Gå til innhold

Hvor ofte har du råd til å dra til frisøren??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er "avhengig" av å dra innom frisøren for å ta ettervekst og friske opp balayage. Jeg vil ikke gjøre det selv hjemme, av grunnene nevnt over samt at jeg har ganske mørkt hår og selvbleking fort kan ende opp skikkelig stygt.

Frisøren min kjører en balayage/stripefoliemetode så etterveksten min ikke blir så "hard". Dermed kan jeg la det gå litt tid, og jeg venter alt fra 3 måneder til et halvt år med å komme tilbake, da tar jeg både klipp og fiksing av farge.

I mellomtiden bruker jeg hårkur med fargepigmenter for å holde fargen frisk og jevn (for eksempel Revlon Nutri Color Creme, men finnes sikkert andre som er bedre/dyrere/billigere).

Jeg betaler nok også rundt 3000 per besøk. 

Anonymkode: 2bfb4...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle år brukt L’Oréal casting. Ikke hårfarge, men glansvask. Fine farger og sitter lenge i. 

Anonymkode: bb8e9...c60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2020 den 14.02, AnonymBruker skrev:

Anser frisør som unødvendig luksus, litt som å betale noen for å vaske klærne mine, ha hushjelp til å vaske huset, betale noen for å klippe gresset, lufte hunden min, eller skifte dekk. Altså helt ok å bruke penger på om man føler for det, men litt rar prioritering om man ikke har veldig god råd. Eller, alle tingene jeg nevnte er jo ting som faktisk må gjøres, mens frisør egentlig ikke er nødvendig i det hele tatt. Så egentlig er det mer som å betale noen får å lakke neglene mine (manikyr er enda mer merkelig enn frisør, hvem klarer ikke å lakke sine egne negler om de absolutt vil ha farge på dem?). Man betaler noen for å gjøre noe man kunne gjort selv, og som ikke engang er nødvendig å gjøre.

Om jeg hadde litt penger til overs ville jeg helt klart valgt hushjelp foran frisør, som et eksempel.

Anonymkode: 75dd5...d23

Du fikser kanskje hullene i tennene selv, så lenge du har drill og bor burde jo det gå fint? Litt fug og lim så holder det 😄 
Hadde vi levd 100 år tilbake i tid kunne jeg vært med på argumentet ditt. Frisører er fagfolk, å ta en slik jobb i egne hender er ikke for alle. Enkelte setter pris på å se freshe og velstelt ut. 

Anonymkode: 26f4d...f81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheCatLady

Jeg går kanskje hver 3. eller 4. måned og det koster 3000-4000 her også. Håret mitt er tykt og langt så det koster litt å få det fikset. Betaler også gjerne litt mer for å få et bra resultat enn å gå til de som er billigere og få et dårlig resultat. 

Men å farge håret hjemme går helt fint det. Ville gått for semipermanent farge og ikke drevet med bleking hjemme om du ikke er veldig stø i det. Farger gjerne ettervekst selv eller så måtte jeg gått mye oftere og bruker en fargekur for at det skal holde lenger, men jeg har rødt hår så det krever litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 5 år siden sist jeg var hos frisør. Klipper meg selv. Blir jo ikke det fineste resultatet, men går ofte med hestehale, flettet hår eller knute på toppen, så ujevnheter vises ikke. Håret rekker til midt på ryggen. Farger ikke håret. Den billigste frisøren her koster 350 kr (men har hørt dårlige historier om de frisørene). Det nest billigste er 700 kr (uten vask, føn og styling), så det tar jeg meg ikke råd til. Hadde selvsagt vært fint å få en ordentlig klipp, men det koster for mye. 

Anonymkode: 517e0...229

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å gå ganske ofte, men går til lærlinger - alltid billigere.

Anonymkode: 42b98...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipper også håret selv. Har halvlangt hår uten noen fancy frisyre, og det er veldig lett å bare ta tuppene. De gangene jeg har gått til frisør så blir det gjerne enda bedre - i noen uker, men så vokser håret, så de 800 kronene jeg brukte på det var ikke noe mer verdt enn i den tiden. Hår er dødt materiale, det er liksom ikke så farlig med en selvklipp som gjerne ikke var helt perfekt. Gjør det bedre neste gang. 

Har også eksperimentert litt med farge. Da kjøper jeg den samme som brukes i salongene, kjøper ikke ferdigpakket. Masse nettbutikker for densalgs.

Litt synd å ikke støtte en bransje, men jeg har rett og slett ikke råd til å gå til frisøren 5 ganger i året. Og jeg syns at det er gøy å være selvdreven. Blir litt egentid en gang annenhver måned hvor jeg benker meg foran speilet med en skarp saks.

Anonymkode: 7efb5...ddc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har råd til å gå ofte. Hver mnd om jeg vil. Men det er så kjedelig og tar tid. 
Går ca hver 4. år. Har ikke farge/bleket. Bruker ingen styling produkter eller hårføner, glattejern etc. Vasker det hver 10 dag. Min søster stusser tuppene mine 2-3 ganger i året. 

Anonymkode: 5e463...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klipper også håret selv. Har halvlangt hår uten noen fancy frisyre, og det er veldig lett å bare ta tuppene. De gangene jeg har gått til frisør så blir det gjerne enda bedre - i noen uker, men så vokser håret, så de 800 kronene jeg brukte på det var ikke noe mer verdt enn i den tiden. Hår er dødt materiale, det er liksom ikke så farlig med en selvklipp som gjerne ikke var helt perfekt. Gjør det bedre neste gang. 

Har også eksperimentert litt med farge. Da kjøper jeg den samme som brukes i salongene, kjøper ikke ferdigpakket. Masse nettbutikker for densalgs.

Litt synd å ikke støtte en bransje, men jeg har rett og slett ikke råd til å gå til frisøren 5 ganger i året. Og jeg syns at det er gøy å være selvdreven. Blir litt egentid en gang annenhver måned hvor jeg benker meg foran speilet med en skarp saks.

Anonymkode: 7efb5...ddc

Hvor kjøper du frisør farge?? 😄

Anonymkode: d5527...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hatt råd til å dra til frisøren for klipp/farge to ganger i uka, minst. Så spørsmålet i seg selv er merkelig. 

Da jeg var student hadde jeg ikke råd til frisør. Da lot jeg mamma klippe lengdene når jeg var hjemom 2-3 ganger i året. 

Det handler om å tilpasse slikt den økonomien man har. 

Anonymkode: fdb8f...488

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.10.2020 den 14.09, AnonymBruker skrev:

Det forstår jeg godt :) Men jeg har drevet med hjemme farging selv og endt med å ødelegge håret litt såpass mye at det er helt øre kort og guttesveis........ så jeg er rett og slett for dårlig på det 🤷🏼‍♀️ Ønsker meg langt hår, og med mine dårlige ferdigheter må jeg dra til frisøren ellers faller vell guttesveisen av til slutt også 😂

ts

Anonymkode: d5527...d56

da burde du kanskje droppe fargingen...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du fikser kanskje hullene i tennene selv, så lenge du har drill og bor burde jo det gå fint? Litt fug og lim så holder det 😄 
Hadde vi levd 100 år tilbake i tid kunne jeg vært med på argumentet ditt. Frisører er fagfolk, å ta en slik jobb i egne hender er ikke for alle. Enkelte setter pris på å se freshe og velstelt ut. 

Anonymkode: 26f4d...f81

Eh... ok. Du mener at det er helt sammenlignbart å borre i sine egne tenner med en drill, som å klippe tuppene på sitt eget hår? 

Er vel mer sammenlignbart med å pusse tennene eller klippe neglene selv.

Anonymkode: 75dd5...d23

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

da burde du kanskje droppe fargingen...

Anonymkode: 75dd5...d23

Ja tråden min handler egentlig om frisør besøk og ikke hjemme farging da! 🙃

Anonymkode: d5527...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipper kun håret 2 ganger årlig, ca 500 kr hver gang. 

Har aldri tatt meg råd til farge/bleking/striping, begynner man med slikt så må man jo fortsette, og det blir dyrt i lengden. Ha ikke proritert penger på slikt. 

 

Anonymkode: 7a0c7...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri hørt om så dyrt før.

Jeg går 1-2 ganger i året for enkel klipp, og betaler jo da under 1000 i året. Det har jeg råd til når jeg vil, men jeg sparer og farger ikke håret.

Hadde ikke tatt meg råd til 3-4000 altså... hvor mye betaler du i året? Tenk over om det er verd det 😊

Anonymkode: b310a...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500,- bruker jeg hos frisøren som jeg går til 1 gang i året.

Anonymkode: 57c23...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du fikser kanskje hullene i tennene selv, så lenge du har drill og bor burde jo det gå fint? Litt fug og lim så holder det 😄 
Hadde vi levd 100 år tilbake i tid kunne jeg vært med på argumentet ditt. Frisører er fagfolk, å ta en slik jobb i egne hender er ikke for alle. Enkelte setter pris på å se freshe og velstelt ut. 

Anonymkode: 26f4d...f81

En vesentlig forskjell på å operere tennene selv og å klippe håret selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...