Gå til innhold

Politiet og knulletorsdag??


GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

vel nå har jeg hørt det og🙈. Alt er blitt sexfiksert i dagens samfunn... en kan jo lure på når knulle dagene til Brannetaten er og Ambulansene🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som kommer frem her er forferdelig. 

De skal liksom håndheve loven, og klarer ikke engang å utvise normal folkeskikk. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, stan skrev:

Det som kommer frem her er forferdelig. 

De skal liksom håndheve loven, og klarer ikke engang å utvise normal folkeskikk. 

Akkurat .. kunne ikke vært mer enig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde stilles veldig strenge krav til personer i en slik maktposisjon, og jeg synes disse avsløringene er helt horrible!
Godt at det kommer fram i lyset, så håper jeg det får seriøse konsekvenser for de som misbruker stillingen sin. 

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, stan skrev:

Det som kommer frem her er forferdelig. 

De skal liksom håndheve loven, og klarer ikke engang å utvise normal folkeskikk. 

Folkeskikk er en ting, men.... maktmisbruk!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, parmanoia skrev:

Folkeskikk er en ting, men.... maktmisbruk!

Joda. Det er jo nettopp slike typer som absolutt ikke burde være politi. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette så overraskende da? I alle mannsdominerte kulturer finner man seksuell trakassering av kvinner. Bare se på hvordan ting har foregått i Forsvaret. Guttunger som liksom skal forsvare landet sitt, men ikke klarer å forholde seg normalt ovenfor kvinnelige kollegaer. Skammelig. Jeg blir FLAU over å være norsk å ha slike gutter og menn rundt meg på alle bauger og kanter. Typisk at politi og forsvaret tiltrekker merkelige gutter og menn. Kvinnene som søker seg til disse yrkene er jo de eneste oppegående i etatene, men de blir krenket og plaget på daglig basis. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være politisk ukorrekt.... Bør man være politi dersom man har sex for å få bedre vakter eller karakterer? Bør man ikke ha integritet og ryggrad til å ikke gå den veien?

Og dette er ikke en unnskyldning for overordnede som har sex med underordnede, man bør forvente bedre av de også!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Wolff said:

Er dette så overraskende da? I alle mannsdominerte kulturer finner man seksuell trakassering av kvinner. Bare se på hvordan ting har foregått i Forsvaret. Guttunger som liksom skal forsvare landet sitt, men ikke klarer å forholde seg normalt ovenfor kvinnelige kollegaer. Skammelig. Jeg blir FLAU over å være norsk å ha slike gutter og menn rundt meg på alle bauger og kanter. Typisk at politi og forsvaret tiltrekker merkelige gutter og menn. Kvinnene som søker seg til disse yrkene er jo de eneste oppegående i etatene, men de blir krenket og plaget på daglig basis. 

Det var da voldsomt da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke jeg, tror dette er ganske vanlig der flere studenter / instruktører / veiledere omgås over lengre tid. Har opplevd det selv på egne studier, samt hørt masse snakk om dette på medisinstudiet, jus osv. Veiledere og instruktører som innleder forhold til studentene. Om det er knulle-forhold eller mer seriøst.

 Velger også å tro at det er mer snakk om enkelttilfeller, enn at det er en «knulletorsdag-kultur» hos politihøyskolen. I hvertfall inntil flere står frem..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Tiuren skrev:

For å være politisk ukorrekt.... Bør man være politi dersom man har sex for å få bedre vakter eller karakterer? Bør man ikke ha integritet og ryggrad til å ikke gå den veien?

Og dette er ikke en unnskyldning for overordnede som har sex med underordnede, man bør forvente bedre av de også!

Jeg er veldig enig med deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Wolff skrev:

Er dette så overraskende da? I alle mannsdominerte kulturer finner man seksuell trakassering av kvinner. Bare se på hvordan ting har foregått i Forsvaret. Guttunger som liksom skal forsvare landet sitt, men ikke klarer å forholde seg normalt ovenfor kvinnelige kollegaer. Skammelig. Jeg blir FLAU over å være norsk å ha slike gutter og menn rundt meg på alle bauger og kanter. Typisk at politi og forsvaret tiltrekker merkelige gutter og menn. Kvinnene som søker seg til disse yrkene er jo de eneste oppegående i etatene, men de blir krenket og plaget på daglig basis. 

Jeg jobber i mannsdominert yrke. Aldri vært utsatt for noe sånt. Så gjelder ikke alle yrker.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.

Får legge hodet på blokka og begynne med at jeg har jobbet over 10 år i politiet og vært instruktør 5-6 ganger de siste 5 årene. Det fungerer slik at politihøgskolen holder 2- og 3 ukers kurs for studentene og bruker tjenestepersoner som meg selv til å drifte leksjonene som er delt inn i tema. Selve opplegget og rammene er det skolen som står for og man får et "manus" / opplegg man må holde seg innenfor. Nok om det.

Da jeg gikk PHS var leir det siste man gjorde etter 3 års skolegang. Alle eksamener var bestått, jobb i boks og det var bare tre uker med operativt kurs igjen før sommeren og arbeidslivet begynte. Den siste dagen med undervisning var torsdag. Felles middag / grilling med underholdning og fest utover kvelden / natta. Det var veldig spesielt siden man etter den dagen ikke lenger var student, men ferdig utdannet og skillet mellom instruktørene og studenter var mer "blurry". Fredag var også kun hjemreise, så man kunne dra på litt.

På "min" fest så jeg endel studenter som fant hverandre og forsvant sammen. Noen instruktører som gjorde det samme. Og det var garantert noen studenter som ble med en instruktør på rommet og. Jeg opplevde aldri at dette var noe mer enn det var. En stor fest med 130+ deltagere hvor slike ting kan skje.

Men, etter dette kom en ny fagplan og kursene endret seg. Feks er ikke kursene på slutten lenger, men tidlig / midt på skoleåret. Mandagen etter kurset er det rett til undervisning og stress. Fredagen er ikke lenger hjemreisedag, men det er undervisning tidlig. Så de gangene jeg har vært instruktør, har det nesten ikke vært fest. Sist var jeg en av de siste som gikk tilbake til brakka klokken 23. Man har sittet å snakket med studentene og takket for et bra kurs, men det har ikke vært noe fyll. Hva folk har sagt til hverandre vet jeg såklart ikke, men ordet "knulletorsdag" kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri har hørt. Ingen av de jeg jobber med har hørt det heller. Om man ser på instagramprofilen "politihumor" er det et tema at det er et helt nytt ord ingen har hørt før. Om jeg skal tippe er det noen som har nevnt det som at dette er noe alle vet, men sannsynligvis kun snakket for seg selv. 

Nå skal jeg ikke si at det aldri har skjedd ufine ting på denne torsdagsølen, men det er helt absurd slik det fremstilles i media. 

Samme med "sex mot gode vakter". Altså. Jeg har ikke ord. Mulig jeg har vært naiv så det holder, men det jobber endel kvinner der jeg jobber nå. Og de fremstår veldig fornøyde og trygge her. Hun ene er litt irritert over å ble gjort til offer i en ikke - sak som dette virker å være for oss.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gjest McGjest skrev:

Hm.

Får legge hodet på blokka og begynne med at jeg har jobbet over 10 år i politiet og vært instruktør 5-6 ganger de siste 5 årene. Det fungerer slik at politihøgskolen holder 2- og 3 ukers kurs for studentene og bruker tjenestepersoner som meg selv til å drifte leksjonene som er delt inn i tema. Selve opplegget og rammene er det skolen som står for og man får et "manus" / opplegg man må holde seg innenfor. Nok om det.

Da jeg gikk PHS var leir det siste man gjorde etter 3 års skolegang. Alle eksamener var bestått, jobb i boks og det var bare tre uker med operativt kurs igjen før sommeren og arbeidslivet begynte. Den siste dagen med undervisning var torsdag. Felles middag / grilling med underholdning og fest utover kvelden / natta. Det var veldig spesielt siden man etter den dagen ikke lenger var student, men ferdig utdannet og skillet mellom instruktørene og studenter var mer "blurry". Fredag var også kun hjemreise, så man kunne dra på litt.

På "min" fest så jeg endel studenter som fant hverandre og forsvant sammen. Noen instruktører som gjorde det samme. Og det var garantert noen studenter som ble med en instruktør på rommet og. Jeg opplevde aldri at dette var noe mer enn det var. En stor fest med 130+ deltagere hvor slike ting kan skje.

Men, etter dette kom en ny fagplan og kursene endret seg. Feks er ikke kursene på slutten lenger, men tidlig / midt på skoleåret. Mandagen etter kurset er det rett til undervisning og stress. Fredagen er ikke lenger hjemreisedag, men det er undervisning tidlig. Så de gangene jeg har vært instruktør, har det nesten ikke vært fest. Sist var jeg en av de siste som gikk tilbake til brakka klokken 23. Man har sittet å snakket med studentene og takket for et bra kurs, men det har ikke vært noe fyll. Hva folk har sagt til hverandre vet jeg såklart ikke, men ordet "knulletorsdag" kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri har hørt. Ingen av de jeg jobber med har hørt det heller. Om man ser på instagramprofilen "politihumor" er det et tema at det er et helt nytt ord ingen har hørt før. Om jeg skal tippe er det noen som har nevnt det som at dette er noe alle vet, men sannsynligvis kun snakket for seg selv. 

Nå skal jeg ikke si at det aldri har skjedd ufine ting på denne torsdagsølen, men det er helt absurd slik det fremstilles i media. 

Samme med "sex mot gode vakter". Altså. Jeg har ikke ord. Mulig jeg har vært naiv så det holder, men det jobber endel kvinner der jeg jobber nå. Og de fremstår veldig fornøyde og trygge her. Hun ene er litt irritert over å ble gjort til offer i en ikke - sak som dette virker å være for oss.

Men det har jo kommet frem i en slags rapport så noe må det jo være i det da dette har blitt undersøkt?? Men greit å høre fra folk fra innsiden. Skjønner jo at media høiser det opp mest mulig for slikt selger. Men uheldig for politi etaten helt klart. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Paramount

Det som er mest bekymringsfullt er kanskje at ikke mange blir overrasket. At ledere i sin akademiske fantasiverden sjokkeres er heller ikke overraskende. Slik har alltid verden vært, og slik vil det alltid være. Uniformer og fine ord endrer ikke menneskenaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gjest McGjest said:

Hm.

Får legge hodet på blokka og begynne med at jeg har jobbet over 10 år i politiet og vært instruktør 5-6 ganger de siste 5 årene. Det fungerer slik at politihøgskolen holder 2- og 3 ukers kurs for studentene og bruker tjenestepersoner som meg selv til å drifte leksjonene som er delt inn i tema. Selve opplegget og rammene er det skolen som står for og man får et "manus" / opplegg man må holde seg innenfor. Nok om det.

Da jeg gikk PHS var leir det siste man gjorde etter 3 års skolegang. Alle eksamener var bestått, jobb i boks og det var bare tre uker med operativt kurs igjen før sommeren og arbeidslivet begynte. Den siste dagen med undervisning var torsdag. Felles middag / grilling med underholdning og fest utover kvelden / natta. Det var veldig spesielt siden man etter den dagen ikke lenger var student, men ferdig utdannet og skillet mellom instruktørene og studenter var mer "blurry". Fredag var også kun hjemreise, så man kunne dra på litt.

På "min" fest så jeg endel studenter som fant hverandre og forsvant sammen. Noen instruktører som gjorde det samme. Og det var garantert noen studenter som ble med en instruktør på rommet og. Jeg opplevde aldri at dette var noe mer enn det var. En stor fest med 130+ deltagere hvor slike ting kan skje.

Men, etter dette kom en ny fagplan og kursene endret seg. Feks er ikke kursene på slutten lenger, men tidlig / midt på skoleåret. Mandagen etter kurset er det rett til undervisning og stress. Fredagen er ikke lenger hjemreisedag, men det er undervisning tidlig. Så de gangene jeg har vært instruktør, har det nesten ikke vært fest. Sist var jeg en av de siste som gikk tilbake til brakka klokken 23. Man har sittet å snakket med studentene og takket for et bra kurs, men det har ikke vært noe fyll. Hva folk har sagt til hverandre vet jeg såklart ikke, men ordet "knulletorsdag" kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri har hørt. Ingen av de jeg jobber med har hørt det heller. Om man ser på instagramprofilen "politihumor" er det et tema at det er et helt nytt ord ingen har hørt før. Om jeg skal tippe er det noen som har nevnt det som at dette er noe alle vet, men sannsynligvis kun snakket for seg selv. 

Nå skal jeg ikke si at det aldri har skjedd ufine ting på denne torsdagsølen, men det er helt absurd slik det fremstilles i media. 

Samme med "sex mot gode vakter". Altså. Jeg har ikke ord. Mulig jeg har vært naiv så det holder, men det jobber endel kvinner der jeg jobber nå. Og de fremstår veldig fornøyde og trygge her. Hun ene er litt irritert over å ble gjort til offer i en ikke - sak som dette virker å være for oss.

Stemmer godt med det jeg trodde ;) . Men det er alltid en agenda bak slike mediestormer...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bente1234 skrev:

vel nå har jeg hørt det og🙈. Alt er blitt sexfiksert i dagens samfunn... en kan jo lure på når knulle dagene til Brannetaten er og Ambulansene🙈

De burdeskjønt at det der kom til å seile opp som en Metoo-lignende sak. Instruktører som misbruker stillingene sine til å presse studinene til sex med seg. De skal være ganske lite samtidsorientert i politiet når de ikke skjønte det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke også kommet frem at under 2% har opplevd seksuell trakassering?

Man kan godt si at én gang er en for mye, men det høres ikke ut som en "kultur" for trakassering når 98% ikke har opplevd det.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...