Gå til innhold

Hvem tror du vinner valget i USA?


PopTart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er nå den riktige demokratiske testen begynner for USA, vil bla Trump anerkjenne poststemmer som fortsatt ikke er talt opp, 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper selvsagt på Biden. Men tror Trump vinner.... så langt ligger han an til å kapre de fleste vippestatene som gjenstår 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biden må vinne både Pennsylvania og Michigan, og for å gjøre det, må han få så godt som alle forhåndsstemmene. Det er ikke særlig sannsynlig, så Trump har nok rett når han utroper seg til vinner.

I de andre statene som ikke er endelig oppgjort, er resultatet gitt.

https://results.decisiondeskhq.com/

Edit: Ser at jeg har bomma litt, var sikker på at Trump tok Wisconsin. Det er visst ikke sikkert likevel. Da blir bildet straks mer uryddig.

Endret av T-Rex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Dankert skrev:

Biden er jo en kjent kommunist. Tør ikke tenke på hva en skal kalle Sanders.

Nettopp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper Biden vinner. Fatter ikke at noen stemmer på Trump, nerver i høyspenn her nå. 

Endret av Lawyam
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke Biden vinne Michigan nå (i tillegg til å vinne de vippestatene hvor han så langt leder) for å oppnå 270 valgmenn og vinne valget? Dette er så nervepirrende! Håper Biden vinner, men synes dessverre ikke det ser så positivt ut 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre tror jeg Trump. Er litt skummelt å se at en voksen mann, oppfører seg som en bortkjemt 7åring.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt snodig å tenke på at det i teorien går an å vinne valget ved å få litt over 25% av stemmene.

(Jeg forutsetter her at antall valgmenn fra en delstat overensstemmer med folketallet (noe det ikke gjør) og at det bare er to kandidater.)

Hvis en kandidat får 100% av stemmene i statene han vinner mens den presidentvinnende får 50.001% av stemmene i statene han vinner, blir det sånn. Den som gidder kan finregne på det.

Eller google, ved nærmere ettertanke:

https://www.npr.org/2016/11/02/500112248/how-to-win-the-presidency-with-27-percent-of-the-popular-vote?t=1604489664370

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Dankert said:

Biden er jo en kjent kommunist. 

Rødt er da kommunistisk farge er det ikke? :blink: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Trump vinner gruer jeg meg litt til å se hevnen han tar på alt og alle som sa imot ham eller stemte på Biden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Emmelise skrev:

Hvis Trump vinner gruer jeg meg litt til å se hevnen han tar på alt og alle som sa imot ham eller stemte på Biden.

Ja, kanskje reagerer han med med å trekke hjem flere utstasjonerte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det går inn i et av de fryktede scenarioene. Knepen electoral college-seier til Biden. Med seier i vippestater etter at lass med stemmer med høyt Biden-flertall dukket opp i grevenstid på mystisk vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Emmelise said:

Hvis Trump vinner gruer jeg meg litt til å se hevnen han tar på alt og alle som sa imot ham eller stemte på Biden.

Det blir vel mer baluba om han taper.

Noen som vet hva som skjer dersom Trump bestrider et eventuelt tap, tar saken til høyesterett og det trekker såpass ut i tid at det går over normal tid for innsettelse av ny president (20. januar)? Hvem er da fungerende president? Eller er det andre organer som tar over presidentansvaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette med at Trump sier det er noe fusk med at lokalene ikke stengte og at de fuska(?) Jeg er sikker på at jeg så en post i natt, tror det var fra Kim Kardashian at hun sa til følgerne sine at de som sto i kø for å stemme IKKE SKULLE dra hjem selv om de var for seint ute, men at de måtte bli for å stemme (etter at lokalene stengte). Jeg tror det er dette Trump snakker om? Men jeg har ikke hørt noen si det, og jeg finner heller ikke den posten igjen der hun sier dette, men er ganske forbanna sikker på at jeg så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hank Amarillo said:

Ser ut som det går inn i et av de fryktede scenarioene. Knepen electoral college-seier til Biden. Med seier i vippestater etter at lass med stemmer med høyt Biden-flertall dukket opp i grevenstid på mystisk vis.

Det er ikke så mystisk om endringen kommer etter opptelling av forhåndsstemmer. Det er ventet at flere Biden-tilhengere enn Trump-tilhengere har forhåndsstemt.

Håper og antar at de som arrangerer valgene har sørget for trygge rutiner rundt håndtering av forhåndsstemmer, slik at det er umulig å jukse.

Endret av T-Rex
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, T-Rex skrev:

Det er ikke så mystisk om endringen kommer etter opptelling av forhåndsstemmer. Det er ventet at flere Biden-tilhengere enn Trump-tilhengere har forhåndsstemt.

Når Trump leder med feks 100k stemmer og det plutselig dukker opp noe over 100k stemmer ut av intet hvor nesten alt er Biden-stemmer og han tar over ledelsen vil det uunngåelig kunne tolkes som mystisk av mange.

Endret av Hank Amarillo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hank Amarillo said:

Når Trump leder med feks 100k stemmer og det plutselig dukker opp noe over 100k stemmer hvor nesten alt er Biden-stemmer og han tar over ledelsen vil det uunngåelig kunne tolkes som mystisk av mange.

At jorden er rund er også mystisk for mange. Det betyr ikke at det er feil.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...