Gå til innhold

Hva synes dere om mine foreldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det synes jeg var veldig trist lesning, ts. Julen skal være en fin familietid med sine nærmeste som koser seg med ekstra fridager sammen. 
Skjønner godt at det kjennes sårt at barnas eneste besteforeldre ikke vil bruke tid på å være sammen med barnebarna. Og det å vippse et lite beløp uten videre omtanke hjelper definitivt ikke på. 
 

Jeg synes at Adriane c over her har en god ide - kanskje vi kan bidra litt for at julen blir bedre for deg og barna? Send meg PM, så vippser jeg noen kroner og gode juletanker ❤️

Endret av PM75
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser den. Men jeg synes det ligger så lite omtanke i å vippse penger så lenge i forveien til to små barn som vil ha det trangt økonomisk i jula. Det var det som var poenget mitt.

Anonymkode: 1905c...499

Tja... mine foreldre har i år spurt om de skal vipse penger til barnebarna tidlig, dersom vi ønsket å kjøpe noe. Dette pga at mine foreldre ikke ønsket å gå rundt i butikk pga covid-19. Kan det være samme grunn her?

Ofte er det en sammenheng mellom pengene man besitter og pengene man velger å gi. Mange med mye penger er gjerrige. 

Dropp bitterheten, svelg noen kameler, og slapp av og kos dere i jula. Ta kontakt med hjelp oss å hjelpe, så kan dere få litt matkasser, godteri osv😁

Anonymkode: 714fb...877

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2020 den 12.22, AnonymBruker skrev:

Jeg er alene med 2 barn og det virker som det blir en ekstremt stusselig jul for meg og barna. Mime foreldre som vi alltid har feiret hos velger å feire på høyfjellshotell i år. Min søster feirer med sin svigerfamilie. Så da blir det meg og ungene alene. Faren deres er helt ute av bildet og har ikke noe kontakt med barna, han bor i utlandet. 
 

I tillegg til at det blir ensomt blir det også kjipt fordi jeg har dårlig råd. Har egentlig vært flink til å jobbe og spare, er også i full jobb og har vært det hele veien, selvom lønnen ikke er god. Men i år hadde vi lekkasje på badet som måtte fikses, samtidig som det elektriske anlegget måtte byttes ut. Og nå røk kjøleskapet. Så hele bufferen min og pengene jeg har spart til jul har gått med til dette. I tillegg måtte barna ha nytt vintertøy og støvler, så siste rest kommer til å gå med til å kjøpe dette.

Til jul kommer barna til å få vinterklær, pysjamaser, og sengetøy til jul. Altså ting de uansett trenger. Barna mine er 11 og 5 år. Jeg vet at 11 åringen muligens ønsker seg noe mer enn bare myke pakker. Men det er kun det jeg har råd til. Han er den eneste i klassen uten spillkonsoll og vet at han har ønsket seg det lenge. Han trenger også en ny mobil, hans nåværende mobil er såpass ødelagt at den er teipet sammen. 
 

Alt dette vet foreldrene mine, men likevel velger de å bare dra på høyfjellshotell og droppe hele feiringen. Og for å gjøre vondt verre fikk jeg en SMS av mor nå. Der skrev mor at i år kommer hun kun til å kjøpe julegaver til barnebarna, ikke oss voksne. Og det er selvsagt helt greit. Men det som var mest sårende var at hun vippset meg 400kr. Sa at jeg kunne kjøpe julegaver til begge barna for dette og si at det var fra henne! Jeg synes det er helt greit at hun velger i kjøpe gaver for  200kr per barn, men hun kunne ha gjort det selv. Hun er pensjonist og bor 20 min unna. Det hadde vært mye koseligere for barna å få gavene personlig. 
 

Er dette kjipt av foreldrene mine? Fordi jeg føler det. Ser rundt meg hele tiden at besteforeldre engasjerer seg i barnebarna, er aktive i dere liv og bryr seg om dem. Mens mine foreldre tar bare mer og mer avstand fra sine. 
 

Og nei, jeg er ikke en slik som belager meg på hjelp fra foreldre eller det offentlige. Jeg har som sagt alltid greid meg selv, har ikke mottatt en krone i barnebidrag siden det ble slutt. Mine foreldre har heller ikke hjulpet meg, hverken økonomisk eller praktisk. Jeg har alltid greid meg selv. 
 

Hba synes dere? Er dette greit av foreldrene mine? 


 

 

Anonymkode: ec4b1...e18

Ja, dette er helt greit.  Du har tydeligvis belaget deg på at foreldrene dine fikset julen, i år som tidligere år.  Derfor har du disponert pengene dine som du har gjort - uten tanke for at det koster å lage til jul for familien din.  For dine pensjonerte foreldre har det sikkert også kostet både tid og krefter.  Når de nå velger å prioritere seg selv og "rømme" fra alt arbeidet, så forstår jeg dem godt.  

Faktisk synes jeg det er på høy tid at du selv tar ansvar for barnas julefeiring og -tradisjoner.   Så klart du kan lage en flott og minnerik jul for barna dine!  Kanskje du vil synes det er ensomt og stusselig for deg selv, men hva betyr nå det?  Sett deg selv til side nå.  

Om julegave fra besteforeldrene.  Synes dette er helt greit.  Sånt bestemmer de, og du må respektere at de ikke ønsker å løpe byen rundt for å finne gaver til barnebarna.  Mange besteforeldre synes også det er vanskelig å vite hva barn i dag ønsker seg eller trenger.  

Leser at du mener at barna må få pyjamas og sengetøy som gaver, og ikke har råd til harde pakker.  Vel, sånt er prioritering.  Personlig hadde jeg heller sjekket finn.no for brukt telefoner og/eller spillkonsoll.  Sengetøyet kan sikkert vente til økonomien din bedrer seg.  

Det er på tide å ta ansvar, TS!  
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2020 den 18.55, Lillfrid skrev:

Hvor i landet bor du TS? 

Kan nok ikke kjøpe spillkonsoll eller mobil, men om du bor i nærheten så kan vi bidra med noen andre, harde pakker under juletreet.😊

 

1 time siden, Adriane_c skrev:

Send meg melding så Vippser jeg deg litt ekstra😃

 

57 minutter siden, PM75 skrev:

Det synes jeg var veldig trist lesning, ts. Julen skal være en fin familietid med sine nærmeste som koser seg med ekstra fridager sammen. 
Skjønner godt at det kjennes sårt at barnas eneste besteforeldre ikke vil bruke tid på å være sammen med barnebarna. Og det å vippse et lite beløp uten videre omtanke hjelper definitivt ikke på. 
 

Jeg synes at Adriane c over her har en god ide - kanskje vi kan bidra litt for at julen blir bedre for deg og barna? Send meg PM, så vippser jeg noen kroner og gode juletanker ❤️

Veldig snilt av dere å tilby dere å hjelpe, men jeg behøver ikke penger. Tror jeg greier meg med det jeg har. Jeg logget inn og så at jeg har 580kr i bonus på Kiwi, så det dekker helt sikkert julemiddagen og kosemat i romhjula. Vi spiser ribbe på juleaften og det er alltid ribbe på tilbud rett før jul, så det ordner seg nok. Det er mest ensomheten jeg er redd for. 
 

Når det gjelder pakker, så har jeg tenkt å bare gi myke pakker, og det de trenger av vintertøy og utstyr. Vet at eldste mann har ønsket seg spillkonsoll lenge, men tenker at han kan få det til bursdagen sin i mars. Da har jeg noen måneder ekstra på å spare. 

Anonymkode: ec4b1...e18

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2020 den 14.24, Ulven skrev:

Det hadde dessverre gått en f... i meg, og jeg hadde vipset pengene tilbake med beskjed om at ønsker hun ikke å legge litt innsats i gavene, så kan de bare droppe gavene. 

Jeg synes jeg har sett tidligere år at man kan melde seg på tiltak for at barna kan få en passende gave til jul. Se om dere har noen slike muligheter der du bor. 

 

På 27.10.2020 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde vippset tilbake. Og sagt rett ut at det minste foreldrene dine kan bidra med er å selv kjøpe personlige julegaver til sine barnebarn. Det får være måte på hvor gjerrig og kald man skal være mot barnebarna. Men kos dere glugg på høyfjellshotell. 

Anonymkode: 0ff3e...31a

Det var faktisk det første jeg tenkte på da jeg fikk de 400kr på vipps. At jeg skal vipse tilbake og si at de heller får kjøpe gavene selv, at de skal ra seg bryet med å dra til butikken/bestille gave fra nett. Jeg har tenkt på deg lenge, og etter å ha lest svarene i denne tråden så vippset jeg pengene tilbake. Det er IKKE pga summen, men jeg liker ikke måten det er gjort på. Jeg synes de skal ta seg bryet med å kjøpe gavene selv, pakke de inn og komme å levere de til oss. 

Anonymkode: ec4b1...e18

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Veldig snilt av dere å tilby dere å hjelpe, men jeg behøver ikke penger. Tror jeg greier meg med det jeg har. Jeg logget inn og så at jeg har 580kr i bonus på Kiwi, så det dekker helt sikkert julemiddagen og kosemat i romhjula. Vi spiser ribbe på juleaften og det er alltid ribbe på tilbud rett før jul, så det ordner seg nok. Det er mest ensomheten jeg er redd for. 
 

Når det gjelder pakker, så har jeg tenkt å bare gi myke pakker, og det de trenger av vintertøy og utstyr. Vet at eldste mann har ønsket seg spillkonsoll lenge, men tenker at han kan få det til bursdagen sin i mars. Da har jeg noen måneder ekstra på å spare. 

Anonymkode: ec4b1...e18

Hva med å kjøpe brukt vintertøy til barna? Det halverer prisen. Jeg kjøper gjerne brukt yttertøy. Ikke nødvendigvis fordi vi absolutt må, men fordi det gjør at vi sitter igjen med mer penger som strekker til andre ting.

Kjøpte nettopp en reimadress på finn. Totalsummen for å få den levert i postkassen ble 475kr. Den så nesten helt ny ut. Skulle jeg kjøpt ny, hadde prisen fort blitt 1000-1100kr. Så enkelt sparte jeg 500-600, som dekker en dag i badeland😁

Anonymkode: 714fb...877

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å kjøpe brukt vintertøy til barna? Det halverer prisen. Jeg kjøper gjerne brukt yttertøy. Ikke nødvendigvis fordi vi absolutt må, men fordi det gjør at vi sitter igjen med mer penger som strekker til andre ting.

Kjøpte nettopp en reimadress på finn. Totalsummen for å få den levert i postkassen ble 475kr. Den så nesten helt ny ut. Skulle jeg kjøpt ny, hadde prisen fort blitt 1000-1100kr. Så enkelt sparte jeg 500-600, som dekker en dag i badeland😁

Anonymkode: 714fb...877

Minste går stortsett bare i brukt tøy, altså tøy han har arvet fra eldstemann. Han eldste er i en alder der han bryr seg litt om hvordan tøyet han går i ser ut, så han får velge ytterjakke og 2-3 hettegensere selv, innenfor rimelighetens grenser. Så får han supplere med billige jeans fra HM. Skiutstyr bruker jeg alltid å kjøpe brukt, det samme med akebrett. Eldste har ny sykkel og det er kun fordi det brukes veldig mye på sommerhalvåret. 

Anonymkode: ec4b1...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv mine foreldre som begge er minstepensjonister (skilt, så to husholdninger) bruker en tusenlapp i julegave på hver av sine 5 barnebarn..så dette hørtes jo kjipt ut.

Anonymkode: 2d889...1b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Zienna skrev:

Ja, dette er helt greit.  Du har tydeligvis belaget deg på at foreldrene dine fikset julen, i år som tidligere år.  Derfor har du disponert pengene dine som du har gjort - uten tanke for at det koster å lage til jul for familien din.  For dine pensjonerte foreldre har det sikkert også kostet både tid og krefter.  Når de nå velger å prioritere seg selv og "rømme" fra alt arbeidet, så forstår jeg dem godt.  

Faktisk synes jeg det er på høy tid at du selv tar ansvar for barnas julefeiring og -tradisjoner.   Så klart du kan lage en flott og minnerik jul for barna dine!  Kanskje du vil synes det er ensomt og stusselig for deg selv, men hva betyr nå det?  Sett deg selv til side nå.  

Om julegave fra besteforeldrene.  Synes dette er helt greit.  Sånt bestemmer de, og du må respektere at de ikke ønsker å løpe byen rundt for å finne gaver til barnebarna.  Mange besteforeldre synes også det er vanskelig å vite hva barn i dag ønsker seg eller trenger.  

Leser at du mener at barna må få pyjamas og sengetøy som gaver, og ikke har råd til harde pakker.  Vel, sånt er prioritering.  Personlig hadde jeg heller sjekket finn.no for brukt telefoner og/eller spillkonsoll.  Sengetøyet kan sikkert vente til økonomien din bedrer seg.  

Det er på tide å ta ansvar, TS!  
 

Er det noe jeg har gjort så er det å IKKE belage meg på hjelp fra foreldrene mine eller noen andre. Jeg har belaget meg på mine foreldres selskap, altså nærvær rundt juletider. Men før i år, så har jeg alltid bidratt med å kjøpe inn og tilberede deler av julematen, jeg har aldri kommer til dekket bord, men vært med på å vaske og lage maten på julekvelden, ALLTID. 

 

Jeg synes ikke du skal beskylde meg for å ta lite ansvar i allefall. I alle år jeg har hatt barna så har jeg bedt om barnevakt 1 gang. Det var når jeg fødte minstemann 😅 Og det kun de to dagene jeg var på sykehuset. Når det gjelde julegaver har mine foreldre alltid kjøpt i prisklassen 200-300kr per barn, og det er selvsagt helt greit. Men jeg forventer faktisk at de kjøper gavene selv, og jeg forventer at de tar den samtalen med barnebarna sine om hva de ønsker seg. Og selvsagt forventer jeg at de møtes for å bytte gaver. Mine barn gir også gaver til besteforeldrene. Selvom gavene fra mine barn kun er ting de har laget på skolen og barnehagen så betyr det mye for dem å gi dette til sine besteforeldre. 
 

Jeg kjøper gjerne brukt, men unngår å kjøpe elektronikk brukt hovedsaklig fordi jeg er redd for at ting er i stykker og selges likevel. Jeg er ikke teknisk anlagt og er avhengig av garantiene butikkene tilbyr på elektronikk. 
 

Hva mener du med «disponert pengene som jeg har gjort?» altså skulle jeg la lekkasjen på badet bare stå på? La det bli oversvømmelse i leiligheten og i leiligheten under? Eller skulle vi bare greid oss uten strøm på kjøkkenet og badet? Skulle jeg ha lagd mat på ett bål i skogen  de neste 4 månedene? Og hvordan skulle vi greie oss uten kjøleskap? Ingenting av det jeg har brukt penger på er unødvendige ting, alt var nødvendig og måtte tas der og da. Alt dette kostet meg 90 000kr å fikse. Og det var hele bufferen min. 
 

Som alenemor har jeg alltid tenkt at jeg skal greie alle utgifter selv og har derfor alltid prioritert å ha en buffer på ca 60 000kr, i tillegg til sparepenger. Men vet du hva, uforutsette tung dukker opp, og da blir bufferen brukt opp. 
 

 

Anonymkode: ec4b1...e18

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2020 den 14.41, AnonymBruker skrev:

Foreldrene til TS er gamle og har som alle andre foreldre brukt hver eneste jul i hele sitt voksne liv til å rydde, vaske, handle, bake, pakke, pynte, lage mat og ikke minst brukt mye penger på å arrangere jul for barn og barnebarn. Akkurat i år ønsker de å slappe av og la hotellansatte ta seg av styret, og i stedet for å unne dem litt ro og fred en jul så blir det sutring fra deres voksne datter? Er det noen som mangler omtanke her er det TS. 

Anonymkode: b0011...fe7

Hvem har sagt at foreldrene skal ordne alt til jul? For alt du vet kommer foreldrene til ts til ferdigdekket bord og middag.. ja det er lov å tenke på seg selv i den alderen men de har jo hele året på å dra på hotell.. spesielt å velge akkurat jula når de vet at ts blir alene..  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, jeg er enige i at foreldrene er kjipe her, totalt sett. 

Men ønsket å komme med et innspill. Da jeg vokste opp feiret vi jul hjemme, og besteforeldrene kom til oss. Hos meg er det naturlig at det nå er jeg eller mitt søsken som arrangerer, og at de eldre får hvile, og heller komme på besøk. 

Imidlertid opplever jeg at mine godt voksne venninner fortsatt drar hjem til jul, med full oppvartning. Noe som overrasker meg mye, de har på mange måter ikke tatt inn over seg at de nå er den voksne i den relasjonen, at det er på tide at de skaper sine tradisjoner, og at foreldregenerasjonen skal få ro rundt høytiden. 

Sier ikke det er tilfelle her, altså. Mulig du har tatt initiativ til feiring, og de likevel vil på høyfjellshotell. Men jeg kan til en viss grad forstå at man "rømmer unna" stresset om man har stått på og arrangert jul i 20+ år. 

Anonymkode: 9673c...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2020 den 14.36, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke hun merker dette. Hun er yngre enn meg, og har lite kontakt med oss. Er alltid opptatt i jobb og med sine venner og samboer. Hun har de siste årene feiret med sin svigerfamilie eller reist vekk hver jul. 

Anonymkode: ec4b1...e18

Tenker du at julen hadde blitt triveligere med søsteren din hos dere? Du kan jo snakke med hun og si at det hadde vært veldig fint om hun hadde feiret sammen med dere. 

Anonymkode: cfea9...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, for noen kjipe besteforeldre. Den gode nyheten er at hvis de ikke kjøper gaver til de voksne trenger ikke du heller å kjøpe til dem. Det er i alle fall noen kroner spart der. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke foreldre som skal sørge for det økonomiske til sine voksne barn i trange tider, men med flere millioner i banken så stusser jeg virkelig på at de ikke kan bidra litt likevel. Jeg forstår at det her handler mest om mangel på følelsesmessig involvering fra dine foreldre sin side - både fordi de engasjerer seg lite sosialt og i tillegg er så lite rause med sine aller næreste. Det ville også jeg ha reagert på. 

Endret av bluedot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 kr til hvert barn er jo en stor vits! Høyfjellshotell har de derimot råd til. Nei og nei så stusselige de er. De skulle vært med dere, kost seg masse med barnebarna og deg og som sagt...gitt mer i gave+ overlevert personlig.

Anonymkode: e203c...c9e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om de gamle vil trekke seg unna og feire på fjell må de få gjøre det ETT ÅR uten at det blir helt hysteri fra TS. 
 

Alle her sier de gamle er slemme...? What..? Tror dere ikke gamla hadde vippset mer penger om hun hadde hatt det? Tror dere gamla tenker at barna bare er verdt 200 kr hver? 
 

Har dere tenkt på at julaften på fjellet ikke kanskje er billig heller...? Men de må jo søren meg få lov til å gjøre dette i er år. 
 

Og samma f om TS må kjøpe gavene, julaften er noe man feirer og gjør mye ut av pga barna, altså hun kan jo bare kjøpe noe for 200 kr til hver og skrive det er fra besteforeldrene. At Ts skal bli såret over dette syntes jeg er helt teit. Julaften er mest for barna, ikke hu, hun klarer pakke inn to ekstra gaver. 
 

Folk med barn i dag er ALT for avhengige av foreldrene sine til å oppdra barna sine. Og jeg sier ikke dette pga at jeg er gammel, for jeg er 28 år. 
 

Og hvis hu er redd for å være ensom, så er det nok av andre alene mødre eller andre familier som gjerne vil feire med flere, så blir for dumt å kalle situasjonen for ensom, for det er sinnsykt vanlig og lett å gjøre noe med. Først slutte å sutre 🙃

Anonymkode: 15f1a...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at foreldrene dine virker noe avvisende, ts. 
Lurer på hva moren din svarte når du vippset pengene tilbake. Har hun tidligere ytret at hun synes julen er stress og mas? Om hun har gjort det, er det jo enklere å forstå hvorfor hun vil ha en annerledes jul i år. Vi vet ikke noe om helsen hennes heller.

 
Tror at du vil få til en flott julekveld sammen med barna dine, likevel. Du må bare tenke alternativt. 
Tenk at denne ene kvelden i året skal være så spesiell for oss, det er både veldig fint og en liten forbannelse. 

Anonymkode: 1905c...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om de gamle vil trekke seg unna og feire på fjell må de få gjøre det ETT ÅR uten at det blir helt hysteri fra TS. 
 

Alle her sier de gamle er slemme...? What..? Tror dere ikke gamla hadde vippset mer penger om hun hadde hatt det? Tror dere gamla tenker at barna bare er verdt 200 kr hver? 
 

Har dere tenkt på at julaften på fjellet ikke kanskje er billig heller...? Men de må jo søren meg få lov til å gjøre dette i er år. 
 

Og samma f om TS må kjøpe gavene, julaften er noe man feirer og gjør mye ut av pga barna, altså hun kan jo bare kjøpe noe for 200 kr til hver og skrive det er fra besteforeldrene. At Ts skal bli såret over dette syntes jeg er helt teit. Julaften er mest for barna, ikke hu, hun klarer pakke inn to ekstra gaver. 
 

Folk med barn i dag er ALT for avhengige av foreldrene sine til å oppdra barna sine. Og jeg sier ikke dette pga at jeg er gammel, for jeg er 28 år. 
 

Og hvis hu er redd for å være ensom, så er det nok av andre alene mødre eller andre familier som gjerne vil feire med flere, så blir for dumt å kalle situasjonen for ensom, for det er sinnsykt vanlig og lett å gjøre noe med. Først slutte å sutre 🙃

Anonymkode: 15f1a...a88

TS skriver jo at foreldrene har mye penger i banken. Tror uansett at det ikke er hovedpoenget her, men hele omstendighetene rundt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om de gamle vil trekke seg unna og feire på fjell må de få gjøre det ETT ÅR uten at det blir helt hysteri fra TS. 
 

Alle her sier de gamle er slemme...? What..? Tror dere ikke gamla hadde vippset mer penger om hun hadde hatt det? Tror dere gamla tenker at barna bare er verdt 200 kr hver? 
 

Har dere tenkt på at julaften på fjellet ikke kanskje er billig heller...? Men de må jo søren meg få lov til å gjøre dette i er år. 
 

Og samma f om TS må kjøpe gavene, julaften er noe man feirer og gjør mye ut av pga barna, altså hun kan jo bare kjøpe noe for 200 kr til hver og skrive det er fra besteforeldrene. At Ts skal bli såret over dette syntes jeg er helt teit. Julaften er mest for barna, ikke hu, hun klarer pakke inn to ekstra gaver. 
 

Folk med barn i dag er ALT for avhengige av foreldrene sine til å oppdra barna sine. Og jeg sier ikke dette pga at jeg er gammel, for jeg er 28 år. 
 

Og hvis hu er redd for å være ensom, så er det nok av andre alene mødre eller andre familier som gjerne vil feire med flere, så blir for dumt å kalle situasjonen for ensom, for det er sinnsykt vanlig og lett å gjøre noe med. Først slutte å sutre 🙃

Anonymkode: 15f1a...a88

Og jeg er 53, med barn, barnrbarn og eldre slektninger. Jeg ville ALDRI latt en liten familie på 3 med økonomiske utfordringer sitte alene på julaften! Barna mine klarer seg helt fint selv, men nå er det min/vår jobb å skape hyggelige minner for slekten, slik mine foreldre gjorde for meg.

Endret av Pås
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...