Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021


lizzie88

Anbefalte innlegg

Vet dere om slimproppen kan gå allerede i uke 24? Leste noen skrev at den kan gå delvis og «komme tilbake»? Kan ikke huske at jeg så slimproppen med nr 1, så vet ikke helt om set var det jeg opplevde i dag, eller bare mer slimete utflod... (beklager detaljene...) Dere som har født før og sett slimproppen, hvordan så den ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vret skrev (15 minutter siden):

Vet dere om slimproppen kan gå allerede i uke 24? Leste noen skrev at den kan gå delvis og «komme tilbake»? Kan ikke huske at jeg så slimproppen med nr 1, så vet ikke helt om set var det jeg opplevde i dag, eller bare mer slimete utflod... (beklager detaljene...) Dere som har født før og sett slimproppen, hvordan så den ut?

Det stemmer. Har lest flere tråder på forumet om det samme. Den vokser bare tilbake :) deler av den kan også gå, og ikke alt med en gang. Her kom den i biter gradvis da modningen startet et døgn før jeg fødte sist :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jammen meg kvalmen tilbake her.. så lenge var "Adam" i paradis:(

Hvor mange her skal føde på Ahus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (På 2.4.2021 den 18.58):

Vet dere om slimproppen kan gå allerede i uke 24? Leste noen skrev at den kan gå delvis og «komme tilbake»? Kan ikke huske at jeg så slimproppen med nr 1, så vet ikke helt om set var det jeg opplevde i dag, eller bare mer slimete utflod... (beklager detaljene...) Dere som har født før og sett slimproppen, hvordan så den ut?

Vet du dette har jeg lest mye om før men jeg tror aldri jeg iløpet av tre graviditer har sett en slimpropp. Er så sexy å være gravid med alt det fine kroppen produserer av "avslag" 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Elhaym said:

Vet du dette har jeg lest mye om før men jeg tror aldri jeg iløpet av tre graviditer har sett en slimpropp. Er så sexy å være gravid med alt det fine kroppen produserer av "avslag" 😅

Haha ikke sant! Var hvertfall etellerannet jeg ikke har sett før.. meen man får jo mer «produksjon» av utflod og div også, så hva det faktisk var aner jeg ikke 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (1 time siden):

Nå er jammen meg kvalmen tilbake her.. så lenge var "Adam" i paradis:(

Hvor mange her skal føde på Ahus?

Jeg skal føde på AHUS! Satser på at de har fått i gang hurtigtester innen august eller at så mange er vaksinert innen da at ting er bedre 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vret skrev (35 minutter siden):

Haha ikke sant! Var hvertfall etellerannet jeg ikke har sett før.. meen man får jo mer «produksjon» av utflod og div også, så hva det faktisk var aner jeg ikke 😆 

Noen ganger er det best å ikke vite tror jeg 🤣

Body Lotion skrev (5 minutter siden):

Jeg skal føde på AHUS! Satser på at de har fått i gang hurtigtester innen august eller at så mange er vaksinert innen da at ting er bedre 😅 

Jeg har ks i august og sånn jeg har skjønt det får jo far være med. Håper han får være med litt lenger og siden det er to stk🌛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (5 minutter siden):Jeg har ks i august og sånn jeg har skjønt det får jo far være med. Håper han får være med litt lenger og siden det er to stk🌛

Ja, har en venninne som fødte nå med planlagt keisersnitt (grunnet svangerskapsforgiftning) hvor babyen er på nyfødt intensiv. Både hun og partner er det og fått forespeilet at de begge kan være der fremover og ❤️Har også hørt at far får være med på keisersnitt generelt sett 💪🏻 Jeg krysser fingrene for at han får være med før 4 cm åpning og litt lengre enn to timer etter fødsel 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body Lotion skrev (5 minutter siden):

Ja, har en venninne som fødte nå med planlagt keisersnitt (grunnet svangerskapsforgiftning) hvor babyen er på nyfødt intensiv. Både hun og partner er det og fått forespeilet at de begge kan være der fremover og ❤️Har også hørt at far får være med på keisersnitt generelt sett 💪🏻 Jeg krysser fingrene for at han får være med før 4 cm åpning og litt lengre enn to timer etter fødsel 😬

Venninne av meg fødte på Ahus igår og fikk ha mannen sin der fra ca 23 til idag klokka ett 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body Lotion skrev (Akkurat nå):

@Elhaym Ååh, så godt å høre 🥰 Vet du om han måtte vente ute til 4 cm åpning? 😅

Det måtte han ikke. Spontan vannavgang og han var med hele veien fra 1cm:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Elhaym Iiihh 🥰 Nå ble jeg skikkelig glad! Da må det jo være håp for at det skal være normalen fremover ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body Lotion skrev (Akkurat nå):

@Elhaym Iiihh 🥰 Nå ble jeg skikkelig glad! Da må det jo være håp for at det skal være normalen fremover ❤️ 

Ja! Men tror jo de ser an litt også. Får håpe det 🥰

Idag er jeg skikkelig deppa over å være gravid ass. Er sjukt kvalm, hodepine, sliten og generelt lei.. og så er det sååå lenge igjen!?? Nei fy faen altså 😭

Har fått ene jenta mi til å passe på minstemann en stund men hører at hun begynner å bli litt lei så da må jeg trå til da. Slitsomt med en mann som jobber turnus gitt. Har hatt disse barna hele påsken og er så knekt nå. Tåler nada lenger jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Elhaym Ååh, føler med deg! ❤️ Tungt nok i utgangspunktet, og ser for meg at det er enda tyngre når du har flere barn og mannen jobber turnus 😨 Får håpe dagen blir bedre etterhvert 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body Lotion skrev (Akkurat nå):

@Elhaym Ååh, føler med deg! ❤️ Tungt nok i utgangspunktet, og ser for meg at det er enda tyngre når du har flere barn og mannen jobber turnus 😨 Får håpe dagen blir bedre etterhvert 🤞🏻

Ja, han kommer snart hjem fra jobb og da skal jeg gå inn i sengen igjen og prøve sove litt. Irriterer meg litt over jobbtidene hans, men egentlig mest over at han ikke forstår når han skal ta ut ferie. Han har tre ferier i år, en i mai, en i juli og en i august. Den i mai tok han ut nesten på måfå og han forstår ikke hvorfor han skulle tatt den før🤨🤨

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff føler med deg @Elhaym! Jeg begynner å føle meg skikkelig gravid. Stor og tung🤪 må ta sats når jeg skal over på sidene om natten føler jeg og våkner flere ganger fordi det er vanskelig å finne en god stilling. Kan tenke meg det ikke er lett når mannen er mye borte 😢 Her om dagen tenkte jeg at det søren ikke er lenge til jeg er 25 uker på vei. Da er det like langt igjen av svangerskapet som far får i pappaperm. Er det flere enn meg som er misfornøyd med at far skal få så mye?😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Sjela Er heller ikke fan av tredelingen. Her blir det 100 % foreldrepenger og ulønnet frem til hun er ett år. Så tar samboer ut 15 uker. Han sier at han gjerne skulle gitt meg noen av ukene og jeg skulle gjerne tatt de i mot 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Elhaym Uff så slitsomt! Vi har vært 2 om 3-åringen i påsken, men er likevel sliiiten, så kan bare tenke meg hvordan du har det!! ❤️ 

@Sjela Veldig misfornøyd med tredelingen ja! Vi vil gjøre likt som dere @Body Lotion Jeg tar alt jeg kan få, pluss ferie 2021 og 2022, og ulønnet perm slik at det totalt blir ca 1 år. Slik at jeg begynner i jobb igjen i begynnelsen av august, og pappan i perm. Da utsetter vi jo barnehagestart litt også slik at hun er ca 15 mnd? Det føles også fint ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke ut noe ferie i år før jeg går i permisjon slik at jeg kan ha lengst mulig permisjon ved å legge til årets og neste års ferie. Her er også planen å kunne bli hjemme frem til barnehagestart neste år. Dette er vårt siste barn og jeg benytter derfor muligheten til å prioritere familien ett års tid. Sist barseltid var vanskelig for meg, og jeg orker derfor heller ikke å ha jobb hengende over meg før barnet er ett. Så får vi håpe det blir en mer harmonisk barseltid denne gangen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver også og ser så smått på foreldreplanleggeren, og jeg ønsker å være hjemme så lenge som mulig. Om man gjør som feks deg @vret, hvordan blir det ift til barnehageplass da? ☺️ Kan man få problemer ift barnehageplass, eller betaler man dette feks fra August? 

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...