Gå til innhold

Peppis prøver på ny bebbis👶

Gjest Peppis

Anbefalte innlegg

13dpo

I dag ser streken sterkere ut. Og den begynte å bli synlig etter 2 minutter. Det er litt raskere enn i går. Jeg er fortsatt skeptisk samtidig som jeg slipper jubelen litt løs. Jeg fikk en plutselig ide om å be om hcg blodprøve i dag, men så spoleres det med at jeg har fått sår hals... Så da må jeg fortsette å være tålmodig. 
Det kan ikke gå bra nå! Så fort! Om det blir et embryo med bankende hjerte så er det fortsatt mulig med MA. Men nå bruker jeg Albyl-E så jeg håper det gjør susen.

58FC0225-CF09-4BF0-93C2-B1B5D6BC9374.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skal gå veien ja ♥ Fin strek! Jeg ville absolutt gått over til digital nå, for disse strekene her kan gi mer uro enn nødvendig i dagene fremover. Ikke alltid de viser så god økning, selv om alt er bra. Så satser vi på en test med 2-3 på om èn uke :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wera1 skrev (3 timer siden):

Sååå spennende!! 

Jeg begynner å tvile😅

Lily92 skrev (2 timer siden):

Dette er jo en veldig tydelig strek!😀

Jeg er mest opphengt i stigning😅

Amatariel skrev (1 time siden):

Dette skal gå veien ja ♥ Fin strek! Jeg ville absolutt gått over til digital nå, for disse strekene her kan gi mer uro enn nødvendig i dagene fremover. Ikke alltid de viser så god økning, selv om alt er bra. Så satser vi på en test med 2-3 på om èn uke :heiajente:

Jeg er ikke så sikker på at det går bra😅 Jeg er 3+4 i dag. Tester rundt 4-5 uker og ser om en digital viser 2-3 uker. Har aldri brukt det før. 
Men tviler sterkt på at det er bra nok stigning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peppis skrev (3 minutter siden):

Testet i kveld og streken har virkelig økt i styrke😭 

Ja se der ja! :) Jeg er sikker på at du får 2-3 på digital nærmere mot helga :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Ja se der ja! :) Jeg er sikker på at du får 2-3 på digital nærmere mot helga :hjertesmil:

Det kan hende🙈Jeg vil gjerne bestille tidlig ultralyd. Men når bør jeg? Jeg vil ikke vente for lenge, og vil ikke ha det for tidlig. Tenk å få dårlige nyheter rett før jul, eller når vi skal besøke familie til nyttår. Dette begynner å bli skummelt🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå gratulerer!!😍❤️ 
Jeg skal på tidlig ultralyd 18.desember og har tenkt samme tanken; tenk hvis det blir dårlige nyheter noen dager før jul :( satser virkelig heller på at vi får noen gode nyheter og kommer til å ha en magisk jul isteden! ❤️ Gleder meg til å følge med deg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peppis skrev (6 minutter siden):

Det kan hende🙈Jeg vil gjerne bestille tidlig ultralyd. Men når bør jeg? Jeg vil ikke vente for lenge, og vil ikke ha det for tidlig. Tenk å få dårlige nyheter rett før jul, eller når vi skal besøke familie til nyttår. Dette begynner å bli skummelt🙈

Min erfaring etter syv svangerskap er at UL rundt uke 8-9 er fint. Uke 6-7 kan gå for å se hjerteslag, men da ser man ingenting annet. Og så kan uke 6 være for tidlig, og skape unødig uro. Hvis du klarer å vente til uke 8-9 så ser den lille ut som en liten bamsemums ♥ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillra skrev (2 timer siden):

Ååå gratulerer!!😍❤️ 
Jeg skal på tidlig ultralyd 18.desember og har tenkt samme tanken; tenk hvis det blir dårlige nyheter noen dager før jul :( satser virkelig heller på at vi får noen gode nyheter og kommer til å ha en magisk jul isteden! ❤️ Gleder meg til å følge med deg videre!

Ja ikke sant🙈 Hvor langt er du på vei 18 desember? 
Vi håper på en magisk jul💕 
Heldigvis har vi tettpakket med planer så jeg forhåpentligvis ikke rekker å tenke så mye. 

Amatariel skrev (1 time siden):

Min erfaring etter syv svangerskap er at UL rundt uke 8-9 er fint. Uke 6-7 kan gå for å se hjerteslag, men da ser man ingenting annet. Og så kan uke 6 være for tidlig, og skape unødig uro. Hvis du klarer å vente til uke 8-9 så ser den lille ut som en liten bamsemums ♥ 

Takk😊 jeg bestilte 7+4 og håper det er bra nok. Det må passe med alt styr rundt jul og nyttår. Også må det passe med jobben etter nyttår.

Endret av Peppis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Peppis said:

Ja ikke sant🙈 Hvor langt er du på vei 18 desember? 
Vi håper på en magisk jul💕 
Heldigvis har vi tettpakket med planer så jeg forhåpentligvis ikke rekker å tenke så mye. 

Da er jeg 7+6! og litt av samme grunn som du sier over mtp. at det må passe med jul. Siste timen klinikken hadde før jul var 18.desember. Tenker også og ta en ny ultralyd i midten/slutten av januar da jeg er 12-13 uker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillra skrev (6 timer siden):

Da er jeg 7+6! og litt av samme grunn som du sier over mtp. at det må passe med jul. Siste timen klinikken hadde før jul var 18.desember. Tenker også og ta en ny ultralyd i midten/slutten av januar da jeg er 12-13 uker! 

Måtte endre på dato for tul så det blir 7+5. Det samme tenker jeg. Ny tul 12-13 uker. Men det kan hende jeg får panikk og bestiller en tidligere også. En rundt 10 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser nå at jeg har skrevet feil uke til deg - mente at jeg vil være 6+6 18. desember  og ikke 7+6 (selv om jeg skulle ønske det haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillra skrev (5 timer siden):

Jeg ser nå at jeg har skrevet feil uke til deg - mente at jeg vil være 6+6 18. desember  og ikke 7+6 (selv om jeg skulle ønske det haha)

Skulle ønske vi kunne se gjennom magen og vite at det sto bra til💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15DPO

Testen øker fint. TUL er bestilt 29/12. 
Har ingen symptomer, men det fikk jeg ikke før 6-7 uke i forrige svangerskap. Jeg tror jeg er trøttere enn normalt. Slapper mye lettere av, sovner lettere, og føler meg sliten. Sånn sett så jobber kroppen med noe. Blodvolumet skal jo økes med 50%, så det er litt av en jobb kroppen har å gjøre.

Jeg prøver å ikke tenke så mye på dette. Og det er faktisk ikke så vanskelig fordi det er så mye annet å bekymre seg for akkurat nå. Noe familiekonflikter blant annet. Sånn går nu dagan😅

Prøver å se det positive ved det. Nå vet jeg at jeg fortsatt kan bli gravid. Og det er det😂 Er fortsatt ikke helt sikker på om det blir barn av dette. 

AFD50C1C-CBA4-49AC-B375-11B80D299517.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når får jeg stygge tanker. Håper natta går fort. Vil teste! Tok test nå i natt som var svakere. Urinen var tynn, men det var den også på testen jeg tok på morgenen. Jeg ringer legen i morgen og ber om hcg-test. Det er ingen vits i å gå på Lutinus hvis dette ikke er liv laga.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16dpo

Nå er jeg i tvil. Ved forrige svangerskap var streken tydelig sterkere fra 14-15-16-17 dpo. I dag ser jeg ingen stigning fra dagen før. 

Første bildet er 16 dpo med datteren min.
Andre bildet er 16 dpo i dag.

Tredje bildet er 15 dpo.

Jeg vet flere har sagt jeg skal måle med en digital, men tidligere har det fungert så fint med å se på stigning eller utflating. 

A83C5DDB-CB5C-4C8D-8CDF-CD651E64AFF0.jpeg

809274E6-168A-41BC-BF9C-E96BBF0FB5AC.jpeg

3C7AE109-8024-4126-95F7-BDDC13EC7076.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at ingen svangerskap er like 😉 Det kan ha festet seg en dag eller to tidligere i sist svangerskap. 

Jeg ser forøvrig sterkere/tydeligere strek idag enn igår 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peppis skrev (3 timer siden):

Nå er jeg i tvil. Ved forrige svangerskap var streken tydelig sterkere fra 14-15-16-17 dpo. I dag ser jeg ingen stigning fra dagen før. 

Når var forrige svangerskap? Babyplan sine tester har nemlig forandret seg... det fikk jeg bevist i sommer da det tok to dager ekstra for å få bekreftet graviditet, og samme to dager bekreftet det igjen nå sist syklus da jeg skulle teste ut ovitrelle. Strimlene er ikke like gode som før. Men uansett så er det forskjell fra svangerskap til svangerskap.

Dette er en nydelig strek til å være 16 dpo i alle fall 😍 Hcg-prøver kan hjelpe deg etterhvert, men det er ganske stress så jeg ville helt klart tatt et par digitale om jeg var deg. Denne vil nok vise 2-3 nå, og så tar du en nøyaktig èn uke senere, og når du da ser 3+ så kanskje du vil tro at det går bra :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...