Gå til innhold

Når er cutoff-tidspunkt for å ringe venner og bekjente om kvelden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har alltid tenkt 22.30, men så var det noen som mente etter 22 var uhøflig og til og med noen som sier grensa går kl. 21.30! Hallo!! Har ikke lagt meg 21.30 siden jeg var 11 år gammel tror jeg!

Anonymkode: e2175...349

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22.00 er vanlig å regne, om du ikke vet at det er en som alltid legger seg seint.

Anonymkode: 747a7...75f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I virkeligheten finnes ikke dette tidspunktet, men på kg er det kun lov å ringe etter 2100 hvis man er hjemmesykepleier, jobben eller andre viktige folk som skal gi beskjed om at noen har dødd. 

Anonymkode: c2fc3...1d1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller at folk ringer klokken 23 enn før 11.00, men det vet jo folk som kjenner meg...

Anonymkode: ac709...952

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer vanligvis ikke folk etter kl 22. Men noen jeg kjenner godt kan jeg kontakte sent hvis det er viktig. Liker heller ikke å bli oppringt etter den tiden. Heller ikke tidlig morgen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det bare er for å kjase helt spontant, så synes jeg det er litt frekt å ringe etter kl 21. Aldri opplevd at noen skulle finne på å ringe så sent ei gang..  Jeg vil ha litt kveldsro og slikt i hverdagen. Hvis man vil kjase så kan man ringe i 19-20 tiden tenker jeg. 

Dersom klokken var 2200 og noen ringte meg, helt utav det blå, ville jeg hatt vondt i magen og fryktet samtalen i de sekundene jeg tok telefonen.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter kl 21, mener jeg. Eller egentlig kl 20, da er vi midt i leggetid.

Anonymkode: 3d4aa...a25

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer vanligvis ikke folk mellom  21 og 09, setter grensa like etter dagsrevyen om det er mer ukjente folk. Er det venner jeg pleier å pjatt med sender jeg en melding om det er seint og jeg kjeder meg.

Anonymkode: 62454...a4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer ikke etter 20, men det vet jo de som kjenner meg.

Anonymkode: e4371...fd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om man ikke legger seg kl 21.30 så betyr det ikke at man har lyst til å sitte å prate i telefonen,

Anonymkode: ee097...bb8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være viktig om noen ringer meg etter kl 21. Jeg er kanskje lengre oppe enn de fleste rundt meg, men det betyr ikke at jeg vil prate om kvelden når jeg ønsker ro og prøver å bli trøtt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å sende en melding og spør om det passer om det er litt senere på kvelden. 

Anonymkode: ade77...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ringer ikke folk etter kl 20:30 en hverdag med mindre det er avtalt eller veldig viktig. Føler de fleste rundt meg tenker på samme måte. 

Anonymkode: d7c84...7f8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer aldri noen uten å ha kommunisert med dem skriftlig først, og ringer aldri bare for å prate, så slipper unna hele problemstillinga :ler: 

Anonymkode: 97bd5...e05

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer ut i fra hvem det er, og når barna legger seg, og når de selv legger seg. Noen kan ringes klokka 23, andre bør ikke ringes etter klokka 21. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gang fasttelefon var tingen og alle ikke var limt til mobilen var kl 22 seneste tidspunkt, med mindre det var noe viktig, helst ikke etter kl 21. Jeg ringer kun helt nære venner og familie sent på kvelden, aldri Kari i koret, Nils i den frivillige organisasjonen, Odd i borettslagsstyret eller moren til datterens venninne f.eks. Selv om folk ikke har lagt seg er det rikelig anledning til å ringe på mer gunstige tidspunkt. Skulle det være helt prekært å få tak i Odd sent hadde jeg sendt en mld og spurt om det passet å ringe. 

Anonymkode: 9b306...0f4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...