Gå til innhold

Peppis prøver på ny bebbis👶


Gjest Peppis

Anbefalte innlegg

Etter litt tenking bestemte jeg meg for å skrive i denne dagboka. Det er spennende å skulle prøve på bebbis, og siden jeg ikke prater om dette med noen så sitter jeg med tanker og følelser å få ut. 

Vi bestemte oss faktisk forrige uke å starte prøvingen. Vår lille datter er blitt 1 år og med mine 34 år på baken tenker jeg vi ikke bør vente. Det tok sin tid å få den første. Vi opplevde blant annet både MA og flere kjemiske. 

Jeg har gått til innkjøp av eggløsnings- og graviditetstester, vitaminer og medisiner.

Jeg skal bruke Lutinus fra positiv eggløsningstest og Albyl-E fra positiv graviditetstest.

Er på cd5 i dag, og planlegger å starte el-testing fra cd10. Det er nok veldig tidlig, men så vil jeg ikke gå glipp av den heller. Mensen har nettopp kommet i gang, og er uregelmessig. Etter fire menstruasjoner har syklusen vært på 56, 36 og 28 dager. 
 

Jeg planlegger å lage 32 dagers sykluser med Lutinus. Har aldri fått mens med Lutinus, jeg vet noen gjør det. Hvis graviditetstest er negativ cd30 så slutter jeg på Lutinus og da tar det to dager før mensen kommer. 
 

Jeg er forberedt på at dette skal ta lang tid, og om det eventuelt aldri skjer så er det helt greit det også (er min nåværende innstilling). Vi er jo så heldige at vi har en. En vi aldri trodde vi skulle få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! 
Velkommen inn hit! er veldig godt å kunne skrive ned tanker, bekymringer osv. inn hit og få noen råd og svar.
Gleder meg til å følge med her og håper at du ikke må vente like lenge som du frykter ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lillra skrev:

Hei! 
Velkommen inn hit! er veldig godt å kunne skrive ned tanker, bekymringer osv. inn hit og få noen råd og svar.
Gleder meg til å følge med her og håper at du ikke må vente like lenge som du frykter ❤️

 

Takk! Det blir spennende å se hvordan kroppen fungerer. Er jo helt grønn på syklus og muligheter for graviditet akkurat nå. 

Har lest i dagboken din @Lillra. Så trist du opplevde det du opplevde... Heier på neste pp!:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen 😊 blir spennende å følge deg. Hvor lang var veien med første? Håper det klaffer fort for dere😊

Endret av Lily92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til prøversamfunnet 😁 Virker jo som dere er ganske erfarne på det området, og har planen klar, og det er jo supert😁 Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Peppis said:

Takk! Det blir spennende å se hvordan kroppen fungerer. Er jo helt grønn på syklus og muligheter for graviditet akkurat nå. 

Har lest i dagboken din @Lillra. Så trist du opplevde det du opplevde... Heier på neste pp!:klem1:

Tusen takk ❤️ ja satser på nesten pp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen og gratulerer med dagbok :smilyblomst:

Veldig spennende at dere har startet jakten på søsken! Høres ut som du er godt forberedt 😊 Og syklusen din har jo blitt bedre og bedre sånn lengdemessig, så det høres lovende ut. Tror det er lurt å starte EL-testingen fra CD10. Så er du i gang! Trenger jo ikke ta de dyreste testene kanskje denne første pp'n...

Masse lykke til! Gleder meg til å følge deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Lily92 skrev:

Velkommen 😊 blir spennende å følge deg. Hvor lang var veien med første? Håper det klaffer fort for dere😊

Takk😊 Første barn brukte vi 3 år på. Vi håper på rask klaff men jeg prøver å være realistisk og sikter meg inn på lang prøving:plystre: Vi har det ikke travelt på annen måte enn at alderen tar oss igjen. Så lenge vi klarer å få en bebbis til så er jeg glad😊 Om når det skjer må være opp til litt natur og ganske mye medisiner😂 Uten medisiner blir jeg ikke gravid på grunn av lutealfasesvikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Noldi skrev:

Velkommen til prøversamfunnet 😁 Virker jo som dere er ganske erfarne på det området, og har planen klar, og det er jo supert😁 Lykke til

Takk😊 Planen er helt klar. Da kan vi slappe så godt av som mulig. Ikke at jeg kommer til å slappe så godt av når tida for eltesting kommer da😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Amatariel skrev:

Velkommen og gratulerer med dagbok :smilyblomst:

Veldig spennende at dere har startet jakten på søsken! Høres ut som du er godt forberedt 😊 Og syklusen din har jo blitt bedre og bedre sånn lengdemessig, så det høres lovende ut. Tror det er lurt å starte EL-testingen fra CD10. Så er du i gang! Trenger jo ikke ta de dyreste testene kanskje denne første pp'n...

Masse lykke til! Gleder meg til å følge deg! 

Takk😊 Har lest litt rundt i prøverdagbøker, og det virker som det er en egen liten klubb her inne! Kjempegøy😊 Prøverklubben😁 veldig hyggelig å bli tatt inn i varmen her. 

Når det kommer til syklusen så er jeg heldig som har kort syklus. Men ulempen er at jeg har sen el og tidlig mens. Derfor må jeg bruke Lutinus for å utsette mens, ellers blir jeg aldri gravid. 
Har bestilt en hel del eltester og gtester! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD7
 

Nei fy søren🙈 Har man sagt man tar det helt med ro så kommer stresset. Er cd7 i dag, det betyr at jeg skal begynne å teste på lørdag. Pakke med el-tester har ikke kommet i posten til tross for at det står på nett at den ble sendt fra Lørenskog på torsdag. Det er jo 1 hel uke siden!

Posten skal komme i morgen. Håper el-testene dukker opp:sprettoy:

Hilsen Frøken Stress

Endret av Peppis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD12

Eggløsningstestene kom ikke i posten forrige uke. Jeg kontaktet selskapet jeg bestilte fra og de sa de skulle gjøre en vurdering om pakken ikke kom innen torsdag. Og da er det kanskje for sent! Posten skal komme i dag og om pakken ikke er der så drar jeg til apoteket og kjøper en pakke med 14 tester til nesten 300kr. Det blir en ekstra utgift der... Tør ikke vente lenger fordi jeg kjenner noe murring i underlivet. Så det kan være det er noe endring i hormoner på gang. Jeg skal teste i kveld uansett! 
 

Det er superviktig å fange opp eggløsning! Skal starte på Lutinus samme dag som positiv test! 

Endret av Peppis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så kjedelig at de ikke har kommet enda. Håper virkelig de kommer med posten i dag - er jo virkelig kjedelig å bruke 300 kr på 14 tester! Men ja skjønner at det er nødvendig å få kartlagt når EL kommer så jeg hadde nok også investert i de testene. 

Håper både testene og EL kommer veldig snart ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Posten er helt forferdelig å forholde seg til om dagene! Går utroooolig sent! Jeg pleier å sende de fleste julegaver i posten f.eks, og jeg har begynt utsending i disse dager for å kunne være sikker. Irriterende når det er noe så viktig for deg som eggløsning! Men godt det finnes et alternativ i apoteket da... selv om det er sure penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lillra skrev:

Nei så kjedelig at de ikke har kommet enda. Håper virkelig de kommer med posten i dag - er jo virkelig kjedelig å bruke 300 kr på 14 tester! Men ja skjønner at det er nødvendig å få kartlagt når EL kommer så jeg hadde nok også investert i de testene. 

Håper både testene og EL kommer veldig snart ❤️

De kom ikke i posten i dag. Kjøpte en pakke med 14 tester og testet negativt 12 dpo. Men er verdt det synes jeg. 

 

4 timer siden, Amatariel skrev:

Posten er helt forferdelig å forholde seg til om dagene! Går utroooolig sent! Jeg pleier å sende de fleste julegaver i posten f.eks, og jeg har begynt utsending i disse dager for å kunne være sikker. Irriterende når det er noe så viktig for deg som eggløsning! Men godt det finnes et alternativ i apoteket da... selv om det er sure penger.

At posten kommer annenhver dag er forferdelig i denne situasjonen😅 

Bildet er av en tørket testpinne tatt på jobben i dag.

image.jpg

Endret av Peppis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Peppis skrev:

RFSU

Nå kom billig-tester testene i posten😳

Perfekt! Tror jeg hadde gått over til dem altså, og testet på ettermiddagen. Best mellom kl.15-17. Men må ikke ha vært på do de siste tre timene da, eller ha drukket så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du starter +-et døgn med lutinus gjør ikke så mye :) et evnt egg fester seg ikk tidligst før 6 dpo, og kroppen tar raskt til seg progesteron, så om du er 1.5 dpo før du starter skal du ikke uroe deg så mye for 🌻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Amatariel skrev:

Perfekt! Tror jeg hadde gått over til dem altså, og testet på ettermiddagen. Best mellom kl.15-17. Men må ikke ha vært på do de siste tre timene da, eller ha drukket så mye.

Da går jeg over til babyplan. Hvorfor bør man teste mellom 15 og 17? 
Hvor ofte tester du? En gang om dagen eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...