Gå til innhold

Peppis prøver på ny bebbis👶


Gjest Peppis

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Neutral90 skrev:

Om du starter +-et døgn med lutinus gjør ikke så mye :) et evnt egg fester seg ikk tidligst før 6 dpo, og kroppen tar raskt til seg progesteron, så om du er 1.5 dpo før du starter skal du ikke uroe deg så mye for 🌻

Har også hørt den fester seg tidligst 6 dpo og stresser ikke med det:)

Bruker du noe for å hjelpe til modne egg? Før forrige graviditet hadde jeg el på cd17. Ifølge min syklus som alltid har vært 28 dager så er det i seneste laget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Peppis skrev:

Har også hørt den fester seg tidligst 6 dpo og stresser ikke med det:)

Bruker du noe for å hjelpe til modne egg? Før forrige graviditet hadde jeg el på cd17. Ifølge min syklus som alltid har vært 28 dager så er det i seneste laget. 

Ja, jeg prøver letrozol må. Som en gest fra ivf klinikken slik at jeg får kortere syklus og kan nå innsett i desember. Vel, håper det i alle fall 😄 kommer også til å ta lutinus fra El. Hvorfor skal du ta lutinus? Er det pga 11 dager lutealfase? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Neutral90 skrev:

Ja, jeg prøver letrozol må. Som en gest fra ivf klinikken slik at jeg får kortere syklus og kan nå innsett i desember. Vel, håper det i alle fall 😄 kommer også til å ta lutinus fra El. Hvorfor skal du ta lutinus? Er det pga 11 dager lutealfase? 

Det var kanskje ikke helt riktig med alltid ha hatt 28 dager syklus. Jeg bare ser det på den måten fordi jeg forventer det nå. Og det har vært det i alle år frem til den siste tiden før datteren min da den plutselig ble 24 og 25 dager. Håpte det bare var en tilfeldighet med kluss fra kroppen som retter seg igjen. Og med cd 17 så mener jeg at da var eltest positiv. Så selve el har skjedd cd 18 eller 19. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Peppis skrev:

Det var kanskje ikke helt riktig med alltid ha hatt 28 dager syklus. Jeg bare ser det på den måten fordi jeg forventer det nå. Og det har vært det i alle år frem til den siste tiden før datteren min da den plutselig ble 24 og 25 dager. Håpte det bare var en tilfeldighet med kluss fra kroppen som retter seg igjen. Og med cd 17 så mener jeg at da var eltest positiv. Så selve el har skjedd cd 18 eller 19. 

Kjedelig med så kort lutealfase ja 😕 lutinus fikser nok jobben 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Neutral90 skrev:

Kjedelig med så kort lutealfase ja 😕 lutinus fikser nok jobben 👍

Håper det. Kort lutealfase kan ha vært grunnen til de kjemiske graviditetene da syklusen var på 28 dager. Det kan være kroppen klusset det til etter kjemiske, eller så begynner jeg bare å bli gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peppis skrev:

Da går jeg over til babyplan. Hvorfor bør man teste mellom 15 og 17? 
Hvor ofte tester du? En gang om dagen eller to?

LH er høyest på ettermiddagen, går nesten i en slags døgnsyklus. Så lav på morgen der den øker og øker og er høyest på ettermiddagen før den går ned igjen. Jeg tester én gang om dagen, i dette nevnte tidspunktet. Uten dogåing og særlig drikke. Men - når jeg får en viss økning så går jeg over til to ganger, eller kanskje til og med tre (kveld og morgen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Amatariel skrev:

LH er høyest på ettermiddagen, går nesten i en slags døgnsyklus. Så lav på morgen der den øker og øker og er høyest på ettermiddagen før den går ned igjen. Jeg tester én gang om dagen, i dette nevnte tidspunktet. Uten dogåing og særlig drikke. Men - når jeg får en viss økning så går jeg over til to ganger, eller kanskje til og med tre (kveld og morgen). 

Det var jeg ikke klar over. Takk for tipset! Tar en test i det tidsrommet i dag. Testet 6:30. Teststreken var sterkere enn forventet. Spent på om den forblir slik i flere dager eller om stigningen har begynt. Bildet er tatt innenfor testperioden etter 5 minutter. 

5A61D419-F62B-4E85-B4B8-CE42D6E8969E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett å få med seg, og på noen EL-tester står det faktisk i bruksanvisningen at man skal bruke morgenurin (!). Men de fleste erfaringer tilsier at det er best på ettermiddagen. Har vært på prøveforum i 11 år nå, så det har jeg fått med meg 😅 Ble 'offer' ved prøving for noen år siden at jeg aldri fikk helt ordentlig positiv test, men da testet jeg på morgen. Endret til ettermiddag og da kom den. Men er viktig å ikke gå på do på noen timer da. Har i rutinen min at jeg alltid går på do etter lunch på jobb, og neste gang blir når jeg kommer hjem og kan teste. Må av og til på do før jeg forlater jobb, men da må jeg bare holde meg 😆 Og så blir jeg alltid litt ekstra tørst etter lunch når jeg vet at jeg ikke skal drikke så mye, hehe. Så dette er pittelitt pes da, men verdt det!

Den testen der er ikke den svakeste jeg har sett nei! Så håper økning er på gang 🤞

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amatariel skrev:

Ikke så lett å få med seg, og på noen EL-tester står det faktisk i bruksanvisningen at man skal bruke morgenurin (!). Men de fleste erfaringer tilsier at det er best på ettermiddagen. Har vært på prøveforum i 11 år nå, så det har jeg fått med meg 😅 Ble 'offer' ved prøving for noen år siden at jeg aldri fikk helt ordentlig positiv test, men da testet jeg på morgen. Endret til ettermiddag og da kom den. Men er viktig å ikke gå på do på noen timer da. Har i rutinen min at jeg alltid går på do etter lunch på jobb, og neste gang blir når jeg kommer hjem og kan teste. Må av og til på do før jeg forlater jobb, men da må jeg bare holde meg 😆 Og så blir jeg alltid litt ekstra tørst etter lunch når jeg vet at jeg ikke skal drikke så mye, hehe. Så dette er pittelitt pes da, men verdt det!

Den testen der er ikke den svakeste jeg har sett nei! Så håper økning er på gang 🤞

Da skal jeg tisse siste gang 12:30 og teste kl 17!

Typisk å måtte på do når man vet man ikke skal😂 Sist var jeg sikker på at jeg hadde fått urinveisinfeksjon fordi jeg måtte tisse hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peppis skrev:

@Amatariel ettermiddagstesten er svakere enn morgentesten😅 Urinen var konsentrert og hadde ikke tisset eller drukket på 3,5 timer.

Da er du nok ikke helt der. Men fortsett å teste! Plutselig blir den positiv. For en uke siden gikk jeg fra svak til mye sterkere på en dag. Se innlegg og bilde her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amatariel skrev:

Da er du nok ikke helt der. Men fortsett å teste! Plutselig blir den positiv. For en uke siden gikk jeg fra svak til mye sterkere på en dag. Se innlegg og bilde her

Jeg ser det🤓 Håper på det! 
Denne kroppen er neimen ikke helt god å skjønne seg på.

Tester igjen i morgen når jeg står opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD14 kveld

Kan hende det er noe jeg innbiller meg, men jeg syns den er sterkere i kveld. Streken kom raskere. Kanskje den blir positiv i morgen🤓

Tar det foreløpig helt med ro og tenker at jeg blir nok ikke gravid selv om det blir positiv eltest. Det blir lettere for meg å slappe av fordi mannen er så ivrig på å legge inn aksjer😂 Får nok hetta på et senere tidspunkt i prøvingen når jeg innser at jeg helst skulle vært gravid i går. 
 

Jeg passer alltid på å ta bilde innenfor testtiden på 5 minutter. Når testen har tørket så ser alle strekene like ut.

E97B722A-B076-4880-A048-50453027B768.jpeg

Endret av Peppis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD15
Oki... nå ble jeg nedfor og utålmodig. Gleda meg sånn til i kveld. Jeg var sikker på å få positiv test i kveld. 
El-Testen i morges var ikke positiv men streken ble tidligere synlig og ble sterkere enn de andre 1 minutt over virketiden. Men den var svakere enn kontrollstreken...

I kveld tok det lenger tid for streken å komme og den var litt svakere. Det ser ut som fargen på strekene så og si har vært ganske konstante helt siden cd13. I morges var den sterkeste men fortsatt ikke positiv. 
 

Kanskje kroppen ikke hadde et godt egg🙁 Hva om jeg hadde testet positivt midt på dagen i dag? Jeg testet kl 6 og nå i kveld kl 20:30 etter å ha holdt meg siden kl 14. Skal jeg teste i morgen og starte på Lutinus i tilfelle det kan være et egg som slipper?

Jeg tok ikke bilde av testen i morges. Angrer på det nå. Men testen cd14, kan den se positiv ut?

Endret av Peppis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ser nok ut som en veldig vanlig negativ test egentlig. Kjedelig når du virkelig hadde håpet det nærmet seg :klem: Men LH svinger i løpet av døgnet og dagene, så at det blir litt forskjeller på styrken når du tester er helt normalt. Egentlig er det sånn at man ikke skal gradere testene. De er enten negative eller positive. Men ettersom noen har erfart at streken kan øke i styrke et par dager før positiv test, så er det lett å tro at det gjelder alle. Men det trenger ikke være tilfelle. 

Så mitt råd er at du bare må fortsette å teste! Jeg ville nok holdt meg til kun å teste på ettermiddagen. I alle fall til teststreken da virkelig viser seg å bli mye sterkere. Ikke gi opp, så kommer den nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok @Amatariel 😊 Takk for oppmuntring😊 

Da prøver jeg igjen i morgen og håper på det beste. Jeg synes streken har vært tregere med å komme frem med kveldsurin. Jeg tester derfor både morgen og kveld for å være sikker.

 

Kjenner meg på en måte likegyldig til prøvingen men samtidig vil jeg få det til. Kanskje på grunn av den lange veien sist med skuffelser med å ikke bli gravid og å miste når jeg først ble gravid. Det blir litt som en depresjon der man går fra å være trist og tung til likegyldig og følelsesløs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD16

Testet med 4 timers morgenurin og jeg tror den er positiv? Tester helt til streken er med sikkerhet negativ igjen. Da starter jeg med Lutinus 

DCEA73EC-64C2-4CE0-9A07-84518F2304F4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...