Gå til innhold

Mobber som ung, sykepleier som voksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker at folk endrer seg med alderen og livserfaring. Noen forblir jo ganske lik seg selv, men mange vokser i takt med eksponering for nye ting i livet. Jeg har selv blitt mye mobbet, både fysisk og psykisk. Men jeg har også vært litt med på mobbing av en annen. Er ikke stolt av det og har sagt unnskyld. Vi er om ikke perlevenner ihvertfall på talefot i dag. Også mine tidligere mobbere har i stor grad fått tilgivelse. Vi mennesker er flokkdyr og noen ganger, spesielt som barn, er det frykten for selv å bli offeret som gjør at vi vil være på lag med den sterkeste. 

Anonymkode: 15edf...8fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dessverre en del slemme folk som jobber med psykisk utviklingshemmede har jeg erfart. Dette er særlig blant kvinnene. Jeg jobbet på vernet bedrift og der var det flere av avdelingslederene som var ekle mot de ansatte, altså mot de som ikke klarte å forsvare seg. 

Anonymkode: c1e2b...7d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torstein

Det er vel begrenset med jobber man kan få når man bruker tiden på å mobbe og henge på røykehjørnet, og ikke på lekser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mobberen som var mest grusom med meg både psykisk og fysisk på videregående jobber nå med barn og unge som sliter 😳 

Anonymkode: db739...534

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner to stykker som er helt ærlig noen av de mest usympatiske menneskene jeg vet om. Hun ene er sykepleier og hun andre er helsesøster. Begge har total mangel på empati og forståelse for at folk kan ha det tungt. Jeg har lurt gang på gang hvordan disse to kan fungere i jobbene de har. 

Håper aldri jeg blir lagt inn på sykehusavdelingen der hun som jobber som sykepleier er. 🥵

Anonymkode: c38a5...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant at det er skremmende å se at tidligere mobbere i livet vårt utdanner seg til sykepleiere, leger, psykologer, lærere, politi osv. Men så må man jo også huske på at man modnes etter hvert som man drar på årene. De færreste 30-åringer har samme verdier som de hadde som 15-åringer. Den emosjonelle intelligensen vår økes vanligvis med årene. Vi får mer empati og mer perspektiv. Derfor synes jeg det er viktig å huske på at disse tilsynelatende forferdelige folkene du ser som utdanner seg til ditt og datt, ikke nødvendigvis er så forferdelige som du tror.

Men på den andre siden, så er det selvfølgelig mennesker der ute som har en emosjonell intelligens som ligger under gulvet. Håpløse tilfeller som skaper slike beryktede sykehjemsmiljø. Vi får bare håpe at de i allefall har nok vett til å behandle pasienter, pårørende, elever etc. med respekt og forsvarlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...