Gå til innhold

Hvem tror du vinner valget i USA?


PopTart

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Hatsumomo skrev:

Han virker ikke dement en flekk, har jo sett flere taler av han. Men klart, de som elsker Trump tar jo alt han sier for god fisk så han kunne sagt Biden var en dame og alle hadde gjentatt at Biden var en dame uten å sjekke det selv. 

😂😂😂 jasså

For det første elsker jeg ikke Trump😂 synes han er helt grei. For det andre har jeg aldri hørt trump si at biden er dement. Har selv sett masse videoer av Biden, han glemmer hva han skal si, stopper å snakke midt i en setning, stammer osv.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Badbunny skrev:

😂😂😂 jasså

For det første elsker jeg ikke Trump😂 synes han er helt grei. For det andre har jeg aldri hørt trump si at biden er dement. Har selv sett masse videoer av Biden, han glemmer hva han skal si, stopper å snakke midt i en setning, stammer osv.. 

Stamming har da ingenting med dementhet å gjøre. Og joda, Trump navnekaller i øst og vest, og når noen syntes han er "helt grei" sier det det i grunnen alt jeg trenger å vite om en person :) Forøvrig er det bedre at noen glemmer hva han skal si ut i fra en tale som han har skrevet, istedet for å drite i hele talen som var skrevet og bare gnåle OM OG OM OG OM OG OM igjen på de samme temaet i hvert eneste valgkampmøte som finner sted som en evig "broken record". 

Endret av Hatsumomo
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hatsumomo skrev:

Stamming har da ingenting med dementhet å gjøre. Og joda, Trump navnekaller i øst og vest, og når du syntes han her "helt grei" så sier det egentlig alt jeg trenger å vite om deg som person og din intelligens generelt :)

Ok😂hvis det hjalp deg med å føle deg bedre eller mer smart enn andre så bare hyggelig. Bryr meg virkelig ikke om folk på KG mener jeg er dum

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Badbunny skrev:

Ok😂hvis det hjalp deg med å føle deg bedre eller mer smart enn andre så bare hyggelig. Bryr meg virkelig ikke om folk på KG mener jeg er dum

Nja, jeg føler meg ikke bedre eller mer smart, bare litt oppgitt på andres vegne. Men lever fint med det :) 

Hvem som vinner vet jeg ikke, og bryr meg ikke om det. What happens, happens. USA er USA. Og akkurat nå er det vel ikke godt å si utfallet blir.

Endret av Hatsumomo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hatsumomo skrev:

Nja, jeg føler meg ikke bedre eller mer smart, bare litt oppgitt på andres vegne. Men lever fint med det :) 

Hvis trump hadde vært så jævlig dum og forferdelig som folk skal ha det til ville han aldri blitt president. Men du er vel en av de som bare drar konklusjoner utifra hva det norske media sier om han, som forresten bare er negativt

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Badbunny skrev:

Hvis trump hadde vært så jævlig dum og forferdelig som folk skal ha det til ville han aldri blitt president. Men du er vel en av de som bare drar konklusjoner utifra hva det norske media sier om han, som forresten bare er negativt

Nja, nei. Vi snakker USA her. Hvis man sett endel dokuer om amerikanere, reist endel til USA og snakket med dem personlig, så skjønner man meget godt hvordan Trump kunne bli president. 

Jeg klarer fint å holde meg oppdatert på diverse utenlandske media jevnlig, å holde seg til bare norsk media ville blitt for dumt. Å gid, tenk å være oppdatert på det meste og ALLIKEVEL ikke worship TRUMP for alt det er verdt. Kan da ikke stemme det?

Endret av Hatsumomo
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frykter at det blir Trump igjen.  Trist å se et så stort og mektig land ikke greier å få frem bedre kandidater en Trump og Biden.

Egentlig et demokrati som er fullstendig ødelagt. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hatsumomo skrev:

Nja, nei. Jeg klarer fint å holde meg oppdatert på diverse utenlandske media jevnlig, å holde seg til bare norsk media ville blitt for dumt. Å gid, tenk å være oppdatert på det meste og ALLIKEVEL ikke worship TRUMP for alt det er verdt. Kan da ikke stemme det?

Worship? Du er veldig dramatisk må jeg si... det går ann å synes en politiker er helt normalt oppegående uten å være obsessed med personen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Trump vinner igjen. Vet ikke hvorfor, bare en magefølelse. "Alle" trodde jo Clinton skulle vinne sist, men sånn kan det gå. 

Egentlig er det helt utrolig, de er 300+ millioner mennesker der borte, og de to kandidatene de klarte å hoste opp til presidentvalget er Trump og Biden. Stakkars folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Badbunny skrev:

Worship? Du er veldig dramatisk må jeg si... det går ann å synes en politiker er helt normalt oppegående uten å være obsessed med personen. 

Går det?

De Trumpfansa jeg har snakket med tror på alt fra jorda er flat til Qanon, så veldig få virker å være oppegående. Jeg har til gode å bli overrasket. Og felles for dem alle er at de omtaler alt på Trump sin måte når det kommer til politikken i USA. Det tyder på at de kun hører og leser fra ensidig vinkling om Trump, det er helst dem som ikke er oppdaterte. 

Endret av Hatsumomo
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hatsumomo skrev:

Går det?

De Trumpfansa jeg har snakket med tror på alt fra jorda er flat til Qanon, så veldig få virker å være oppegående. Jeg har til gode å bli overrasket.

Som sagt. Man trenger ikke å være trump fan eller være helt hekta på trump bare fordi man foretrekker han foran biden. Tar ikke folk som mener trump er helt jævlig seriøst. De har da ikke lest seg opp

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Hatsumomo skrev:

Han virker ikke dement en flekk, har jo sett flere taler av han. Men klart, de som elsker Trump tar jo alt han sier for god fisk så han kunne sagt Biden var en dame og alle hadde gjentatt at Biden var en dame uten å sjekke det selv. 

Jeg lot meg faktisk skremme av Biden sist debatt.. Syntes oppriktig synd på amerikanerne som har disse to kandidatene å velge mellom... det et noe som skurrer ved Biden.. måten han stivner til i ansiktet når han skal si noe.. stivner i blikket og leppene... klarer ikke helt sette fingeren på hva, men fikk en guffen følelse...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AllahBallah skrev:

Jeg lot meg faktisk skremme av Biden sist debatt.. Syntes oppriktig synd på amerikanerne som har disse to kandidatene å velge mellom... det et noe som skurrer ved Biden.. måten han stivner til i ansiktet når han skal si noe.. stivner i blikket og leppene... klarer ikke helt sette fingeren på hva, men fikk en guffen følelse...

Mens Trump som ikke klarer å holde seg innenfor et tema, men rabler løs som en gal man om alt fra månen til gulosten, HAN lar man seg ikke skremme av. :popcorn:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Badbunny skrev:

Man trenger ikke å være trump fan eller være helt hekta på trump bare fordi man foretrekker han foran biden.

Jeg bor i Norge, så jeg foretrekker verken den ene eller den andre. Vet ikke hva du gjør. :filer:

USA må seile sin egen sjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hatsumomo skrev:

Mens Trump som ikke klarer å holde seg innenfor et tema, men rabler løs som en gal man om alt fra månen til gulosten, HAN lar man seg ikke skremme av. :popcorn:

Hva er så skummelt med at han blir engasjert og vil prate så mye som mulig? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Badbunny skrev:

Hva er så skummelt med at han blir engasjert og vil prate så mye som mulig? 

Hehe, at det går ann. Fortsatt ikke overrasket.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her var det mange rare og spesielle svar. Kan ikke så mye om politikk og enda mindre om USA. Jeg håper Biden vinner, men tror at Trump vinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de få som forutså at Trump skulle vinne sist mener han vil tape i år. I fire tiår har han hatt rett i hvem som ville vinne presidentvalget.

https://www.ips-journal.eu/topics/democracy/this-time-i-predict-trump-will-lose-4708

In the 1980s, historian Allan Lichtman teamed up with a Russian seismologist to develop a model for the prediction of US presidential elections. Over the past four decades, his system has accurately foretold the respective victors. Lichtman was one of the few forecasters who predicted the victory of Donald Trump in 2016.

In 2016, Trump was the challenger. So the way my system works, if six or more of the 13 keys go against the party holding the White House, there are predicted losers. So in 2016, I was gauging the incumbent Democrats. Now I am gauging the incumbent Republicans and Donald Trump. This time, I predict Trump will lose.

 

Endret av Dankert
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...