Gå til innhold

Hvor ofte har du råd til å dra til frisøren??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syntes dette er vanskelig... frisører sier jo man skal holde seg langt unna hjemme farging, men jeg har rett og slett ikke råd til å dra til frisøren så ofte :( 

Har det veldig vanskelig å holde meg unna hjemmefarging nå!! Men ikke penger til frisør :( 

 

Å dra til frisøren (her jeg bor) koster ofte 3-4000 kr for farge og klipp. 
 

Hvor ofte har du råd eller tar deg råd til frisøren??

 

(trenger ikke å høre alle som bare farger håret sitt hjemme og aldri drar til frisøren, er ikke det jeg spør om 🙈)

Anonymkode: d5527...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte

Var da voldsomt til pris på klipp og farge 😮 

Jeg drar til frisøren to ganger i året og da er det kun for å klippe meg. Har råd til å dra oftere, siden det er det du spør om. Men tiden løper fra meg, og plutselig har det gått seks mnd siden siste klipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "angst" for grå hår, så jeg går til frisøren hver tredje uke! Klipper det kanskje hver tredje gang jeg er der. Når jeg bare farger betaler jeg 800 kroner, for klipp og farging kanskje 1500.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har striper / bayalage og da kan jeg drøye 3-4 mnd mellom hver gang jeg farger.  Betaler 1000-1500 avhengig av om jeg gjør noe ekstra med luring eller lignende . Når jeg klipper meg koster det 600kr ekstra.  

Anonymkode: c9cdd...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipper hos frisøren 2 ganger i året, er dyrt og har ikke råd til noe mer. Men det holder det.

Anonymkode: d6a38...673

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med den prisen har jeg råd til å dra to ganger i mnd. Men jeg har ikke vært hos frisøren siden jeg var 14, med unntak av en gang for 4 år siden da jeg var i usa og hadde veldig lyst til å prøve en såkaldt "temafrisør" :P Har farget hjemme, og de siste årene bare latt håret gro og mannen har stusset det. Han var ikke så flink i starten, men nå er han veldig dyktig. Hår gror jo ut, så var aldri krise når det ble skjevt. 

Anonymkode: ac8cb...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleking og klipp 2 ganger i året. Bruker opp mott 2000 per gang. Synest 3000-4000 virker voldsomt dyrt igjen. 

Anonymkode: 24bab...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går annethvert år. Har langt tykt hår. Klipper tupper og tynner litt. 700,- per gang. Kan fint gå oftere, men har et hår som ikke krever så mye vedlikehold. Veldig greit

Anonymkode: 32fd4...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råd og råd - jeg tar meg ikke råd. Hadde jeg hatt ubegrenset med penger hadde jeg sikkert dratt en gang hver 6 uke, men siden jeg ikke har det blir det kanskje en gang i året. Men råd - jeg kunne jo omprioritert om det var utrolig viktig for meg, jeg bruker jo mye penger på annet som ikke er absolutt livsviktig... 

Anonymkode: 75dd5...d23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte fra 3000kr til nesten 4K i måneden bare på ettervekst! 

Deretter fikk jeg noe som het «babylights» som gjorde at overgangen fra mørkt til lyst ved etterveksten var utrolig fin og naturlig! Drar nå til frisøren ca. 1 gang i halvåret (!!!!). 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipper og farger selv. Det er da virkelig ikke vanskelig å tillegne seg litt skills fra youtube. Sparer titusener på å gjøre det selv, og får alltid komplimenter for håret mitt. 

Anonymkode: 37ca5...be6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært hos frisøren på 5 år jeg. Jeg er 23 år gammel jente og har gått frisørlinja på vgs da så litt om hår kan jeg. Jeg klipper det selv og det blir beint og fint. Jeg har bleket det selv og fått fint resultat. Farget det selv osv. 

Synes dessverre frisør blir ALTFOR dyrt! Må vel være rik skal man ha råd til klipp hver sjette uke og/eller ta etterveksten

Anonymkode: b3a2e...80d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig sier frisører at man ikke skal farge håret selv - om man gjør det, betyr det jo at frisørene ikke får de pengene.

Jeg sier som andre her; farg og klipp håret selv. (Spesielt med tanke på de syke prisene det refereres til)

Anonymkode: e73da...e68

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at man skal holde seg borte fra hjemmefarging? Lurer genuint på spørsmålet altså, har liksom aldri hørt det før.

Jeg hadde hatt råd til å gå til frisøren hver 3. eller 4. uke for å ta etterveksten (grå hår), men velger heller en boks med hjemmefarge (glansvask tror jeg?) for å ta den selv. Går til frisøren maks 2 ganger i året for klipp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anser frisør som unødvendig luksus, litt som å betale noen for å vaske klærne mine, ha hushjelp til å vaske huset, betale noen for å klippe gresset, lufte hunden min, eller skifte dekk. Altså helt ok å bruke penger på om man føler for det, men litt rar prioritering om man ikke har veldig god råd. Eller, alle tingene jeg nevnte er jo ting som faktisk må gjøres, mens frisør egentlig ikke er nødvendig i det hele tatt. Så egentlig er det mer som å betale noen får å lakke neglene mine (manikyr er enda mer merkelig enn frisør, hvem klarer ikke å lakke sine egne negler om de absolutt vil ha farge på dem?). Man betaler noen for å gjøre noe man kunne gjort selv, og som ikke engang er nødvendig å gjøre.

Om jeg hadde litt penger til overs ville jeg helt klart valgt hushjelp foran frisør, som et eksempel.

Anonymkode: 75dd5...d23

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Hva er grunnen til at man skal holde seg borte fra hjemmefarging? Lurer genuint på spørsmålet altså, har liksom aldri hørt det før.

Jeg hadde hatt råd til å gå til frisøren hver 3. eller 4. uke for å ta etterveksten (grå hår), men velger heller en boks med hjemmefarge (glansvask tror jeg?) for å ta den selv. Går til frisøren maks 2 ganger i året for klipp. 

Frisør sier det er mye sterkere kjemikalier i hjemmefarging, og med at de ikke vet hva som er i innholdet i de forskjellige hjemmefargene, er det fryktelig vanskelig for frisørene å rette opp i farge, uansett om man skal farge ettervekst eller ta striper osv... da blir ikke resultatet til frisøren like bra 🤷🏼‍♀️ Sier frisøren min. 
 

og jeg kan forstå det, hvis jeg har brukt 3-5 forskjellige hjemmefarger på 1 år, så er det ikke så lett for frisøren å vite om håret har undertoner i seg som vil påvirke hennes sluttresultat 🙈

ts

Anonymkode: d5527...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anser frisør som unødvendig luksus, litt som å betale noen for å vaske klærne mine, ha hushjelp til å vaske huset, betale noen for å klippe gresset, lufte hunden min, eller skifte dekk. Altså helt ok å bruke penger på om man føler for det, men litt rar prioritering om man ikke har veldig god råd. Eller, alle tingene jeg nevnte er jo ting som faktisk må gjøres, mens frisør egentlig ikke er nødvendig i det hele tatt. Så egentlig er det mer som å betale noen får å lakke neglene mine (manikyr er enda mer merkelig enn frisør, hvem klarer ikke å lakke sine egne negler om de absolutt vil ha farge på dem?). Man betaler noen for å gjøre noe man kunne gjort selv, og som ikke engang er nødvendig å gjøre.

Om jeg hadde litt penger til overs ville jeg helt klart valgt hushjelp foran frisør, som et eksempel.

Anonymkode: 75dd5...d23

Det forstår jeg godt :) Men jeg har drevet med hjemme farging selv og endt med å ødelegge håret litt såpass mye at det er helt øre kort og guttesveis........ så jeg er rett og slett for dårlig på det 🤷🏼‍♀️ Ønsker meg langt hår, og med mine dårlige ferdigheter må jeg dra til frisøren ellers faller vell guttesveisen av til slutt også 😂

ts

Anonymkode: d5527...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...