Gå til innhold

Politiet og knulletorsdag??

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
2 timer siden, Gjest McGjest skrev:

Sammenlignet du nettopp overgrep mot barn med metoo?

Nei.

2 timer siden, Gjest McGjest skrev:

Les det Chaya skrev - nedgang fra 2% til 1,3%. Samtidig som kvinneandelen har økt. 

Det var det jeg skrev. Men - hvis en person har halvert antall innbrudd vedkommende gjør, sammenlignet med for 30 år siden, ville du da ansatt vedkommende?

Endret av Gugglo
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Gugglo skrev:

Nei.

Det var det jeg skrev. Men - hvis en person har halvert antall innbrudd vedkommende gjør, sammenlignet med for 30 år siden, ville du da ansatt vedkommende?

Jo, du gjorde egentlig det når du tar det opp som eksempel. Men greit, trenger ikke dra den noe lenger. 

Det er ingen som sier at 1,3% er like bra som 0%. For all del. Men når det tallet går ned mens kvinneandelen går opp er dette et svært lite problem sammenlignet med det du kanskje prøver å få det til å være. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Gjest McGjest skrev:

Jo, du gjorde egentlig det når du tar det opp som eksempel.

Utdyp.

2 minutter siden, Gjest McGjest skrev:

Men greit, trenger ikke dra den noe lenger.

Du kom med en hull i hodet påstand som ikke har noen basis i virkeligheten. Selvfølgelig har du ikke noe å gå på.

2 minutter siden, Gjest McGjest skrev:

Det er ingen som sier at 1,3% er like bra som 0%.

Det var ikke mitt spørsmål. Mitt spørsmål var:

hvis en person har halvert antall innbrudd vedkommende gjør, sammenlignet med for 30 år siden, ville du da ansatt vedkommende?

Har en gode argumenter trenger en ikke diskutere person.

Hvis en person i avhør stadig forsøker å bytte tema, komme med personangrep, så lukter en fort lunta.

På 16.10.2020 den 23.15, Gjest McGjest skrev:

Hva folk har sagt til hverandre vet jeg såklart ikke, men ordet "knulletorsdag" kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri har hørt.

Det rare er at de fleste kvinner har vært utsatt for eller kjenner noen som har vært utsatt for overgrep. Men nesten ingen menn kjenner noen som har vært overgriper. Er ikke det rart?

• Liker 3
Skrevet

de nyutdanna kvinnelige politibetjentene, synes jeg personlig har en tendens til å se pene ut. de "stæsjer" seg en god del med sminke og sprettrumper. litt uting, selv om knulletorsdag ikke kan unnskyldes. men det er lite seriøst når du finner de både på insta og tik tok i uniformklær. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, oleidole1999 said:

de nyutdanna kvinnelige politibetjentene, synes jeg personlig har en tendens til å se pene ut. de "stæsjer" seg en god del med sminke og sprettrumper. litt uting, selv om knulletorsdag ikke kan unnskyldes. men det er lite seriøst når du finner de både på insta og tik tok i uniformklær. 

Hva tenker du at de skal gjøre da? Legge igjen rumpa hjemme når de skal på jobb?

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, Gugglo skrev:

Utdyp.

Du kom med en hull i hodet påstand som ikke har noen basis i virkeligheten. Selvfølgelig har du ikke noe å gå på.

Hvis en person i avhør stadig forsøker å bytte tema, komme med personangrep, så lukter en fort lunta.

Det rare er at de fleste kvinner har vært utsatt for eller kjenner noen som har vært utsatt for overgrep. Men nesten ingen menn kjenner noen som har vært overgriper. Er ikke det rart?

Det blir en litt rar sammenligning å dra innbruddstyv og antall innbrudd de siste 30 årene og en synkende trend fra 2 til 1,3 prosent opplevd uønsket oppførsel. 

Jeg har lest noen andre innlegg fra deg her og opplever argumentasjonen din som polariserende, uærlig og ufin. Og tror du er her for krangle. Det er en ærlig sak det, men du får ikke meg med på den dansen. Ha en fin dag videre 🙂

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, opprørsk skrev:

Hva tenker du at de skal gjøre da? Legge igjen rumpa hjemme når de skal på jobb?

all den sminken og hårpyntinga kan de vel legge litt fra seg? nærmest kim kardashian i utseendet... Og sosial media synes jeg de burde holde seg unna. det er nå min mening da..

Skrevet
1 minutt siden, oleidole1999 said:

all den sminken og hårpyntinga kan de vel legge litt fra seg? nærmest kim kardashian i utseendet... Og sosial media synes jeg de burde holde seg unna. det er nå min mening da..

Så kvinner burde føye seg etter dine/menns standarder for å unngå å bli seksualisert av de samme mennene?

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, oleidole1999 skrev:

Om man ser på hashtaggen #politiet på instagram kan jeg ikke si at jeg ser dette altså?

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, opprørsk skrev:

Så kvinner burde føye seg etter dine/menns standarder for å unngå å bli seksualisert av de samme mennene?

men nå er de på jobb, og det er ikke hvilken som helst jobb de har, og jobber du som politi mener jeg du burde beherske deg litt, og legge fra deg den tenåringsmentaliteten. i fritiden kan du gå i string-truse offentlig for min del, men dessverre så er det slikt at menn blir fort tiltrukket av ei sexy ung kvinne i uniform. det er bare et forslag på løsning.. ikke vet jeg.

Skrevet
Just now, oleidole1999 said:

men nå er de på jobb, og det er ikke hvilken som helst jobb de har, og jobber du som politi mener jeg du burde beherske deg litt, og legge fra deg den tenåringsmentaliteten. i fritiden kan du gå i string-truse offentlig for min del, men dessverre så er det slikt at menn blir fort tiltrukket av ei sexy ung kvinne i uniform. det er bare et forslag på løsning.. ikke vet jeg.

Mitt forslag er at menn tar tak i seg selv. Det er, som vanlig, menn som er problemet her.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, opprørsk skrev:

Mitt forslag er at menn tar tak i seg selv. Det er, som vanlig, menn som er problemet her.

de hadde vel et valg... disse politibetjentene?

• Liker 1
Skrevet

Utdyp.

Du fortsetter her med våset ditt om politiet ja. Begynner jeg å ane en litt bitter person som har en agenda? 

Kom du aldri selv inn på phs? Eller har kanskje politiet «ødelagt» livet ditt før?

• Liker 3
Skrevet
På 17.10.2020 den 15.29, T-Rex skrev:

Det får vi håpe.

Det er ikke en udelt positiv utvikling at andelen er så høy, tatt i betraktning at kvinnene forsvinner raskt fra operativ tjeneste.

Skrevet (endret)
På 18.10.2020 den 23.03, Gugglo skrev:

Ja, hvis det ikke er skjedd mer enn den ene gangen 30 år tilbake så forstår jeg at du tenker slik.

Hvor lenge siden må noe ha skjedd for at det skal være relevant for deg? Hvis du jobbet i politiet, ville du da ansatt noen som begikk overgrep mot mindreårige for 30 år siden?

Det er forskjell på en enkeltperson og en organisasjon. Det som er gjort i en organisasjon for 30 år siden er sannsynligvis ikke relevant i dag (som regel er mange eller de fleste som var med da byttet ut med andre). Det som er gjort av en enkeltperson for 30 år siden kan definitivt være relevant i dag fordi det er samme person.

Politiet i dag er veldig langt unna det det var for 30 år siden. Politihøgskolen ble ikke etablert før på 90-tallet, for eksempel, og det alene førte til store forandringer i etaten på grunn av måten utdanningen ble lagt opp på i forhold til tidligere.

Endret av jabx
  • Liker 1
Skrevet
På 19.10.2020 den 9.18, Gugglo skrev:

Nei.

Igjen, du sammenligner en enkeltperson med en hel organisasjon. De som drev med dette for 30 år siden er med all sannsynlighet pensjonert for lengst. Pensjonalderen i politiet er lav for operativt mannskap.

• Liker 1
Skrevet
På 19.10.2020 den 11.43, opprørsk skrev:

Ha ha helst d😂😂hvis ikke de bilene de har utrolig ukomfortable seter så ekstra rompe trengs 

• 4 uker senere...
Skrevet
På 19.10.2020 den 0.52, Chaya skrev:

Jeg skjønner jo hvorfor mediene er tilbakeholdne med å skrive hva som er omfanget. Det har altså vært en nedgang i rapportering på seksuell trakassering i politiet, fra 2 prosent til 1,3 prosent. Med andre ord er det en forsvinnende liten andel mennesker som opplever dette

20 prosent er ikke "en forsvinnende liten andel". Men dette viser jo at selv politibetjenter oppfatter det som nyttesløst å melde fra til politiet.

Nesten én av fem kvinnelige politiansatte har opplevd seksuell trakassering
I en undersøkelse Politiforum har gjennomført, svarer over 500 kvinner og menn at de har opplevd seksuell trakassering fra en annen ansatt i politietaten.

https://www.tv2.no/nyheter/11789107/

• Liker 2
Skrevet
På 17.10.2020 den 12.01, Gugglo skrev:

Fullfør setningen, "det er dere som er kremen".

Vel, min erfaring er at de fleste politifolk er de som ikke lyktes i forsvaret, men som ble forført av makten uniformen gir.

Skrevet
6 timer siden, O.G. skrev:

Vel, min erfaring er at de fleste politifolk er de som ikke lyktes i forsvaret, men som ble forført av makten uniformen gir.

Rart utsagn. Har du statistikk  på dette, eller er det en noe begrenset magefølelse? Min magefølelse sier at du kanskje ikke ville gjort en god figur i verken forsvaret eller politiet. 

Av og til rekrutterer politiet fra forsvaret. Av og til rekrutterer forsvaret fra politiet. Begge deler er bra for begge organisasjonene.

Men det blir et sidespor siden innlegget ditt ikke virker veldig relevant for temaet i tråden. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...