Gå til innhold

Mobber som ung, sykepleier som voksen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble mobbet gjennom barne- og ungdomsskolen, typisk jentemobbing med utfrysing, stygge kommentarer, ryktespredning og den slags snacks. Jeg har slitt mye, men har det greit i dag. Via Facebook og lignende har jeg sett at påfallende mange av de som mobbet meg, har endt opp som sykepleiere. Det sies jo at arbeidsmiljøet på sykehjem og sykehus ofte er elendig, kan det være sånn at sykepleieryrket tiltrekker seg en del kvinner med mobbetendenser? Jeg skjønner at rent vitenskapelig finner du neppe en sammenheng her, men siden vi er på skråblikk tenkte jeg det kunne være gøy å høre om andre har observert noe lignende? 

Anonymkode: 7df32...93b

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, ser det samme blant de som mobbet meg! En har til og med blitt psykolog:kvalm:

Anonymkode: 3a6c9...819

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Er populære "klisjé" på mange sosiale medier, tik tok og liknade. Sikkert noe sanning i den 

Anonymkode: 3113f...0d6

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Dessverre så er det ofte slike omsorgs yrker som tiltrekker en del narsissister. Her har de jo muligheter med loven i hånd til å plage og skade vergeløse mennesker som ikke kan forsvare seg mot dem. De svake og syke blir heller ikke trodd eller tatt alvorlig om noen er stygg med dem.  Bare tenk deg hvor mye skult mishandling det er på sykehjem...

Anonymkode: 459df...f43

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Der vet jeg også om et par, totalt mangel på empati og omsorg for andre mennesker, og en av dem er mobber også i voksen alder. Begge er sykepleiere

Anonymkode: 81593...937

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Humle Brumle

Håper da ikke det😬 Når det er sagt så forandrer folk seg fra da de var barn til voksen. Selv om sikkert noen også tar med seg mobbe tendensene med i voksen alder håper jeg de fleste voksne har stoppet med mobbing.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har møtt min andel med spydige og høy på pære sykepleiere. 
de som er levende engler har jeg heldigvis møtt mange flere av ❤️

Anonymkode: 4da36...c83

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg har vært innlagt på sykehus i til sammen ca. 4 måneder som ung voksen og har støtt på en del sykepleiere. De er da forskjellige som alle andre folk, menjeg husker dem som stort sett veldig omsorgsfulle.

Jeg er ingen helgen selv. Den ene tingen jeg virkelig angrer på i livet er at jeg var med på mobbingen av en i klassen min på barneskolen, det ble så ille at familien flyttet da han gikk i 4. klasse. 

Etterhvert som jeg har blitt eldre liker jeg å tro at jeg har tilegnet meg mer livsvisdom. Jeg har sett hvordan de fleste av oss har tendensene til å bli mobber eller bli med på mobbing gitt de "rette" omstendighetene. 

Hvis jeg noen gang får barn skal jeg veldig tidlig snakke med dem om det.

Jeg tror det er litt tilfeldig at dine mobbere endte opp som sykepleiere. En sykepleier har dårligere lønn og mer ubekvem arbeidstid sammenlignet med mange andre typer høyskoleutdanninger. Da tror jeg at de fleste av dem blir sykepleiere fordi de føler omsorg og har lyst til å hjelpe folk.

Anonymkode: 427eb...050

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

De som mobbet meg, altså vi snakker om vold, psykisk mobbing og traumatiske opplevelser, er i dag blandt annet lærere,  sykepleiere og psykologer. Jeg ble ganske så paff over ytkesvalgene , men når det først er sagt kom de en etter en og fortalte meg at de har tenkt mye på hvordan de behandlet meg,  at det har påvirket dem i flere år etterpå og at de skulle ønske at de kunne hatt det ugjort. Det var ikke en påtatt unnskyldning. Vi snakket lenge og dyptgående om fortiden på reunion og de lot meg snakke ut om hvordan jeg opplevde mobbingen.  Jeg tilga dem fordi de viste selvinnsikt  

Anonymkode: 4113b...f66

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Litenlinerle

kanskje disse som mobbet når de var mindre var veldig opptatt av det sosiale spillet (men spiller på en umoden måte), og når de modner og blir eldre er de fortsatt opptatt av det sosiale/relasjonelle og velger å jobbe med mennesker som sykepleier/lærer/psykolog? hahah sikkert ikke sånn, men lov å lage hypoteser

Endret av Litenlinerle
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hun som var mest bitch av alle i klassen min på vgs skal nå bli grunnskolelærer 🤦‍♀️

Anonymkode: 937bc...e78

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det er jo noen som faktisk forandrer seg iløpet av livet, fra man er ungdom til voksen. Så tror at mange av disse kan være gode i jobbene sine også. :) men ja er jo mange som ikke skulle hatt den jobben de har i alle yrker.

Jeg opplevde da jeg hadde kontroll på sykehuset 2 uker før jeg fødte, at 2 jordmødre erta meg. 

Hadde blitt sjekket grunnet jeg hadde hatt så lenge kraftige og vonde kynnere. Jordmoren på helsestasjon der jeg bodde da, sjekket for åpning uke 36. Da var det 2 cm åpning. 

Senere på kvelden hadde jeg ekstremt mye vondt, så fikk komme på kontroll. Jeg fortalte at jeg hadde 2 cm åpning, var glad for det da grunnet så ekstremt mye vonde kynnere i flere uker. Hun så på meg med store øyne, sa med ironisk og ertende stemme: " 2 cm. DEET var mye det", også lo hun. 

Det kom inn ei annen til fordi hun første ikke klarte å sjekke åpning. Hun var ekstremt hardhendt, og dytta inn henda alt hun hadde. Fikk kjempe vondt. Og når begge de 2 var i rommet sammen, snakka de med hverandre som om jeg ikke var i rommet 🙈

Svigermor sendte inn klage og det ble tatt opp på sykehuset på møte med dem. 

Fødte da uke 38, og under fødsel kom faktisk hun første inn i rommet mens jeg satt i badekaret. Hun ble sendt rett ut igjen av jordmor fordi hun bare var en plage. 

Nr 2 kom inn på rommet på natta etter jeg hadde født 😂

Anonymkode: c5c92...a57

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun som var mest bitch av alle i klassen min på vgs skal nå bli grunnskolelærer 🤦‍♀️

Anonymkode: 937bc...e78

Merkelig nok er min erfaring at jentene som var mest frekke og i oposisjon mot lærerne valgte å bli lærere. Hmm...

Anonymkode: 81593...937

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

herzeleid

Siden de som uttaler seg virker å primært snakke om kvinnelige mobbere kan kanskje det hele forklares med at sykepleier er et yrke veldig mange kvinner velger og at det dermed er naturlig at en finner mange av disse igjen der? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det finnes ikke mobbing, kun usikre mennesker.

Anonymkode: ebfb8...50f

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Vet ikke så mye om dette, men en kan jo håpe at de som har mobbet deg er klar til å vise omsorg fordi de har "vokst opp". 

Anonymkode: bed19...cfc

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
On 11/17/2020 at 11:56 PM, AnonymBruker said:

De som mobbet meg, altså vi snakker om vold, psykisk mobbing og traumatiske opplevelser, er i dag blandt annet lærere,  sykepleiere og psykologer. Jeg ble ganske så paff over ytkesvalgene , men når det først er sagt kom de en etter en og fortalte meg at de har tenkt mye på hvordan de behandlet meg,  at det har påvirket dem i flere år etterpå og at de skulle ønske at de kunne hatt det ugjort. Det var ikke en påtatt unnskyldning. Vi snakket lenge og dyptgående om fortiden på reunion og de lot meg snakke ut om hvordan jeg opplevde mobbingen.  Jeg tilga dem fordi de viste selvinnsikt  

Anonymkode: 4113b...f66

Det perfekte yrkesvalget for narsissister og psykopater som kan seile under falskt flagg som samfunnets støtter og hjelpere.

Anonymkode: 31495...6f0

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
På 17.11.2020 den 23.53, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært innlagt på sykehus i til sammen ca. 4 måneder som ung voksen og har støtt på en del sykepleiere. De er da forskjellige som alle andre folk, menjeg husker dem som stort sett veldig omsorgsfulle.

Jeg er ingen helgen selv. Den ene tingen jeg virkelig angrer på i livet er at jeg var med på mobbingen av en i klassen min på barneskolen, det ble så ille at familien flyttet da han gikk i 4. klasse. 

Etterhvert som jeg har blitt eldre liker jeg å tro at jeg har tilegnet meg mer livsvisdom. Jeg har sett hvordan de fleste av oss har tendensene til å bli mobber eller bli med på mobbing gitt de "rette" omstendighetene. 

Hvis jeg noen gang får barn skal jeg veldig tidlig snakke med dem om det.

Jeg tror det er litt tilfeldig at dine mobbere endte opp som sykepleiere. En sykepleier har dårligere lønn og mer ubekvem arbeidstid sammenlignet med mange andre typer høyskoleutdanninger. Da tror jeg at de fleste av dem blir sykepleiere fordi de føler omsorg og har lyst til å hjelpe folk.

Anonymkode: 427eb...050

Håper du har bedt den du plaget som barn om unnskylding nå i voksen alder. Det fortjener h*n.

Anonymkode: 8ac1d...90e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Mange mobbere vokser det av seg når de blir eldre og skjerper seg, ihvertfall er det mitt inntrykk. Kanskje de selv ble mobbet så de vet hvordan det er selv og gjorde det for å "beskytte seg selv"?

Anonymkode: 142a8...17b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hun ene som mobbet meg jobbet lenge som sykepleier og har senere utdannet seg til lege. Og en av mennene som mobbet meg er politi. ÆSJ!!! 🤢 

Anonymkode: 7ab55...a30

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...