Gå til innhold

Hvorfor ser du så fresh ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud. Er det virkelig ingen damer her inne som ksn innrømme at det noen ganger hjelper på å kjøpe nye produkter, sminke seg og lukte godt ? Man kan trene og spise sunt så mye man vil, men man må jo fortsatt vaske håret.

Anonymkode: fa1d0...e88

Men det er jo sånn; jeg har alltid slitt med å føle meg «ufresh», litt sliten og uren hud, litt dvask på flere områder, pistrete hår og svake negler. Seks måneder med ren mat (ingen prossessert mat bortsett fra noe fritert mat annenhver helg) og minimum 30-45 minutters aktivitet hver dag fikset alle disse tingene for meg, og mer til! Jeg har nå plettfri hud for første gang i mitt liv, kroppen er stram og ser elastisk ut, i stedet for å virke «pøsete», som den gjorde tidligere. Håret er skinnende og mykt og vokser fortere, og jeg bruker samme billigshampoo som jeg alltid har gjort. Fine linjer i ansiktet har glattet seg ut. 

Hvis du ikke ønsker å tro på at det kan gjøre så stor forskjell, så er det bare du selv som taper på det ;) 

Anonymkode: c0ab1...6da

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker produkter fra The Ordinary, de gir meg det lille ekstra selv om jeg har fin hud fra før av. Særlig caffeine solution og argireline solution. 

Steller brynene jevnlig og sminker de hver dag, utgjør enorm forskjell! 

Klipper håret jevnlig og bruker Olaplex. 

Bruker soft dewy foundation fra Makeup Mekka. Den er så lett og fin på huden, ser ikke sminket ut. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del var det en aha-opplevelse å forme/farge brynene i salong for første gang. Ryddige og fine bryn gjør noe med ansiktet som helhet, vel verdt pengene.

Anonymkode: 003ac...023

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitline gir meg energi. 💃🏼
Elektrisk rundbørste gir meg fint hår. 
Bukser som skjuler litt ekstra mageflesk = gjør at jeg føler med bedre og kler meg finere. 
Bruker litt farge på bryna og øyne, ellers lite sminke. 

Anonymkode: 51b43...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rett over 40. Får alltid høre at jeg ser fresh ut, men har igrunnen ikke noen store tips. Bruker svært lite penger på egenpleie, alltid billige produkter og går til frisøren 1-2 ganger i året, og da for en enkel klipp. Har ikke særlig rynker og ingen grå hår, så er nok heldig fra naturens side der.

Mine rutiner:

- dusjer hver kveld og fjerner da alt av sminke osv i dusjen. Tar ca annenhver dag en liten ansiktskrubb (når jeg dusjer). Smører med min vanlige dagkrem som stort sett er den siste som var på tilbud i matbutikken her🙈

- tar meg igjen en kjapp dusj på morgenen med bare litt såpe under armene/underliv, men skyler også da håret.

- tar på min vanlige ansiktskrem igjen. Bruker svampen til å ta bittelitt foundation rundt rødheter på nesen. Bruker fingen til å ta på litt beige-brun øyenskygge og legger ett kjapt strøk maskara. Om det er lenge siden jeg farget brynene fikser jeg litt på dem også. Greier kjapt gjennom håret og «føner» det med å sette viften for fult i bilen😂

Ellers røyker jeg ikke, drikker skjeldent alkohol og kun en kaffi til dagen. Spiser fisk 2-3 ganger i uken og grønnsaker til middag hver dag, men er ikke spesielt sunn. Bruker ingen helsekostprodukt, men tar D vit og jern, samt stjeler av ungene sine vitambjørner her og der. Spiser snop nesten hver eneste dag, men i små mengder. Spiser veldig lite fet mat da jeg aldri har likt det, men har type taco, pizza og sånn hver helg.

Anonymkode: 7e629...6f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk over til vegansk sminke og hudpleie serie. Slutter med å drikke brus og andre drikker som innholder sukker, så det er kun vann for meg.. Tillagt meg søvn rytme som gjør at jeg er uthvilt og ikke sliten når jeg står opp. Mat har selvfølgelig noe og si. Her spises det med måte, men det går for det meste i sunt kosthold. Noe jeg har kjent på at jeg får mer utbytte av enn å spise usunt. Selvtilliten min har økt i takt med endringene som har blitt gjort. Går alltid turer om jeg ikke er opptatt med noen annet. Og det aller viktigste er indre ro, slik at stress og andre unødvendig elementer i live ditt ikke tar overhånd.

Anonymkode: f9fa4...6fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dusjer daglig, er alltid hårfri, fikser bryn månedlig i salong, frisker opp fargen på tennene årlig, har pene hjemmeklær, lett sminke, opptatt av hudpleie, kosthold med mye sunt fett. 

Anonymkode: e3384...359

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føner håret opp ned, og litt olje i tuppene etter dusj. Ser ut som man kommer rett ut fra frisøren.

Alltid ren og rene klær, gjerne farger! 
 

Kosthold og trening! Prøver å stresse mindre, og heller planlegge godt, så slipper jeg å ha så dårlig tid hele tiden. 

Anonymkode: 56b34...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentid, positiv tankekraft, trening og skin care rutine. 

Anonymkode: 8255c...1cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som utgjør den største forskjellen for meg er søvn, jeg har ikke forandret noe på hverken hudpleie eller kosthold etter jeg fikk barn, men søvn får jeg lite av nå og det utgjør en enorm forskjell i utseendet mitt. Jeg ser alltid sliten og dratt ut uansett hvor god hudpleie eller hvor fin sminke jeg legger. Skjønnhetssøvn er ikke en myte! 

Anonymkode: 40cce...e8f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode hår og hudpleieprodukter (Sebastian professional dark oil, Nuxe, Ren og Origins.) 

botox 2 g i året i sinnarynken, bodylotion med selvbruning. 

Sminker bryn og bruker maskara, ellers ingenting på huden.

Spiser relativt sunt, i små mengder. Drikker mye grønn te.

Prøver å få nok søvn, og når småbarnstiden ikke er så altoppslukende lenger skal jeg begynne å trene styrke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke så mye :)

Fyller inn øyenbryn, concealer og mascara, så er jeg minimum sminket i hverdagen.

For meg er klær viktigere. Har en minimalistisk garderobe hvor det meste fungerer med alt, og har funnet ut at hvis jeg bruker maks 3 farger (inkl jakke og sko) så ser jeg automatisk mer gjennomtenkt ut. Så jeg prøver det for tiden, og syns det funker bra :)

Viktig med søvn og mye vann, men masse masker, produkter og dyre behandlinger la jeg vekk for mange år siden. Jeg ser bedre ut nå enn da.

Og selvtillit er faktisk det viktigste🥰

Anonymkode: 7918e...61b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Er det virkelig ingen damer her inne som ksn innrømme at det noen ganger hjelper på å kjøpe nye produkter, sminke seg og lukte godt ? Man kan trene og spise sunt så mye man vil, men man må jo fortsatt vaske håret.

Anonymkode: fa1d0...e88

Selvsagt må man det. Trodde det var en selvfølge.  Jeg både vasker håret, dusjer, sminker meg, går til frisør, steller negler  osv, men det som får meg til å føle meg fresh er det jeg skrev over: "Trening. Mest mulig "ren" mat. Botox i sinnarynken. Gode hudpleieprodukter."  

Anonymkode: 22df8...378

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, FantasDick skrev:

Jeg bruker produkter fra The Ordinary, de gir meg det lille ekstra selv om jeg har fin hud fra før av. Særlig caffeine solution og argireline solution. 

Steller brynene jevnlig og sminker de hver dag, utgjør enorm forskjell! 

Klipper håret jevnlig og bruker Olaplex. 

Bruker soft dewy foundation fra Makeup Mekka. Den er så lett og fin på huden, ser ikke sminket ut. 

Jeg har de produktene fra TO og kan ikke bruke det med coffein under øynene da det tørker veldig ut og gir tydelig flassete hud, argiline har jeg nesten brukt opp men ser ikke store forskjellen etter å ha brukt det rundt øynene og på panna 2-5 g i uka lenge. Men syrer og retinol hjelper på de fleste hudproblemer, samt hvit eyeliner på våtkanten, en fondation som er tilpasset deg samt bronser og å markere øynene hvis du er lys og har lyse vipper.   

Anonymkode: fa391...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo sånn; jeg har alltid slitt med å føle meg «ufresh», litt sliten og uren hud, litt dvask på flere områder, pistrete hår og svake negler. Seks måneder med ren mat (ingen prossessert mat bortsett fra noe fritert mat annenhver helg) og minimum 30-45 minutters aktivitet hver dag fikset alle disse tingene for meg, og mer til! Jeg har nå plettfri hud for første gang i mitt liv, kroppen er stram og ser elastisk ut, i stedet for å virke «pøsete», som den gjorde tidligere. Håret er skinnende og mykt og vokser fortere, og jeg bruker samme billigshampoo som jeg alltid har gjort. Fine linjer i ansiktet har glattet seg ut. 

Hvis du ikke ønsker å tro på at det kan gjøre så stor forskjell, så er det bare du selv som taper på det ;) 

Anonymkode: c0ab1...6da

Jeg spiser sunnere og er i mer aktivitet enn deg, men har svake negler og akne. Hva skal jeg gjøre da?

Anonymkode: 83d45...75e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg spiser sunnere og er i mer aktivitet enn deg, men har svake negler og akne. Hva skal jeg gjøre da?

Anonymkode: 83d45...75e

Er du sikker på at du får i deg nok variert næring? Hvor mye frukt, grønt, nøtter og frø spiser du?

Anonymkode: c0ab1...6da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Er det virkelig ingen damer her inne som ksn innrømme at det noen ganger hjelper på å kjøpe nye produkter, sminke seg og lukte godt ? Man kan trene og spise sunt så mye man vil, men man må jo fortsatt vaske håret.

Anonymkode: fa1d0...e88

OH YES. Men jeg er enig med selvtilliten though, men selvtilliten får meg til å kjøpe hårprodukter så jeg lukter digg og skinner. En clarifying-shampoo for å fjerne møkka i hodebunnen og så 30 min med henna-voks i håret før det renses ut - så marocconoil i håret - BOOM!

Anonymkode: 4aa38...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2020 den 8.08, AnonymBruker skrev:

Herregud. Er det virkelig ingen damer her inne som ksn innrømme at det noen ganger hjelper på å kjøpe nye produkter, sminke seg og lukte godt ? Man kan trene og spise sunt så mye man vil, men man må jo fortsatt vaske håret.

Anonymkode: fa1d0...e88

Nei, jeg føler meg ikke bedre av å shoppe. Hvorfor skulle jeg det? Ja, jeg kan godt sminke meg litt og å lukte godt passer jeg alltid på å gjøre, men hvorfor skal jeg trenge å kjøpe noe nytt for å føle meg bra? Det er hva samfunnet får deg til å tro du trenger, men egentlig trenger du det ikke ;) Det er bare en form for undertrykkelse av følelser.

Jeg vasker håret mitt og lukter godt jeg. Jeg shopper kanskje en gang i året, når jeg virkelig trenger noe, ut av nødvendighet og ikke for å føle meg bra. Å føle seg bra kommer innenfra for meg.

Anonymkode: 7918e...61b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg føler meg ikke bedre av å shoppe. Hvorfor skulle jeg det? Ja, jeg kan godt sminke meg litt og å lukte godt passer jeg alltid på å gjøre, men hvorfor skal jeg trenge å kjøpe noe nytt for å føle meg bra? Det er hva samfunnet får deg til å tro du trenger, men egentlig trenger du det ikke ;) Det er bare en form for undertrykkelse av følelser.

Jeg vasker håret mitt og lukter godt jeg. Jeg shopper kanskje en gang i året, når jeg virkelig trenger noe, ut av nødvendighet og ikke for å føle meg bra. Å føle seg bra kommer innenfra for meg.

Anonymkode: 7918e...61b

Ok, men da er du sannsynligvis ikke den trådstarter snakker om. NEXT!

Anonymkode: b84c6...43d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...