Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021

lizzie88

Anbefalte innlegg

Håkkimom skrev (1 time siden):

Åh!!! Sååå godt å høre! Jeg også drømmer så mye sjukt 😂😂😂😂 blant annet om ekser, fra videregående 🤦🏼‍♀️ Og katastrofe drømmer, om at de skal dø, eller at de plutselig kommer og vi skal bygge en fremtid sammen 😂 herregud så mye rart! Drømmer de samme drømmene ofte om igjen, og innimellom om ungene, at det skjer de noe, at jeg mister de i labyrinter osv 😂

Hahaha, så festlig 😂 Det er så utrolig merkelig! I det siste har jeg drømt en del om ballerinakjeks. I drømmen går jeg manisk rundt og tilbyr ballerinakjeks, og blir ekstremt opprørt mot de som takker nei fordi de ikke liker det 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SUPERMIRI skrev (1 time siden):

Hahaha, så festlig 😂 Det er så utrolig merkelig! I det siste har jeg drømt en del om ballerinakjeks. I drømmen går jeg manisk rundt og tilbyr ballerinakjeks, og blir ekstremt opprørt mot de som takker nei fordi de ikke liker det 😂 

HAHAHAHA!! Åh, herregud nå lo jeg godt 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maaaasse rare drømmer her og! Hver natt! Husker ingen nå 😆 men alltid mye rart. Ingen om babyen eller at jeg er gravid foreløpig, det hadde jeg mange av forrige gang 😅

Hvordan går det med dere alle? Hvor langt er dere på vei og hvordan er formen? ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (14 minutter siden):

Hvordan går det med dere alle? Hvor langt er dere på vei og hvordan er formen? ❤️

Det går fint med meg! Er idag 21+0, og formen har forbedret seg markant den siste uken 🤩 Har derfor fått mer energi, noe som har vært etterlengtet i flere uker nå. Har dog begynt å kjenne det litt i bekkenet tror jeg, spesielt etter natten. Nå vet jeg ikke heeelt hvordan det kjennes ut med bekkensmerter, men hos meg stråler det litt fra siden og ut i rumpa på et vis 😅 Høres det kjent ut for noen andre? 

Hvordan går det med deg, @vret? 🥰 Håper også det står bra til med dere andre her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, SUPERMIRI said:

Det går fint med meg! Er idag 21+0, og formen har forbedret seg markant den siste uken 🤩 Har derfor fått mer energi, noe som har vært etterlengtet i flere uker nå. Har dog begynt å kjenne det litt i bekkenet tror jeg, spesielt etter natten. Nå vet jeg ikke heeelt hvordan det kjennes ut med bekkensmerter, men hos meg stråler det litt fra siden og ut i rumpa på et vis 😅 Høres det kjent ut for noen andre? 

Hvordan går det med deg, @vret? 🥰 Håper også det står bra til med dere andre her inne. 

Så nydelig med mer energi 🥳 Har fått litt mer her og, så skal prøve meg på å jobbe 40% etter påske 😅
Ellers er jeg 23+2 idag, og lillesøster er veldig aktiv. Synes det er så fasinerende å ligge på ryggen og virkelig se hvor hun ligger, der magen blir helt skeiv og hard. Storebror synes det er veldig spennende og skal kose og kysse på magen hele tiden, men hvor mye han eeeegentlig skjønner vet jeg ikke 😆

Jeg har også litt bekkensmerter, spesielt på kveldstid etter aktive dager. For meg sitter det mest i setet på en måte, med stråling nedover lårene.. Det kan nok arte seg veldig ulikt hos alle.
Jeg går til kiropraktor og får ordnet litt opp. Det var egentlig litt tilfeldig da jeg hadde en oppfølgingstime etter nakkeproblemer i høst, hvor han sjekket bekken når jeg først var der. Da fant han at jeg var stiv i høyre side (som matchet med mest smerter) og har fikset litt opp i det. Skal dit i dag også, og så til fysio for å få noen øvelser. Jeg har ikke veldig problemer, men kunne fått om det hadde fått utvikle seg. Og med øvelser fra fysio forbereder jeg meg til det som kommer (fødsel) som kiropraktoren sier ;) Kanskje det kunne være en ide å få noen til å se på det. Ikke sikkert det skal så mange timer til for å få det bedre ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (7 timer siden):

Så nydelig med mer energi 🥳 Har fått litt mer her og, så skal prøve meg på å jobbe 40% etter påske 😅
Ellers er jeg 23+2 idag, og lillesøster er veldig aktiv. Synes det er så fasinerende å ligge på ryggen og virkelig se hvor hun ligger, der magen blir helt skeiv og hard. Storebror synes det er veldig spennende og skal kose og kysse på magen hele tiden, men hvor mye han eeeegentlig skjønner vet jeg ikke 😆

Jeg har også litt bekkensmerter, spesielt på kveldstid etter aktive dager. For meg sitter det mest i setet på en måte, med stråling nedover lårene.. Det kan nok arte seg veldig ulikt hos alle.
Jeg går til kiropraktor og får ordnet litt opp. Det var egentlig litt tilfeldig da jeg hadde en oppfølgingstime etter nakkeproblemer i høst, hvor han sjekket bekken når jeg først var der. Da fant han at jeg var stiv i høyre side (som matchet med mest smerter) og har fikset litt opp i det. Skal dit i dag også, og så til fysio for å få noen øvelser. Jeg har ikke veldig problemer, men kunne fått om det hadde fått utvikle seg. Og med øvelser fra fysio forbereder jeg meg til det som kommer (fødsel) som kiropraktoren sier ;) Kanskje det kunne være en ide å få noen til å se på det. Ikke sikkert det skal så mange timer til for å få det bedre ❤️ 

Ååå, så skjønt med storebror som syns det er så stas! 🥰 Og gøy med ei aktiv lita jente i magen 😍

Så kjedelig at du sliter med bekkenet! Kan virke som du gjør lurt i å gå jevnlig hos kiropraktor og fysio, må nok vurdere det selv også ja 😊 Føler du at det hjelper godt mot ubehaget også? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har vært her nå.. dessverre har en av trillingene sluttet å vokse så her blir det 'bare' to.

Fortsatt planlagt keisersnitt i august 😅

Skal på oul 14/4. Kjenner jeg er litt lei ultralyder jeg, muligens luksusproblem(et ord ordboka ville rette til luksusprostituert)

Jeg er ikke så kvalm lenger men sliter veldig med halsbrann 🥵

Har fått en kompis i Tyskland til å sende meg noen halsbranntabletter vi ikke har her som jeg har brukt de andre gravitetene. Selvfølgelig kommer det ikke mer post før påsken er over så jeg får lide meg gjennom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/29/2021 at 8:07 PM, SUPERMIRI said:

Ååå, så skjønt med storebror som syns det er så stas! 🥰 Og gøy med ei aktiv lita jente i magen 😍

Så kjedelig at du sliter med bekkenet! Kan virke som du gjør lurt i å gå jevnlig hos kiropraktor og fysio, må nok vurdere det selv også ja 😊 Føler du at det hjelper godt mot ubehaget også? 

Han har vært på en liten påskeferie hos sin tante nå, og hun kunne fortelle at han i søvne hadde sagt Lillesøster flere ganger ❤️ Hormonelle meg klarer ikke sant 😭😂😍

Bekkenet er heldigvis ikke så ille 😅 Men noe ubehag hver/annenhver dag er det, så jeg betaler gledelig litt for at det hvertfall ikke skal bli verre 🙏 og det hjelper absolutt 😄

On 3/31/2021 at 6:35 AM, Elhaym said:

Lenge siden jeg har vært her nå.. dessverre har en av trillingene sluttet å vokse så her blir det 'bare' to.

Fortsatt planlagt keisersnitt i august 😅

Skal på oul 14/4. Kjenner jeg er litt lei ultralyder jeg, muligens luksusproblem(et ord ordboka ville rette til luksusprostituert)

Jeg er ikke så kvalm lenger men sliter veldig med halsbrann 🥵

Har fått en kompis i Tyskland til å sende meg noen halsbranntabletter vi ikke har her som jeg har brukt de andre gravitetene. Selvfølgelig kommer det ikke mer post før påsken er over så jeg får lide meg gjennom.

Så leit å høre om den ene trillingen ❤️ hvordan går det med deg?

håper du får en fin påske, tross halsbrann ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre @Elhaym😢 Måtte tvillingene vokse seg store og sterke❤ Godt formen din er bedre, selv om halsbrann er ille nok. Sist fikk jeg det først helt på slutten og kunne ikke spise annet enn en yoghurt etter kl 18, hvis ikke var det umulig å få sove liggende på kvelden🙄

Koselig å lese oppdateringer fra dere andre her inne da det har vært litt stille her 😊 Her kjennes spark og bevegelse fra lillebror hver dag. Jeg er 22+2 og teller ned til diverse milepæler. Halvveis er gjennomført, og neste er når baby er levedyktig om han skulle bli født prematur. Tenker dere andre sånn eller er det bare meg? 🙈 

I går var jeg i kjellerboden og hentet BBhugme-puten fra forrige svangerskap. Og den lukta skikkelig kjeller! Jeg har slengt trekket på vask, men er usikker på hvordan jeg skal få vekk lukten i innerputen🤔 kanskje forsøke håndvaskprogram i maskin og drypptørke? Om noen har vasket denne før, vil jeg gjerne ha tips! Veldig spent på babytøyet som ligger i smartboksene der nede, om de lukter. I flere av dem har jeg fuktposer for sikkerhets skyld. Jeg sparer på de som ligger i diverse varer jeg har kjøpt og legger dem sammen med tøyet 😊 Så håper det hjelper på å unngå lukt 👌🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig med oppdateringer, ja😍 men veldig trist med den ene trillingen din @Elhaym... Håper de to andre vokser seg sterke og store❤️

Jeg er i behov av et par tips/anbefalinger/tanker fra dere andre nå😅 dette er jo mitt første barn og svangerskap, og jeg ser meg gal på alle ting vi må handle og klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal velge. Nå sliter jeg med å bestemme meg for babyseng på soverommet vårt. Jeg har litt lyst på vugge så jeg kan vugge barnet om natten, men er rett og slett ikke sikker. Ser litt på denne nå; https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/vugger/jly-vugge-med-madrass. Hva slags senger vurderer dere andre til de første månedene på soverommet deres, og hvilke egenskaper ser dere etter?

Sånn ellers føler jeg meg overraskende normal, med unntak av at jeg har fått ganske stor mage allerede. Er 19+0 i dag. Kjenner litt bevegelser, men ikke mye. Har morkaken forran fikk jeg beskjed om i uke 12. Trykker jeg på magen kjenner jeg godt hvor babyen ligger, og det er veldig moro😍 har fortsatt et par uker igjen til oul, så gleder meg til å få vite kjønn!❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på størrelsen på soverommet ditt og hvor mye du ønsker å investere i produkter @Noldi😊 Vuggen så veldig fin og nett ut.

For vår del kjøpte vi en sprinkelseng fra ikea som kunne stilles i to ulike høyder,samt fjerne den ene siden på sist. Hadde den først på vårt rom og da etterhvert på barnerommet. Var glad for dette da jr stort sett ville sove innpå meg fremfor i egen seng, så den ble veldig lite brukt totalt sett 🙈 Vi kommer nok til å gå for samme løsning denne gangen, selv om jeg har sett på litt bed side cribs for moro skyld 😊 

Det er godt å begynne å kjenne liv i denne limbofasen som er 2. Trimester 😅 betryggende når man ofte er helt fin i formen sånn ellers. Jeg kjente heller ikke liv før rundt samme tid som deg denne gangen og har også morkaken foran. Utrolig spennende med OUL! Når skal du inn, og får mannen din være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre om den ene trillingen, @Elhaym ❤️  Håper det går bra med deg! 

vret skrev (45 minutter siden):

Han har vært på en liten påskeferie hos sin tante nå, og hun kunne fortelle at han i søvne hadde sagt Lillesøster flere ganger ❤️ Hormonelle meg klarer ikke sant 😭😂😍

Nei herreguuud, så precious! Det er jo bare megasøtt 😍

Du er ikke alene om å tenke milepæler, @Sjela 🙉  Jeg kan nesten ikke vente til baby er levedyktig! Kommer til å sette en stor dose bekymring bak meg da tror jeg, haha. Er det 24 uker som er ansett om levedyktig? 😄  Angående BBhugme, så mener jeg å ha hørt fra bekjente at det skal gå fint å vaske den i vaskemaskinen og bare la den tørke! Kan være verdt å teste ut iallefall 😃 

Herregud, tenk at du er 19 uker allerede @Noldi! ❤️  Nå blir det stas med OUL snart :) Ift babyseng kommer vi til å bruke en vugge i familien inne på soverom/stue, også skal vi anskaffe sprinkelseng fra IKEA til barnerommet. 

Så koselig med oppdateringer fra folk! Håper alle sammen får en fin påske 🐣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg bor på kg klarer jeg ikke sitering eller tagging tror jeg.. la meg prøve 

@SUPERMIRI@vret @Noldiog @Sjela

Det går bra med meg etter den siste trillingen. Er nesten en liten lettelse, misforstå meg rett. Var veldig nervøs for tre barn med fire fra før og stengte grenser. Og jeg var veldig redd for prematur fødsel med alle restriksjoner så vi prøver tenke positivt. De to gjenværende tvillingene er faktisk målt til større enn snittet:D mon tro jeg kanskje slipper å få mini mini tvillinger igjen? Et av mine verste minner er de første ukene med tvillingene jeg har fra før... Med matregimer og alt.

kjenner dere alle liv eller? Jeg ble så skuffa sist graviditet, jeg kjente nesten aldri liv pga foranliggende morkake, var ikke forberedt på det siden jeg kjente så tidlig liv med de andre. Trodde jeg kjente liv ganske lenge nå, men det kan ikke være mulig mtp hvor de ligger, så kjenner vel bare min kroniske forstoppelse da 🤣

ser det er noen her som bruker vugge, hva er den til sånn annet enn seng? Vi har brukt babynedt fra sleepyhead og sprinkelseng vi. Tror det blir Ikea Sundvik igjen. 

ellers så har jeg ikke handla noe enda jeg. Var så lang prøveperiode med disse barna at siste pp solgte jeg ALT av babyting, haha. Hadde alt ferdig montert i boden men når vi aaaldri ble gravide så solgte jeg det.. 14 dager senere var jeg gravid blæ🤣

noen her som går til vanntrening? JM sendte henvisning til fysio i vann men så ble alt stengt her og de tar ikke inn nye.

er så redd for at korona skal fucke til alt for oss jeg! Vi er helt avhengige av at svigers får kommet hit ifb med fødsel. De bor i Sverige og er jo isolert og vaksinert men vi er liksom avhengige av at de kan komme på kort varsel uten at de må flere år i karantene. Tenk at det er så pandemi at man savner svigers a! Vanligvis så prøver vi å være der så kort som mulig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger også veldig med på milepæler❤️ For hver dag vokser hun seg sterkere! Har prøvd å lese meg frem til når de faktisk er levedyktige, men føler det fins litt forskjellig info? Har lest at det er fra 0,5kg og/eller 22+6. men jeg trodde også det var fra 24. Jeg er 23+5 idag og teller ned til 24 nå. Da er det hvertfall over den magiske uken 🥰🙏

@NoldiVi hadde bedsidecrib til førstemann, det fungerte kjempebra. Legger ved bilde fra da den var nyoppredd for første gang da vi ventet på første. For oss fungerte det veldig fint med den, da startet han natten i egen seng, og ved hver amming kunne han enkelt løftes frem og tilbake. Etter som han ble større ble det mer samsoving, men han startet alltid natten i egen seng. Etterhvert ble det nesten bare samsoving. Når bedsidecriben ble for liten hadde vi en sprinkelseng, men det var vanskelig å få han til å sovne ser synes jeg. Så vi gikk egentlig fra bedsidecrib, via samsoving i vår seng, til 90seng på eget rom 👌

BEBDCF9A-A997-47C3-A7C6-C3AB27EB4978.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SUPERMIRItakk for tilbakemelding om puta. Da prøver jeg et skånsomt program og drypptørker. Satser På det går greit 😊 Oi, jeg trodde det var 25 uker. Enda bedre med kortere tid til neste milepæl 😅

Kjenner meg igjen @Elhaym 🙈 jeg kvittet meg med alt gravidtøy og en del utstyr etter nummer 1 da jeg var overbevist om at jeg aldri kom til å gjøre det igjen. Har heldigvis ikke kvittet meg med alt utstyr og babytøy, så det er jo bra da 😬 Håper det ordner seg for deg med svigers. Skjønner godt du trenger all hjelp du kan få❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (1 minutt siden):

@SUPERMIRItakk for tilbakemelding om puta. Da prøver jeg et skånsomt program og drypptørker. Satser På det går greit 😊 Oi, jeg trodde det var 25 uker. Enda bedre med kortere tid til neste milepæl 😅

Kjenner meg igjen @Elhaym 🙈 jeg kvittet meg med alt gravidtøy og en del utstyr etter nummer 1 da jeg var overbevist om at jeg aldri kom til å gjøre det igjen. Har heldigvis ikke kvittet meg med alt utstyr og babytøy, så det er jo bra da 😬 Håper det ordner seg for deg med svigers. Skjønner godt du trenger all hjelp du kan få❤

Kjennes jo veldig bittert ut når vi kjøpte alt nytt sist også og bare brukte det i ett år. Beholdt babynestet, men det er bare fordi det er hos svigers, ha ha ha.

Har spart på et par ullpysjer også, men trenger jo enorme mengder mer😅

Tenker jeg kjøper det meste på finn rett og slett. Elsker brukte babytøy, så mykt og behagelig:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Elhaym skrev (32 minutter siden):

Kjennes jo veldig bittert ut når vi kjøpte alt nytt sist også og bare brukte det i ett år. Beholdt babynestet, men det er bare fordi det er hos svigers, ha ha ha.

Har spart på et par ullpysjer også, men trenger jo enorme mengder mer😅

Tenker jeg kjøper det meste på finn rett og slett. Elsker brukte babytøy, så mykt og behagelig:)

Det forstår jeg. Da er i alle fall Finn et veldig fint sted å starte når man trenger mye utstyr 😊 jeg har så smått begynt å se etter stellebord og muligens lekegrind. Vogn kjøpte vi på tilbud på barnas hus for litt siden. Jeg har et nest en venninne sydde til meg sist som jeg kan bruke denne gangen også. Merker at jeg var mer investert i innkjøpene sist enn nå😆 Da var det jo så viktig med alt nytt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (22 timer siden):

Når skal du inn, og får mannen din være med?

Mannen får være med, men han kan desverre ikke pga jobb så jeg skal inn alene. Timen er 12.april, så dagene kan egentlig ikke gå fort nok akkurat nå🙈 Lurer veldig på hvilket kjønn som ligger inni magen nå🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (29 minutter siden):

Mannen får være med, men han kan desverre ikke pga jobb så jeg skal inn alene. Timen er 12.april, så dagene kan egentlig ikke gå fort nok akkurat nå🙈 Lurer veldig på hvilket kjønn som ligger inni magen nå🥰

Åh det skjønner jeg! Jeg følte selv at tiden sneglet seg frem til OUL. Men er ikke denne timen for sent med tanke på at du alt er i uke 19? OUL skal jo være et tilbud for deg mellom uke 18-20. Håper du finner ut hvem som gjemmer seg der inne 🥰 har du en følelse på hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (43 minutter siden):

Åh det skjønner jeg! Jeg følte selv at tiden sneglet seg frem til OUL. Men er ikke denne timen for sent med tanke på at du alt er i uke 19? OUL skal jo være et tilbud for deg mellom uke 18-20. Håper du finner ut hvem som gjemmer seg der inne 🥰 har du en følelse på hva det kan være?

Jo jeg synes det er i seneste laget selv, ble litt skuffet over det når jeg fikk innkalling, men de mener vel det er innafor siden jeg er 20+4 den dagen og ikke enda fullgått 21 uker? Men jeg stusset absolutt over det selv. Stusset over det ved første svangerskapskontroll også som ikke var før i uke 13+6, også i seneste laget vil jeg si. Jeg bestilte time til svangerskapskontroll helt i starten også, så føler jeg har vært litt uheldig med tidspunkt på timer😕 

I starten følte jeg at det var en jente, men nå føler jeg at magefølelsen sier gutt. Så vil si jeg er ganske 50/50🙈 Men ekstremt utålmodig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...