Gå til innhold

Sovia prøver på førstemann

Sovia

Anbefalte innlegg

Så hyggelig at du spør, @Sai!

Det går veldig fint her. Nå er jeg halvveis og i uke 21 - jeg føler ukene etter uke 12 virkelig har flydd forbi.  Jeg var på ny ultralyd forrige fredag og da fikk de tatt alle målene. Alt så veldig fint ut! Heldigvis. Nå er det bare å vente på å kjenne tydelige bevegelser i magen. Jeg kjenner svake bevegelser innvendig av og til, men ikke veldig tydelig. Men jeg stresser ikke, det kommer når det kommer. Gleder meg også veldig til mannen min kan kjenne spark utvendig 💖 det blir nok helt magisk!

Ellers har jeg begynt å slite litt med bekkenet, og går til fysioterapeut. Jeg begynner å kjenne igjen aktiviteter og tempo som trigger det, så jeg prøver å være flink til å ta det rolig og legge inn pauser gjennom dagen. Fysioterapeuten mente heldigvis at jeg ikke trengte å være veldig bekymret for at det skulle bli verre utover svangerskapet, så jeg kan håpe 🥰🤞🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herreguuud så fort det har gått! Kan tenke meg det blir magisk når mannen din kan kjenne også, ja 😍

Leit med bekkenet. Håper det ikke blir verre! Fortsatt lykke til - tenk at du er over halvveis 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

23+3

Dagene ruller og går, og jeg føler det både går veldig fort og sneglesakte. Nå er vi endelig kommet til fine mai, og det er deilig vår i luften 🌱

I dag har jeg vært hos jordmor og alt er fortsatt fint! Fikk høre hjertelyden til lille og det er like magisk hver gang. Blodtrykket og magemål var også fint.
Ellers er nå alle de store innkjøpene overstått. Seng, vogn, bilstol+base, vippestol, stellesekk, bæresele og bæresjal. Nå har jeg begynt på litt flere småting, som dyner, sengetøy, kluter, tepper, klær, håndklær (er det ikke obligatorisk med sånne søte håndklær med ører på? 😂), og litt annet småplukk. 
Formen min er fortsatt fin, bortsett fra bekkenet. Men jeg går fortsatt til fysio og er glad jeg ikke har noen andre plager. Mannen har også kjent spark tre ganger de to siste ukene. Alle tre gangene har vært helt fantastisk 😍 Endelig kan han også være litt mer med på det som skjer 💖 

Nå er det bare å cruise inn til sommerferie om halvannen måneds tid, så blir det bra 🤩 Må bare tiden gå fort (og sakte) 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre at alt står bra til, selv om bekkenet krangler 😊 Gøy med innkjøp, og jeg er helt enig med deg at det faktisk er obligatorisk med noen produkter med ører til baby 😄🥰 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå tenk at du har kommet så langt Sovia! 🥰
Gøy å høre om innkjøpene dine, og at pappaen har fått kjenne spark på utsiden.

Nyt svangerskapet videre :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

28+2

Plutselig er jeg i tredje trimester! Jeg synes det er fint å lese litt tilbake her i dagboken, for jeg er ikke så flink til å notere ned ting selv. Jeg er for tiden i gradert sykemelding pga. bekken- og symfysesmerter. Det kjenner jeg er veldig greit. Jeg er også mye trøtt og sliten om dagen, men det handler nok også mye om at jeg ikke sover så godt om natten på grunn av bekkenet. Og så lenge jeg tar hensyn så går det helt fint 💖

Ny time hos jordmor i dag, og alle mål og tester er fremdeles perfekt. Jeg har bare gått opp 4,5 kilo til nå og er egentlig veldig fornøyd med det. Særlig siden jeg hadde noen kilo ekstra fra før. 

Vi er også ferdige med omtrent alle innkjøp. Mannen min mener jeg har vært litt for ivrig, men jeg har hatt et behov for å ha det meste på plass før både flytting og sommerferie. Det er jeg veldig glad for nå, særlig med tanke på bekkenet. Plutselig er sommerferien over og vi er i august, da er det fint å ha ting på plass tenker jeg. 

For meg var uke 28 og tredje trimester en milepæl. Tenk at jeg er her nå! Jeg (og mannen) kjenner masse spark hver eneste dag og jeg synes det er helt fantastisk. Til tross for bekkenet så liker jeg skikkelig godt å gå gravid 💖

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke jeg har lagt igjen noen spor etter meg i dagboken din før, men jeg har fulgt med fra begynnelsen! Så fort ting går, bare en liten bit igjen til mål 💖 Så fint å lese oppdateringer, lykke til videre!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissB skrev (26 minutter siden):

Jeg tror ikke jeg har lagt igjen noen spor etter meg i dagboken din før, men jeg har fulgt med fra begynnelsen! Så fort ting går, bare en liten bit igjen til mål 💖 Så fint å lese oppdateringer, lykke til videre!

Så hyggelig at du ville legge igjen en melding! Tusen takk 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje trimester allerede! Herregud så tiden flyr! 🤩

Holdt på å si at nå er det vel bare sjarmøretappen igjen, men det er vel også den delen som er minst sjarmerende som gjenstår 🙈😂

Ser for meg selv at jeg nok får opphovning i beina, bli svær som en flodhest, begynne å lekke fra brystene, vondt i alle retninger, og ikke orke en ting.. Joda, sjarmerende 😬😅

Håper de neste og siste ukene for deg blir bare helt fantastiske og at formen holder seg på topp nå siste delen 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (1 time siden):

Tredje trimester allerede! Herregud så tiden flyr! 🤩

Holdt på å si at nå er det vel bare sjarmøretappen igjen, men det er vel også den delen som er minst sjarmerende som gjenstår 🙈😂

Ser for meg selv at jeg nok får opphovning i beina, bli svær som en flodhest, begynne å lekke fra brystene, vondt i alle retninger, og ikke orke en ting.. Joda, sjarmerende 😬😅

Håper de neste og siste ukene for deg blir bare helt fantastiske og at formen holder seg på topp nå siste delen 🥰

Haha! Ikke føler jeg meg særlig sjarmerende nei 😂 Jeg har ikke fått så mye vann i kroppen, men puppene begynte å lekke for noen måneder siden og jeg føler meg tung og svær «allerede». I tillegg sliter jeg sånn med bekken, symfyse og rygg at jeg sover veldig dårlig og våkner med vondt over alt. Men samtidig har jeg hatt veldig få plager hittil, så nå får jeg bare ta det som kommer. Det er bare litt over 80 dager igjen til det forhåpentligvis blir litt bedre for kroppen, så det skal jeg klare 💖 Heldigvis har jeg godt humør!

Håper formen din er fin 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovia skrev (3 timer siden):

Haha! Ikke føler jeg meg særlig sjarmerende nei 😂 Jeg har ikke fått så mye vann i kroppen, men puppene begynte å lekke for noen måneder siden og jeg føler meg tung og svær «allerede». I tillegg sliter jeg sånn med bekken, symfyse og rygg at jeg sover veldig dårlig og våkner med vondt over alt. Men samtidig har jeg hatt veldig få plager hittil, så nå får jeg bare ta det som kommer. Det er bare litt over 80 dager igjen til det forhåpentligvis blir litt bedre for kroppen, så det skal jeg klare 💖 Heldigvis har jeg godt humør!

Håper formen din er fin 💖

Formen min kunne vært bedre, men sliter heldigvis ikke med så mye annet enn rygg/bekken og intens trøtthet 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hvordan går det med deg om dagen?😄 Du er vel bare én uke bak meg, så veldig spent på å høre om hvordan den siste måneden har vært for deg! Jeg føler utviklingen etter at jeg entret tredje trimester har gått veldig mye raskere enn resten av svangerskapet😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg, @Noldi
Her går det helt greit. Har heldigvis fått ferie nå, og det hjelper litt på. Sover dårlig om natten pga. bekkensmerter og stor mage, så jeg finner liksom aldri en god stilling. Jeg klarer heller ikke å gå noe særlig turer lengre fordi jeg får kynnere. Men likevel holder jeg motet oppe og tenker at så lenge baby har det bra, da har jeg det også bra 🥰 

Av innkjøp har vi det aller meste på plass nå, og siden det er kommet noen babyer i termingruppen min allerede tenker jeg at det er greit å ha kontroll. Plutselig er sommerferien over og så er vi der 😅😍

Hvordan går det med deg? ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sovia skrev (På 6.7.2021 den 8.31):

Så hyggelig å høre fra deg, @Noldi
Her går det helt greit. Har heldigvis fått ferie nå, og det hjelper litt på. Sover dårlig om natten pga. bekkensmerter og stor mage, så jeg finner liksom aldri en god stilling. Jeg klarer heller ikke å gå noe særlig turer lengre fordi jeg får kynnere. Men likevel holder jeg motet oppe og tenker at så lenge baby har det bra, da har jeg det også bra 🥰 

Av innkjøp har vi det aller meste på plass nå, og siden det er kommet noen babyer i termingruppen min allerede tenker jeg at det er greit å ha kontroll. Plutselig er sommerferien over og så er vi der 😅😍

Hvordan går det med deg? ☀️

Ååå, har det allerede kommet babyer i termingruppen din?😅 Jeg er i juli-august gruppen, og der er det ikke kommet noen enda😅

Turer blir det ikke noe særlig av her heller. Har ikke så mye kynnere, men hun ligger så langt ned og gir meg skikkelig nedpress når jeg går😅 Så det blir korte turer med hunden og ellers bare pusling her hjemme.

Det meste er også på plass her nå, veldig deilig følelse! Da kan vi ta ferien helt med ro og ikke stresse med alt som mangler og må ordnes før babyen kommer🙈☀️

Håper resten av svangerskapet behandler deg bra så du kan nyte sommeren og ferie før du blir mamma🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

34+6

Plutselig var det noen uker siden sist her. Jeg er nå offisielt høygravid og det merkes. Alt er tungt og slitsomt, og de rundt meg må ta mye mer hensyn enn før. Jeg trives ikke helt i rollen med å ikke kunne hjelpe, ikke kunne delta på like mye som før og å måtte be om assistanse til enkelte oppgaver. Men jeg må si at jeg faktisk liker veldig godt å gå gravid på sommeren. Jeg trodde varmen skulle være verre, men så lenge jeg slapper av i skyggen, er flink til å holde meg hydrert og hviler, så går det overraskende bra! Siden sist har vi vært på en liten ferie og det gjorde godt for kropp og sjel. Vi kjørte over 300 mil i bil på en liten uke, men det gikk også overraskende bra. Ingen telting i år, men kanskje det blir til neste år? 

Jeg er også blitt 100% sykemeldt frem til permisjonen min starter. Jeg skulle egentlig ha jobbet to uker i august, men legen mente det var helt unødvendig. Det er veldig godt kjenner jeg. Jeg sover så dårlig at det blir deilig å slippe å bruke vekkerklokke og stresse seg opp tidlig etter noen timers dårlig søvn. Nå blir det fullt fokus på redebygging og hvile for min del, og det trengs 🌸

Vi vet jo fortsatt ikke kjønn, og det er jeg faktisk såå glad for at vi har bestemt oss for. Det er så spennende! Nå blir det en stor overraskelse hva det er som gjemmer seg her. Å kjøpe klær og utstyr i nøytrale farger har heller ikke vært noe problem. Vi har så mye nydelig tøy i alle mulige farger 💖 Men, jeg tenkte jeg kunne skrive ned noen typiske «tegn på at du venter gutt eller jente»-punkter, så kan jo dere tippe hva dere tror? 

Mageform: bærer høyt/mellom

Kvalme: lite de første 12 ukene, ingenting etter

Babyens hjerterytme: mellom 135-144 de siste målingene

Søtsug: høyt!

Uren hud: veldig, jeg har altså fått så mye kviser i ansiktet, på brystet og på ryggen.

Bryster: ikke vokst så mye, men litt. Magen er så stor at puppene ser små ut i forhold.

Bekymret eller rolig og avslappet: rolig og avslappet.

Jeg er selv overbevist om at det er en gutt, og min mann tror også det. Men «alle» rundt meg er sikre på jente. Blir spennende å se hvem som får rett, og om det er en liten E eller en L inni her 💖

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du har kommet så langt at du er høygravid nå! ❤️❤️ 

Jeg vil tippe på jente! Men selv hadde jeg en sterk(!) følelse om gutt for oss, og det viste seg å stemme da vi var på ultralyd. Så man skal ikke kimse av egen magefølelse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Virkelig siste innspurt for tiden for deg nå Sovia :hug: Så utrolig spennende. Håper du nyter de siste ukene, plutselig savner man litt gravidmagen... Jeg tipper også jente på deg! Vet ikke hvorfor, men fikk en følelse ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Baby L 💙 kom til verden på søndag! Verdens fineste lille prins. 
Fødselen gikk over all forventning og jeg hadde en fantastisk opplevelse. Vi var på barsel i to dager før vi kom hjem i går. Nå skal vi bare kose oss ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...