Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021

lizzie88

Anbefalte innlegg

@Sjela Ja, absolutt ❤️Skjønner godt du er utålmodig! Enhver graviditet er jo forskjell, men så har man jo en tendens til å sammenligne allikevel 😂 Når har du OUL til uken? Jeg har på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Body Lotion skrev (53 minutter siden):

@Sjela Ja, absolutt ❤️Skjønner godt du er utålmodig! Enhver graviditet er jo forskjell, men så har man jo en tendens til å sammenligne allikevel 😂 Når har du OUL til uken? Jeg har på onsdag!

Jeg har også på onsdag! Og på dette sykehuset får mannen lov til å være med 🥳 

Jeg snufser om dagen siden pollensesongen har begynt. Håper ikke det blir noe utfordring å komme inn på sykehuset. Ikke godt med allergi og coronatid😬 Jeg sjekket om jeg kunne benytte allergimedisinen min, men den er visst ikke anbefalt for gravide 🤔 Sist var jeg så dårlig at jeg måtte inn å få kortison i tillegg til de sterkeste antihistaminene, så får ta det opp på neste legetime. Er jo typisk når jeg endelig har funnet en pille jeg ikke blir trøtt eller tung I hodet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (3 timer siden):

Jeg har også på onsdag! Og på dette sykehuset får mannen lov til å være med 🥳 

Jeg snufser om dagen siden pollensesongen har begynt. Håper ikke det blir noe utfordring å komme inn på sykehuset. Ikke godt med allergi og coronatid😬 Jeg sjekket om jeg kunne benytte allergimedisinen min, men den er visst ikke anbefalt for gravide 🤔 Sist var jeg så dårlig at jeg måtte inn å få kortison i tillegg til de sterkeste antihistaminene, så får ta det opp på neste legetime. Er jo typisk når jeg endelig har funnet en pille jeg ikke blir trøtt eller tung I hodet av.

Hvilken medisin går du på? 😊 Jeg har googlet åtte ganger om de jeg vanligvis går på er ok, men klarer av en eller annen grunn ikke å stole helt på det. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludo1 skrev (50 minutter siden):

Hvilken medisin går du på? 😊 Jeg har googlet åtte ganger om de jeg vanligvis går på er ok, men klarer av en eller annen grunn ikke å stole helt på det. 😆

Telfast. Jeg har prøvd mange! Enten blir jeg sykt trøtt, tung i hodet/kroppen eller en kombinasjon av disse av samtlige andre varianter 🤪 og nei, det hjelper ikke å ta de på kvelden for da klarer jeg bare ikke stå opp neste dag 🙈 Jeg får høre med legen neste gang jeg skal dit 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forlater jeg denne tråden, helt knust selvfølgelig. Rutine ultralyden ga oss verdens værste beskjed. Den lille mangler vitale organer og kan ikke leve utenfor magen.. ALDRI i min villeste fantasi kunne jeg tenke meg at dette skal skje meg. Ikke når man straks er halvveis i svangerskapet. Mnd før jeg ble gravid med den lille i magen, hadde vi en SA. Så at det skulle gå galt 2 ganger på rad, er rett og slett så ufattelig urettferdig. 

Men takk for fine innlegg og tips her på tråden. Jeg ønsker dere alle masse lykke til! Vær så takknemlig for de friske babyene som dere skal få møte til sommeren. Verden kan virkelig bli snudd opp ned på få sekunder, jeg unner ingen å oppleve det jeg har. 

Lykke til damer 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (54 minutter siden):

Da forlater jeg denne tråden, helt knust selvfølgelig. Rutine ultralyden ga oss verdens værste beskjed. Den lille mangler vitale organer og kan ikke leve utenfor magen.. ALDRI i min villeste fantasi kunne jeg tenke meg at dette skal skje meg. Ikke når man straks er halvveis i svangerskapet. Mnd før jeg ble gravid med den lille i magen, hadde vi en SA. Så at det skulle gå galt 2 ganger på rad, er rett og slett så ufattelig urettferdig. 

Men takk for fine innlegg og tips her på tråden. Jeg ønsker dere alle masse lykke til! Vær så takknemlig for de friske babyene som dere skal få møte til sommeren. Verden kan virkelig bli snudd opp ned på få sekunder, jeg unner ingen å oppleve det jeg har. 

Lykke til damer 🌹

Kjære @89jenta ❤️ Så helt forferdelig grusomt og urettferdig. Det var ikke sånn det skulle bli. Ta vare på hverandre 🌹 Sender deg en varm klem 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, 89jenta said:

Lykke til damer 🌹

Ånei dette var utrolig trist og leit å høre. Så utrolig urettferdig og noe som ingen skulle måtte gå igjennom. Kjenner at jeg fikk vondt i hele kroppen av å lese dette og håper så ynderlig at det går bra med dere ❤️ 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dypeste medfølelse @89jenta ❤❤❤ Sender deg mange varme klemmer!! Ta vare på hverandre i den tøffe tiden ❤ Dette er bare så urettferdig og utrolig trist. Og det skal du få lov til å kjenne på så mye du vil!!! Stor klem til deg :klem:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (På 5.3.2021 den 7.27):

Lykke til damer 🌹

😭❤️ Sender dere mange varme klemmer. Gjør vondt dypt inni meg å høre at dere har fått en så grusom beskjed.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@89jenta ❤️❤️❤️ Ord blir fattige.. For en grusom opplevelse, dere ikke skulle måtte oppleve! Sender varme klemmer ❤️❤️❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@89jenta sender min dypeste medfølelse og mine varmeste klemmer❤️ Kan ikke forestille meg hvordan det har vært å motta en sånn beskjed.. ønsker deg alt det beste for veien videre❤️

Føler meg veldig egoistisk og ufølsom når jeg går videre etter å ha hørt en slik nyhet her inne. Jeg har fulgt med i denne tråden siden jeg fikk en positiv test, så føler at jeg allerede kjenner de fleste her inne, og at dere kjenner meg🙈 Noen av dere kjenner jeg jo til etter våre dagbøker i prøvesamfunnet, men her inne har jeg ikke introdusert meg enda. Jeg er 24 år, venter første barnet med samboeren min. Jeg er 16 uker på vei og har foreløpig termin 25.august. 

Jeg har sett at det har vært en liten samtale om allergimedisiner her inne, og jeg må bare slenge meg med!🙈 Jeg måtte slutte på allergimedisinen jeg sto på (telfast 180) etter beskjed av legen. I likhet med deg, @Sjela, har jeg vært avhengig av  kortisoninjeksjoner for å få kontroll. Så å gå fra det til 0 medisinering er veldig tøft! Allerede nå sliter jeg en del med symptomer. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom hele graviditeten uten medisiner, så jeg må snakke med legen asap om å få starte med alternative tabletter🤧

Også er jeg nysgjerrig på hvor dere starter med innkjøp!😁 Det klør i shoppingfingeren min, og ettersom vi er førstegangsforeldre trenger vi egentlig alt. Utenom en dress og to bøker har jeg ikke kjøpt noe enda, men jeg har så lyst til å begynne. Det meste av klær har jeg tenkt til å vente med til vi vet kjønnet, men jeg er veldig interessert i å høre hvilken ende dere andre begynner i, og ikke minst hva dere planlegger å kjøpe og ha?😁

Endret av Noldi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er tøft @Noldi! Jeg har også benyttet 180 mg telfast i pollensesongen. Jeg vet 1. generasjons antihistaminer er å anbefale til gravide, men jeg er også redd for å bli uopplagt av disse som min erfaring tilsier. Allikevel er man ikke akkurat mye bedre uten heller, da man føler seg direkte syk av å gå rundt sånn, så det blir å velge mellom to onder...

Da vi ventet nummer 1 begynte vi å handle inn etter OUL. Det føltes betryggende etter en bekreftelse om at alt så bra ut med den lille. Det er mye å tenke på, men det viktigste er bilstol, vogn, seng og litt tøy i starten. Når det gjelder vognen kan det lønne seg å ikke kjøpe denne for tidlig om dere kjøper ny ettersom garantien da begynner å løpe. Bare å spørre om konkrete erfaringer og tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Noldi Vi arver en del fra storesøster, så vi får både vogn, babycall, sånn "indianervugge" til å henge i taket, vognposer og masse masse klær. Vi har kjøpt en kommode til å ha klær i og en liten pysj. Ellers venter vi til etter OUL før vi henter mer klær fra storesøster! :)

Har en liten mental liste og vet vi trenger bilstol, bedsidecrib (tenkte å kjøpe brukt på Finn), stellematte, stellesekk (tenkte på den fra Kaos). Også må vi kjøpe masse masse kluter tenker jeg :P Vi lurer også på babynest? Til å ha i sofaen. Noen som har erfaring med dette? :) Tenker spesielt på det at noen ikke anbefaler dette pga økt risiko for krybbedød ... 😐 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Body Lotion skrev (15 minutter siden):

lurer også på babynest? Til å ha i sofaen. Noen som har erfaring med dette? :) Tenker spesielt på det at noen ikke anbefaler dette pga økt risiko for krybbedød ... 😐 

Veldig fornøyd med babynest sist! Vi flyttet det rundt fra sofaen på dagtid til sengen om natten. For baby føltes det nok også trygt siden det da ble den samme sengen på et vis. Vi brukte også en tynn dyne på en sammenknyttet bbhugme som et nest innimellom. Kantene er lave og harde og ikke så tett rundt hodet på babynest. Men anbefalingen er selvsagt å passe på. Det skal godt gjøres for baby å legge seg inni kanten med hode på en måte at den ikke får puste med tanke på hvordan det er laget. Da vi var på sykehuset rullet de helseteppe og la rundt ved hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body Lotion skrev (49 minutter siden):

@sjela Tusen takk! Har du et babynest du anbefaler? :)

En venninne hadde sydd et til meg i gave som var fylt godt og kantene var lave. Synes enkelte av nestene der ute har veldig høye kanter 🤔 man skal selvsagt alltid bruke slikt utstyr under oppsyn. Babynest fra sleepyhead hadde en annen venninne og der mener jeg kantene ikke var så høye. Vil anbefale deg å eventuelt se i fysisk butikk eller tester på nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må høre om det er flere som har det slik som meg.. Jeg har slitt med skikkelig nedpress og kynnere siden fredag, flere som har det sånn, eller hatt det sånn i tidligere svangerskap?😊 Har fått beskjed om å holde meg i ro.. Kjenner jeg er litt nervøs for å føde alt for tidlig😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (55 minutter siden):

Må høre om det er flere som har det slik som meg.. Jeg har slitt med skikkelig nedpress og kynnere siden fredag, flere som har det sånn, eller hatt det sånn i tidligere svangerskap?😊 Har fått beskjed om å holde meg i ro.. Kjenner jeg er litt nervøs for å føde alt for tidlig😔 

Åh, nå ble jeg litt glad for at du skrev dette, for idag har jeg hatt en del "strekninger" og murrelignende ubehag nederst i magen. Nå vet jeg ikke hvordan kynnere og nedpress kjenner ut, men høres det ut som det du har? Jeg har ikke kjent noe særlig av dette fra før, så blir litt bekymret og nervøs for om det er unormalt.. 🙉🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (1 time siden):

Jeg hadde mye kynnere sist svangerskap og ofte varte de mer eller mindre hele dagen, så på slutten jobbet jeg femti prosent og det hjalp veldig. Det er jo veldig slitsomt når magen er konstant hard og det føles ut som du tar evigvarende situps uten pustepause 😒

Ikke uvanlig at stress og mye "bøy og tøy" utløser kynnere. Men det er også sånn at kynnere fra eller til er helt normalt og er med på å "trene" livmoren frem til fødsel. Det er når de blir plagsomme og vonde man må bli obs. Ta en hvil på sofaen eller i senga når du kjenner de kommer og ikke press deg for mye. Jeg har selv opplevd noen få kynnere foreløpig, og håper de ikke blir altfor plagsomme denne gangen. Forøvrig fødte jeg 9 dager før termin sist, men aner ikke om kynnere var årsaken 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (6 minutter siden):

Åh, nå ble jeg litt glad for at du skrev dette, for idag har jeg hatt en del "strekninger" og murrelignende ubehag nederst i magen. Nå vet jeg ikke hvordan kynnere og nedpress kjenner ut, men høres det ut som det du har? Jeg har ikke kjent noe særlig av dette fra før, så blir litt bekymret og nervøs for om det er unormalt.. 🙉🤗

Murring og strekninger som du beskriver det har jeg hatt mye i alle svangerskap, det har gått fint☺💙 Det er nok livmoren som vokser🤩 Kynnere er når magen blir hard, livmoren som strammer seg. Nedpress da kjenner du press nedover mot underlivet.. 😊 Forklart på en enkel måte 🤣🤣 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...