Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Thoringen
Skrevet (endret)
2 hours ago, amit said:

Gjør folk oppmerksom på at det er fake news det lenkes til her.

https://www.politifact.com/factchecks/2020/nov/06/facebook-posts/pennsylvania-poll-worker-was-copying-information-d/

..............

Ellers vil jeg påpeke at Joe Biden er ikke utpekt til vinner enda. Mye kan skje for Pennsylvania tellingen er ferdig og forskjellene mellom kandidatene er minimale - 12 000 stemmer. Sjansen for at Trump vinner er betraktelig mindre enn for Biden men er ikke null.

I tillegg så har det republikanske partiet bedt høyesteretten om en forbud mot at stemmene som kom inn (via posten) etter 4. november skal telle med.

http://cdn.cnn.com/cnn/2020/images/11/06/20a84.pdf

Endret av Thoringen
Skrevet

Hva er det med Trump-supportere og total mangel på kildekritikk? 

• Liker 15
Skrevet
17 minutter siden, Aliquis skrev:

Hva er det med Trump-supportere og total mangel på kildekritikk? 

De har vel lært av enhver annen politisk støttespiller ...

• Liker 6
Skrevet

Flere republikanere går nå offentlig ut og kritiserer Trump for hans uttalelser om utstrakt valgfusk. (Axios)

• Liker 5
Skrevet

Det foregår mye rart i USA akkurat nå, og alle triks tas i bruk for å vinne. Trumps "åndelige rådgiver" har påkalt "engler fra Afrika" for å hjelpe med å vinne valget for Trump. Videoen er verdt å se - og ikke minst le av. (YouTube)  😄

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, NordicViking skrev:

Det foregår mye rart i USA akkurat nå, og alle triks tas i bruk for å vinne. Trumps "åndelige rådgiver" har påkalt "engler fra Afrika" for å hjelpe med å vinne valget for Trump. Videoen er verdt å se - og ikke minst le av. (YouTube)  😄

https://www.youtube.com/watch?v=wkrnpX8ZsOQ

• Liker 2
Skrevet
58 minutter siden, NordicViking said:

Flere republikanere går nå offentlig ut og kritiserer Trump for hans uttalelser om utstrakt valgfusk. (Axios)

Tok dem vel nesten 24 timer på å komme frem til at det ikke kom til å vinne gjennom, og da kunne de trygt distansere seg.

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Sacramone skrev:

Det er veldig mange dumme mennesker i USA? Dummere enn i andre land da mener du? 
De fortjener ikke å bli hørt disse dumme menneskene? De er ikke verd like mye? Eller hva mener du? 

Amerikanere er ikke dummere enn jeg er, men de har dårligere kunnskaper om verden og politikk enn det jeg har som norsk kvinne.  Det finnes unntak, men amerikanere flest er dårlig orientert.  Tror det kommer av at de arbeider svært mye.  Hvordan får man da tid nok til å holde seg orientert?  

• Liker 5
Skrevet

Godt!  Jeg gratulerer også!  :)    Resultatet er ikke praktisk i boks, men det er bare formaliteter nå!  

Nå er jeg spent på hvordan Trump takler dette.  Han har noen måneder på å venne seg til tanken, før det er et spark i rævva og ut av Det Hvite Hus. 

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Zienna skrev:

Amerikanere er ikke dummere enn jeg er, men de har dårligere kunnskaper om verden og politikk enn det jeg har som norsk kvinne.  Det finnes unntak, men amerikanere flest er dårlig orientert.  Tror det kommer av at de arbeider svært mye.  Hvordan får man da tid nok til å holde seg orientert?  

Enig. Jeg tror det kommer av at amerikanere flest har et mye tøffere liv enn vi har i Norge. De har kanskje flere dårlig betalte jobber,  får ingen ferie eller sykepenger, mangler helseforsikring og er i fare for å måtte bo i bilen sin hvis de ikke klarer å betale lån eller husleie. Millioner av amerikanere er i den situasjonen, og da har de sannsynligvis ikke overskudd til å være kildekritiske. 
Hvis man ser på historien og rundt i verden, er det en tendens til at samfunn med økende fattigdom og utrygghet blir mer polariserte. Slik jeg ser det, utnytter Trump denne polariseringen grovt. Jeg blir bekymret når jeg ser stadig økende tilløp til en lignende polarisering med mistro til demokratiske prosesser i forum og kommentarfelt i Norge- vi har faktisk ikke problemene de har i mer ustabile land selv om alt selvsagt ikke er perfekt her heller. Kanskje vi er dummere enn amerikanerne? 
United we stand, divided we fall. 

• Liker 4
Skrevet

0.

Trump vil nok bruke rettsvesenet så langt som mulig. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 31.10.2020 den 21.18, Zoey111 skrev:

Trump. Fordi han er et mye bedre valg enn demente og korrupte Biden, og fordi jeg satset en del penger på at Trump vinner. 😁🤞

Hvor mye tapte du?

Endret formuleringen da Biden er utnevnt som vinner.

Endret av Salmonella
  • Liker 3
Skrevet
2 hours ago, AmonymBruker said:

Tv2 har utropt Biden til vinner.

Hvor mange flere medier må til før Trump gir seg?

https://www.tv2.no/nyheter/11758731/

Han gir seg ikke før han blir slept ut av White House og sendt på galehus.

• Liker 2
Skrevet

Tre like tråder er slått sammen, og ryddet for spekulasjon. 

_popcorn_, mod

Skrevet (endret)
17 timer siden, amit skrev:

LOL, et høyreekstremt snøflaknettsted som kommer med ville konspirasjonsteorier til fordel for en nazist? Nice.

Endret av jabx
  • Liker 3
Skrevet
16 timer siden, PetterKanin skrev:

Litt spesielt å se at noen feirer Trumps tap heller enn Bisens seier da. 

Ja, Biden er ikke egentlig så veldig populær. Dette var et valg mot Trump og ikke for Biden, stort sett.

Mange innser nok at ting ikke blir noe særlig bedre under Biden siden han også er korrupt og ondskapsfull. Men Trump er nok hakket verre, så da velger folk det minste ondet.

Jeg hater både Trump og Biden, men selv om Biden har totalitære tendenser så er han ikke full ut fascist og nazist som Trump. Så ja, jeg "feirer" at det minste ondet (som fortsatt er et stort onde) vinner.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, PetterKanin skrev:

0.

Ironisk(?) at Trump vil bruke det han selv forakter. Jaja, selv fascister må vel har rett til å benytte seg av rettsvesenet selv om de bruker all sin tid på å undergrave det så mye de bare kan.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, PetterKanin skrev:

0.

Det morsomme er at han har preget høyesterett med dommere med konservativ lovforståelse og republikanske verdier; det ville være i konflikt med begge å prøve overprøve statenes valgreglement.

Ser ut til at han skulle ha fått balansert ut med en progressiv demokrat, selv om jeg tviler det hadde hjulpet han.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...