Gå til innhold

Når er cutoff-tidspunkt for å ringe venner og bekjente om kvelden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kommer helt an på hvem det er. De jeg kjenner godt vet jeg jo døgnrytmen til. De jeg ikke kjenner så godt ringer jeg ikke (eller sender meldinger til) etter 20 hvis det ikke er helt nødvendig. Meg kan folk ringe når som helst, jeg slår av lyden når jeg legger meg, når datteren min er hjemme. Og er hun ikke hjemme så kan jeg sove lenge om morgenen, så da gjør det ikke noe om jeg blir vekt på kvelden. 😛

Anonymkode: 8dcb1...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ringer ikke etter 20 med mindre jeg har en avtale om det. Fra rundt 18.30 er jeg travelt opptatt med kveldsstell og legging selv, men hvis jeg hadde tid, ville jeg ikke ringt noen med småbarn da. For min del, passer det egentlig best om folk ringer etter 20 hvis de vil prate i og med at ungene har sovnet da.  

Anonymkode: 78b1f...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer lite etter 20, kun om det er noe viktig. Setter pris på om ingen ringer meg etter 21.30, skal man opp før 6 blir leggetida deretter.

Anonymkode: a34be...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen venninner som ringer meg etter 22, og da svarer jeg ikke 😅 Med mindre vi sender på snap først om man er ledig hvis man skal ut med hunden samtidig eller noe slikt .. Men liker å slappe av på kveldstid uten å prate i telefonen til langt etter leggetid. 

Anonymkode: c8a95...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22. Kan ringe senere til de jeg er sikker på er våken. 

Anonymkode: 495ba...ede

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.10.2020 den 14.40, AnonymBruker skrev:

Har alltid tenkt 22.30, men så var det noen som mente etter 22 var uhøflig og til og med noen som sier grensa går kl. 21.30! Hallo!! Har ikke lagt meg 21.30 siden jeg var 11 år gammel tror jeg!

Anonymkode: e2175...349

Dette er jo helt individuelt. Vanligvis ringer jeg aldri familie og venner etter kl 22, da sender jeg bare en mld, så ringer de tilbake om det passer. Men det hender jo jeg vet at vedkommende skal på nattevakt snart, eller er kommet hjem fra kveldsvakt og er tilgjengelig for å prate. Eller at jeg ser de er aktive på Snap, Messenger eller PlayStation f.eks. og ringer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Ezio skrev:

Dette er jo helt individuelt. Vanligvis ringer jeg aldri familie og venner etter kl 22, da sender jeg bare en mld, så ringer de tilbake om det passer. Men det hender jo jeg vet at vedkommende skal på nattevakt snart, eller er kommet hjem fra kveldsvakt og er tilgjengelig for å prate. Eller at jeg ser de er aktive på Snap, Messenger eller PlayStation f.eks. og ringer dem.

er ikke det frekt å ringe selv om de er aktive? jeg svarer kanskje på en messenger mld kl 23, men ønsker ikke å bli ringt

Anonymkode: 16167...d9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lydløs når jeg sover, så det går ikke ann å forstyrre meg. 

Og jeg kan godt ringe andre folk til langt ut på natta, men det kommer ann på hvem personen er. Ringer ikke noen jeg vet skal opp grytidlig, for eksempel. 

Anonymkode: 5ec3b...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er ikke det frekt å ringe selv om de er aktive? jeg svarer kanskje på en messenger mld kl 23, men ønsker ikke å bli ringt

Anonymkode: 16167...d9f

Som sagt, dette er personer jeg kjenner godt. Ikke en tilfeldig person jeg gikk på skole med for 7 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladet David mener 22.30 er cut-off. Susie derimot mener det er 21.30.

 

Anonymkode: e2175...349

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt så mye over det. Kan ringe sent på kvelden, om det er viktig og ikke for å si at man spiste en brødskive med skinke på til frokost. :) 

Har opplevd å bli ringt på kvelden flere ganger, sånn ca. 20 ganger etter hverandre. Og det var kun fordi man ville ha med en samtale med meg som full. Skal innrømme at jeg blir irritert da. Unntak er om det er kjæresten, og han vet at jeg skal jobbe sent med noe, og vente til han er tilbake.

Greit å ringe sent på natten, om det er snakk om få hjelp eller noe alvorlig har skjedd. Jeg har ikke noe behov for å vite at man er full og tenker på meg. Skriv en melding.

Anonymkode: 402c3...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg ringer "bare for å prate", så er 21.30 seint nok. Ellers hadde jeg spurt på Chat om vi kan snakke på telefon.

Anonymkode: 42e19...095

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på at folk sender en melding først og spør om det passer å prate hvis klokka har passert 21:00. Derfor gjør jeg det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som har vokst opp med fasttelefon har cut-off kl 22 (og man ringte heller ikke før kl 17, for da var det så dyre tellerskritt)

Nå ville jeg nok sendt en melding før jeg ringte for å høre om det passet dersom jeg måtte ringe etter kl 21. Og jeg kan sende meldinger til folk frem til kl 23 tenker jeg. 

Anonymkode: 8922f...7d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For et par dager siden var det noen som ringte til meg kl. 03.00. Jeg avslo, og søkte opp nummeret. Viste seg å være en ukjent som nok hadde ringt feil, så jeg ringte ikke opp igjen. 

Selv ringer jeg sjeldent. Jeg liker bedre å sende meldinger. Har heller ingen grense på når det er ok å bli ringt opp, men helst ikke før 12.00.

Anonymkode: d6b06...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/18/2020 at 2:41 PM, AnonymBruker said:

22.00 er vanlig å regne, om du ikke vet at det er en som alltid legger seg seint.

Anonymkode: 747a7...75f

Bør vel nevne at dette var vanlig i riktig gamle dager, før mobiltelefonenes tid. Og da ringte man bare så sent om det var korte og viktige meldinger som skulle formidles, ikke for å skravle (om det ikke var noen man kjente godt, og visste at tidspunktet ikke var et problem). Tekstmeldinger gjør at det sjelden er nødvendig å ringe såpass sent nå.

Anonymkode: 747a7...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det var kun fordi man ville ha med en samtale med meg som full.

Dette forstod jeg ikke? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...