Gå til innhold

Du som ikke er fra Bergensområdet, hvordan ser du på Bergen?


Gjest Ezio

Anbefalte innlegg

Bodde der ett år, så jeg eeeeelsker Bergen!! Kanskje det beste året i mitt liv!! 😍

Anonymkode: 05af9...11c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor i Bergen.Liker byen. Hater regnet. Men det føles mye tryggetr her stortsett alle plasser i forhold til feks østlandet..

Anonymkode: f1bb5...569

Hva er det med "Østlandet", som er svært, som er langt mindre trygt enn Bergen egentlig?

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har åpenbart ikke vært særlig i byen om du ikke kjenner Nordnes og Sandviken. Bare sjekk visitbergen på insta. 

Anonymkode: 653b1...a00

Innlegget ditt gir ingen mening som tilsvar til det jeg skrev. Du må utdype mer enn en Instagram-profil altså, for jeg skal ikke bidra til at Bergen tjener penger på reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker byen. Bodde der i noen år (loddefjord) før jeg flyttet hjem. Brukte vel 2 år på å komme over savnet 😆 Skulle egentlig ønske at jeg kunne bodd der for alltid, men savnet til familien min ble for stort etter 10 år borte fra hjembyen. Venter barn selv nå, og er glad for at jeg har kort avstand til mine foreldre, søsken og tantebarn.

Men jeg prøver alltid å få til 1-2 bergensturer i året 😊 En i mai/juni og en under lysfesten. 

Anonymkode: adb7c...b85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2020 den 17.43, AnonymBruker skrev:

For mye veiarbeid og kø 😕 dersom problem i en tunell stopper byen.

Anonymkode: d51d1...185

Neida, bare trafikken fra og til byen stanser. De som er i byen stanser selvsagt ikke opp pg stans i en tunnel.

Anonymkode: 98ab0...fd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Elsker byen. Bodde der i noen år (loddefjord) før jeg flyttet hjem. Brukte vel 2 år på å komme over savnet 😆 Skulle egentlig ønske at jeg kunne bodd der for alltid, men savnet til familien min ble for stort etter 10 år borte fra hjembyen. Venter barn selv nå, og er glad for at jeg har kort avstand til mine foreldre, søsken og tantebarn.

Men jeg prøver alltid å få til 1-2 bergensturer i året 😊 En i mai/juni og en under lysfesten. 

Anonymkode: adb7c...b85

Har du bodd i Loddefjord har du ikke bodd i Bergen. Loddefjord er jo bare en stygg betong forsted

Anonymkode: ce097...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/12/2020 at 11:25 AM, AnonymBruker said:

Dårlig klima, men bortsett fra det..... Norges flotteste by en solskinnsdag. Kanskje ved siden av Ålesund.

Anonymkode: d5e7b...078

Enig, de dagene med sol er virkelig flotte. Hadde Bergen hatt flott vær så hadde jeg elsket byen. 

Anonymkode: 8ef50...00e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilflytter og har bodd i Bergen i 28 år, men jeg venner meg aldri til drittværet og den bratte naturen. 

Når jeg ser naturbilder fra Østlandet der folk går turer der det er flatt eller lett kupert, så blir jeg så misunnelig. 

Jeg misliker sterkt at det er bratt, glatt, sleipt og gjørmete overalt, for det regner jo ofte så da er det jo aldri tørt. 

Hater å gå tur med regnklær, da blir man jo bare enda mer svett og klam.

Det er bare bergensere som liker alt dette regnet, og når det ikke har regnet på en uke så hører du de si at nå må det komme regn snart! 

Anonymkode: ce097...40b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøkte Bergen for noen år siden med moren min, til og med hun som misliker storbyer og reising måtte innrømme at hun likte Bergen.

Anonymkode: 4e277...0ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Besøkte Bergen for noen år siden med moren min, til og med hun som misliker storbyer og reising måtte innrømme at hun likte Bergen.

Anonymkode: 4e277...0ba

Bergen er jo ikke en storby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter bergensere som brautete. De tar litt for stor plass for min smak. Også har vi regnet, da. Er en del andre byer i dette landet jeg heller foretrekker. 

Anonymkode: 513a3...60b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2020 den 9.17, Ezio skrev:

Hva er det med "Østlandet", som er svært, som er langt mindre trygt enn Bergen egentlig?

Innlegget ditt gir ingen mening som tilsvar til det jeg skrev. Du må utdype mer enn en Instagram-profil altså, for jeg skal ikke bidra til at Bergen tjener penger på reklame.

Personen mener nok at du ikke kjenner til de to gamle bydelene med alle de gamle trehusene fra 1700 tallet. Men nå er det jo objektivt hva man syntes er koselig. Noen liker trange gater og masse små gamle og velbevarte trehus. Andre ikke.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fra Østlandet og elsker Bergen. Dessverre er det alt for langt fra mitt sosiale nettverk til Bergen, ellers hadde jeg flyttet på dagen. Jeg er helt enig i at det er Norges vakreste by.

Anonymkode: af15e...1b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/12/2020 at 11:01 AM, Ezio said:

Personlig kan jeg ikke fatte denne fascinasjonen for Bergen. Jeg opplever byen som særdeles trang og ustrukturert, og all denne brosteinen er håpløs både å gå og kjøre på. Trehusbebyggelsen er ikke spesielt koselig utover nede ved kaia, og cruiseskipene legger jo til kai midt i byen. I tillegg er jo været ikke til å stole på i det hele tatt, med mindre man elsker regn. Måtte 3-doblet lønna mi for å gidde å bo der.

Hva synes dere om Bergen by?

Du vet at Bergen er omgitt av syv fjell?

Hvor mye av trehusbebyggelsen har du sett?

On 10/14/2020 at 6:25 PM, AnonymBruker said:

Regn .... og dyrt 

Anonymkode: 26d89...6d1

Hva er spesielt dyrt i Bergen i forhold til resten av landet?

Anonymkode: e7417...77f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, Ezio skrev:

Bergen er jo ikke en storby...

Norges nest største by. 
Norge er ikke et stort land. 

Anonymkode: 9a19c...929

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du bodd i Loddefjord har du ikke bodd i Bergen. Loddefjord er jo bare en stygg betong forsted

Anonymkode: ce097...40b

Det er i Bergen kommune- og kun 8 minutter med buss unna sentrum. 
Tipper hun har vært i sentrum nok ganger til å svare på hva TS spør om. 
«Hvordan ser du på Bergen»

Anonymkode: 9a19c...929

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trangt, klaustrofobisk pga fjellene rundt. Grusom dialekt og høylytte mennesker.

Var der altfor mye med gamle jobben.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/14/2020 at 5:43 PM, AnonymBruker said:

For mye veiarbeid og kø 😕 dersom problem i en tunell stopper byen.

Anonymkode: d51d1...185

Man kan komme til både Fyllingsdalen og Åsane fra sentrum uten å kjøre gjennom tunneler. Til Fana er det ikke tunneler.

Anonymkode: e7417...77f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...