Gå til innhold

Hvilke tiltak kommer til uka?


iskremm

Anbefalte innlegg

I følge tv2.no blir det ingen store endringer i forhold til nye tiltak. Det blir at antall som kan møtes privat går ned fra 20 til 10, slik det er i Oslo. Dette ser ikke ut til og ha hjulpet for Oslo sin del for smitten stiger jo...  Det blir også tilbake til max 50 personer på offentlige arrangement. I Bergen blir det muligens obligatorisk og registrere seg med navn på cafeer og utesteder. Slik Oslo har nå... Som ikke hjelper når folk registrerer seg med falskt navn. Oslo vurderer  og ha munnbind påbud på handlesenter og fjerne at man kan unngå munnbind hvis det er meter avstand på kollektiv. Men heller påbud hele tiden. De nasjonale tiltakene var knapt noen nye tiltak synes jeg... spørs om dette vil hjelpe hvis ikke nok folk følger regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor innføres det ikke bøter, når folk gir sånn f i reglene? Ser ut til at det er det eneste som hjelper. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye 300 smittede, men man har ikke råd til enda ny lockdown uten at folk går fra vettet.

Lokale innstramminger og god smittesporing bør holde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymus1986 skrev:

Nye 300 smittede

Så klart. Tallene nå gjenspeiler smittesituasjonen for en ukes tid siden. Vi skal ligge på 300-ish om dagen i en drøy uke nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Drizzt skrev:

Det blir nok tiltak mot studenter, reisende arbeidsinnvandrere fra Polen og innvandrere generelt.

Men tiltakene er minst 3 uker forsinket. Med disse galopperende tallene skjønner jeg ikke hva Erna venter på. Steng grensene for alle som kommer fra Polen og andre røde land med feil utvikling og gi saftige 6-sifrede bøter til alle som bryter karantenen. Studenter som fester og samler seg i store grupper mister studieplassen sin. 

Hva venter Erna på?

Det burde bli obligatorisk coronatest på alle som reiser inn fra utlandet og det burde gis bøter til karantenebrytere og til de som ikke overholder maskepåbud på offentlig transport. Og bot til smittevernsbrudd på byen/fester og lignende. Men jeg tror ikke noe av det kommer til å skje dessverre. Fatter ikke hva de er så redde for når det gjelder reelle sanksjoner, andre land klarer dette fint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bra om denne trenden fortsetter i flere uker, vil bli mange tusen smittede..

Tøff uke vi har lagt bak oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonymus1986 skrev:

Tøff uke vi har lagt bak oss.


Ja, jøss. Stenger vi ikke ned hele samfunnet nå, risikerer vi at en eller annen nittiåring rekker å bli litt snufsete rundt juletider. Kanskje det til og med må legges inn en koronapasient på sykehus et eller annet sted. 



 

Endret av Psilocybe
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Xstrella skrev:

Hva med julekonsertene fremover? Hvis de reduserer fra 200 ned til 50?

Håper noen setter opp streaming av julekonsert. Ser gjerne konsert hjemme i egen stue i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, The Kitten skrev:

Jeg tror tiltakene i stor grad kommer til å gå ut over studentene.

Det tror jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på strengere tiltak. Folk er så tjukke i hodet og nå er smitten på vei opp. Jeg har jobbet under hele pandemien, vært flink med bruk av munnbind, sosial distansering osv men alt har vært til ingen nytte fordi idioter ikke klarer følge enkle råd fra fhi. 
 

Jeg håper også at man begynner å bøtelegge folk som gir faan og bare tenker på seg selv. Gidder du ikke bruke munnbind fordi du mener at det er maktmisbruk? Gratulerer, kos deg med 25000 i bot. Du driver utested og følger ikke smittevernstiltakene? Da mister du sjenkebevilgningen.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Psilocybe skrev:


Ja, jøss. Stenger vi ikke ned hele samfunnet nå, risikerer vi at en eller annen nittiåring rekker å bli litt snufsete rundt juletider. Kanskje det til og med må legges inn en koronapasient på sykehus et eller annet sted. 



 

Sjekk nyheter fra Europa !!! For få uker siden var få smittet og livet som normalt. Nå går kurven rett i været. Ambulanser kjører rundt i Polen og Italia på jakt etter et sykehus med plass. Helsevesenet er allerede på bristepunktet. Hva når en viss prosent av alle de nysmittede også trenger helsehjelp...?  I Italia er det ikke nok leger og sykepleier etter at 170 leger og 50 sykepleiere mistet livet i forrige runde. Tror du nordmenn er immune, spesielle , eller Guds utvalgte folk så vi ikke skal bli rammet ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, The Kitten skrev:

Jeg tror tiltakene i stor grad kommer til å gå ut over studentene.

På hvilken måte? De fleste studenter har allerede digital undervisning, eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sirenas skrev:

På hvilken måte? De fleste studenter har allerede digital undervisning, eller?

Blir tatt ut av praksis f.eks? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, 000VF000 skrev:

Jeg håper på strengere tiltak. Folk er så tjukke i hodet og nå er smitten på vei opp. Jeg har jobbet under hele pandemien, vært flink med bruk av munnbind, sosial distansering osv men alt har vært til ingen nytte fordi idioter ikke klarer følge enkle råd fra fhi. 
 

Jeg håper også at man begynner å bøtelegge folk som gir faan og bare tenker på seg selv. Gidder du ikke bruke munnbind fordi du mener at det er maktmisbruk? Gratulerer, kos deg med 25000 i bot. Du driver utested og følger ikke smittevernstiltakene? Da mister du sjenkebevilgningen.

 

Enig! Vi behøver strengere tiltak nå ja for og ikke bli rammet på samme måte som andre europeiske land. Men ifølge tv2 blir det ikke innført noen spesielt strenge tiltak nå. Kun at antall som kan møtes privat er fra 20-10 som Oslo og har nå og fra 200 til 50 på arrangement igjen som også Oslo har. Disse tingene har jo ikke hjulpet for Oslo sin del. I samme periode har smitten bare gått videre oppover ...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, The Kitten skrev:

Blir tatt ut av praksis f.eks? 

Det er vel allerede også innført? Ihvertfall UiO og UiB på lektor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sirenas skrev:

Det er vel allerede også innført? Ihvertfall UiO og UiB på lektor.

Det er ikke innført nasjonalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...