Gå til innhold

Politiet og knulletorsdag??


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Bente1234 skrev:

Akkurat .. kunne ikke vært mer enig.

Råtne egg finnes alle steder . Også på Kvinneguiden. Det betyr ikke at alle politi er det. Ser ut som en del virkelig tror det😳

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Bente1234 skrev:

Jeg jobber i mannsdominert yrke. Aldri vært utsatt for noe sånt. Så gjelder ikke alle yrker.

Jeg har jobbet flere år i forsvaret, ene venninnen min er politi. Ingen av oss heller har noen gang vært utsatt for noe sånt. Det er ikke sånn at alle, eller de fleste, kvinner i hverken forsvaret eller politiet kjenner seg igjen i disse sakene media skriver om. Det som kommer frem er helt uakseptabelt, men altså ganske sjeldent. Heldigvis.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Bente1234 said:

Men det har jo kommet frem i en slags rapport så noe må det jo være i det da dette har blitt undersøkt?? Men greit å høre fra folk fra innsiden. Skjønner jo at media høiser det opp mest mulig for slikt selger. Men uheldig for politi etaten helt klart. 

Jeg tviler ikke på at noen instruktører har oppført seg dårlig. Tviler ikke et sekund. Men ikke mer enn andre steder, etter min erfaring. Må nevne at jeg har fått uønsket oppmerksomhet selv fra en student. Så det er ikke slik at studentene sitter som uskyldige dydsmønster mens instruktørene har kretset rundt.. det går begge veier på godt og vondt, i den grad det skjer. Er nok veldig som utelivet ellers.


Delryddet for sitering av ryddet innlegg. 

_popcorn_, mod

Endret av _popcorn_
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe overrasket over dette, skjønte at det var en råtten kultur i politiet (på Hedmark) da jeg fulgte Balder og Odin - saken. Det var to hunder som hadde stukket av, og som ble skutt i hjel av politiet med tjenestevåpen, uten at hundene hadde gjort noe som helst i forkant. De som satt på sentralen mobbet patruljen til å gjøre det ved å kalle dem "tampax-patruljen". Det ligger et bedritent kvinnesyn i det uttrykket.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i går på nyhetene. Ble mye vitsing om politiets knulle torsdag i går. Er en rapport som har kommet men som mc gjest sier så går d nok begge veier da studentene er voksne folk og. Men d er sikkert ikke verre enn d har vært i Forsvaret. Aner ikke hva de har gjort for å ta tak i dette etter at det kom fram i media. Det er jo en stund siden Forsvaret var i media. Men det er bra det kommer frem så folk skjerper seg litt da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, stan skrev:

Det som kommer frem her er forferdelig. 

De skal liksom håndheve loven, og klarer ikke engang å utvise normal folkeskikk. 

"De" er vel å ta litt i når det var en veldig, veldig lav prosentandel som oppga at de var utsatt for seksuell trakassering. Du kan ikke ta et ørlite mindretall og generalisere hele gruppen basert på det.

Skjerpings.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Cleopatra70 skrev:

Jeg er ikke noe overrasket over dette, skjønte at det var en råtten kultur i politiet (på Hedmark) da jeg fulgte Balder og Odin - saken. Det var to hunder som hadde stukket av, og som ble skutt i hjel av politiet med tjenestevåpen, uten at hundene hadde gjort noe som helst i forkant. De som satt på sentralen mobbet patruljen til å gjøre det ved å kalle dem "tampax-patruljen". Det ligger et bedritent kvinnesyn i det uttrykket.

Eh, hva har denne enkeltsaken med trådens tema å gjøre?

De aktuelle hundene ble skutt fordi de var farlige og aggressive. Men det er en avsporing av tema i denne tråden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei vennine som lå med 2 eller 3 (usikker) gifte, voksne politimenn under utdannelsen sin.  Hun fortalte meg den gang at det var vanlig i politiet. Skuffende på så mange måter spør du meg. 😔

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke bra ut. Gjenbytte sex og gode vakter/gode referanser. Forundrer meg ikke om noen opererer slik - begge veier. Men håper det er et mindretall for slik kan vi ikke ha det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, jabx skrev:

Eh, hva har denne enkeltsaken med trådens tema å gjøre?

De aktuelle hundene ble skutt fordi de var farlige og aggressive. Men det er en avsporing av tema i denne tråden.

Så du ser ikke "tampax-patruljen" som et kvinnenedsettende skjellsord og gidder ikke sette deg inn i en sak før du synser om den. Ok.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ella Peralta skrev:

Har ei vennine som lå med 2 eller 3 (usikker) gifte, voksne politimenn under utdannelsen sin.  Hun fortalte meg den gang at det var vanlig i politiet. Skuffende på så mange måter spør du meg. 😔

Jeg kan ikke helt se at hun er noe offer i de situasjonene. Kanskje jeg bare er gammeldags men.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Theo_1 skrev:

De burdeskjønt at det der kom til å seile opp som en Metoo-lignende sak. Instruktører som misbruker stillingene sine til å presse studinene til sex med seg. De skal være ganske lite samtidsorientert i politiet når de ikke skjønte det. 

Da blir spørsmålet "hva er å misbruke". For instruktørene har en svært begrenset myndighet ovenfor studentene. De instruerer og gir tilbakemelding til studentene så de lærer av gjennomføringen. 
 

Det er ikke noe karakter eller lignende underveis, men man kan såklart stryke. Men det skal endel til og det må komme tilbakemeldinger fra flere instruktører uavhengig av hverandre. 
 

På denne torsdagsølen har studentene også allerede bestått så maktforhold er vel kanskje ikke tilstede? Jeg bare spør siden jeg selv har fungert som instruktør og sikkert skal gjøre det igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Gjest McGjest said:

Da blir spørsmålet "hva er å misbruke". For instruktørene har en svært begrenset myndighet ovenfor studentene. De instruerer og gir tilbakemelding til studentene så de lærer av gjennomføringen. 
 

Det er ikke noe karakter eller lignende underveis, men man kan såklart stryke. Men det skal endel til og det må komme tilbakemeldinger fra flere instruktører uavhengig av hverandre. 
 

På denne torsdagsølen har studentene også allerede bestått så maktforhold er vel kanskje ikke tilstede? Jeg bare spør siden jeg selv har fungert som instruktør og sikkert skal gjøre det igjen. 

Som instruktør befinner man seg i en maktposisjon, uavhengig av om man har mulighet for å sanksjonere på noe vis. Det er noe man må være veldig bevisst på, enten man er instruktør, trener, lærer, kursholder... Og det gjelder også for kvinner i disse posisjonene. "Forelska i lærer'n" er ikke bare en låttittel, og som lærer må man stå imot presset fra de mange som fascineres av ledere. Dette er ofte litt sårbare personer.

Endret av T-Rex
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, jabx skrev:

"De" er vel å ta litt i når det var en veldig, veldig lav prosentandel som oppga at de var utsatt for seksuell trakassering. Du kan ikke ta et ørlite mindretall og generalisere hele gruppen basert på det.

Skjerpings.

Det er nok riktig. 

Det er riktignok ikke bare den som utfører trakasseringen, men også de som ikke slår ned på dette som gjør seg skyldig. 

Om politiet hadde vært vitne til noen andre som viste kjønnsorganet, da hadde jo vedkommende blitt tatt med. Hvorfor bare flirer de når en kollega gjør det? Er det frykt? Eller er det fordi de er over loven? 

Hvorfor egnet de ikke å se, å skjønne og å gjøre noe med denne ukulturen? Hele gruppen gjør seg skyldig når de later som ingenting. 

Ekstra når det gjelder politi som skal ha handlingskompetanse. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, T-Rex skrev:

Som instruktør befinner man seg i en maktposisjon, uavhengig av om man har mulighet for å sanksjonere på noe vis. Det er noe man må være veldig bevisst på, enten man er instruktør, trener, lærer, kursholder... Og det gjelder også for kvinner i disse posisjonene. "Forelska i lærer'n" er ikke bare en låttittel, og som lærer må man stå imot presset fra de mange som fascineres av ledere. Dette er ofte litt sårbare personer.

Joda. Samtidig er ikke studentene umyndiggjorte uten egne meninger. De er voksne folk, mange nærmere 30 enn 20 år. Og sjeldent sårbare. Jeg sliter litt å forstå at det er noen form for press involvert. 

Men som sagt er ikke denne torsdagsølen mer enn nettopp det, siden det er undervisning svært tidlig dagen etter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Nor skrev:

Råtne egg finnes alle steder . Også på Kvinneguiden. Det betyr ikke at alle politi er det. Ser ut som en del virkelig tror det😳

Det er begrenset hvor råttent vi kan fungere her på KG, jeg har f.eks aldri truet til meg sex her . Hvordan  gjør man det? "Hvis du ikke kommer og knuller nå, så får du ingen likes resten av uka"? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Gjest McGjest skrev:

Jeg kan ikke helt se at hun er noe offer i de situasjonene. Kanskje jeg bare er gammeldags men.. 

Det er jo en skjev maktbalanse i slike forhold da. Når det er sagt er jeg helt enig. Å ligge med gifte menn sier en del om hvem du er og hva du tar (eventuelt ikke) hensyn til. Det er noe ubehagelig med å vite at de som skal respekteres som lovens lange arm og forbilder er så feilbare og kynisk. Kanskje naivt fra min side, men hadde vel et bilde i hodet om at de aller fleste som velger å bli politi har sine moralske kompass riktig innstilt..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette kommer som en bombe? Vi har et seksualisert samfunn som ikke har sett maken siden Romerne normaliserte diverse orgier.

 

Alt fra pop musikk, film, serier og media baseres på rumpe, lår, pupper og hanky panky. Folk var kåte før også, men nå byr vi oss frem med måten en er kledd på, trente kropper osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ella Peralta skrev:

Det er jo en skjev maktbalanse i slike forhold da. Når det er sagt er jeg helt enig. Å ligge med gifte menn sier en del om hvem du er og hva du tar (eventuelt ikke) hensyn til. Det er noe ubehagelig med å vite at de som skal respekteres som lovens lange arm og forbilder er så feilbare og kynisk. Kanskje naivt fra min side, men hadde vel et bilde i hodet om at de aller fleste som velger å bli politi har sine moralske kompass riktig innstilt..

Ja, kan jo se det. 

Men min erfaring er at politifolk er vanlige folk med en litt spesiell jobb. Og at det er en verdi i at også "vi" har feil og karakterbrister. Et av grunnprinsippene til norsk politi er at de skal speile befolkningen. Det blir jo på vondt og. 

Jeg hadde syntes det hadde vært mer ubehagelig med et politikorps som er moralsk overlegen samfunnet ellers. Noe med å kjenne hvor skoen trykker for folk flest. 

Men erfarer også at mange hos oss har en veldig tydelig og sterk rettferdighetssans.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...