Gå til innhold

Folk som bruker samme treningstøy hver dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBrukern skrev:

Det kommer jo ann på hvor svett den blir. Hvis jeg bare er ute og går tur eller har en rolig økt og jeg vet at den ikke skitten så bare henger jeg den ute. Hvis den lukter ekkelt vaskes den selvfølgelig. 

Handler ikke om den er "skitten". Det handler om svettelukt. Når syntetisk treningstøy tar til seg svette, tørker og blir varm og svett igjen lukter det sur søppelkasse.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel... ja? 

Anonymkode: fd374...896

Nettopp. Derfor kan man ikke stole på "luktetesten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om folk som bruker samme treningstøy hver dag de trener? Kanskje veksler mellom to t-skjorter iblant. Feiler det dem noe?

Anonymkode: d2b25...55f

Bildet er lånt fra Elkjøp.
Ts: Hørt om en slik? 😄
samsung-vaskemaskin-ww5000-ww90j5426fw.j

Anonymkode: 2dd3d...9d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Perseus skrev:

Handler ikke om den er "skitten". Det handler om svettelukt. Når syntetisk treningstøy tar til seg svette, tørker og blir varm og svett igjen lukter det sur søppelkasse.

Nettopp. Derfor kan man ikke stole på "luktetesten".

Jeg står fast ved at renslige, oppegående mennesker kan stole på luktetesten.

Anonymkode: fd374...896

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står fast ved at renslige, oppegående mennesker kan stole på luktetesten.

Anonymkode: fd374...896

Får man utdelt et bevis fra fastlegen om at man er renslig og oppegående da?

Du har nemlig ikke fått med deg at veldig mange mennesker med elendig hygiene ikke forstår det selv at de har elendig hygiene, og går rundt i den tro at de har god hygiene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe problem i det, så sant det vaskes jevnlig.

Jeg skjønner ikke, det heter treningstøy. Du trener i det, du skal svette i det.

Det feiler folk ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, amz skrev:

Ser ikke noe problem i det, så sant det vaskes jevnlig.

Jeg skjønner ikke, det heter treningstøy. Du trener i det, du skal svette i det.

Det feiler folk ingenting.

Det feiler noe om du trener innendørs på treningssenter eller i organisert idrett med det samme tøyet uten å vaske det.

Om man som forelder utsetter barna sine for det så ber du forresten om at det skal bli mobbet. Vi hadde en slik en på laget vårt som barn stakkars, foreldrene vasket ikke treningstøyet hans og han ble nesten utstøtt. Treneren tok heller med treningstøy og drakt, nyvasket, selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Perseus skrev:

Ja så klart, men det finnes vaskemaskin og tørketrommel.... Det går utrolig raskt altså. Ferdig med trening vask!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Perseus skrev:

Får man utdelt et bevis fra fastlegen om at man er renslig og oppegående da?

Du har nemlig ikke fått med deg at veldig mange mennesker med elendig hygiene ikke forstår det selv at de har elendig hygiene, og går rundt i den tro at de har god hygiene?

Jo, men jeg vet selv at jeg har god hygiene og kan derfor lukte meg frem til og treningstøyet lukter sjenerende eller ikke. Og singlettene mine og thightsene rekker aldri å faktisk begynne og lukte, selv om det brukes et par ganger før vask. 

Anonymkode: fd374...896

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om folk som bruker samme treningstøy hver dag de trener? Kanskje veksler mellom to t-skjorter iblant. Feiler det dem noe?

Anonymkode: d2b25...55f

Kanskje de er miljøbevisste og innser at det er totalt uansvarlig for et normalmenneske å ha mer enn ett sett treningstøy? Vi er 7,8 milliarder mennesker. Det er allerede 7,8 milliarder tightser og topper. Unner du deg to? Ja, da er det 15,6 milliarder. Tenker du at det er etisk forsvarlig?

Og så kan du selvsagt dra "vi er rike og har en hinsides livskvalitet"-kortet. Innforstått at du både ikke unner andre din livsstil eller tror den er bærekraftig. Noe som gjør deg til en ufordragelig elitist.

Eller du kan ha så lite ting som mulig. 

Anonymkode: 222e7...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men jeg vet selv at jeg har god hygiene og kan derfor lukte meg frem til og treningstøyet lukter sjenerende eller ikke. Og singlettene mine og thightsene rekker aldri å faktisk begynne og lukte, selv om det brukes et par ganger før vask. 

Anonymkode: fd374...896

For du tror ikke en med dårlig hygiene sier nøyaktig det samme som deg?

Merk at jeg ikke direkte anklager deg for å ha dårlig hygiene. Jeg forteller om fallgruvene ved å bruke syntetisk treningstøy om igjen uten å vaske det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hygienisk sett  skifter klær hver dag jeg hver trening.

Det er det jeg er vant med, og det er d jeg føler meg vell med.

Kan hende jeg har flere like t-shorter av samme farge, men bruker aldri noe jeg har trent i eks 2dager senere på neste trening.

 

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor lite jeg har svettet på treningssenteret så går ALLE klærne jeg har hatt på meg rett til vask når jeg kommer hjem. Du samler opp ganske mange nasty bakterier av å sitte rundt på forskjellige apparater altså, så skal love dere at de klærne er IKKE rene uansett hvor lite det lukter! 

Og ja jeg legger merke til hva folk har på seg! Hadde en her i helga som hadde på seg akkurat samme antrekket tre dager på rad, og han stinket allerede dag 1🤢

Selv har jeg et lite utvalg av treningsklær og rekker sjelden innom samme tightsen eller toppen på en uke(og jeg er der 6 dager i uka!). 

Anonymkode: 2c392...1d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tar «luktetesten» og mener at det går greit å bruke samme klær på treningssenter flere ganger uten vask imellom... har dere ikke fått med dere at klær lukter mer når de blir varmet opp igjen? En t-skjorte som har blitt brukt på trening kan lukte helt greit etter å ha hengt til tørk et døgn, men om dere tar den på dere og trener i den kommer stanken - og da kjenner dere det kanskje ikke selv, ettersom det gradvis stinker mer og mer mens den varmes opp. På samme måte som man kanskje ikke selv merker at man har veldig kraftig parfymelukt, fordi man selv blir «immun» etter en stund, samtidig som andre kan kjenne lukten på mange meters avstand...

 

Klær jeg har brukt på treningssenter legges ALLTID til vask etter én gangs bruk. Om jeg mot formodning ikke selv har svettet noe særlig under treningsøkten, så er klærne likevel skitne ettersom de har vært i kontakt med mange skitne/svette overflater på treningssenteret! Gjorde en blemme en gang, hvor jeg hadde skiftet til treningsklær et par timer før jeg skulle trene, og kom til å søle litt kaffe på det sorte tøyet mitt. Jeg vasket med klut og vann og tørket, og det var ingen synlige flekker og det luktet ingenting, så da tok jeg sjansen på å dra på trening i disse klærne, ettersom jeg jo nettopp hadde tatt dem på meg for å trene i. Etter å ha varmet opp kom det en STERK lukt av kaffe fra klærne mine! Omtrent det samme opplever vi andre når dere velger å gjenbruke treningsklær flere ganger uten vask imellom!

Anonymkode: 6b9b6...e23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid rene klær på treningssenter. Men hvis jeg trener ute alene, hender det jeg bruker det samme plagget igjen. 

Anonymkode: 56352...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som tar «luktetesten» og mener at det går greit å bruke samme klær på treningssenter flere ganger uten vask imellom... har dere ikke fått med dere at klær lukter mer når de blir varmet opp igjen? En t-skjorte som har blitt brukt på trening kan lukte helt greit etter å ha hengt til tørk et døgn, men om dere tar den på dere og trener i den kommer stanken - og da kjenner dere det kanskje ikke selv, ettersom det gradvis stinker mer og mer mens den varmes opp. På samme måte som man kanskje ikke selv merker at man har veldig kraftig parfymelukt, fordi man selv blir «immun» etter en stund, samtidig som andre kan kjenne lukten på mange meters avstand...

 

Klær jeg har brukt på treningssenter legges ALLTID til vask etter én gangs bruk. Om jeg mot formodning ikke selv har svettet noe særlig under treningsøkten, så er klærne likevel skitne ettersom de har vært i kontakt med mange skitne/svette overflater på treningssenteret! Gjorde en blemme en gang, hvor jeg hadde skiftet til treningsklær et par timer før jeg skulle trene, og kom til å søle litt kaffe på det sorte tøyet mitt. Jeg vasket med klut og vann og tørket, og det var ingen synlige flekker og det luktet ingenting, så da tok jeg sjansen på å dra på trening i disse klærne, ettersom jeg jo nettopp hadde tatt dem på meg for å trene i. Etter å ha varmet opp kom det en STERK lukt av kaffe fra klærne mine! Omtrent det samme opplever vi andre når dere velger å gjenbruke treningsklær flere ganger uten vask imellom!

Anonymkode: 6b9b6...e23

Noen som har fulgt med i timen gitt.

Ikke rart det er mange stinkere på treningssentre når de ikke forstår at lukten endrer seg når plagget varmes opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen motefremvisningsrunde man beveger seg inn på når man skal trene. Alvorlig talt, ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Det er da ingen motefremvisningsrunde man beveger seg inn på når man skal trene. Alvorlig talt, ts. 

Det handler jo om renslighet. Så lenge man vasker treningstøyet mellom hver trening er det uproblematisk, men om man ikke vasker tøyet er det et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om folk som bruker samme treningstøy hver dag de trener? Kanskje veksler mellom to t-skjorter iblant. Feiler det dem noe?

Anonymkode: d2b25...55f

De har sikkert noe som kalles vaskemaskin !

Anonymkode: 31363...230

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at deter sært å henge seg opp i. Jeg bruker nesten identiske klær daglig. Kan godt være folk tror jeg bruker samme klær hver dag, men jeg vet selv at jeg ikke gjør det, så hva andre tror er irrelevant. Jeg hater klesvask, så vil heller samle mest mulig i samme vask, så jeg slipper å vaske så ofte.

Anonymkode: d96c4...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Perseus skrev:

Åh herremin.

Jo, du må vaske treningstøyet ditt selv om du tror du ikke svetter så mye.

Det er altfor mange som trasker rundt på treningssenter og stinker fordi de tror de ikke svetter så mye. Spesielt syntetisk tøy, men også bomull, lukter ekstremt sterkt så fort det har kommet litt svette i det, blitt tørt, for deretter å bli utsatt for svette igjen.

Heller gammel svette en de i vond parfyme. Selv fis lukter bedre.

Anonymkode: d96c4...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...