Gå til innhold

Hvor ofte har du råd til å dra til frisøren??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går en til to ganger i året. Klipp og farge. 2500 per gang. 

Anonymkode: f20c1...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TheCatLady
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt om så dyrt før.

Jeg går 1-2 ganger i året for enkel klipp, og betaler jo da under 1000 i året. Det har jeg råd til når jeg vil, men jeg sparer og farger ikke håret.

Hadde ikke tatt meg råd til 3-4000 altså... hvor mye betaler du i året? Tenk over om det er verd det 😊

Anonymkode: b310a...a1d

Jeg synes det er verdt det. I perioder om jeg ikke har råd så går jeg ikke til frisøren, men jeg liker å gå til frisøren og jeg er opptatt av hvordan håret mitt ser ut. 

Å ha min naturlige farge og bare la håret gro er ikke min greie i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar meg aldri råd til det. Heller ikke til hjemmefarging. Men så føler jeg heller ikke at det er en nødvendighet.

 

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PetterKanin skrev:

En vesentlig forskjell på å operere tennene selv og å klippe håret selv.

Ja, det var bare et spørsmål. Synes ikke vasking, påføring av neglelakk og bytte dekk på bil kan sammenlignes med frisørbesøk da dette i større grad trenger faglig kompetanse. Med mindre man vil risikere å se ut som et fjols. Var heller ikke klar over at det gikk under operasjon.

Anonymkode: 26f4d...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ofte jeg vil, men gidder ikke bruke penger på det når jeg kan klippe meg selv.

Anonymkode: bbc34...1ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går ca to ganger i året. Tar lyse striper og klipper tuppene. Har langt hår så ingen frisyre som må vedlikeholdes, også er jeg naturlig mørk blond, så det er ikke krise med litt ettervekst mellom stripene. Det blender naturlig. Da jeg for noen år siden farget håret brunt, gikk jeg ca hver 6-8 uke, da det var hekt grusomt med blond ettervekst og resten av håret mørk brunt. Farger det aldri mørkt igjen!

Anonymkode: 536b7...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har råd til å gå en gang i mnd om jeg skulle trenge det, men jeg har langt hår og farger det ikke så har ikke behovet for å være der så ofte. Begynner å dukke opp et par grå hår innimellom så jeg må kanskje øke hyppigheten litt snart om jeg skal begynne å farge det 😅

Når begynte dere å få grå hår forresten? 

Anonymkode: 7b133...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går hver 4. uke, betaler mellom 900 og 2400kr pr gang. 
Farging av ettervekst og et fargeskyll koster 900kr.

3-4000kr for klipp og farge er jo utrolig dyrt...når jeg gjør det jeg nevnte over pluss foliestriper og klipp av tupper havner jeg på 2400kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hatt råd til å gå noen ganger i året men ser ikke noe poeng da håret mitt vokser veldig sent og etterveksten klarer jeg fint å ta selv ca hver 3 uke.  Klipper meg selv. 

Anonymkode: f2020...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipper slitte tupper hver tredje måned. Håret farger jeg selv. Har glasshår, så fargen sklir ut igjen så fort at å gå til frisør er helt nytteløst, og ville kosta en formue.  Har prøvd, og fargen sklir like fort ut der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært hos frisør på 10 år. Hovedgrunnen er "frisørskrekk" etter en fæl opplevelse, men skal innrømme at jeg heller ikke ønsker å bruke mye penger på hår. Synes det er alt for dyrt. Vurderer å dra til frisør rett før jul da, vi får se om jeg gjennomfører det eller ikke 😛

Anonymkode: e1141...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kort hår så jeg klipper meg hver andre måned. Det er maks jeg kan gå uten å se helt for jævlig ut. Betaler rundt 900 kr. Jeg har råd til å farge det også, men har valgt å gjøre det selv. Penger spart som går til reiser. 

Anonymkode: 21015...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier klippe meg/stripe i Frankrike. Frisøren min i Nice tar EUR 140 for alt, inkl kur. Jeg blir så fornøyd, er dritsur for at jeg ikke kan dra ned dit nå :( 

Sist jeg var hos frisør var i juni, betalte 4600 kr på Oslo Hair Frogner 😮 Usikker på når jeg drar til frisøren igjen, er så dyrt jo.. 

Anonymkode: 0e845...c04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipper et par ganger i året og bruker da ca. 2000 kr i året. Skulle sikkert gått dobbelt så ofte, men har liksom ikke tid til det. Så det handler mer om tid enn penger. Men jeg orker ikke å drive med farging lenger, det ble jeg helt ferdig med i 20-årene. 3-4000 kr per gang høres helt galskap ut, synes jeg.

Anonymkode: 05b7a...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 10/17/2020 at 12:28 AM, AnonymBruker said:

Du fikser kanskje hullene i tennene selv, så lenge du har drill og bor burde jo det gå fint? Litt fug og lim så holder det 😄 
Hadde vi levd 100 år tilbake i tid kunne jeg vært med på argumentet ditt. Frisører er fagfolk, å ta en slik jobb i egne hender er ikke for alle. Enkelte setter pris på å se freshe og velstelt ut. 

Anonymkode: 26f4d...f81

Synes det veldig ofte virker som om frisører tror de har eneretten til å klippe og farge hår, og at de blir furtne om folk velger å gjøre det selv eller kjøpe produkter som ikke frisører har utviklet. Forstår jo at det er der man får lønna fra, men det er mitt eget hår for faen, jeg velger vel selv hva jeg vil gjøre med det 😆

Anonymkode: 9832b...18f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan dra til frisøren så mye jeg bare vil utifra økonomien. Og jeg elsker å bruke penger på meg selv,MEN av en eller annen grunn så hater jeg å bruke penger hos frisør. Så er der maks 2 ganger i året. Farger heller håret hjemme. 

Anonymkode: bf05d...39d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for moro skyld regna litt på det og jeg har spart over 80.000 kr. på å farge, stripe og klippe håret mitt selv i alle år.

Anonymkode: 05133...632

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har for moro skyld regna litt på det og jeg har spart over 80.000 kr. på å farge, stripe og klippe håret mitt selv i alle år.

Anonymkode: 05133...632

Wow 😮

Anonymkode: d5527...d56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...