Gå til innhold

Når er cutoff-tidspunkt for å ringe venner og bekjente om kvelden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å ringe er rart i 2020, sender jo meldinger så man faktisk ikke fortyrrer/vekker/stresser noen. Men ikke før 11/12 på formiddagen, og ikke etter 21 på kvelden.

Anonymkode: 9536d...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarer aldri telefonen etter kl. 19, og mener folk ikke bør ringe etter kl. 18 med mindre det er noe veldig viktig. 

Er småbarnsmor og er opptatt med legging en stund etter 19 og gidder ikke å vekke barna pga. telefonen ringer unødig etter at jeg endelig har fått de til å sovne.

Anonymkode: f0a07...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ringe er rart i 2020, sender jo meldinger så man faktisk ikke fortyrrer/vekker/stresser noen. Men ikke før 11/12 på formiddagen, og ikke etter 21 på kvelden.

Anonymkode: 9536d...200

De fleste jobber da fra 8 om morgenen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ezio skrev:

De fleste jobber da fra 8 om morgenen...

Nei.

Anonymkode: 6ee9e...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ringe etter kl 22 er veldig uhøflig. 

Men å ringe kl 21:30, og forvente at det skal snakkes lenge, er like uhøflig. 

Ringer man etter kl 21, bør det være for en kort beskjed, ikke noe lang samtale. 

Og helst vil jeg at folk bare sender en melding 😛 hæsjtægg introvert. 

Anonymkode: 9451d...d72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Anonymkode: 6ee9e...d7b

Jo, ca 67% av ansatte mellom 15 og 74 år har i hovedsak arbeidstid mellom 06 og 18. To tredjedeler er de fleste. Og selv de som jobber ettermiddag, kveld og helg jobber også endel dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hellokitty

Klokka 22.00. Melding kan være innenfor til 22.30. Husker jeg hadde en venninne som kunne finne på å ringe meg etter 23.00. Det var ikke greit.

Endret av hellokitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men erfaring er at ingenting hjelper så lenge man stiller seg tilgjengelig. hva jeg sier betyr lite hvis jeg tar tlf kl 22. så har begynt å sette den i flymodus fra kl 21. har alvorlige søvnproblem jeg tar medisiner for, og trenger de to timene med ro(21-23) skal jeg ha håp om over to timer søvn. folk har vært sure og lite forståelsesfulle, men nå driter jeg i det. tenker min helse er viktigere enn å diskutere kakeoppskrifter, interiør, problemer etc🤷‍♀️

Anonymkode: 16167...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/18/2020 at 2:40 PM, AnonymBruker said:

Har alltid tenkt 22.30, men så var det noen som mente etter 22 var uhøflig og til og med noen som sier grensa går kl. 21.30! Hallo!! Har ikke lagt meg 21.30 siden jeg var 11 år gammel tror jeg!

Anonymkode: e2175...349

21.15 er egentlig for sent for meg, med mindre det har skjedd dødsfall og den som ringer har glemt at jeg er avhengig av søvn for å fungere. 

Anonymkode: 10006...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at jeg er litt gammeldags av meg, men jeg ringer ikke etter kl 21 om kvelden med mindre det er noe som er alvorlig eller må håndteres umiddelbart, jeg venter også med å ringe til klokken er etter 09 om morgenen (skal nevnes at de eneste jeg ringer i 2020 er familie). Jeg kan derimot finne på å svare på meldinger og sende snaps dersom det skjer noe gøy eller spesielt. Jeg er 22.

Anonymkode: ee34e...e50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje grensa går kl 21.00. Har ikke noe med at en har lagt seg. Men ønsker ro og fred før leggetid etc. 

Anonymkode: 363f3...638

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig hadde aldri livet ringt noen etter klokken 21, egentlig ikke etter klokken 20 heller. Folk kan godt ringe meg, men kl 22 så stiller mobilen min automatisk på lydløs så..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

De eneste jeg ringer for å skravle uten å spørre først er foreldrene eller søstrene mine. Da ringer jeg før kl 21 (kl 22 med mamma). 

Ellers pleier jeg gjerne å sende en melding først for å høre om de er opptatt eller om de har tid til å skravle litt. 

Anonymkode: cebcf...da3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Pleier å sende mld først, men sånn generelt synes jeg at telefontiden går ut kl 21.30 og øvrig kommunikasjon kl 23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...