdatering fra meg.

Var i dag på ny ultralyd, og de ser fremdeles ikke noe hjertelyd. Fra størrelsen på fosteret mente hun at jeg var 7 uker på veg nå. Skal tilbake om en uke, og hvis de fremdeles ikke ser noe heller hun mot at det er en missed abortion. Følte meg rolig og ok der og da, men utover ettermiddagen har jeg grått og grått.  Nå forbereder jeg meg egentlig bare på det verste 😥

Sender deg varme tanker❤️Forstår godt hvordan du har det, har vært gjennom lignende😔 Krysser fingrene for at det likevel kan gå bra🤞🤞🤞

Anonymkode: 83a38...b68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chi skrev (1 time siden):

Oppdatering fra meg.

Var i dag på ny ultralyd, og de ser fremdeles ikke noe hjertelyd. Fra størrelsen på fosteret mente hun at jeg var 7 uker på veg nå. Skal tilbake om en uke, og hvis de fremdeles ikke ser noe heller hun mot at det er en missed abortion. Følte meg rolig og ok der og da, men utover ettermiddagen har jeg grått og grått.  Nå forbereder jeg meg egentlig bare på det verste 😥

Betyr det at den hadde vokst siden sist? Det må jo i så fall være et godt tegn! 

Anonymkode: 1baed...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chi skrev (2 timer siden):

Oppdatering fra meg.

Var i dag på ny ultralyd, og de ser fremdeles ikke noe hjertelyd. Fra størrelsen på fosteret mente hun at jeg var 7 uker på veg nå. Skal tilbake om en uke, og hvis de fremdeles ikke ser noe heller hun mot at det er en missed abortion. Følte meg rolig og ok der og da, men utover ettermiddagen har jeg grått og grått.  Nå forbereder jeg meg egentlig bare på det verste 😥

Skjønner veldig godt at du forbereder deg på det verste. Det er en helt naturlig måte å beskytte seg selv på. Men et håp er det jo, for fosteret burde ikke vokse om det ikke var liv hverken for en uke siden eller nå? Det betyr selvfølgelig ikke at alt er i orden. Huff, så utrolig tøft det her må være for deg (og dere). 😥😥

En enorm ikke-pandemi-klem fra meg. Håper inderlig at alt viser seg å være i orden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler virkelig med deg. Hadde jeg visst hvor mye bekymring det var rundt en graviditet vet jeg ikke om jeg hadde orker å gjennomføre det. For meg blir det denne ene gangen, håper det går bra. Jeg kjenner at det tapper, og jeg forstår uendelig godt alt du må føle på nå. Jeg synes alle kvinner skal gi seg selv en skikkelig klapp på skulderen og rose seg selv for å orke dette, både å prøve å bli gravid, å vente på svar hele tiden om alt mulig, grue seg til ultralyd er, de nervepirrende minuttene man får gjennomgang av organer, få høre om ting som ikke er etter boka, ekstra sjekker, konstant bekymring , mange på bevegelser, sinnssyke fødsler, spontanabort, missed abortion, ja det stopper ikke.

Fy faen vi er tøffe.

Jeg er sikker på at det ordner seg for deg til slutt. Du blir tvingt til å være ekstra sterk nå, gi deg selv ros for at du står i dette. Sender deg alle gode tanker.

Anonymkode: 03e8c...cf9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chi skrev (På 25.11.2020 den 19.16):

Oppdatering fra meg.

Var i dag på ny ultralyd, og de ser fremdeles ikke noe hjertelyd. Fra størrelsen på fosteret mente hun at jeg var 7 uker på veg nå. Skal tilbake om en uke, og hvis de fremdeles ikke ser noe heller hun mot at det er en missed abortion. Følte meg rolig og ok der og da, men utover ettermiddagen har jeg grått og grått.  Nå forbereder jeg meg egentlig bare på det verste 😥

Uff så utrolig trist. Føler sånn med deg, da jeg opplevde noe av det samme i sommer (uke 9). Ventetiden i mellom er utrolig tøff... noen av de verste dagene i mitt liv. Var nesten 'godt' når jeg fikk endelig et klart svar, selv om det selvsagt var stor sorg.

Jeg krysser enda litt til for deg, og håper bare at den lille lå vanskelig til. Gynekologen min sa at det kan være vanskelig å få sett hjertelyd og målt størrelsen ordentlig hvis det er tidlig og den ligger vanskelig til. Men det er nok lurt å forberede seg på det verste comfort.gif.4ef21cb680a2d9b6203cf51520d94dac.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (6 minutter siden):

Uff så utrolig trist. Føler sånn med deg, da jeg opplevde noe av det samme i sommer (uke 9). Ventetiden i mellom er utrolig tøff... noen av de verste dagene i mitt liv. Var nesten 'godt' når jeg fikk endelig et klart svar, selv om det selvsagt var stor sorg.

Jeg krysser enda litt til for deg, og håper bare at den lille lå vanskelig til. Gynekologen min sa at det kan være vanskelig å få sett hjertelyd og målt størrelsen ordentlig hvis det er tidlig og den ligger vanskelig til. Men det er nok lurt å forberede seg på det verste comfort.gif.4ef21cb680a2d9b6203cf51520d94dac.gif

Det er så vondt og trist at så mange skal gå gjennom det dere sier. Jeg hadde ikke anelse om den sorgen, uroen og smerten som er tilknyttet en graviditet. Jeg så det fra utsiden i mange år og tenkte det så veldig enkelt ut, "alle" fikk jo barn. Jeg ante ikke om den mørke siden av det, alle spontanabortene, alle komplikasjoner, alle ekstra sjekker ved mistanke om en million ting.

Jeg håper virkelig at folk flest en dag forstår at dette virkelig er et stort offer fra ei kvinne. Og jeg tror ikke jeg kan tenke meg noen som er tøffere og sterkere enn de som reiser seg igjen etter en SA og går videre. Det må være en vanvittig påkjenning,hjerterått. 

Anonymkode: 03e8c...cf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er så vondt og trist at så mange skal gå gjennom det dere sier. Jeg hadde ikke anelse om den sorgen, uroen og smerten som er tilknyttet en graviditet. Jeg så det fra utsiden i mange år og tenkte det så veldig enkelt ut, "alle" fikk jo barn. Jeg ante ikke om den mørke siden av det, alle spontanabortene, alle komplikasjoner, alle ekstra sjekker ved mistanke om en million ting.

Jeg håper virkelig at folk flest en dag forstår at dette virkelig er et stort offer fra ei kvinne. Og jeg tror ikke jeg kan tenke meg noen som er tøffere og sterkere enn de som reiser seg igjen etter en SA og går videre. Det må være en vanvittig påkjenning,hjerterått. 

Anonymkode: 03e8c...cf9

Ja, jeg håper også at temaet blir mindre tabu. Veldig glad for at det i går sto om Hertuginne Meghan i media og hennes SA i sommer. At hun er åpen om det! Det er så utrolig vanlig... Men veldig veldig vondt å oppleve :( 
Hilsen meg som har opplevd fire aborter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (37 minutter siden):

Ja, jeg håper også at temaet blir mindre tabu. Veldig glad for at det i går sto om Hertuginne Meghan i media og hennes SA i sommer. At hun er åpen om det! Det er så utrolig vanlig... Men veldig veldig vondt å oppleve :( 
Hilsen meg som har opplevd fire aborter

Jeg har ikke opplevd det, gravid med første nå. Men blødde litt i starten av svangerskapet, noe som medførte at jeg konkluderte med at det måtte være SA. Jeg gikk gjennom de samme tankene og sorgen, og jeg vet hvor mørkt det er, hvor vondt det er. Min samboer nektet å tro det var SA, av en eller annen rar grunn og tvang meg på privat UL. Der levde plutselig barnet.

Men er nå i uke 19 og opplever enda stor bekymring. Må ha litt ekstra oppfølging pga mulige komplikasjoner. Og jeg kjenner at angsten fra starten da jeg mistenkte SA har satt seg i kroppen min på en måte. Jeg er konstant redd og i mørke tanker.

Jeg føler virkelig med deg. 4 stykker er langt mer enn noen burde oppleve. Min tante opplevde dog flere spontanaborter enn deg, og fikk til slutt en velskapt og svært vakker datter. Det gjelder å ikke gi opp, men det er lettere sagt enn gjort. Først nå når jeg ble gravid forstår jeg hva hun må ha gått gjennom. Hun ønsket flere barn, men det ble ikke flere. Men selv blant mange SA, går plutselig et av svangerskapene bra! Det er jo et stort håp i motgangen. 

 

 

 

Anonymkode: 03e8c...cf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære dere, en oppdatering fra meg. Og den er desverre ikke positiv. HCG målingene hadde sunket og de ser desverre ikke noe liv, så må er alt håp ute. Fikk vite i dag tidlig på ultralydundersøkelse. I jakkelomma ligger info brosjyren om medisinsk abort, vet ikke når jeg orker å lese igjennom den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chi skrev (1 minutt siden):

Kjære dere, en oppdatering fra meg. Og den er desverre ikke positiv. HCG målingene hadde sunket og de ser desverre ikke noe liv, så må er alt håp ute. Fikk vite i dag tidlig på ultralydundersøkelse. I jakkelomma ligger info brosjyren om medisinsk abort, vet ikke når jeg orker å lese igjennom den.

Uff, stor klem til deg❤️

Anonymkode: c7b57...a10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, chi said:

Kjære dere, en oppdatering fra meg. Og den er desverre ikke positiv. HCG målingene hadde sunket og de ser desverre ikke noe liv, så må er alt håp ute. Fikk vite i dag tidlig på ultralydundersøkelse. I jakkelomma ligger info brosjyren om medisinsk abort, vet ikke når jeg orker å lese igjennom den.

Huff, så uendelig trist. Styrkeklem til deg. Det skjedde dessverre meg i uke 10. Jeg hadde ingen smerter eller blødninger på forhånd, så det kom som et sjokk. En utrolig tøff situasjon. Ta vare på hverandre :klem:

Anonymkode: 26dc7...26a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff, så uendelig trist. Styrkeklem til deg. Det skjedde dessverre meg i uke 10. Jeg hadde ingen smerter eller blødninger på forhånd, så det kom som et sjokk. En utrolig tøff situasjon. Ta vare på hverandre :klem:

Anonymkode: 26dc7...26a

Ja, akkurat samme med meg. Ingen blødninger eller smerter. Føler meg så mislykka. Har et barn som så inderlig ønsker seg søsken, og vi har plass til fler, og så skjer dette. Skjønner det er urasjonelt å tenke slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...