Gjest Lille Potet Skrevet 14. november 2020 #121 Skrevet 14. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forskjellen på fattig og rik blir jo hele tiden diskutert. Men funnes det et land i verden der forskjellen er mindre enn i Norge?? Anonymkode: e8e63...99a Den øker i hele verden, også i Norge. Les deg opp, og kom tilbake.
altflyter Skrevet 14. november 2020 #122 Skrevet 14. november 2020 De som er så heldig at de har ung ufør kan vente til de som var uheldig og bare fikk vanlig minstesats får litt mer. Er nok at folk som ble syk i ung alder som bare har vanlig ufør. Jeg syntes unge uføre skal være glad de har såpass. Først og fremst burde de på vanlig minstesats settes opp til samme sats som unge uføre. 5
Gjest Skrevet 14. november 2020 #123 Skrevet 14. november 2020 37 minutter siden, anonym 4545 skrev: 1. Det er en alvorlig årsak til at man blir ufør. 2. Ja, alle burde hatt sammen alderspensjon fra de offentlige. 3. Behøver vel ikke å flytte til USA for å bli klar over fattigdommen blant grupper der. Hva tror du det gjør med folkeopinionen om folk som ikke jobber tjener like mye som de som jobber rævva av seg? Jo, det virker som du behøver det. Det er verdenen du vil til nemlig.
Gjest Skrevet 14. november 2020 #124 Skrevet 14. november 2020 10 minutter siden, Lille Potet skrev: Den øker i hele verden, også i Norge. Les deg opp, og kom tilbake. Det er fortsatt landet i verden der forskjellene er minst. Norge har vært i en gullalder nå. Den vil ikke vare evig, uansett hvor mye man drømmer seg tilbake i tid.
Apis Skrevet 14. november 2020 #125 Skrevet 14. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja er det ikke merkelig at de mener de skal ha mer og alle andre mindre, mens vi da er egoister? Kødder du? Jeg har utbetalt 23000kr, jobber 100%, har kroniske sykdommer og utgifter til bil og helse. Enda klager jeg ikke. Synes det blir tåpelig når man klager på at samfunnet stiller opp og gir mennesker som ikke kan jobbe penger, så skal de syte for de får for lite. Hadde jeg etter transport til og fra jobb, pluss det jeg bruker til medisiner hver mnd sittet igjen med 18000kr hadde jeg vært heldig. Anonymkode: 3882b...7a6 Du klager jo absolutt. 3
Gjest O.G. Skrevet 14. november 2020 #126 Skrevet 14. november 2020 46 minutter siden, isw skrev: Jeg synes samfunnet skal sørge for at de uføre klarer seg økonomisk. Med dette mener jeg at de har et sted å bo, har mat på bordet, har penger til transport og kan ha enkelte fritidsaktiviteter. Eventuelt kan ha en ferie i året hvis det kan prioriteres økonomisk Jeg synes ikke at Staten skal finansiere luksusgoder for uføre. Ellers mener jeg at f.eks lettere psykiske lidelser (f.eks lettere angstlidelser eller dystymi/milde depresjoner) ikke skal være grunn til å bli ufør. Av psykiske lidelser mener jeg at det kun skal være alvorlige psykiske lidelser (psykoser, bipolar lidelse med stort symptomtrykk, osv.) som skal være aktuelle for uføretrygd. Hvis man kvalitetssikrer dette bedre, unngår man det som er diskusjonens kjerne, unødig trygdede. Da er det lettere å betale en anstendig trygd til de som reelt trenger det Luksus? Som hva da?
Gjest O.G. Skrevet 14. november 2020 #127 Skrevet 14. november 2020 14 minutter siden, altflyter skrev: De som er så heldig at de har ung ufør kan vente til de som var uheldig og bare fikk vanlig minstesats får litt mer. Er nok at folk som ble syk i ung alder som bare har vanlig ufør. Jeg syntes unge uføre skal være glad de har såpass. Først og fremst burde de på vanlig minstesats settes opp til samme sats som unge uføre. Enig.
ajarRun Skrevet 14. november 2020 #128 Skrevet 14. november 2020 18 000 er alt for mye. Det finnes ingen mennesker som ikke kan utføre vettug arbeid. Heller innfør folkelønn på 14 000 til alle, slik at alle får incentiver til å jobbe. Uføretrygd sykeliggjør folk, det er en forferdelig ordning. 7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #129 Skrevet 14. november 2020 Mer enn nok er det. Den kan gjerne økes dersom lønna til oss som driver landet fremover øker tilsvarende. Anonymkode: f16b4...0c7 5
anonym 4545 Skrevet 14. november 2020 #130 Skrevet 14. november 2020 9 minutter siden, Klagenfurt skrev: Hva tror du det gjør med folkeopinionen om folk som ikke jobber tjener like mye som de som jobber rævva av seg? Jo, det virker som du behøver det. Det er verdenen du vil til nemlig. Forsøker en siste gang: Det handler om mennesker som er for syke til å jobbe. Hvorfor skal jeg/vi ikke unne de en gjennomsnittlig levestandard. 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #131 Skrevet 14. november 2020 Syns det birde være lik utbetaling til både ung ufør og de på minstesats. Dvs øke minstesats til nivået ung ufør er på. Mange på minstesats skulle egentlig hatt ung ufør men fikk det ikke da de ikke visste at de hadde rett på det. Slue NAV. I tillegg bør de fjerne regelen om å redusere utbetalinger til folk un fordi de blir samboer eller gifte. Man reduserer ikke vanlig lønn fordi folk får partnere og blir samboere. Det er en urettferdighet som kun skader de som allerede er svake. I fremtiden kommer det mest sannsynlig borgerlønn, og da håper jeg at det blir slutt på å definere ting som uføretrygd, sosialpenger etc. Fjerning av den uskrevne skammen som brukes mot mennesker som hets. Blir en bedre verden for alle da. Anonymkode: 8d114...a78 3
Gjest Giftmann30 Skrevet 14. november 2020 #132 Skrevet 14. november 2020 Ta minstelønn eksempel butikk / lager / barnehage , trekk fra 10 000 summen burte være det uføre fikk.
Gjest Giftmann30 Skrevet 14. november 2020 #133 Skrevet 14. november 2020 5 minutter siden, ajarRun skrev: 18 000 er alt for mye. Det finnes ingen mennesker som ikke kan utføre vettug arbeid. Heller innfør folkelønn på 14 000 til alle, slik at alle får incentiver til å jobbe. Uføretrygd sykeliggjør folk, det er en forferdelig ordning. Tenker 15-16 lapper er bedre og rabatt på mat
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #134 Skrevet 14. november 2020 Tja, jeg er ikke ung ufør, men ufør. Manglet 3 mnd på å gå under ung.. mamma til ei. Får utbetalt 15200..... Anonymkode: 5b7fd...e96 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #135 Skrevet 14. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du betaler skatt av våre skattepenger, så det teller faktisk ikke. Anonymkode: 3882b...7a6 Men det var jo ikke det jeg svarte på. Hun mente vi ikke betalte skatt. Og dermed hadde mer penger. Nå jobbet jeg i 27 år før jeg ble ufør, så har jo betalt en del skatt. Anonymkode: 5a61c...672
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #136 Skrevet 14. november 2020 29 minutter siden, Lille Potet skrev: Den øker i hele verden, også i Norge. Les deg opp, og kom tilbake. Jeg har jo lest meg opp! Hvilket land har mindre forskjeller enn Norge? Anonymkode: e8e63...99a 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #137 Skrevet 14. november 2020 jeg er ung ufør og har 19 000 kr utbetalt. Anonymkode: faa02...f5f
Apis Skrevet 14. november 2020 #138 Skrevet 14. november 2020 19 minutter siden, Klagenfurt skrev: Hva tror du det gjør med folkeopinionen om folk som ikke jobber tjener like mye som de som jobber rævva av seg? Jo, det virker som du behøver det. Det er verdenen du vil til nemlig. Akkurat hva er det som gjør at lavtlønnede finner det naturlig å ta lønnskampen mot uføre? Hvorfor sette to svake grupper opp mot hverandre? Bland gjerne inn minstepensjonister også, men for guds skyld ikke la lavtlønnede kjempe for å løfte minstelønnen i de forskjellige bransjene. 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #139 Skrevet 14. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jo lest meg opp! Hvilket land har mindre forskjeller enn Norge? Anonymkode: e8e63...99a Ingen, vi har små sosiale forskjeller. Anonymkode: e757e...d9d 2
Gjest Lille Potet Skrevet 14. november 2020 #140 Skrevet 14. november 2020 16 minutter siden, Klagenfurt skrev: Det er fortsatt landet i verden der forskjellene er minst. Norge har vært i en gullalder nå. Den vil ikke vare evig, uansett hvor mye man drømmer seg tilbake i tid. Hva er det et argument for, eller i mot? Når du skal svare på et langt innlegg kan du vise såpass respekt at du argumenterer skikkelig. Å si at noen har det verre er ikke et argument for eller i mot noe som helst. Ikke orker jeg ei joda, neida, joda-diskusjon heller. Javel, ok, gullalder for hvem? Hva legger du i gullalder? Altså, utfordre meg litt eller så gidder jeg ikke. Det gjelder alle som kommer med løsrevne setninger, og anonyme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå